Katalog Małgorzata Roszak, 2015-11-09 Posada Zajęcia zintegrowane, Plany pracy Plan wychowawczy - klasa druga szkoły podstawowej.Plan pracy wychowawczej realizowany w Szkole Podstawowej nr 15 im. Polskich Olimpijczyków w Koninie Rok szkolny: 2015/2016 Klasa: 2 Wychowawca: Małgorzata Roszak Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji I Jesteśmy klasą – współżycie w grupie rówieśniczej 1. Umiemy żyć z innymi i dla innych: - uświadamiamy sobie, co to znaczy, że tworzymy klasę i czego w związku z tym możemy oczekiwać od siebie nawzajem; wzorce prawidłowego zachowania się w klasie, domu i miejscach publicznych. o o - uświadamiamy sobie, że każde z nas jest wyjątkowe i niepowtarzalne; zastanawiamy się, co sprawia, że tak jest , uświadamiamy sobie swoje mocne strony i uczymy się o nich mówić; o - zwracamy uwagę na to, w jakich sytuacjach czujemy się ważni i jak inne osoby nam to komunikują. – Dbanie o dobre imię własnej klasy – o - Wdrażanie do samooceny i samokrytycyzmu. Edukacja społeczno - przyrodnicza, edukacja polonistyczna z elementami kultury, edukacja artystyczno - techniczna, edukacja zdrowotna, pogadanki, gry dramowe , gry i zabawy muzyczno - ruchowe,spacery, obserwacje, wspólne zabawy integrujące zespół klasowy. Rozwiązywanie konfliktów w klasie. Klasowy kontrakt. Pełnienie określonych ról w klasie, wybór samorządu klasowego, dokonanie przez ucznia samooceny. Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji II Urządzamy salę lekcyjną 2.Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za wygląd i estetykę sali lekcyjnej. Zachowanie czystości w sali lekcyjnej – przypomnienie obowiązków dyżurnego. Urządzamy Kącik Czystości – każdy uczeń dba o czystość sali lekcyjnej. Urządzamy kącik czytelniczy- przynosimy ciekawe książki i czasopisma, rozwijamy swoje zainteresowania czytelnicze i pasje. Urządzamy kącik przyrodniczy- przynosimy ciekawe okazy przyrodnicze zgodnie z omawianą tematyką zajęć . Dbamy o rośliny doniczkowe w naszej klasie. - urządzenie kącika z życia klasy, klasowej gazetki, - dbamy o swoje miejsce nauki, - Gromadzenie literatury dziecięcej ,odpowiednia lektura wg zainteresowań uczniów - przynosimy do klasy różne okazy przyrodnicze , kwiaty i dbamy o nie, Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji III Żyjemy zdrowo i bezpiecznie 3.Dbamy o swoje zdrowie – dbanie o swoje samopoczucie o - uświadamiamy sobie, jak możemy dbać o swoje zdrowie; higiena jamy ustnej o o - zastanawiamy się nad rolą lekarstw i ich bezpiecznym stosowaniem; - zastanawiamy się, jak możemy wpłynąć na swoje zdrowie i dobre samopoczucie; - Zwracamy szczególną uwagę na właściwą postawę podczas pisania, czytania i wykonywania ćwiczeń gimnastycznych. - Aktywnie uczestniczymy w programach i akcjach promujących zdrowie - „Owoce w szkole”; „ Mleko w szkole; „ Ratujemy i uczymy ratować” oraz włączmy się w konkursy o tematyce zdrowotnej. Poznajemy wartości odżywcze: owoców, warzyw , soków i przetworów mlecznych, znamy zasady właściwego odżywiania. o - Poznajemy zasady bezpiecznego zachowania się na terenie szkoły i poza nią; uświadamiamy sobie, co może być dla nas niebezpieczne. o - Bezpieczna droga do szkoły i do domu. Przypomnienie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach. Poznanie i opanowanie podstawowych przepisów ruchu drogowego. Znamy podstawowe znaki drogowe. - pogadanka z pielęgniarką -fluoryzacja; „ Porozmawiajmy o zębach”- cały rok - wypoczynek i ruch na świeżym powietrzu; higiena osobista, Pogadanki na lekcjach, tematyka realizowana w ramach zajęć edukacji społecznej, polonistycznej, ruchowej, itp. Prawidłowa postawa ciała w czasie lekcji. Ćwiczenia i pokaz . Właściwe odżywianie; jemy drugie śniadanie; owoce i pijemy mleko; konkursy. Udział w akcji –„Śniadanie daje moc”- 2 listopada 2015 Dzień bez papierosa- „ Nie pal przy mnie ,proszę! wydarzenie szkolne- listopad Udział w akcji –Dni promocji zdrowia – kwiecień 2016 Przypomnienie norm i zasad oceniania zachowania, WSO oraz szkolnych regulaminów : szatnia stołówka, korytarz szkolny, sala w-f, informatyczna, itp. - Praktyczne ćw. na skrzyżowaniu –jesteśmy świadomymi uczestnikami ruchu drogowego. Spotkania z policjantem, pogadanki filmy, Bezpieczne wakacje – czerwiec 2016 , itp. Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji IV Jesteśmy dobrymi uczniami 4 . Systematycznie przygotowujemy się do zajęć lekcyjnych i bierzemy udział w konkursach - Przygotowujemy wszystkie potrzebne przybory szkolne, dbamy o własne podręczniki i zeszyty. - Przychodzimy punktualnie na zajęcia- rozpoczęte prace doprowadzamy do końca, prawidłowo planujemy wykonanie zadania w czasie lekcji. - Chcemy wiedzieć i rozumieć więcej, zdobywamy wiedzę z różnych źródeł . - Systematycznie odwiedzamy bibliotekę szkolną. - Oglądamy wybrane programy przeznaczone dla dzieci, - Bierzemy udział w konkursach i zawodach klasowych, szkolnych, środowiskowych. Rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów. -dbamy o porządek w miejscu swojej nauki. -przestrzegamy zasad bezpieczeństwa i higieny. tematyka realizowana w ramach zajęć edukacji społecznej, polonistycznej, ruchowej, matematycznej itp. Internet, prezentacje multimedialne, tablet. Czytamy wybrane książki, czasopisma dziecięce. Oglądanie bajek i filmów –wyjścia do kina, teatru: 1. Multimedialna lekcja filmowa – 9 listopada 2015w KDK. 2.Scena Teatralna MAKfilm z Wrocławia – marzec 2016 Zaangażowanie wszystkich uczniów do udziału w konkursach i zawodach. np. Kangur matematyczny kl.2, Projekt czytelniczy- „ Czas na czytanie” –termin od października 2015 do marca 2016,Konkurs recytatorski kl.I-III, Mistrzowie kodowania , konkursy plastyczne itp. Treści i zadania Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji V Tradycje i obrzędy w naszej klasie i szkole 5. Rozwijanie zainteresowań problematyką kultury -Wdrażanie do tolerancji wyznaniowej. Potrafimy uszanować odmienność poglądów ludzi innej wiary. - Historia i tradycja naszej szkoły. - Zapoznanie dzieci z obrzędami ludowymi np. wróżby andrzejkowe, mikołajki, walentynki, -Kultywowanie tradycji świątecznych –Boże Narodzenie , Konkurs kolęd i pastorałek , Tradycje Świąt wielkanocnych.- - Imprezy i uroczystości szkolne i klasowe: Dzień Chłopca , Zabawa Karnawałowa Dzień Babci i Dziadka , Dzień Kobiet, Powitanie Wiosny – Dzień Żywiołów , Dzień Sportu Szkolnego , Dzień Dziecka, Szkolny Festiwal Piosenki i Tańca; Organizowanie wycieczek w celu poznawczym i turystycznym. - Doskonalenie umiejętności praktycznych w trakcie wycieczek przedmiotowych, utrwalanie wiadomości z poszczególnych edukacji np. przyrodniczej ,społecznej, ruchowej , polonistycznej, matematycznej itp. Integracja klasy w trakcie wyjść i wycieczek . Kształtowanie nawyków kulturalnego i bezpiecznego zachowania się w czasie wycieczek. Wdrażanie do aktywnego i zdrowego wypoczynku . Organizowanie klasowych występów. Edukacja polonistyczna, artystyczno- techniczna, Lekcje religii , udział w rekolekcjach. Święto Patrona Szkoły, Piknik Olimpijski - 25wrzesień 2015r. udział w uroczystości szkolnej i pikniku . Andrzejki- wróżby i wspólna zabawa w klasie . Parada Mikołajów- 6.12.2015 Jasełka w klasie 2- udział całej klasy Śpiewanie kolęd –konkurs Wykonanie wielkanocnych ozdób i kartek świątecznych. Organizowanie i wręczanie upominków , imieniny w klasie. Udział klasy w zabawach i imprezach. Udział w konkurencjach sportowych i konkursach. Udział w wycieczce do lasu- Grodziec –X 2015; Wycieczka do Torunia – Planetarium i Muzeum Piernika- XI 2015; Wspólne występy- teatrzyk, recytacje, koncert muzyczny itp. VI Wychowanie patriotyczne 6.Rozwijanie uczuć patriotyzmu - Znaczenie symboli narodowych w polskiej kulturze i obyczajach. Kształtowanie postaw społeczno- moralnych oraz poczucia dumy narodowej. -Zainteresowanie kulturą i tradycją własnego regionu. Pogłębiamy wiadomości o zabytkach naszego miasta. Udział w uroczystościach imprezach i apelach organizowanych z okazji Dnia Edukacji Narodowej , Święta Niepodległości , Rocznicy Wyzwolenia Konina ,Dnia Flagi RP, Święta Konstytucji 3 Maja. Gromadzimy eksponaty związane z naszym miastem. Wyjazd do Gosławic- Muzeum naszego regionu. Zadanie Efekty ( postawy ,zachowania) Sposoby realizacji VII Współpraca z rodzicami 7. Zainteresowanie rodziców problemami szkoły. -Wdrażanie do pomocy na rzecz ucznia, klasy i szkoły. -Współpraca z rodzicami w celu podjęcia szerokich działań w ramach pomocy dydaktycznej uczniom słabym i zdolnym. - Święta –czas spędzony w gronie rodziny. Znaczenie rodziny w życiu człowieka. Wyrażamy uczucia- kochamy najbliższych. Organizowanie zebrań i prelekcji dla rodziców. Indywidualne rozmowy z rodzicami w celu globalnego projektowania rozwoju ucznia. Włączanie rodziców do organizacji imprez klasowych. Zakup upominków i nagród. Wnioski rodziców………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………. Plan wychowawczy dla klasy drugiej na rok 2015/2016 zaakceptowany przez rodziców na zebraniu w dn. 8 września 2015r. (podpisy rodziców): Wyświetleń: 171
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |