Katalog

Małgorzata Roszak, 2015-11-09
Posada

Zajęcia zintegrowane, Plany pracy

Plan wychowawczy - klasa druga szkoły podstawowej.

- n +


Plan pracy wychowawczej realizowany w Szkole Podstawowej nr 15 im. Polskich Olimpijczyków w Koninie
Rok szkolny: 2015/2016
Klasa: 2
Wychowawca: Małgorzata Roszak


Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji
I
Jesteśmy klasą – współżycie w grupie rówieśniczej 1. Umiemy żyć z innymi i dla innych:

- uświadamiamy sobie, co to znaczy, że tworzymy klasę i czego w związku z tym możemy oczekiwać od siebie nawzajem; wzorce prawidłowego zachowania się w klasie, domu i miejscach publicznych.
o

o - uświadamiamy sobie, że każde z nas jest wyjątkowe i niepowtarzalne; zastanawiamy się, co sprawia, że tak jest , uświadamiamy sobie swoje mocne strony i uczymy się o nich mówić;
o - zwracamy uwagę na to, w jakich sytuacjach czujemy się ważni i jak inne osoby nam to komunikują.
– Dbanie o dobre imię własnej klasy –
o - Wdrażanie do samooceny i samokrytycyzmu.



Edukacja społeczno -
przyrodnicza, edukacja
polonistyczna z
elementami kultury,
edukacja artystyczno -
techniczna, edukacja
zdrowotna, pogadanki,
gry dramowe , gry i
zabawy muzyczno -
ruchowe,spacery, obserwacje,
wspólne zabawy integrujące zespół klasowy. Rozwiązywanie konfliktów w klasie. Klasowy kontrakt. Pełnienie określonych ról w klasie, wybór samorządu klasowego, dokonanie przez ucznia samooceny.


Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji
II
Urządzamy salę lekcyjną 2.Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wygląd i estetykę sali lekcyjnej.
Zachowanie czystości w sali lekcyjnej – przypomnienie obowiązków dyżurnego.
Urządzamy Kącik Czystości – każdy uczeń dba o czystość sali lekcyjnej.
Urządzamy kącik czytelniczy- przynosimy ciekawe książki i czasopisma, rozwijamy swoje zainteresowania czytelnicze i pasje.
Urządzamy kącik przyrodniczy- przynosimy ciekawe okazy przyrodnicze zgodnie z omawianą tematyką zajęć . Dbamy o rośliny doniczkowe
w naszej klasie.
- urządzenie kącika z życia klasy, klasowej gazetki,

- dbamy o swoje miejsce nauki,
- Gromadzenie literatury dziecięcej ,odpowiednia lektura wg zainteresowań uczniów
- przynosimy do klasy różne okazy przyrodnicze , kwiaty i dbamy o nie,


Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji
III
Żyjemy zdrowo i bezpiecznie 3.Dbamy o swoje zdrowie – dbanie o swoje samopoczucie
o - uświadamiamy sobie, jak możemy dbać o swoje zdrowie; higiena jamy ustnej
o
o - zastanawiamy się nad rolą lekarstw i ich bezpiecznym stosowaniem;


- zastanawiamy się, jak możemy wpłynąć na swoje zdrowie i dobre samopoczucie;
- Zwracamy szczególną uwagę na właściwą postawę podczas pisania, czytania i wykonywania ćwiczeń gimnastycznych.
- Aktywnie uczestniczymy w programach i akcjach promujących zdrowie - „Owoce w szkole”; „ Mleko w szkole;
„ Ratujemy i uczymy ratować” oraz włączmy się w konkursy o tematyce zdrowotnej. Poznajemy wartości odżywcze: owoców, warzyw , soków i przetworów mlecznych, znamy zasady właściwego odżywiania.

o - Poznajemy zasady bezpiecznego zachowania się na terenie szkoły i poza nią; uświadamiamy sobie, co może być dla nas niebezpieczne.
o
- Bezpieczna droga do szkoły i do domu. Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Poznanie i opanowanie podstawowych przepisów ruchu drogowego. Znamy podstawowe znaki drogowe. - pogadanka z pielęgniarką
-fluoryzacja;
„ Porozmawiajmy o zębach”- cały rok
- wypoczynek i ruch na świeżym powietrzu; higiena osobista,
Pogadanki na lekcjach, tematyka realizowana w ramach zajęć edukacji społecznej, polonistycznej, ruchowej, itp. Prawidłowa postawa ciała w czasie lekcji. Ćwiczenia i pokaz .
Właściwe odżywianie; jemy drugie śniadanie; owoce i pijemy mleko; konkursy. Udział w akcji –„Śniadanie daje moc”- 2 listopada 2015
Dzień bez papierosa- „ Nie pal przy mnie ,proszę! wydarzenie szkolne- listopad
Udział w akcji –Dni promocji zdrowia – kwiecień 2016
Przypomnienie norm i zasad oceniania zachowania, WSO oraz szkolnych regulaminów : szatnia stołówka, korytarz szkolny, sala w-f, informatyczna, itp.
- Praktyczne ćw. na skrzyżowaniu –jesteśmy świadomymi uczestnikami ruchu drogowego. Spotkania z policjantem, pogadanki filmy, Bezpieczne wakacje – czerwiec 2016 , itp.


Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji
IV Jesteśmy
dobrymi
uczniami
4 . Systematycznie przygotowujemy się do zajęć lekcyjnych i bierzemy udział w konkursach
- Przygotowujemy wszystkie potrzebne przybory szkolne, dbamy o własne podręczniki i zeszyty.
- Przychodzimy punktualnie na zajęcia- rozpoczęte prace doprowadzamy do końca, prawidłowo planujemy wykonanie zadania w czasie lekcji.
- Chcemy wiedzieć i rozumieć więcej, zdobywamy wiedzę z różnych źródeł .
- Systematycznie odwiedzamy bibliotekę szkolną.


- Oglądamy wybrane programy przeznaczone dla dzieci,


- Bierzemy udział w konkursach i zawodach klasowych, szkolnych, środowiskowych. Rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów.
-dbamy o porządek w miejscu swojej nauki.
-przestrzegamy zasad bezpieczeństwa i higieny.
tematyka realizowana w ramach zajęć edukacji społecznej, polonistycznej, ruchowej, matematycznej itp.
Internet, prezentacje multimedialne, tablet.
Czytamy wybrane książki, czasopisma dziecięce.
Oglądanie bajek i filmów –wyjścia do kina, teatru:
1. Multimedialna lekcja filmowa – 9 listopada 2015w KDK.
2.Scena Teatralna MAKfilm z Wrocławia – marzec 2016
Zaangażowanie wszystkich uczniów do udziału w konkursach i zawodach. np. Kangur matematyczny kl.2, Projekt czytelniczy- „ Czas na czytanie” –termin od października 2015 do marca 2016,Konkurs recytatorski kl.I-III, Mistrzowie kodowania , konkursy plastyczne itp.


Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji
V
Tradycje i obrzędy w naszej klasie i szkole 5. Rozwijanie zainteresowań problematyką kultury
-Wdrażanie do tolerancji wyznaniowej. Potrafimy uszanować odmienność poglądów ludzi innej wiary.
- Historia i tradycja naszej szkoły.

- Zapoznanie dzieci z obrzędami ludowymi np. wróżby andrzejkowe, mikołajki, walentynki,
-Kultywowanie tradycji świątecznych –Boże Narodzenie , Konkurs kolęd i pastorałek , Tradycje Świąt wielkanocnych.-


- Imprezy i uroczystości szkolne i klasowe:
Dzień Chłopca , Zabawa Karnawałowa Dzień Babci i Dziadka , Dzień Kobiet, Powitanie Wiosny – Dzień Żywiołów , Dzień Sportu Szkolnego , Dzień Dziecka, Szkolny Festiwal Piosenki i Tańca;
Organizowanie wycieczek w celu poznawczym i turystycznym.
- Doskonalenie umiejętności praktycznych w trakcie wycieczek przedmiotowych, utrwalanie wiadomości z poszczególnych edukacji np. przyrodniczej ,społecznej, ruchowej , polonistycznej, matematycznej itp. Integracja klasy w trakcie wyjść i wycieczek .
Kształtowanie nawyków kulturalnego i bezpiecznego zachowania się w czasie wycieczek.
Wdrażanie do aktywnego i zdrowego wypoczynku .
Organizowanie klasowych występów.
Edukacja polonistyczna, artystyczno- techniczna, Lekcje religii , udział w rekolekcjach.
Święto Patrona Szkoły, Piknik Olimpijski - 25wrzesień 2015r. udział w uroczystości szkolnej i pikniku .
Andrzejki- wróżby i wspólna zabawa w klasie .
Parada Mikołajów- 6.12.2015
Jasełka w klasie 2- udział całej klasy
Śpiewanie kolęd –konkurs Wykonanie wielkanocnych ozdób i kartek świątecznych.

Organizowanie i wręczanie upominków , imieniny w klasie. Udział klasy w zabawach i imprezach. Udział w konkurencjach sportowych i konkursach.


Udział w wycieczce do lasu- Grodziec –X 2015;

Wycieczka do Torunia – Planetarium i Muzeum Piernika- XI 2015; Wspólne występy- teatrzyk, recytacje, koncert muzyczny itp.
VI
Wychowanie patriotyczne 6.Rozwijanie uczuć patriotyzmu
- Znaczenie symboli narodowych w polskiej kulturze i obyczajach. Kształtowanie postaw społeczno- moralnych oraz poczucia dumy narodowej.


-Zainteresowanie kulturą i tradycją własnego regionu. Pogłębiamy wiadomości o zabytkach naszego miasta.
Udział w uroczystościach imprezach i apelach organizowanych
z okazji Dnia Edukacji Narodowej , Święta Niepodległości , Rocznicy Wyzwolenia Konina ,Dnia Flagi RP, Święta Konstytucji 3 Maja.
Gromadzimy eksponaty związane z naszym miastem.
Wyjazd do Gosławic- Muzeum naszego regionu.

Zadanie Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji

VII
Współpraca
z rodzicami
7. Zainteresowanie rodziców problemami szkoły.
-Wdrażanie do pomocy na rzecz ucznia, klasy i szkoły.
-Współpraca z rodzicami w celu podjęcia szerokich działań w ramach pomocy dydaktycznej uczniom słabym i zdolnym.
- Święta –czas spędzony w gronie rodziny. Znaczenie rodziny w życiu człowieka. Wyrażamy uczucia- kochamy najbliższych.

Organizowanie zebrań i prelekcji dla rodziców. Indywidualne rozmowy z rodzicami w celu globalnego projektowania rozwoju ucznia.
Włączanie rodziców do organizacji imprez klasowych. Zakup upominków i nagród.

Wnioski rodziców…………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………….

Plan wychowawczy dla klasy drugiej na rok 2015/2016
zaakceptowany przez rodziców na zebraniu w dn. 8 września 2015r.
(podpisy rodziców):
Wyświetleń: 171


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.