![]() |
![]() |
Katalog Dorota Perkowska, 2015-11-23 Koszalin Zajęcia przedszkolne, Harmonogramy "Mali Ratownicy"- kółko zainteresowań dla dzieic 5-, 6- letnich.PRZEDSZKOLE NR 22 W KOSZALINIE „MALI RATOWNICY” HARMONOGRAM SPOTKAŃ W RAMACH KÓŁKA ZAINTERESOWAŃ DLA DZIECI 5- I 6-LETNICH OPRACOWAŁA DOROTA PERKOWSKA „Mali Ratownicy” to koło zainteresowań przeznaczone dla zainteresowanych dzieci 5 – i 6-letnich. Program "Mali Ratownicy" ma na celu nauczenie najmłodszych, by nie przechodzili bezczynnie obok ofiar wypadków i potencjalnie niebezpiecznych zdarzeń. Program dotyczy pierwszej pomocy, której udzielić może nawet dziecko. Chcę pokazać najmłodszym, że w różnych sytuacjach czasem jeden gest wystarczy, aby pomóc, nie narażając swojego bezpieczeństwa. W ramach podstawy programowej podczas zajęć kółka realizowane są następujące obszary: 1. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych. Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej: 5) umie się przedstawić: podaje swoje imię, nazwisko i adres zamieszkania; wie, komu . 5. Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej dzieci. Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej: 1) dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia; 2) dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem, poddaje się leczeniu, np. wie, że przyjmowanie lekarstw i zastrzyki są konieczne; 6. Wdrażanie dzieci do dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych. Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej: 1) wie, jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc, umie o nią poprosić; 2) orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu; 3) zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unika ich; 4) wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych (np. środków czystości); 5) próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie. 15. Wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne. Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej: 2) zna nazwę miejscowości, w której mieszka, zna ważniejsze instytucje i orientuje się w rolach społecznych pełnionych przez ważne osoby, np. policjanta, strażaka; Cele spotkań w ramach kółka zainteresowań są następujące: - zapoznanie z zasadami udzielania pierwszej pomocy -kształtowanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, -wdrażanie do zachowań mających na celu bezpieczeństwo swoje i innych, - zna podstawowe numery alarmowe, - wie, jak bezpiecznie zachować się podczas wypadku, - wie, jak ocenić stan poszkodowanego, - potrafi wykorzystać poznane zasady stosowania pierwszej pomocy, - potrafi udzielić sobie lub koledze pomocy w przypadku nieskomplikowanych urazów, - wie, jak zachować się w kontakcie z osobą chorą (astma, cukrzyca) i niepełnosprawną, - wie, do kogo udać się po pomoc, - potrafi efektywnie szukać pomocy i radzić sobie w trudnych sytuacjach HARMONOGRAM SPOTKAŃ LISTOPAD 1.Pierwsza pomoc-zapoznanie z podstawowymi zasadami udzielania pierwszej pomocy. 2.Numery alarmowe-znajomość numerów ratowniczych 3.Nasza apteczka-zapoznanie z wyposażeniem apteczki i jej przeznaczeniem. 4. Sprawdzanie przytomności-nauka wzywania pomocy, scenki pantomimiczne. GRUDZIEŃ 1.Wzywanie pomocy- nauka meldunku. Wzywanie pomocy przez telefon. 2.Pierwsza pomoc podczas krwotoków z nosa, otarć, oparzeń, omdleń- praktyczne działania. 3.Filmy edukacyjne –instruktażowe : -„Jak Wojtek bramkarz dostał w nos i krwawi”, - Kamila upadła i straciła przytomność”, - „Mikołaj chyba złamał rękę”. STYCZEŃ 1.Nauka sprawdzania oddechu- ćwiczenia praktyczne. 2.Pozycja boczna ustalona- ćwiczenia praktyczne. 3.Oddechy ratownicze- zaproszenie ratownika medycznego. 4.Łańcuch przeżycia-utrwalenie zasad podczas udzielania pomocy-scenki rodzajowe. 5.Uciskanie klatki piersiowej-akcja reanimacyjna. LUTY 1.Utrwalamy zdobyte wiadomości-udzielanie pomocy i wzywanie pomocy scenki rodzajowe. 2.Nasz egzamin –wręczenie dzieciom dyplomów i odznak. Opracowała Dorota Perkowska Wyświetleń: 155
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |