Katalog

Agnieszka Zakrzewska, 2015-11-30
Częstochowa

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS
NA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO



Imię i nazwisko: Agnieszka Zakrzewska – nauczyciel mianowany
Placówka oświatowa: Miejskie Przedszkole nr 16, ul. Starzyńskiego 9, 42-200 Częstochowa
Dyrektor placówki oświatowej:
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r.
Data zakończenia stażu: 31.05.2018 r.

§ 8 ust. 2. pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1 – 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI

1. Poznanie procedury awansu zawodowego


2. Udział w formach doskonalenia: kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach przedmiotowo – metodycznych organizowanych przez: SOD, WOM.


3. Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.


4. Współpraca z doradcą metodycznym.


5. Czynny udział w tworzeniu dokumentacji przedszkola.


6. Realizacja programów edukacyjnych i przedsięwzięć.

Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu

Opracowanie planu rozwoju zawodowego

Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego

Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego


Ukończenie zaplanowanych kursów pod kątem edukacji zdrowotnej, przyrodniczej, matematycznej oraz o tematyce rozwijania kompetencji czytelniczych:

- „Wspomaganie rozwoju mowy dziecka”

- „Rola rodziny w osiąganiu przez dziecko sukcesu edukacyjnego”


Szkolenia Rady Pedagogicznej


Konsultacje


Prowadzenie kroniki przedszkolnej.

Współtworzenie raportu końcowego z wewnętrznej ewaluacji przedszkola.


Realizacja programów i przedsięwzięć:

- „Czytające Przedszkole”- Fundacja „ABCXXI – Cała Polska czyta dzieciom” pod patronatem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowego Centrum Kultury. Rola Lidera: organizacja kampanii czytania dzieciom oraz wdrażanie programów edukacyjnych i czytelniczych w placówce. Zaangażowanie nauczycieli, rodziców. Opracowanie harmonogramu przedsięwzięcia:
1. Bajki terapeutyczne – grupy młodsze (I, II, VIII);
2. Wiersze i opowiadania – grupy (III, IV);
3. Baśnie i legendy – grupy starsze (V, VI, VII).

- Przedsięwzięcie logopedyczne - „Zabawy logopedyczne wesołe i praktyczne”. Usprawnianie narządów mowy poprzez wykonywanie ćwiczeń artykulacyjnych. Stwarzanie sytuacji sprzyjających rozwijaniu pamięci dzieci oraz oddziaływanie na sferę słuchową, słuchowo-ruchową i ruchową. Opracowanie harmonogramu przedsięwzięcia:
1. Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci 4 – 5 letnich.
2. „Idą misie parami, tupią głośno nóżkami…” – logo rytmika – w grupie dzieci 5 letnich.
3. Ćwiczenia słuchu fonemowego dla najmłodszych.


- Wdrażanie na placówce edukacji wg planu daltońskiego. Wspólne planowanie z przedstawicielami Polskiego Stowarzyszenia Dalton i radą pedagogiczną harmonogramu szkoleń na okres 2 lat, w tym seminaria dla rady pedagogicznej, indywidualny udział w konferencjach lokalnych i ogólnopolskich oraz wymiana doświadczeń z innymi placówki daltońskimi w Polsce. Dążenie do otrzymania przez placówkę certyfikatu oraz bycie członkiem Polskiego Stowarzyszenia Dalton.

- Przedsięwzięcie „Podróż
w Krainie Zdrowia” – przeprowadzone w grupie dzieci 5 – letnich. Kształtowanie zdrowych oraz higienicznych nawyków w czynnościach samoobsługowych. Przeprowadzenie zajęć o tematyce zdrowotnej. Zorganizowanie spotkania m.in. z: z pielęgniarką, stomatologiem, policjantem, wycieczka do Straży Pożarnej. Organizowanie zabawa na świeżym powietrzu, spacery.

- Przedsięwzięcie „Bliżej przyrody” – przeprowadzone w grupie dzieci 4 – letnich. Poznawanie przez dzieci przyrody poprzez wzrok, słuch, węch i dotyk. Pogłębianie wiedzy na temat roślin chronionych. Założenie hodowli popularnych ziół w donicach.
Przeprowadzanie różnych eksperymentów - jakie
znaczenie dla rozwoju rośliny ma brak światła, brak wody, czy jej nadmiar. Zabawy badawcze obrazujące stan skupienia wody w przyrodzie. Zorganizowanie spotkania z leśnikiem. Organizacja międzyprzedszkolnego konkursu plastycznego pt.: „Kolory jesieni”.

- Udział w inscenizacji wiersza J. Tuwima „Rzepka” zorganizowanej na Dzień Przedszkolaka.


IX 2015


VIII/IX 2015


Okres stażu


V 2018


Okres stażu


Okres stażu


Okres stażu

Od II 2016


V 2016


2015/2018


2015/2016

2016/2017

2017/2018


2015/2017


2015/2016


2016/2017


2017/2018


2015/2018


2016/2017


2017/2018


IX 2015

Wniosek o rozpoczęcie stażu


Plan rozwoju zawodowego.


Dokumentacja.

Sprawozdanie z realizacji planu.

Zaświadczenia
o ukończonych formach doskonalenia zawodowego.


Potwierdzenie dyrektora, wyciąg z protokołów Rad Pedagogicznych

Zaświadczenia

Kronika przedszkolna


Raport


Harmonogram, zdjęcia, podziękowania, konkursy tematyczne


Harmonogram, scenariusze


Harmonogram szkoleń, certyfikat


Scenariusze, zdjęcia, podziękowania


Harmonogram, scenariusze, zdjęcia, podziękowanie, dyplomy


Zdjęcia, film


§ 8 ust. 2. pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI

1. Wykorzystanie technologii komputerowej do tworzenia pomocy dydaktycznych i dokumentacji.


2. Umiejętne wykorzystywanie w pracy technologii komputerowej i komunikacyjnej.


3. Śledzenie zmian prawa oświatowego, korzystanie z portali edukacyjnych
Wykonywanie środków dydaktycznych.

Opracowywanie dokumentów, sprawozdań,
scenariuszy, planów
miesięcznych.

Przygotowywanie ogłoszeń, dyplomów, zaproszeń, podziękowań.

Wykorzystywanie w pracy encyklopedii
multimedialnych i Internetu.

Korzystanie z internetowych publikacji innych nauczycieli odbywających staż.

Prowadzenie kroniki przedszkolnej.



Współtworzenie strony internetowej przedszkola.

Umieszczanie wiadomości z wydarzeń w grupie


Korzystanie z Internetu.
Okres stażu


Okres stażu


Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu

Od II 2016

Okres stażu

Okres stażu
Pomoce dydaktyczne

Scenariusze zajęć, ankiety, plany miesięczne, sprawozdania.

Ogłoszenia, dyplomy, zaproszenia, podziękowania.

Kronika przedszkolna.

Zdjęcia

Dokumentacja


§ 8 ust.2 pkt. 3
Umiejętność dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI

1. Opracowanie materiałów do publikacji.


2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami.


3. Pedagogizacja rodziców.

4. Prowadzenie szkoleń w ramach WDN.

5. Prowadzenie zajęć koleżeńskich dla nauczycieli kontraktowych.
- Publikacja w serwisie edukacyjnym profesor.pl:
- zatwierdzony plan rozwoju zawodowego.

- Publikacje na stronie SOD-u, Sieci Współpracy i Samokształcenia „Sześciolatek w szkole”.

- Biuletyn edukacyjny SOD

Udostępnianie koleżankom swojego warsztatu pracy – scenariusze zajęć,
pomoce dydaktyczne.

Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczyciela stażysty, kontraktowego, praktykantów, rodziców.

Odczytywanie przygotowanych referatów na zebraniach z rodzicami o tematyce wychowawczo – dydaktycznej:
- „Poczytaj mi mamo – czyli jak czytanie bajek wpływa na emocjonalny rozwój dziecka”

- „ Dojrzałość szkolna – gotowość dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego”

- „ Przybliżenie Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”

Opracowanie i wygłoszenie referatów szkoleniowych dla nauczycieli na Radzie
Pedagogicznej:

- „ Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez różne formy obcowania z literaturą”.

- „Wpływ warunków społeczno – ekonomicznych rodziny na funkcjonowanie przedszkolne dziecka”.

- „Logopedyczne zabawy grupowe”.

Opracowanie scenariuszy zajęć dotyczących: stymulowania prawidłowego rozwoju mowy, utrwalania prawidłowych wzorców mowy oraz rozbudzania i rozwijania wrażliwości poprzez ekspresję słowną, muzyczno – ruchową.


I semestr roku szkolnego 2015/2016

Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu

2 x w roku

1 x w roku

2015

2016

2018

IV 2016

II 2017

V 2018

2018
Zaświadczenie, publikacja w Internecie.

Zaświadczenie, publikacja w Internecie.

Zaświadczenie, publikacja w Internecie.

Scenariusze zajęć, potwierdzenia nauczycieli, sprawozdania.

Zaświadczenia.


Referaty, lista obecności rodziców na zebraniu.


Referaty.


Potwierdzenie Dyrektora
Przedszkola, scenariusze

§ 8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI

1. Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego z zakresu profilaktyki logopedycznej – „Śmieszne minki Żółwika Fryderyka”
Poznanie zagadnień i zdobywanie wiadomości dotyczących tematu.

Konsultacje z doradcą metodycznym.
2016/2017
Program autorski zatwierdzony przez dyrektora placówki i Radę Pedagogiczną
oraz wdrożony.



§ 8 ust. 2 pkt. 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych wychowawczych lub opiekuńczych.
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI

1. Udziału w konkursach organizowanych przez inne placówki oświatowe - prezentowanie twórczej aktywności dzieci.

2. Organizowanie międzyprzedszkolnych konkursów plastycznych.

3. Współpraca ze Szkołą Podstawową nr 50 oraz z przedszkolami.

4. Współudział w organizowaniu wycieczek przedszkolnych.

5. Udział rodziców w życiu przedszkola.


Przygotowanie dzieci i udział w różnych konkursach plastycznych, muzycznych, recytatorskich i innych poza przedszkolem.

Opracowanie regulaminów konkursów, przygotowanie dyplomów, podziękowań

Poznanie budynku szkoły.
Uczestnictwo w lekcji kl.I.

Opracowanie i realizacja planów wycieczek:
- Księgarnia,
- Mini Zoo,
- Zawady – ośrodek „Pod Grzybkiem”
- Jurajski Gród

Powadzenie zajęć otwartych i integracyjnych dla rodziców:
- „ Ja –Ty – My” – zajęcia prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne”

Współpraca w tworzeniu i prowadzeniu uroczystości przedszkolnych i imprez:
- Dzień Przedszkolaka
- Andrzejki
- Jasełka
- Wigilia
- Dzień Babci i Dziadka
- Bal karnawałowy
- Dzień Mamy i Taty
- Dzień Dziecka
- Pożegnanie przedszkola.
Okres stażu


2015/2018


2016/2017


2015
2016
2017

2018

Okres stażu

Okres stażu
Zaświadczenia, dyplomy.

Harmonogram konkursów.
Zdjęcia, podziękowania, dyplomy.

Zdjęcia, zaświadczenia.

Karty wycieczek, zdjęcia.

Scenariusze zajęć, potwierdzenie dyrektora.

Scenariusze uroczystości.

§ 8 ust. 2 pkt. 4e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI

1. Współpraca z SOD – em.

2. Współpraca z poradnią psychologiczno – pedagogiczną.

3. Współpraca z logopedą.


4. Współpraca z Miejską Biblioteką Publiczną,z osiedlową biblioteką oraz szkolną przy SzP nr 50.

5. Nawiązanie współpracy z: Policją, Strażą Pożarną, lekarzami Karetki Pogotowia.

6. Współpraca z innymi instytucjami.

Udział w formach doskonalenia: kursach, szkoleniach, warsztatach, konferencjach przedmiotowo – metodycznych.

Obserwacja dzieci.
Konsultacje z pedagogiem
i psychologiem związane z problemami dydaktyczno – wychowawczymi.
Zasięganie porad i wskazówek specjalistów. Zajęcia dla grupy:
„Potrafię panować nad złością”.

Konsultacje.
Zapraszanie na prowadzenie zajęć przez logopedę.

Organizowanie zajęć bibliotecznych.
Udział dzieci w konkursach organizowanych przez bibliotekę.

Organizowanie spotkań i pogadanek z przedstawicielami.

Udział w akcjach charytatywnych:
- „Góra grosza”
- „Nakrętkowa Częstochowa”.

Nawiązanie współpracy z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną”:

- Prelekcja na temat zagrożeń jakie niesie ze sobą ugryzienie kleszcza.

- Udział w programie „Czyste powietrze wokół nas”.
Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu

Okres stażu


Okres stażu

Okres stażu

2015

2016
Zaświadczenia.

Informacja od specjalisty.
Własne notatki.

Podziękowanie.
Potwierdzenie współpracy.


Potwierdzenie współpracy.

Potwierdzenie współpracy.

Potwierdzenie

Potwierdzenie, zdjęcia

§8 ust 2 pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki i rodzaju, w której nauczyciel pracuje
ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI

1. Zdiagnozowanie problemu edukacyjnego – dziecka z problemem wychowawczym.

2. Rozwiązanie problemów edukacyjnych dziecka.
Analiza problemu edukacyjnego:
- obserwacje
- rozmowy indywidualne
- twórczość plastyczna.

Praca indywidualna z dzieckiem. Współpraca z rodzicami.
Okres stażu

Okres stażu
Arkusz obserwacji dziecka.

Karty pracy z dzieckiem.
Arkusz obserwacji.
Plan ma charakter otwarty i zakłada możliwość realizacji dodatkowych zadań.

Podpis Dyrektora Podpis nauczyciela
Wyświetleń: 291


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.