Katalog Anna Weronika Jaworska, 2015-11-23 Rogoźno Zajęcia przedszkolne, Projekty edukacyjne Projekt - LEŚNA ŚCIEŻKA.Projekt edukacyjny dla dzieci z oddziału przedszkolnego Autor: Anna Weronika Jaworska TEMAT PROJEKTU: LEŚNA ŚCIEŻKA Rogoźno, 2014 r. CELE PROGRAMU: Poszerzenie wiedzy dzieci na temat ptaków, roślin i zwierząt żyjących w polskich lasach. Kształtowanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji. Poznanie zasad zachowania się w lesie oraz sposobów ochrony drzew. Wzbogacenie słownika czynnego o słownictwo związane z tematem projektu. Wzmocnienie poczucia własnej wartości oraz wiary we własne możliwości. Rozwijanie twórczego myślenia, wyobraźni i współodpowiedzialności. Uwrażliwienie na piękno otaczającej nas przyrody. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego. Doskonalenie twórczej pracy w zespole. RODZAJE AKTYWNOŚCI: językowa, matematyczna, plastyczna, techniczna, społeczno-przyrodnicza, literacka, ruchowa. SPODZEWANE EFEKTY: 1. Podsumowanie informacji . Przygotowanie kącika projektu. Dzielenie się wrażeniami na temat znajdujących się tam zdjęć, prac plastycznych z spacerów oraz wycieczki do Nadleśnictwa w Obornikach. 2. Zbieranie i opracowanie informacji związanych z: • gatunkami zwierząt leśnych • gatunkami drzew rosnących w okolicznych lasach • gatunkami ptaków • jadalnymi owocami leśnymi 3. Opracowanie albumu ze zdjęciami. 4. Wyszukanie z rodzicem wiersza i zaprezentowanie go na forum grupy. 5. Przygotowanie i prezentacja zagadek związanych tematycznie z projektem. 6. Wystawa prac plastycznych związana z projektem. 7. Wiedza jak należy zachować się w lesie. TOK PRACY: 1. Zebranie grupy przedszkolnej. 2. Podział na zespoły i przydział zadań. 3. Określenie czasu trwania projektu. 4. Prezentacja. ŹRÓDŁA: Nauczyciel nadzorujący projekt. Rozmowy z rodzicami. Książki, czasopisma, plakaty, zdjęcia. Internet. TERMIN PREZENTACJI: czerwiec OCENA: Projekt oceniany będzie wg. następujących kryteriów: estetyka wykonania prac 0 – 5 punktów zaangażowanie 0 – 5 punktów sposób prezentacji 0 – 5 punktów PODSUMOWANIE: Dzieci podzielone zostały na 4 grupy po 6 osób w każdej. Dzieci w domu wraz z rodzicami przygotowywały materiały potrzebne do albumów, a także wyszukiwały wierszy, zagadek zgodnych z przydziałem do grupy w jakiej się znalazły. ZADANIA DLA DZIECI PRZY UDZIALE RODZICÓW, ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ POMOCY NAUCZYCIELA: Dzieci oglądają film, prezentację multimedialną, albumy, atlasy, zdjęcia. Swobodna rozmowa dzieci na temat projektu, zachowania się w lesie. Uczestniczenie w rozmowie kierowanej przez nauczyciela – budowanie wspólnych doświadczeń, informacji. Wycieczki do lasu, parku, ogródków działkowych. Spotkanie z leśniczym. W czasie spotkania dzieci mają możliwość zadawania pytań osobie, która oprowadza ich po tzw. „izbie” (miejscu, gdzie każde dziecko może zobaczyć, dotknąć wypchanego ptaka, ssaka). W czasie lekcji przyrodniczej – dzieci mogły w czasie spaceru obserwować piękno okolicznych lasów i rosnących tam drzew, krzewów, runa leśnego. Dzieci przy pomocy nauczyciela organizują w sali wernisaż swoich prac plastycznych. ZADANIA DLA POSZCZEGÓLNYCH GRUP: GRUPA I 1. Zgromadzenie informacji na temat trzech wybranych gatunków zwierząt leśnych. 2. Opracowanie albumu ze zdjęciami dzikich zwierząt. 3. Recytacja jednego wcześniej przygotowanego wiersza o leśnym zwierzęciu. 4. Przygotowanie pracy plastycznej o leśnych zwierzętach, wykonanej techniką dowolną. GRUPA II 1. Zgromadzenie informacji na temat trzech wybranych gatunków drzew rosnących w okolicznych lasach. 2. Opracowanie albumu ze zdjęciami drzew rosnących w okolicznych lasach. 3. Przygotowanie i zaprezentowanie zagadek związanych tematycznie z drzewami. 4. Przygotowanie choinki techniką origamii. GRUPA III 1. Zgromadzenie informacji na temat trzech wybranych gatunków ptaków. 2. Opracowanie albumu ze zdjęciami ptaków. 3. Recytacja jednego wcześniej przygotowanego wiersza o ptaku. 4. Przygotowanie pracy plastycznej o ptakach, wykonanej techniką dowolną. GRUPA IV 1. Zgromadzenie informacji na temat trzech wybranych owoców leśnych. 2. Opracowanie albumu ze zdjęciami owoców leśnych. 3. Recytacja jednego wcześniej przygotowanego wiersza o owocach leśnych. 4. Przygotowanie pracy plastycznej o owocach leśnych, wykonanej techniką dowolną. Wyświetleń: 152
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |