![]() |
![]() |
Katalog Aleksandra Oboda, 2016-01-14 Rokietnica Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego na nauczyciela dyplomowanego.PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO mgr Aleksandra Oboda Nauczyciel mianowany ubiegający się o stopień nauczyciela dyplomowanego Szkoła Podstawowa im Jana Brzechwy w Rokietnicy Imię i nazwisko nauczyciela ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Aleksandra Oboda Kwalifikacje Studium Wychowania Przedszkolnego w Poznaniu Studia Wyższe Pedagogiczne-Kierunek Nauczanie Początkowe UAM w Poznaniu Miejsce zatrudnienia Szkoła Podstawowa im. Jana Brzechwy w Rokietnicy Zajmowane stanowisko Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej Czas trwania stażu 2 lata i 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu 1 września 2015 r. Przewidywana data zakończenia stażu 31 maja 2018 r. Zadania organizacyjne Zadania Sposoby, formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji Rozpoczęcie procedury awansu Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli. Złożenie wniosku Opracowanie planu rozwoju zawodowego VIII 2015 IX 2015 Wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego zatwierdzony do realizacji przez dyrektora szkoły Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie materiałów i dokumentów Okres stażu Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały Przygotowanie projektu sprawozdania Analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego V 2018 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, teczka’’Awans zawodowy’’-dokumentacja § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji Udział w formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb szkoły i nauczyciela Samokształcenie w oparciu o dostępną literaturę fachową oraz artykuły z prasy oświatowej Udział w szkoleniach, kursach i warsztatach metodycznych poza szkołą Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli, posiedzeniach i szkoleniach Rady Pedagogicznej Okres stażu Okres stażu Okres stażu Notatki, kopie artykułów, wykaz bibliografii Zaświadczenia Potwierdzenia dyrektora szkoły Organizowanie imprez klasowych oraz współorganizowanie imprez szkolnych Opracowanie scenariuszy i wykonanie dekoracji Okres stażu- zgodnie z kalendarzem imprez klasowych i szkolnych Scenariusze, zdjęcia, potwierdzenie dyrektora szkoły Dbanie o wystrój sali lekcyjnej oraz korytarza szkolnego Dekoracje okolicznościowe, wystawy prac dzieci Okres stażu Zdjęcia wystroju, gazetek ściennych, sprawozdanie Praca z uczniem zdolnym Podejmowanie działań na rzecz uczniów słabych i zdolnych 2015-2017 Notatki z obserwacji. Wnioski z osiągniętych efektów. §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji Opracowanie druków ozdobnych Opracowanie dyplomów,zaproszeń,listów pochwalnych,medali technologią komputerową Zgodnie z harmonogramem imprez szkolnych Wzory dyplomów, zaproszeń, listów, medali Wykorzystanie multimediów w procesie dydaktycznym Prowadzenie zajęć w pracowni komputerowej zgodnie z harmonogramem zajęć dydaktycznych i wychowawczych Scenariusze zajęć Tworzenie nowoczesnego warsztatu pracy nauczyciela poprzez samodzielne studiowanie literatury z zakresu dydaktyki, wychowania i opieki Śledzenie nowych wydawnictw oraz witryn www adresowanych do nauczycieli – wychowawców w celu pogłębienia swojej wiedzy Pozyskiwanie za pomocą Internetu bieżących materiałów metodycznych Okres stażu Okres stażu Notatki, zeszyt lektur, sprawozdanie Uwagi i refleksje zawarte w sprawozdaniu, przydatne linki Opracowanie dokumentacji (plany, sprawozdania, scenariusze) Opracowanie materiałów technologią komputerową Okres stażu Dokumenty, scenariusze ,oceny opisowe, karty prac, sprawdziany, testy Korzystanie ze środków audiowizualnych Słuchanie bajek , utworów muzycznych z płyt CD, oglądanie bajek i filmów (DVD) podczas zajęć z dziećmi Okres stażu Zgodnie z planem dydaktycznym i wychowawczym §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem i innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji Prowadzenie zajęć dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli z Opracowanie scenariuszy zajęć, przeprowadzenie zajęć, omówienie, analiza, ewaluacja. Okres stażu Scenariusze zajęć Notatki Opublikowanie planu rozwoju zawodowego Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego XII 2015 publikacja w Internecie Współpraca i dzielenie się doświadczeniami z innymi nauczycielami w ramach przygotowań do:konkursów,akademii, uroczystości szkolnych i innych imprez szkolnych Przeprowadzenie warsztatów dla zainteresowanych nauczycieli Gromadzenie i udostępnienie wzorów, szablonów, materiałów dydaktycznych, prac innym nauczycielom Okres stażu Scenariusze lekcji ,imprez szkolnych,potwierdzenia §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji Wdrożenie programu’ ’Bezpieczne wędrówki. Od grosika do złotówki’’ Realizacja programu 2015/2016 Program i jego analiza Opracowanie własnych programów Mały Pitagoras Młodzi pisarze Realizacja programu Ewaluacja programu Prowadzenie koła zainteresowań Pisanie utworów przez uczniów-bajek,opowiadań Przepisywanie prac uczniów na komputerze Oprawa książek u introligatora Wręczenie Rodzicom książek-upominków na koniec roku szkolnego 2015/2017 IV-V 2017 Program i jego analiza Książki z utworami uczniów jako wynik ich pracy twórczej §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji Organizowanie wycieczek szkolnych Opracowanie harmonogramów wycieczek szkolnych 2015/2018 Karty wycieczek Sprawozdania Nawiązanie współpracy z: Gminną Biblioteką Gminnym Ośrodkiem Kultury -udział w corocznym konkursie’’Kosze Wielkanocne’’ Organizowanie lekcji bibliotecznych,konkursów czytelnictwa dla uczniów Wykonanie z uczniami kosza wielkanocnego przy wykorzystaniu różnych technik plastycznych,wykończeniowych 2015/2016 IV 2016 Potwierdzenia,dyplomy Potwierdzenia, zaświadczenia Organizowanie akcji’’Poczytaj mi mamo. Poczytaj mi tato’’- zachęcanie rodziców do działań czytelniczych Przeprowadzenie zajęć czytelniczych wspólnie z rodzicami. Opracowanie bibliografii i skompletowanie biblioteczki dla dzieci. Współpraca z biblioteką szkolną 2015/2016 Sprawozdania, potwierdzenia §8 ust. 2 pkt 4d §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji Udział w akcjach charytatywnych i społecznych: a) Aktywny udział w organizacji WOŚP na terenie szkoł b) Współpraca z domem dziecka d) Współpraca z Niepubliczną Szkołą Podstawową i Niepublicznym Gimnazjum ;;Zawsze Razem’’ oraz Ośrodkiem Rehabilitacyjno-Lecznczym ‘’Zawsze Razem’’ Nawiązanie współpracy z Przedszkolem ‘’Bajeczka’’ Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów i ich sytuacji rodzinnej Kiermasz Przedstawienia Zbiórki prezentów dla dzieci z domu dziecka Przedstawienia Przedstawienia Pogadanki z rodzicami(opiekunami) uczniów na temat problemów wychowawczych ,zachowania w szkole i poza nią-rozmowy indywidualne XII 2015/ I 2017 Okres stażu Okres stażu Potwierdzenia Podziękowania, potwierdzenia Notatki własne §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy realizacji Termin realizacji Sposoby dokumentacji Dokonanie opisu i analizy dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Zdiagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych Podsumowanie i wnioski Okres stażu Opis i analiza przypadków zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji ulec modyfikacji Wyświetleń: 102
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |