AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aneta Bartos, 2015-11-09
Gulzów

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Dzień zabawy. Wykorzystanie środków dydaktycznych z projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ DLA RADY PEDAGOGICZNEJ

Klasa II

Prowadząca: mgr Aneta Bartos

Temat: Dzień zabawy. Wykorzystanie środków dydaktycznych z projektu
„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.

Cele główne:
· wspieranie inteligencji interpersonalnej i intrapersonalnej;
· rozwijanie indywidualnych predyspozycji intelektualnych.

Kierunki obserwacji:

Inteligencja intrapersonalna:
· wiedza dziecka na temat własnej osoby, swoich „mocnych” i „słabych” stron;
· umiejętność samodzielnego wyznaczania sobie celów, dążenie do ich osiągnięcia;
· zaradność i przedsiębiorczość;
· samodzielność w dokonywaniu wyborów i podejmowaniu wyborów;
· umiejętność rozwiązywania problemów praktycznych;
· aktywność twórcza, pomysłowość.

Inteligencja interpersonalna:
· zdolności przywódcze;
· umiejętność współpracy w grupie;
· nawiązywania i podtrzymywanie relacji z innymi;

Inteligencja muzyczna:
· zdolności do tworzenia prostych kompozycja muzycznych;
· zainteresowanie ekspresją muzyczna;
· umiejętność wykorzystania środków wyrazu artystycznego.

Inteligencja ruchowa:
· samodzielność i radość z podejmowania aktywności ruchowej;
· prawidłowa koordynacja ruchowa;
· zręczność, sprawność fizyczna;
· wyobraźnia ruchowa, ruch twórczy;
· zdolności aktorskie.

Inteligencja wizualno – przestrzenna:
· koordynacja wzrokowo – ruchowa;
· zainteresowanie grami planszowymi;
· orientacja w przestrzeni.



Inteligencja matematyczno – logiczna:
· podejmowanie prób opracowania strategii gry;
· umiejętność działania zgodnego z instrukcją.

Inteligencja językowa:
· znajomość i zainteresowanie baśniami i bajkami;
· umiejętność precyzowania myśli w formie zagadek słownych;
· zasób słownictwa czynnego.

Cele operacyjne:
Uczeń:
· wypowiada się spontanicznie na bliskie sobie tematy;
· wie, co decyduje o udanej zabawie;
· potrafi współdziałać w zabawie z kolegami;
· potrafi wykonać polecenie zgodnie z instrukcją.

Środki dydaktyczne:
· chusta animacyjna;
· zestaw akcesoriów sportowych;
· teatrzyk, pacynki, „Myszka” – maskotka;
· Ser Szwajcarski;
· materiały papiernicze do zapisywania lub rysowania pomysłów przez dzieci;
· koperty z zadaniami do wykonania;
· globus;
· zestawy gier planszowych wraz z instrukcjami;
· Logiko.

Przebieg zajęć:
I. Powitanie, zabawa z chusta animacyjną.
II. Zaproszenie do zabawy.
Nauczyciel zaprasza uczniów do zabawy. Zadaniem dzieci jest wykonanie proponowanego zadania, ale warunkiem udziału w zabawie jest dokonanie wyboru krainy zabawy oraz prawidłowe wykonanie „zadania” i doprowadzenie rozpoczętej zabawy do końca.
III. Krainy zabaw:
· kraina gier i zabaw ruchowych. Uczniowie bawią się i rywalizują w tych samych konkurencjach:
- rzuty piłeczkami do celu (obręcz, kosz);
- strącanie kręgli za pomocą piłeczek (każdy dysponuje trzema rzutami);
- pokonanie toru przeszkód (obręcze założone na pachołkach);
- przemieszczenie klocka na Serze szwajcarskim (3 próby do dyspozycji);
- zabawy ruchowe wymyślone przez cała grupę lub pojedyncze dzieci (zaakceptowane przez kolegów/ koleżanki, wykorzystujące zestaw akcesoriów sportowych);
· kraina Kaczora Donalda i Myszki Miki. Dzieci, które zachcą bawić się w tej krainie najpierw powinny odszukać na globusie kraje, miasta, w których znajduje się Disneylandy. Korzystając z teatrzyku z akcesoriami oraz pacynek mogą przygotować krótkie przedstawienie o przygodzie myszki – maskotki. Mogą użyć instrumentów perkusyjnych oraz zastosować inne rekwizyty. Na zakończenie zajęć dzieci „wystawiają przedstawienie” pozostałym kolegom i koleżankom;
· kraina baśni i bajek. Zadaniem dzieci, które, będą się bawić w krainie jest przygotowanie dla pozostałej części klasy zagadek o bohaterach znanych baśni i bajek. Zagadki można zapisywać, narysować lub pokazać w formie pantomimy. Zagadki zostaną zaprezentowane na koniec zajęć;
· kraina gier planszowych. Na przygotowanych stolikach ustawione są zestawy gier (poczta, figury geometryczne). Zadaniem dzieci jest ułożenie z figur geometrycznych np. myszki, kotka itp.
IV. Zakończenie zajęć. Prezentacja efektów swoich zabaw. Rozmowa z uczniami o tym w co najchętniej bawią się w wolnym czasie.
V. Ewaluacja. Dzieci rysują na tablicy buzie uśmiechniętą lub smutną.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 223


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.