![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Renata Kanwiszer, 2016-01-14 Łódź Zajęcia zintegrowane, Konspekty "Bon czy ton" konspekt zajęć edukacji wczesnoszkolnej - Renata Kanwiszer.Scenariusz zajęć edukacji wczesnoszkolnej Temat dnia: Bon czy ton. Cele ogólne: * Wdrażanie do spójnych wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu literackiego * Kształtowanie umiejętności dostosowania ubioru do okoliczności i do pogody * Wdrażanie do dbałości o schludny i estetyczny wygląd * Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania poznanych liter * Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania głosek w nagłosie * Pobudzanie do ekspresji ruchowej * Wdrażanie do zgodnego współdziałania w grupie Cele operacyjne: Uczeń: * potrafi sformułować spójną wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu * potrafi dostosować ubiór do okoliczności i do pogody * ma świadomość konieczności dbania o higienę ciała i włosów * dokonuje analizy wzrokowej liter (drukowanych i pisanych) * potrafi dopasować zapis graficzny litery do właściwego obrazka * potrafi rozróżnić pojęcia: głoska - litera, słowo - wyraz * zna pojęcia: samogłoska, spółgłoska * ilustruje ruchem czynności wskazane przez nauczyciela * potrafi zgodnie współpracować w grupie Metody (wg W. Okonia): * asymilacji wiedzy (praca z podręcznikiem, dyskusja) * samodzielnego dochodzenia do wiedzy (sytuacyjna, burza mózgów, problemowa) * waloryzacji (ekspresja) Formy pracy: * indywidualna jednolita * zbiorowa jednolita * grupowa zróżnicowana Środki dydaktyczne: kartoniki z literami tworzącymi hasła "elegancja", słownik wyrazów obcych PWN, treść opowiadania G. Kasdepke "Czyste ubranie", podręcznik - ilustracje, koperty z literami drukowanymi i pisanymi, hasła do pracy plastycznej, ilustracje przedstawiające różne części garderoby itp., płyta CD, magnetofon, duże formaty szarego papieru, kredki ołówkowe i świecowe, koperty z literami drukowanymi i pisanymi, ilustracje przedstawiające różne części garderoby, magnetofon, Przebieg zajęć: Zabawa w dobry nastrój "Iskierkę radości puszczam w krąg, niechaj radosna powróci do mych rąk". 1. Wprowadzenie w tematykę zajęć - podział uczniów na cztery zespoły (zastosowanie patyczków jako elementu oceny kształtującej) i ułożenie z rozsypanki literowej wyrazu "elegancja", - jedno dziecko układa hasło na tablicy. 2. Wysłuchanie opowiadania G. Kasdepke "Czyste ubranie" 3. Omówienie treści oraz ustne udzielenie odpowiedzi na pytania pomocnicze do tekstu - ustalenie wniosku: elegancja, to czystość i schludność stroju, całego ciała, jak również właściwe zachowanie obowiązujące każdego człowieka na co dzień, - stroje dobieramy zależnie od sytuacji i pogody. 4. "Literkowy sklep" - zabawa na dywanie. (Szczególne uwzględnienie kulturalnego zachowania (zwrotów grzecznościowych) - wspólne ustalenie zasad dobrego wychowania obowiązujących w sklepie, - losowanie kopert z dwoma literami: pisaną i drukowaną - litery pełnią funkcję pieniędzy, - na podstawie wylosowanej litery, uczeń dokonuje zakupu ilustracji, w której w nagłosie słychać tę samą głoskę, - po prawidłowym dokonaniu zakupów następuje zamiana ról kupującego ze sprzedającym. 5. Przygotowanie do kolejnej części zajęć: zabawy muzyczno- ruchowej pt. "W salonie fryzjerskim". (Zwrócenie uwagi na estetyczny wygląd całego ciała) - ustawienie krzesełek w kole, - dzieci dobierają się parami, - jedna osoba siada na krzesełku (klient), natomiast druga osoba przybiera rolę fryzjera, - w rytm muzyki "fryzjer" ilustruje ruchem czynności wskazane przez nauczyciela; Po ustalonym sygnale następuje zamiana ról. 6. Przygotowanie sali do pracy plastycznej pt. "Dobieram strój do określonej sytuacji i do pogody" - praca w zespołach - podział dzieci na zespoły; każdy zespół otrzymuje duży arkusz szarego papieru,kredki ołówkowe i świecowe, - losowanie jednego z haseł: "Strój do teatru", "Strój na uroczystość szkolną", "Strój na spacer podczas deszczu", "Strój na plażę", "Strój na bal karnawałowy", - chętne dziecko kładzie się na plecach na szarym papierze, pozostałe dzieci obrysowują jego sylwetę. Następnie "ubierają" postać w strój zgodny z wylosowanym hasłem. 7. Podsumowanie zajęć - rozmowa na temat roli wyglądu i zachowania człowieka, - ustalenie rady jaką można dać Kubie i Bubie przed wyjściem do teatru?, - wymienienie sytuacji, w których należy się elegancko ubrać i elegancko zachować, - próba wyjaśnienia przysłowia "Jak cię widzą, tak cię piszą". 8. Ustna pochwała uczniów oraz nagrodzenie stempelkami. 9. Zadanie pracy domowej. 10. Wspólne porządkowanie miejsc pracy. Opracowała Renata Kanwiszer Zgłoś błąd Wyświetleń: 81
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |