Katalog Renata Kanwiszer, 2016-01-14 Łódź Zajęcia zintegrowane, Konspekty "Bon czy ton" konspekt zajęć edukacji wczesnoszkolnej - Renata Kanwiszer.Scenariusz zajęć edukacji wczesnoszkolnej Temat dnia: Bon czy ton. Cele ogólne: * Wdrażanie do spójnych wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu literackiego * Kształtowanie umiejętności dostosowania ubioru do okoliczności i do pogody * Wdrażanie do dbałości o schludny i estetyczny wygląd * Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania poznanych liter * Kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania głosek w nagłosie * Pobudzanie do ekspresji ruchowej * Wdrażanie do zgodnego współdziałania w grupie Cele operacyjne: Uczeń: * potrafi sformułować spójną wypowiedź na temat wysłuchanego tekstu * potrafi dostosować ubiór do okoliczności i do pogody * ma świadomość konieczności dbania o higienę ciała i włosów * dokonuje analizy wzrokowej liter (drukowanych i pisanych) * potrafi dopasować zapis graficzny litery do właściwego obrazka * potrafi rozróżnić pojęcia: głoska - litera, słowo - wyraz * zna pojęcia: samogłoska, spółgłoska * ilustruje ruchem czynności wskazane przez nauczyciela * potrafi zgodnie współpracować w grupie Metody (wg W. Okonia): * asymilacji wiedzy (praca z podręcznikiem, dyskusja) * samodzielnego dochodzenia do wiedzy (sytuacyjna, burza mózgów, problemowa) * waloryzacji (ekspresja) Formy pracy: * indywidualna jednolita * zbiorowa jednolita * grupowa zróżnicowana Środki dydaktyczne: kartoniki z literami tworzącymi hasła "elegancja", słownik wyrazów obcych PWN, treść opowiadania G. Kasdepke "Czyste ubranie", podręcznik - ilustracje, koperty z literami drukowanymi i pisanymi, hasła do pracy plastycznej, ilustracje przedstawiające różne części garderoby itp., płyta CD, magnetofon, duże formaty szarego papieru, kredki ołówkowe i świecowe, koperty z literami drukowanymi i pisanymi, ilustracje przedstawiające różne części garderoby, magnetofon, Przebieg zajęć: Zabawa w dobry nastrój "Iskierkę radości puszczam w krąg, niechaj radosna powróci do mych rąk". 1. Wprowadzenie w tematykę zajęć - podział uczniów na cztery zespoły (zastosowanie patyczków jako elementu oceny kształtującej) i ułożenie z rozsypanki literowej wyrazu "elegancja", - jedno dziecko układa hasło na tablicy. 2. Wysłuchanie opowiadania G. Kasdepke "Czyste ubranie" 3. Omówienie treści oraz ustne udzielenie odpowiedzi na pytania pomocnicze do tekstu - ustalenie wniosku: elegancja, to czystość i schludność stroju, całego ciała, jak również właściwe zachowanie obowiązujące każdego człowieka na co dzień, - stroje dobieramy zależnie od sytuacji i pogody. 4. "Literkowy sklep" - zabawa na dywanie. (Szczególne uwzględnienie kulturalnego zachowania (zwrotów grzecznościowych) - wspólne ustalenie zasad dobrego wychowania obowiązujących w sklepie, - losowanie kopert z dwoma literami: pisaną i drukowaną - litery pełnią funkcję pieniędzy, - na podstawie wylosowanej litery, uczeń dokonuje zakupu ilustracji, w której w nagłosie słychać tę samą głoskę, - po prawidłowym dokonaniu zakupów następuje zamiana ról kupującego ze sprzedającym. 5. Przygotowanie do kolejnej części zajęć: zabawy muzyczno- ruchowej pt. "W salonie fryzjerskim". (Zwrócenie uwagi na estetyczny wygląd całego ciała) - ustawienie krzesełek w kole, - dzieci dobierają się parami, - jedna osoba siada na krzesełku (klient), natomiast druga osoba przybiera rolę fryzjera, - w rytm muzyki "fryzjer" ilustruje ruchem czynności wskazane przez nauczyciela; Po ustalonym sygnale następuje zamiana ról. 6. Przygotowanie sali do pracy plastycznej pt. "Dobieram strój do określonej sytuacji i do pogody" - praca w zespołach - podział dzieci na zespoły; każdy zespół otrzymuje duży arkusz szarego papieru,kredki ołówkowe i świecowe, - losowanie jednego z haseł: "Strój do teatru", "Strój na uroczystość szkolną", "Strój na spacer podczas deszczu", "Strój na plażę", "Strój na bal karnawałowy", - chętne dziecko kładzie się na plecach na szarym papierze, pozostałe dzieci obrysowują jego sylwetę. Następnie "ubierają" postać w strój zgodny z wylosowanym hasłem. 7. Podsumowanie zajęć - rozmowa na temat roli wyglądu i zachowania człowieka, - ustalenie rady jaką można dać Kubie i Bubie przed wyjściem do teatru?, - wymienienie sytuacji, w których należy się elegancko ubrać i elegancko zachować, - próba wyjaśnienia przysłowia "Jak cię widzą, tak cię piszą". 8. Ustna pochwała uczniów oraz nagrodzenie stempelkami. 9. Zadanie pracy domowej. 10. Wspólne porządkowanie miejsc pracy. Opracowała Renata Kanwiszer Wyświetleń: 81
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |