Katalog

Agnieszka Borowiecka, 2015-11-09
Kamieńsk

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz pasowania na ucznia.

- n +

SCENARIUSZ PASOWANIA NA UCZNIA
W ROKU SZKOLNYM 2015/2016
Opracowała: mgr Agnieszka Borowiecka

PROWADZĄCY:
Rozpoczęcie nauki w szkole jest ważnym momentem życia każdego dziecka. Z niecierpliwością dziecko czeka każdego dnia na spotkanie ze szkołą, z nowymi wiadomościami, przygodami.
Czeka ono na dzień, w którym stanie się prawdziwym uczniem i poprzez pasowanie zostanie włączone do społeczności szkolnej.
Uroczystość pasowania na uczniów klasy I na stałe została włączona do kalendarza uroczystości szkolnych. Stanowi ona przeżycie nie tylko dla samych dzieci - kandydatów na uczniów, ale także dla ich rodziców, nauczycieli, koleżanek i kolegów. Poprzedza je okres kilku tygodni przygotowań, w którym dzieci poznają prawa i obowiązki ucznia, poznają szkołę, jej pracowników, otoczenie, koleżanki i kolegów.
Uroczystość pasowania na uczniów to bardzo ważne wydarzenie w życiu szkoły. Za chwilę pierwszaki zaprezentują to, czego się już nauczyły i pokażą, czy zasłużyły na miano ucznia.
Z okazji dzisiejszej uroczystości „Ślubowania klas pierwszych” pragnę powitać wszystkich przybyłych gości.
Serdecznie witam Burmistrza Miasta i Gminy Kamieńsk Pana Bogdana Pawłowskiego.
Przewodniczącego Rady Miejskiej Pana Jarosława Kozika.
Sekretarza Gminy Kamieńsk Pana Ryszarda Kurmana.
Przedstawicieli Miejskiego Zespołu Ekonomiczno – Administracyjnego oraz Miejskiej Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia, Sportu i Spraw Socjalnych.
Proboszcza naszej parafii księdza Mieczysława Wach.
Witam serdecznie naszą Panią Dyrektor Ewę Gronostaj – Urbańską.
Panią wicedyrektor Małgorzatę Łęską.
Przedstawicieli Rady Rodziców wraz z przewodniczącym Panem Waldemarem Zbierańskim.
Witamy również nauczycieli naszej szkoły, pracowników administracji i obsługi, naszą szkolną pielęgniarkę, rodziców, a przede wszystkim naszych Pierwszoklasistów, którzy od dziś oficjalnie staną się uczniami naszej szkoły.
Zapraszam teraz wszystkich do obejrzenia programu artystycznego w wykonaniu uczniów klas pierwszych oraz ich starszych kolegów i koleżanek.

KRASNALE (wchodzą na scenę i śpiewają na melodię „Płynie Wisła, płynie..)
Pod grzybkami w lesie,
pod krzaczkiem poziomek, pod krzaczkiem poziomek,
mają krasnoludki swój malutki domek,
mają krasnoludki swój malutki domek.
KRASNAL I
Akurat! Pod grzybkami to mieszkają tylko te…jak to…glisty.
KRASNAL II
Jakie glisty? Ty się chyba przyrody nie uczyłeś. To są dżdżownice!
KRASNAL I
Wszystko jedno co to jest. Nie ma się co spierać. To robale i to robale!
Szukajmy lepiej tego psa, Klakiera!
KRASNAL III
Co ty pleciesz! Klakier to przecież kot, a nie pies. Nie oglądałeś Smerfów? Wszystko ci się pomieszało.
KRASNAL IV
Pewnie dlatego, bo myśli, że wygra samochód. Wczoraj kupił los na loterii fantowej.
KRASNAL II
Fajnie by było. Nie musielibyśmy zasuwać na nogach, tylko bzyk, bzyk i już. A tak, już nóg nie czuję. Porobiły mi się odciski na nogach. Zobaczcie! (zdejmuje buta i ogląda nogę)

KRASNAL III
Chciałeś chyba powiedzieć, że zrobił ci się nieświeży zapach (zatyka nos)
KRASNAL II
Bez przesady! Myłem nogi w zeszłym tygodniu, jak królewna Śnieżka miała pranie!
KRASNAL IV
Może lepiej załóż buty! Każdy chce żyć! I chodź wreszcie szukać tego Klakiera, bo znów cała nasza kolacja pójdzie do jego brzucha.
(Chodzą po scenie i wołają)
KRASNALE
Kici….Kici….Kici…., chodź dostaniesz pyszne Smerfunie na kolację.
(Na scenę wpada czarownica z połamana miotłą)
CZAROWNICA
Czyj to ten wstrętny zwierzak?! (niesie pluszowego kota za ogon)
Zepsuł mi moją odrzutową miotłę! I na czym ja teraz będę latać? Jak mam teraz straszyć? Kto będzie się mnie bał?
KRASNALE
Hura! Klakier się odnalazł!
KRASNAL I
Zobaczcie! Nasz kiciuś ma przywiązaną do szyi jakąś karteczkę! (podchodzi do czarownicy i odwiązuje z od kota wstążkę z kartką, którą odczytuje na głos)
„Kochane Krasnoludki. Piszemy do Was, bo ręce nam opadają. Pomocy. W Szkole Podstawowej w Kamieńsku zamiast uczniów są jakieś rozwydrzone dzieciaki. Piszczą, marudzą, bałaganią. Może Wy zrobicie z nimi porządek. Ratujcie! Zrozpaczeni nauczyciele.”
CZAROWNICA
Ale gdzie szukać tej…tego… Kamieńska?

KRASNAL I
Tu jest drogowskaz! Idziemy! (Idą i śpiewają: Hej ho, hej ho, do szkoły by się szło, hej ho hej ho hej ho hej ho hej ho hej ho)
KRASNAL II
Mamy ich! Tu się schowali!
KRASNAL IV (zwraca się do Pierwszaków)
Co, boicie się?! Zaraz czarownica zaczaruje Was w żaby!
KRASNAL III
Albo w mrówki!
KRASNAL I:
Albo zrobi tak, że znikniecie!
CZAROWNICA
Wystarczy, dzieciakom już ze strachu trzęsą się nogi. Lepiej powlewać pierwszakom trochę oliwy do głowy. Dajcie butelkę! Wlejemy każdemu chociaż kropelkę.
(Krasnale podchodzą do dzieci z pustymi konewkami lub zraszaczami i udają, że wlewają wybranym uczniom oliwę do głowy)
Na scenę wychodzą kolejno przedstawiciele poszczególnych klas i prezentują program artystyczny.

DZIECKO 1
Oleju w głowie nam nie brakuje, niech się ten krasnal tak nie mądruje.
Wiemy, że wielki sprawdzian nas czeka, więc nie stresujcie dzisiaj człowieka.
DZIECKO 2
Ja się nie boję i bez wahania stanę tu dzisiaj do Ślubowania.
DZIECKO 3
Rodzice nasi też są tutaj z nami, trzymają za nas kciuki byśmy zostali uczniami.
DZIECKO 4
Człowiek malutki jest jak muszelka, a szkoła taka, o taka wielka,
więc każdy pierwszak wyraża wolę, że trzeba trzymać się razem w szkole.
DZIECKO 5
Zauważyłem, że pani Dyrektor uśmiecha się aż miło,
strach od razu zniknął, lżej mi się zrobiło.
DZIECKO 6
Inni nauczyciele też uśmiechają się szczerze,
będzie dobrze w szkole, teraz już w to wierzę.
DZIECKO 7
I Pani nasza jest z nami, co chwilę na nas spogląda,
wie, co każde z nas umie, wszystkiego tutaj dogląda.
DZIECKO 8
Nawet Pan Burmistrz patrzy radośnie
i myśli sobie: „Co z nich wyrośnie?”
DZIECKO 9
Straszyli mnie szkołą, straszyli, że szkoła to nie przelewki,
Że tu nie będzie zabawy, klocków i lalki – Ewki.
DZIECKO 10
W dodatku miała być pani, ogniem jak smok ziejąca,
Do tego mnóstwo lekcji i mnóstwo zadań - bez końca
DZIECKO 11
Więc kiedy wreszcie stanąłem przed drzwiami mojej szkoły,
Możecie być tego pewni, wcale nie byłem wesoły.



DZIECKO 12
Jakże bardzo się zdziwiłam tym co w szkole zobaczyłam.
W naszej klasie, prócz tablicy, nowych mebli, ławek wielu,
leżał dywan – jak w przedszkolu, czy uwierzysz przyjacielu?
DZIECKO 13
Potem pani w drzwiach stanęła, wszystkich pięknie powitała.
Pani taka całkiem miła, cały czas się uśmiechała.
DZIECKO 14
Potem znów się okazało, że nie dają ocen w szkole.
I tak sobie pomyślałam, że ta szkoła – jak przedszkole.

Piosenka „Pierwszaczek”

CZAROWNICA
Nie do wiary, czy to te niezdarne maluchy z pierwszej klasy?
Mówiliście, że oni nic nie potrafią, a tu widzę same Asy.
KRASNAL II
Ciekawe, czy potrafią się dobrze zachować w szkole,
bo każdy przeciętniak umie śpiewać.

DZIECKO 15
Gdy tylko dzwonek zabrzmi radośnie, a dzwoni głośno daję wam słowo,
biegniemy pędem do naszej klasy, wrzeszcząc donośnie jak dzwonek zdrowo.
DZIECKO 16
Lecz nam wystarczy jedno spojrzenie, gdy nasza pani wejdzie do klasy.
Każdy zajmuje swe miejsce w ławce i milkną zaraz wszelkie hałasy.

DZIECKO 17
Wchodzą do głowy cyfry, literki, sylaby, zdania i inne cuda
I tylko tak się zastanawiam, czy zapamiętam wszystko, czy mi się uda?
DZIECKO 18
Nasza klasa to jest klasa, nie znajdziecie tu brudasa.
Wszystko czyste, wszystko świeże, czyste ręce i kołnierze.
DZIECKO 19
A popatrzcie na zeszyty, każdy zeszyt znakomity
I nalepka i okładka, czyściuteńka, świeża, gładka.
DZIECKO 20
A jak cicho w naszej klasie, nie ma mowy o hałasie,
Nikt nie gada, nie chichocze, nikt nie ciągnie za warkocze.
DZIECKO 21
Dyżurny jak należy o porządek dba, przynosi kredę, obowiązki ma.
Pilnuje, by po klasie nie biegały dzieci, no i żeby nigdzie nie rzucały śmieci.
DZIECKO 22
Co tu dużo mówić, że wszyscy radę dajemy sobie,
Ale czasem się zdarzy, że i figle mamy w głowie.
CZAROWNICA
Figle, figielki, czy dobrze słyszałam? Tego się właśnie obawiałam.
Hej krasnale, do roboty! Trzeba wyczesać Pierwszakom z głowy głupoty!
(Krasnale wyczesują pierwszakom głupoty z głowy dużymi tekturowymi grzebieniami)




DZIECKO 23
Co te skrzaty robią z nami? Czy pozwolą nam zostać uczniami?
DZIECKO 24
Przecież my już dużo wiemy, na pytania odpowiemy,
Nie męcz nas krasnalu miły, bo brakuje nam już siły.

Piosenka „Podajmy sobie ręce”

CZAROWNICA
Nieźle, nieźle, brawo, jeszcze trochę poćwiczycie
I tak pięknie jak ja na miotle zatańczycie.
A teraz po kolei każdy z was coś o sobie powie,
Niech pani dyrektor się czegoś o was dowie.
DZIECKO 25
Jestem ……… cyfry już znam, więc z liczeniem sobie radę dam.
DZIECKO 26
Nazywam się………, chętnie chodzę do szkoły, bo każdy dzień jest tu wesoły.
DZIECKO 27
Nazywam się ….., siedzę w pierwszym rzędzie i powtarzam wszystkim - dobrze nam tu będzie.
DZIECKO 27A
Jestem…………., w zasadzie na lekcjach nie mam trudności, ale wiem już jedno, w szkole najpierw jest nauka potem przyjemności.
DZIECKO 28
Jestem……. , umiem ładnie czytać, można naszą panią spytać.
Mówią, że jestem nieśmiała, ale za to w pracy wytrwała.

DZIECKO 29
Nazywam się…….., umiem dobrze liczyć, a pisanie w linijkach muszę jeszcze poćwiczyć.
DZIECKO 30
Ja jestem……., dosyć szybko biegam i poznane piosenki bardzo chętnie śpiewam.
DZIECKO 31
Ja jestem…….., na końcu w klasie siedzę, lecz każde miejsce jest dobre, żeby zdobywać wiedzę..
DZIECKO 32
Jestem……., najmłodsza w naszej klasie, lecz staram się pracować jak wszyscy w dobrym czasie.
DZIECKO 33
Nazywam się…. Bardzo lubię ćwiczyć i na zawodach sportowych można na mnie liczyć.
DZIECKO 34
Nazywam się……, dla mnie nauka to żadna sztuka. Przerwy to jednak ciekawsza sprawa, wtedy zaczyna się zabawa.
DZIECKO 35
Jestem….. gaduła, bo to jest moja reguła. Do szkoły przychodzić mogę, żeby pograć w nogę.
DZIECKO 36
Nazywam się……, znam już wszystkie szkolne obowiązki, uczę się pilnie i dbam o swoje zeszyty i książki.
DZIECKO 37
………….. mam na imię, blisko mam do szkoły, nigdy się nie spóźniam i jestem wesoły.
DZIECKO 38
Nazywam się ….., wiem już doskonale, ten dostaje dobre stopnie, kto pracuje wytrwale.

KRASNAL II
Ale mądrale, pomyślał by kto. Tak się chwalą, że ho ho!
Może by tak małe pytanko miły kolego i koleżanko?

Wszystkie dzieci wstają
DZIECI RAZEM
Pytajcie o co chcecie, wtedy czegoś się dowiecie.
KRASNAL I
My od was mamy się uczyć? To są czyste kpiny!
Zaraz czwórka mądrych skrzatów wpuści was w maliny.
KRASNAL II
Kto ty jesteś?
DZIECI RAZEM:
Polak mały.
K: Jaki znak twój? Dz: Orzeł Biały.
Gdzie ty mieszkasz? Miedzy swymi.
W jakim kraju? W polskiej ziemi.
Czym twa ziemia? Mą ojczyzną.
Czym zdobyta? Krwią i blizną.
Czy ja kochasz? Kocham szczerze.
A w co wierzysz? W Polskę wierzę.
DZIECKO 39
Nasza flaga to biel i czerwień.
Orzeł to godło Polaków.
I wszyscy starsi i młodsi
chcą godni być tych znaków.



DZIECKO 40
Każdy pierwszak dobrze wie, jak się Patron szkoły zwie.
Jan Paweł II – ja w to wierzę, pilnie naszej szkoły strzeże.
KRASNAL IV
Patrzcie, patrzcie moi mili, ale już się wyszkolili.
No…, a moje drogie dzieci, gdzie wrzucacie swoje śmieci?
DZIECKO 41
My wiemy, że trzeba dbać o przyrodę, o świeże powietrze i czystą wodę.
Trzeba segregować śmieci, żeby zdrowie miały wszystkie dzieci.
DZIECKO 42
Nie depczemy ślicznej trawki,
nie zrywamy kwiatów z grządek,
chociaż nikt nie patrzy z ławki,
sami dbamy o porządek.

KRASNAL IV
Ciekawe, czy znają się na przepisach ruchu drogowego?

Piosenka „Znaczki odblaskowe”

Dzieci cały czas stoją
KRASNAL III
Nie do wiary. To są chyba jakieś czary.
Widzisz czarownico, te małe potworki zamieniły się w pierwszaków.
DZIECI RAZEM
Teraz już ślubować z honorem możemy
Jak być dobrym uczniem doskonale wiemy.

CZAROWNICA
Jeśli chcecie zostać prawdziwymi uczniami musicie złożyć przysięgę.
- Nie będziecie się rozłazić po szkole jak karaluchy?
- Nie będziecie włazić starszym pod podeszwy?
- Nie będziecie dłubać w nosie i płakać?
- Zamiast zabawek będziecie nosić książki?
- Siniaki i zęby wybite będziecie zostawiać w domu?
Czy obiecujecie spełnić wszystkie warunki?

DZIECI RAZEM:
Obiecujemy.
CZAROWNICA
Pani Dyrektor, melduję, że z mięczaków zrobiliśmy pierwszaków.
Teraz gotowi są do złożenia prawdziwej szkolnej przysięgi.

PROWADZĄCY
Dziękujemy za wysłuchanie części artystycznej. Dzieci wykazały się wiedzą o szkole i Ojczyźnie, umiejętnością recytowania i śpiewania piosenek. Wzorowo zachowywały się podczas uroczystości. Swą postawą udowodniły, że w pełni są uczniami szkoły.
Proszę wszystkich o powstanie.
Baczność.
Poczet sztandarowy Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II wprowadzić!
Do hymnu państwowego!
Do hymnu szkoły!
Po hymnie.
Teraz nastąpi uroczysty moment ślubowania. Proszę panią dyrektor o zabranie głosu.
……………………………………………………………………
PROWADZĄCY
Do ślubowania!
Dzieci przyjmują postawę do ślubowania.
PANI DYREKTOR:
My uczniowie klas pierwszych Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kamieńsku ślubujemy na sztandar szkoły, że będziemy dbać o dobre imię swojej klasy i szkoły oraz swojej Ojczyzny, przyrzekamy uczyć się pilnie, swym zachowaniem sprawiać radość nauczycielom, rodzicom i kolegom”.
DZIECI RAZEM
Ślubujemy!

PROWADZĄCY
Po ślubowaniu.
Proszę wszystkich o zajęcie miejsc, a panią dyrektor o dokonanie aktu pasowania.
Dzieci z poszczególnych klas ustawiają się w szeregu w kolejności alfabetycznej. Pani dyrektor pasuje każdego ucznia ołówkiem a wychowawcy wręczają dyplomy. Pasowani uczniowie wracają na swoje miejsca.
Klasa Ia do pasowania wystąp.
Klasa Ib do pasowania wystąp.
Klasa Ic do pasowania wystąp.
Klasa Id do pasowania wystąp.

PROWADZĄCY
Dziękuję Pani dyrektor za dokonanie aktu ślubowania i pasowania.
Proszę o zabranie głosu przedstawiciela rodziców.
Proszę o zabranie głosu Pana Burmistrza.
Proszę o zabranie głosu przedstawicieli Samorządu Uczniowskiego.
PROWADZĄCY
Teraz przedstawiciele uczniów klas pierwszych złożą kwiaty i zapalą znicz pod popiersiem Patrona naszej szkoły.
Proszę wszystkich o powstanie i odśpiewanie „Barki”- ulubionej pieśni Patrona.
Pieśń „Barka”

PROWADZĄCY
Baczność!
Poczet sztandarowy wyprowadzić.
Spocznij! Proszę usiąść.
Tym miłym akcentem zakończyliśmy dzisiejszą uroczystość. Serdecznie wszystkim dziękujemy. Zaproszonych gości, rodziców i uczniów klas pierwszych zapraszamy na poczęstunek. Uczniów klas starszych prosimy o rozejście się do klas.

Wyświetleń: 194


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.