![]() |
![]() |
Katalog Renata Janik, 2015-11-23 Paradyż Pedagogika, Program nauczania Indywidualny program edukacyjny dla ucznia z autyzmem w kl. 1-2.INDYWIDUALNY PROGRAM NAUCZANIA DLA UCZNIA Z AUTYZMEM Cele edukacyjne: 1. Rozwijanie umiejętności poznawczych, potrzebnych do należytej orientacji w otoczeniu. 2. Zdobywanie umiejętności rozpoznawania liter, pisania, liczenia na miarę możliwości dziecka. 3. Kształtowanie wrażliwości przyrodniczej, plastycznej i muzycznej. 4. Rozwijanie zainteresowań, predyspozycji oraz naturalnej aktywności. 5. Wdrażanie do uczestniczenia w różnych formach życia społecznego. Treści nauczania: 1. Edukacja polonistyczna Kształcenie mowy - kształcenie rozumienia gestów, znaków słownych i ogólnych umiejętności naśladowczych (metody komunikacji alternatywnej), - słuchanie poleceń, wypowiedzi nauczyciela i innych osób, - czytanie globalne - słownictwo związane z najbliższym otoczeniem ( mama, tata, siostra, brat). Pisanie - poprawne pisanie znaków literopodobnych, - pisanie po śladzie i odwzorowywanie liter i wyrazów, - poprawne zapisywanie imienia i nazwiska, 2. Edukacja matematyczna - zapisywanie liczb, - przeliczanie liczb w zakresie 20, - dodawanie liczb w zakresie 20, - próby określania kierunków położenia przedmiotów w przestrzeni i na płaszczyźnie (przed, za, nad, pod, itp.), - klasyfikowanie przedmiotów według ich cech (koloru, kształtu, wielkości), - rysowanie i wyróżnianie w otoczeniu figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt), - układanie wzorów i ornamentów z poznanych figur geometrycznych, 2. Edukacja społeczno - przyrodnicza - zmiany zachodzące w przyrodzie ( ilustracje tematyczne, obserwacje przyrodnicze), - wskazywanie owoców i warzyw, - rozpoznawanie zwierząt domowych, - rozpoznawanie wybranych artykułów spożywczych, - zasady bezpiecznego zachowywania się w szkole. 4. Edukacja plastyczna - dobieranie barw rysowanych przedmiotów zgodnie z rzeczywistością, - obrysowywanie, kolorowanie, rysowanie, malowanie, stemplowanie, - malowanie farbami, - konstruowanie, wycinanie, wydzieranie, odwzorowywanie. 5. Edukacja muzyczna - próby wyklaskiwania rytmu, - próby rytmicznego marszu przy muzyce, - słuchanie różnego rodzaju muzyki instrumentalno –wokalnej. 6. Zajęcia komputerowe - sprawne posługiwanie się myszką, - korzystanie z działania wybranych klawiszy z klawiatury – klawisz Enter, klawisze strzałek i kursorów, - doskonalenie umiejętności posługiwania się wybranymi narzędziami z Przybornika: Wypełnianie kolorem, Ołówek, Gumka, Pędzel, Przewidywane osiągnięcia ucznia: Umiejętności językowe - rozumie i wskazuje niektóre czynności i zjawiska, - rozumie znaczenie gestów i znaków słownych, - odwzorowuje litery, proste wyrazy. Umiejętności matematyczne - przelicza przedmioty przez dotykanie, przesuwanie, wskazywanie, - porównuje liczebność zbiorów przez łączenie w pary, - przelicza przedmioty w zakresie 20, - układa wzory i ornamenty z poznanych figur geometrycznych, - rysuje figury geometryczne z użyciem przyborów. Środowisko społeczno- przyrodnicze - rozpoznaje podstawowe zjawiska atmosferyczne, - rozpoznaje niektóre zawody, - dba o higienę osobistą - respektuje zasady współżycia w grupie. Umiejętności plastyczne, techniczne i muzyczne - potrafi posługiwać się przyborami, - wykonuje prace plastyczne wykorzystując różne techniki i materiały, - lubi spontanicznie rysować, malować, muzykować, - naśladuje gesty i ruchy. Opracowała: Renata Janik Wyświetleń: 270
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |