Katalog Barbara Gruszka, 2016-03-18 Swiebodzice Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanegoBarbara Gruszka nauczyciel kontraktowy w Publicznym Gimnazjum Nr 1 im. Noblistów Polskich w Wałbrzychu Nauczany przedmiot: Język niemiecki Opiekun stażu: mgr Anna Elżbieciak Stec PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego prze nauczycieli (Dz. U. z dnia 26 marca 2013r.) Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r. Data zakończenia stażu: 31.05.2018 r. I UCZESTNICZENIE W PRACACH ORGANÓW SZKOŁY ZWIĄZANYCH Z REALIZACJĄ ZADAŃ DYDAKTYCZNYCH, WYCHOWAWCZYCH, OPIEKUŃCZYCH LUB INNYCH WYNIKAJĄCYCH ZE STATUTU SZKOŁY ORAZ POTRZEB SZKOŁY I ŚRODOWISKA LOKALNEGO (§ 7, ust. 1, pkt 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Analiza organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Programu Wychowawczego i Profilaktycznego Szkoły, planu dydaktyczno-wychowawczego, planów nauczania i podstaw programowych, arkuszu ocen, dziennika lekcyjnego i zajęć pozalekcyjnych. IX/X 2015r. Dokumentacja, notatki 2. Udział w różnych formach pracy szkoły. Uczestniczenie w posiedzeniach Rady Pedagogicznej, współpraca z dyrektorem i innymi nauczycielami. Aktywna działalność w zespole językowym. Cały okres stażu Wg planu pracy szkoły Potwierdzenia przez opiekuna stażu i dyrektora szkoły Potwierdzenia, notatki 3. Współpraca z opiekunem Samorządu Uczniowskiego. Pomoc przy realizowaniu różnych działań Samorządu Uczniowskiego. Wg planu pracy SU Dokumentacja fotograficzna Sprawozdania II POGŁĘBIANIE WIEDZY I UMIEJETNOŚCI ZAWODOWYCH, SAMODZIELNIE LUB PRZEZ UDZIAŁ W RÓŻNYCH FORMACH KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO (§ 7, ust. 1, pkt 2) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Współpraca z opiekunem stażu. Obserwacje zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu- wnioski z obserwacji. Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu- konsultacje, opracowanie konspektów zajęć, analiza. Wg harmonogramu obserwacji Wg harmonogramu obserwacji Harmonogram obserwowanych lekcji, konspekty zajęć Konspekty zajęć 2. Poszerzanie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego doskonalenia zawodowego. Aktywny udział w wewnątrzszkolnych formach doskonalenia. Udział w szkoleniu „Rozpoczynam staż na stopień nauczyciela mianowanego”. Udział w różnego rodzaju pozaszkolnych formach doskonalenia zawodowego. Studiowanie literatury fachowej, publikacji i portali internetowych dla nauczycieli języka niemieckiego. Cały okres stażu Wg oferty DODN w Wałbrzychu wg oferty przez okres stażu Cały okres stażu Zaświadczenia Zaświadczenie Zaświadczenia Notatki III POZNAWANIE PRZEPISÓW DOTYCZACYCH SYSTEMU OŚWIATY, Z UWGLĘDNIENIEM SPECYFIKI TYPU I RODZAJU SZKOŁY, W KTÓREJ OBDYWA STAŻ (§ 7, ust. 1, pkt 3) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Wnikliwa analiza prawa oświatowego. Analiza dokumentów (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli; Rozporządzenia MEN w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych). Cały okres stażu Notatki IV UMIEJĘTNOŚĆ ORGANIZACJI I DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY, DOKONYWANIA EWALUACJI WŁASNYCH DZIAŁAŃ, A TAKŻE OCENIANIA ICH SKUTECZNOŚCI I DOKONYWANIA ZMIAN W TYCH DZIAŁANIACH (§ 7, ust. 2, pkt 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Poznanie i realizacja procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela mianowanego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: (Karty Nauczyciela; Ustawy o systemie oświaty; Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli). Analiza dokumentacji szkoły związanej z funkcjonowaniem i organizacją szkoły (Statut Szkoły, WSO, Program Wychowawczy). Opracowanie dokumentacji z przebiegu procesu awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego na nauczyciela mianowanego. IX 2015r. IX/X 2015r. V/VI 2018r. Przedłożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Opracowanie planu rozwoju zawodowego Notatki Dokumentacja, sprawozdanie 2. Dokumentowanie i realizacja planu rozwoju. Gromadzenie dokumentacji, zaświadczeń, sprawozdań, potwierdzeń, konspektów, arkuszy hospitacji, notatek. Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Złożenie wniosku o postępowaniu kwalifikacyjnym. Cały okres stażu VI 2018r. VI 2018r. Dokumentacja Sprawozdanie z realizacji stażu Wniosek wraz z dokumentacją formalną 3. Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu. Omówienie zasad współpracy, rozmowy, spotkania, zawarcie kontraktu. Ustalenia terminów spotkań z opiekunem stażu. IX 2015r. Kontrakt 4. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu pracy, popularyzacja wiedzy z własnego przedmiotu. Promocja szkoły i osiągnięć uczniów (Dzień Otwarty, działalność na rzecz zwiększenia naboru uczniów do klas pierwszych). Uczestniczenie w pracach zespołu przedmiotowego. Prowadzenie zajęć wspierających dla uczniów klas I-III. Organizowanie i współorganizowanie konkursów językowych, np. Szkolny konkurs z języka niemieckiego „Rozumiem tekst, który słyszę”, konkurs na kalendarz adwentowy, szkolny konkurs z języka niemieckiego „Deutschmeister”. Współpraca w przygotowywaniu imprez szkolnych (Dzień Języków Obcych, itp.). Opracowanie badania wyników nauczania z języka niemieckiego. Analiza badania wyników nauczania i wyciąganie wniosków do dalszej pracy. Gromadzenie i stała aktualizacja materiałów, pomocy dydaktycznych. Opracowanie testów, sprawdzianów. Przygotowanie wraz z młodzieżą gabloty z języka niemieckiego. Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, pozalekcyjne. Cały okres stażu Dokumentacja fotograficzna Badanie wyników nauczania Zapisy w dziennikach pozalekcyjnych Regulaminy, sprawozdania Analiza BWN Scenariusze zajęć, przykładowe pomoce dydaktyczne Testy, sprawdziany Dzienniki 5. Aktywne uczestnictwo w życiu szkoły. Organizowanie i współorganizowanie imprez, uroczystości szkolnych. Dokumentowanie dorobku kulturalnego szkoły. Praca w komisjach konkursowych i egzaminacyjnych. Organizacja międzyszkolnej olimpiady języka niemieckiego dla Gimnazjalistów. Wg harmonogramu Cały okres stażu Wg potrzeb Scenariusze imprez, uroczystości Strona internetowa szkoły Potwierdzenia współpraca z opiekunem Zaświadczenia, wykaz materiałów dot. organizacji, sprawozdanie, zdjęcia 6. Uczestniczenie w procesie mierzenia jakości pracy szkoły na różnych jej obszarach. Opracowanie szczegółowych konspektów. Konsultacja z opiekunem stażu. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły. Ocena i analiza słabych i mocnych stron przeprowadzonej lekcji. Praca w zespole językowym. Lekcja otwarta dla nauczycieli języków obcych poświęcona powtórzeniu wiadomości i utrwaleniu umiejętności zdobytych na lekcjach. Wg harmonogramu hospitacji Cały okres stażu Arkusze pohospitacyjne, scenariusze zajęć, adnotacje w dziennikach Notatki, plan pracy V UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W PRACY POTRZEB ROZWOJOWYCH UCZNIÓW, PROBLEMATYKI ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNYCH I CYWILIZACYJNYCH (§ 7, ust. 2, pkt 2) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Obserwacja i analiza możliwości uczniów. Indywidualizacja pracy z uczniem zdolniejszym i słabszym. Opieka nad uczniami zdolnymi, przygotowywanie uczniów do konkursów. Cały okres stażu Dziennik zajęć pozalekcyjnych 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów środowiska uczniów. Współpraca z pedagogiem, wychowawcami klas. Współpraca z rodzicami w celu likwidowania problemów wychowawczych, kontakt telefoniczny, rozmowy indywidualne. Cały okres stażu Potwierdzenia spotkań. Notatki 3. Praca na rzecz środowiska lokalnego, współpraca ze strukturami samorządowymi. Realizacja w pracy dydaktycznej zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej dotyczących konkretnych uczniów. Pomoc Samorządowi Uczniowskiego w organizowaniu akcji charytatywnych organizowanych przez szkołę, UNICEF (np. Góra Grosza) Cały okres stażu Wg harmonogramu akcji Sprawdziany, karty pracy Zaświadczenia 4 Przekazywanie dziedzictwa kulturowego. Czynne i bierne uczestnictwo w akademiach szkolnych Opracowanie projektów i programów edukacyjnych, pozyskiwanie środków finansowych, realizacja. Wg harmonogramu Sprawozdanie VI UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA W PRACY TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ I KOMUNIKACYJNEJ (§ 7, ust. 2, pkt 3) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Wykorzystanie Internetu i komputera do poszukiwania informacji. Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). Korzystanie ze stron MEN, www.literka.pl; www.publikacje.edu.pl; www.scholaris.pl; www.wsip.com.pl; www.szkolnictwo.pl; www.profesor.pl; www.awans.net; www. wszpwn.pl Cały okres stażu Wydruki, notatki 2. Publikowanie własnych prac dotyczących rozwoju zawodowego. Publikacja planu rozwoju zawodowego na stronie WWW. Opracowanie skryptu nt: np. „Dobre praktyki na lekcji j. niemieckiego Cały okres stażu Plan rozwoju zawodowego 3. Wykorzystanie komputera i Internetu w prowadzeniu zajęć. Opracowywanie i dostarczanie materiałów na stronę internetową szkoły. Stosowanie technologii komunikacyjnej i informacyjnej w pracy, przygotowywanie scenariuszy zajęć, kart pracy, sprawozdań itp. przy użyciu komputera i Internetu. Tworzenie prezentacji multimedialnych. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii. Wykorzystywanie sprzętu do opracowywania pomocy dydaktycznych przydatnych w szkole, oraz zadań dla uczniów. Cały okres stażu Strona internetowa Scenariusze zajęć, testy, sprawdziany, karty pracy Wydruki, płyty CD 4. Korzystanie z zasobów sieci Internet, poczty mailowej oraz portali społecznościowych w celu komunikacji z uczniami i ich rodzicami. Korzystanie z materiałów znajdujących się na stronach edukacyjnych. Prezentacja na zajęciach edukacyjnych Cały okres stażu Przykładowo wybrane pomoce dydaktyczne, karty pracy ucznia, zdjęcia, przygotowane prezentacje multimedialne VII UMIEJĘTNOŚĆ ZASTOSOWANIA WIEDZY Z ZAKRESU PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI ORAZ OGÓLNYCH ZAGADNIEŃ Z ZAKRESU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ (§ 7, ust. 2, pkt 4) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych. Udział w kursach i szkoleniach (np. praca z uczniem zdolnym, działania wspierające uczniów). Korzystanie ze zbiorów biblioteki szkolnej. Gromadzenie i studiowanie literatury z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki i dydaktyki. Cały okres stażu Zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń Potwierdzenia. Dziennik lektur 2. Aktywne realizowanie zadań wychowawczych i opiekuńczych. Bieżące rozwiązywanie problemów wychowawczych i dydaktycznych poprzez rozmowy z rodzicami, opiekunami uczniów. Wg potrzeb Potwierdzenia opiekuna. VIII UMIEJĘTNOŚĆ POSŁUGIWANIA SIĘ PRZEPISAMI DOTYCZĄCYMI SYSTEMU OŚWIATY, POMOCY SPOŁECZNEJ LUB POSTĘPOWANIA W SPRAWACH NIELETNICH, W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA SZKOŁY, W KTÓREJ NAUCZYCIEL ODBYWA STAŻ (§ 7, ust. 2, pkt 5) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Wyniki potwierdzające zaplanowane efekty 1. Dalsze poznawanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły. Analiza przepisów związanych z funkcjonowaniem szkoły, dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i dokumentacji szkolnej. Cały okres stażu Notatki 2. Poszerzanie i aktualizacja wiedzy z zakresu prawa i jej wykorzystanie w bieżącej działalności. Samodzielna lektura przepisów prawa oświatowego oraz aktualizowanie wiedzy na jego temat poprzez śledzenie stron internetowych MEN. Analiza przepisów prawa oświatowego. Cały okres stażu Notatki Plan ma charakter otwarty i może być modyfikowany w trakcie realizowania mgr Barbara Gruszka Zatwierdzam do realizacji: Miejscowość i data Podpis i pieczęć dyrektora szkoły Wyświetleń: 23
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |