Katalog Marcin Matuszewski, 2015-10-06 Pruszków Wychowanie fizyczne, Ćwiczenia Konspekt lekcji wychowania fizycznego - koszykówka.Data: 29.01.2014 Nauczyciel: Marcin Matuszewski Przedmiot: wychowanie fizyczne Klasa: IIi e Temat: Doskonalenie elementów techniki w koszykówce . Cel ogólny: Doskonalenie indywidualnych umiejętności gry w koszykówkę Cele szczegółowe, czyli „nacobezu” z wyszczególnieniem umiejętności: a kształtowanie koordynacji ruchowej i zwinności b uczeń potrafi kozłować piłkę prawą i lewą ręką ze zmianą kierunku i tempa , potrafi wykonać zatrzymanie na jedno i dwa tempa , doskonali podania i chwyty oraz rzut na kosz po dwutakcie c uczeń zna przepisy gry w piłkę koszykową , zasada fair – play d uczeń stosuje zasadę „fair play” w grze , rozumie zasadę współzawodnictwa sportowego . Bezpieczeństwo podczas ćwiczeń. Metoda (wiodąca): naśladowcza ścisła Forma pracy uczniów: frontalna, stacyjna, pary, zastępy, gra właściwa Środki dydaktyczne: piłki koszykowe, pachołki, znaczniki Tok lekcji: I Część wstępna (sprawy organizacyjne,): Zbiórka , powitanie , sprawdzenie gotowości do zajęć. Zapoznanie z tematem i celami lekcji . Uświadomienie uczniom o konieczności opanowania elementów tech. i takt. , celem późniejszego ich wykorzystania podczas gry . „Berek ogonki” – uczniowie otrzymują po jednej szarfie i umieszczają ją z tyłu . Na sygnał, każdy uczeń stara się zebrać jak największą ilość szarf , goniąc kolegów, jednocześnie kozłując piłkę, wygrywa ten, który zabierze najwięcej „ogonków” „Streching” dynamiczny z piłkami W truchcie- krążenia piłki wokół bioder ,podrzut piłki i chwyt w wyskoku , toczenie piłki PR , później LR . Podrzut piłki w górę, kilkakrotne klaśnięcie w dłonie i chwyt piłki Ćwiczenia stabilizujące: podpory w leżeniu Przekładanie piłki pod unoszonymi NN , na przemian, przekładanie piłki – nie unosząc NN W siadzie prostym – toczenie piłki pod uniesionymi NN(proste NN). W leżeniu- przodem – toczenie piłki pod uniesionym T. Stojąc trzymamy piłkę między stopami , podrzucamy ją NN i chwytamy w RR. II Część główna (właściwa): 1. Uczniowie wykonują zatrzymanie na jedno i dwa tempa – wyrzucają piłkę przed siebie , łapią ją po odbiciu od podłoża. Ćwiczenie uczniowie wykonują przez cala długość boiska 2.Ćwiczenie jw. zakończone pivotem. 3.Ćwiczący wykonują podania i chwyty jednocześnie dwoma piłkami . A-wykonuje podanie proste sprzed klatki piersiowej , natomiast B - podanie kozłem . 6.Wyscigi : A- Pierwszy ćwiczący w rzędzie trzyma piłkę . Na sygnał kozłuje , wokół pachołka , poczym wykonuje zatrzymanie jedno tempo przy kolejnym pachołku i podaje piłkę do pierwszego zawodnika z rzędu naprzeciwko . Wyścig jest zakończony kiedy ostatni zawodnik wróci na miejsce zajmowane przed rozpoczęciem wyścigu . B – Na sygnał prowadzącego ćwiczący ze wszystkich rzędów kozłują piłki do linii środkowej , gdzie po zatrzymaniu się na 2 tempa i wykonaniu półobrotu podają piłkę do kolejnych ćwiczących , a sami przebiegają na koniec rzędu. 7.Ćwiczący ustawieni w dwóch rzędach naprzeciwko kosza .Ćwiczący z jednego rzędu wykonuje rzut do kosza po dwutakcie, wcześniej kozłując po „zygzaku” miedzy pachołkami, a ćwiczący z drugiego rzędu zbiera piłkę , po czym obaj przechodzą na koniec przeciwnych rzędów . 10. Gra szkolna 5 na 5 na całe boisko . Zadanie problemowe: ustalić taką taktykę, aby nie przegrać przynajmniej jednego meczu III Część podsumowująca (rekapitulacja, zadanie pracy domowej): Ćwiczenia rozciągające Omówienie zajęć . Wyróżnienie najlepiej ćwiczących . Uporządkowanie sprzętu. Wyświetleń: 204
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |