Katalog Katarzyna Boniecka, 2016-02-12 Golub-Dobrzyń Przedsiębiorczość, Scenariusze Scenariusz zajęć - E-handel, czyli jak uniknąć oszustw w handlu internetowym.Scenariusz zajęć Temat: E-handel, czyli jak uniknąć oszustw w handlu internetowym. 1. Cele zajęć: Po zakończonych zajęciach uczeń będzie: wiedział na czym polega e-handel; rozumie pojęcie: sklep internetowy; wiedział, jakie warunki należy spełnić aby zostać e-konsumentem; zna powody dokonywania zakupów za pomocą Internetu. wymienia wady i zalety handlu internetowego; znał pułapki czyhające na osoby kupujące towary przez Internet; znał prawa jakie posiada e-konsument; znał instytucje chroniące konsumentów; 2. Środki dydaktyczne: tablica interaktywna; laptop; komputer i Internet prezentacja multimedialna; karty pracy „Wady i zalety handlu internetowego” „Młodzi konsumenci i rynek”. Podręcznik dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Broszura informacyjna „Kupuj bezpiecznie w sieci” wydana przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. 3. Metody: pogadanka miniwykład ćwiczenia indywidualne burza mózgów TOK ZAJĘĆ: 1. Powitanie uczniów, uzupełnienie listy obecności. Podanie tematu zajęć oraz jego celów (slajd 1) 2. Nauczyciel zadaje uczniom pytanie: W jaki sposób robicie zakupy? (sklep, telewizja, telefon, Internet). 3. Nauczyciel wyjaśnia uczniom definicję e-handel (slajd 2) E-handel to procedura wykorzystująca Internet w celu zawarcia transakcji handlowej. Najbardziej powszechną formą handlu elektronicznego są sklepy internetowe 4. Nauczyciel tłumaczy uczniom pojęcie: sklep internetowy (slajd 3) Sklep internetowy – serwis internetowy dający możliwość zamawiania produktów przez Internet. Forma ta staje się obecnie coraz popularniejsza z uwagi na wygodę i obniżenie kosztów sprzedaży (i często wynikające z tego niższe ceny towarów), a ponadto daje to możliwość szybkiego porównania cen u wielu dostawców. 5. Nauczyciel tłumaczy uczniom, jakie warunki musi spełnić osoba, aby zostać e-konsumentem (slajd 4) 6. Nauczyciel rozdaje uczniom podręcznik „ Młodzi konsumenci i rynek”, następnie prosi uczniów o odnalezienie informacji, jakie są powody dokonywania zakupów za pomocą Internetu. 7. Nauczyciel rozdaje uczniom karty pracy „Zalety i wady handlu internetowego” i prosi o ich wypełnienie. Następnie sprawdza poprawność wykonanego ćwiczenia, dokonuje ewentualnej korekty i uzupełnia. 8. Nauczyciel przedstawia uczniom informacje, o których należy pamiętać dokonując zakupów przy pomocy Internetu (slajd 5 i 6) 9. Uczniowie przy pomocy podręcznika „ Młodzi konsumenci i rynek” poleca znalezienie praw jakie posiada e-konsument. 10. Nauczyciel wymienia instytucje, gdzie może szukać pomocy oszukany e-konsument. a.WWW.oszustwsieci.pl b. WWW.konsumenckieabc.pl Bibliografia: 1. „Młodzi konsumenci i rynek”. Podręcznik dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. 2. Broszura informacyjna „Kupuj bezpiecznie w sieci” wydana przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. 3. WWW.oszustwsieci.pl 4. WWW.konsumenckieabc.pl Wyświetleń: 35
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |