Katalog Małgorzata Pakuszyńska, 2016-03-17 Wrocław Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 12, kl. IICel ogólny: oblicza sumy i różnice liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego w zakresie 12 rozwijanie umiejętności zapisywania działania sumy i różnice Cele szczegółowe: dodaje i odejmuje liczby w zakresie 12 doskonalenie umiejętności odejmowania w zakresie 12 rozwijanie umiejętności pracy w grupie Metody : podające – objaśnienie zadań praktycznego działania gry i zabawy dydaktyczne Formy pracy indywidualna zbiorowa środki dydaktyczne kostki do gry dla każdego kartki A4 z wypisanymi w tabeli liczbami od 1 do 12 , liczby powtarzają się ( ok 18 pól), Tabela znajduje się z jednej i drugiej strony kartki. kredki kartoniki z liczbami od 1 do 6 dla każdego Przebieg zajęć 1. Przedstawienie celu zajęć – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu liczb w zakresie 12 2. Dzieci siadają na dywanie w kole, każdy otrzymuje kartoniki z liczbami od 1 - 6. Nauczyciel rzuca kostką do gry, uczniowie podnoszą odpowiedni kartonik z liczbą odpowiadającą wyrzuconym oczkom. 3. Nauczyciel rzuca kostką mówiąc o ... więcej/ o …. mniej , tak by podana suma i różnica była w zakresie 12– wskazane dziecko podaje liczbę. 4. Dzieci dobierają się w pary, każdy bierze z piórnika kredkę w ulubionym kolorze. Pary siadają na dywanie mają: dwie kostki do gry, od nauczyciela otrzymują kartkę z tabelami w której znajdują się liczby od 1 – 12 , kredki. Rzucają kostkami sumują liczbę oczek i kolorują odpowiednie okienko w tabeli. Jeżeli nie ma już wolnego okienka , z odpowiednią liczbą ruch ma druga osoba. Wygrywa osoba która ma więcej zakolorowanych pól. 5. Gra druga polega na odejmowaniu wyrzuconych oczek od liczby 12 , kolorowaniu wyniku. Dzieci rzucają dwoma kostkami sumę wyrzuconych oczek odejmują od liczby 12 i kolorują w tabeli wynik. Zwycięzcą jest osoba która ma więcej zakolorowanych pól. 6. Uczniowie wracają do stolików, otwierają zeszyt do matematyki . Rzucają kostkami i zapisują działanie wraz z wynikiem w zeszycie, swoje i kolegi z ławki, pięć na dodawanie. I pięć na odejmowanie. 7. Podsumowanie zajęć , omówienie stopnia trudności poszczególnych zadań. Wyświetleń: 6
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |