![]() |
![]() |
Katalog Jolanta Kaftanowicz, 2016-03-17 Kalisz Zajęcia zintegrowane, Harmonogramy Plan rozwoju zawodowego - Jolanta KaftanowiczPROJEKT PLANU ROZWOJU ZAWODOWEGO Jolanty Kaftanowicz nauczyciela kontraktowego Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 1 w Kaliszu ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela mianowanego Podstawy prawne: • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskania stopnia awansu zawodowego przez nauczycieli • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 14 listopada 2007 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego ( Dz.U. z dnia 16 listopada 2007r. Nr 214, poz. 1580) • Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2003r. nr 118,poz1112, z późniejszymi zmianami) • Ustawa z dnia 18 lutego 2000 r. o zmianie ustawy Karta Nauczyciela oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2000 r. Nr 19, poz. 239) Główne cele awansu: • Uczestniczenie w pracach organów ośrodka związanych z realizacją zadań wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb placówki i środowiska lokalnego • Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego • Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju placówki, w której odbywa staż Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2015 r Planowany termin zakończenia stażu: 31.05.2018 r Opiekun stażu: mgr Karola Balcerzyk-Wasilkowska § 7 ust. 2 pkt. 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności dokonywanie zmian w tych działaniach. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Współpraca z opiekunem stażu (Wrzesień 2015) - Kontrakt •Zawarcie „kontraktu” i omówienie zasad współpracy - Harmonogram spotkań •Ustalenie harmonogramu spotkań •Przygotowanie planu rozwoju zawodowego •Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu •Przeprowadzenie zajęć w obecności opiekuna, konsultacje, analiza - ( 2 razy w półroczu) •Omówienie obserwowanych i przeprowadzonych zajęć -Scenariusze zajęć, karty obserwacji 2. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora Ośrodka i opiekuna stażu •Opracowywanie konspektów zajęć •Przeprowadzanie i omawianie zajęć •Dokonywanie oceny skuteczności własnych działań w okresie stażu według harmonogramu -Konspekty 3. Poszerzanie wiedzy poprzez udział w wewnątrzszkolnymi zewnętrznym doskonaleniu zawodowym nauczycieli. •Uczestniczenie w wewnętrznych formach doskonalenia zawodowego w tym w szkoleniowych posiedzeniach rady pedagogicznej •Udział w różnych instytucjonalnych formach kształcenia zawodowego (kursy, warsztaty, konferencje, szkolenia w sferze zarówno dydaktycznej jak i wychowawczej) •Udział w zajęciach otwartych, realizowanych przez innych nauczycieli -Cały okres stażu -Potwierdzenie obecności i zaświadczenia potwierdzające udział 4. Dokumentowanie własnych działań •Opracowywanie planów dydaktycznych z przedmiotów SPdP -Plany pracy •Opracowywanie planu pracy wychowawczej - Program wychowania komunikacyjnego i wiktymologii •Opracowywanie programów zajęć pozalekcyjnych W okresie stażu 5. Doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy •Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej •Opracowywanie i wykorzystywanie w szkolnej praktyce pomocy dydaktycznych •Stosowanie podczas zajęć aktywizujących metod nauczania •Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i stosowanie w praktyce poznanych rozwiązań •Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w ramach prac zespołów nauczycieli •Dokonywanie analizy skuteczności realizacji zaplanowanych zadań, formułowanie wniosków podnoszących jakość prac Systematycznie w okresie całego stażu -Zbiór wykorzystanych, scenariuszy, zadań, kart pracy -Potwierdzenie opiekuna stażu -Wykaz przeczytanej literatury -Wnioski z ewaluacji osiągnięć uczniów § 7 ust. 2 pkt. 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie środowiska lokalnego i rodzinnego uczniów •Diagnozowanie możliwości i potrzeb uczniów. •Zapoznanie się z dokumentacją każdego ucznia (zaleceniami z PPP, z dokumentacją medyczną itp.) •Stałe kontakty z rodzicami (spotkania indywidualne, zebrania klasowe, współpraca z trójką klasową, Radą Rodziców) •Współpraca z pedagogiem szkolnym w zakresie realizacji działań wychowawczych wobec całego zespołu klasowego jak również indywidualnie - wobec każdego ucznia (Cały okres stażu) Wrzesień każdego roku szkolnego - Bieżąca dokumentacja - Lista obecności - Notatki - Potwierdzenie pedagoga szkolnego - Plany wychowawcze 2. Realizacja potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego •Organizowanie i przygotowanie uczniów do udziału w imprezach, uroczystościach szkolnych i pozaszkolnych •Organizowanie edukacyjnych i turystyczno – krajoznawczych wycieczek klasowych. •Upowszechnianie wśród uczniów kultury teatralnej i filmowej poprzez wyjścia do kina i teatru •Upowszechnianie wśród uczniów kultury muzycznej poprzez udział w koncertach muzycznych i konkursach •Współorganizowanie uroczystości szkolnych i pozaszkolnych •Realizacja zaleceń poradni psychologiczno – pedagogicznych •Organizowanie we współpracy z pedagogiem szkolnym pomocy materialnej •Współpraca z poradniami psychologiczno– pedagogicznymi, Policją, Stowarzyszeniem „Będziemy razem”, Domem Kombatanta, lasy powiatowe Gołuchów, Gimnazjum nr 11 na ul. Budowlanych 2 Według kalendarza imprez szkolnych W okresie stażu -Scenariusze spotkań, uroczystości -Zdjęcia -Sprawozdania -Karty wycieczek -Adnotacje w dzienniku -Scenariusze inscenizacji -Scenariusze zajęć i notatki 2. Praca na rzecz środowiska uczniowskiego •Współpraca z pedagogiem szkolnym •Diagnozowanie i rozwiązywanie bieżących problemów dydaktycznych, wychowawczych oraz ustalania form dalszej pracy •Współpraca z rodzicami uczniów sprawiających trudności wychowawcze w celu rozwiązywania i zdiagnozowanych problemów. Dokonywanie ewaluacji podjętych działań •Rozwijanie samorządności uczniów poprzez organizowanie uroczystości szkolnych i klasowych -Okres stażu -Według potrzeb -Potwierdzenie pedagoga -Adnotacje w dzienniku zajęć -Potwierdzenie opiekuna stażu 5. Realizacja form pomocy uczniom w oparciu o opracowany przez zespół uczących Indywidualny Program Edukacyjno-Terapetyczny •Praca z uczniem w ramach zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, według indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych •Wykorzystanie technologii komputerowej podczas zajęć- nauka poprzez zabawę •Dostosowywanie procesu edukacji do możliwości uczniów (uwzględniając opinie z poradni psychologiczno- pedagogicznej, orzeczenia o niepełnosprawności) -Cały okres stażu -Plany pracy 6. Uwzględnianie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych •Organizowanie zajęć profilaktycznych dotyczących zagrożeń współczesnego świata z udziałem reprezentantów Policji, pedagoga szkolnego •Współprowadzenie zajęć z wychowania komunikacji i wiktymologii •Przeprowadzenie zajęć promujących zdrowy styl życia, zachowań proekologicznych, zachowań prospołecznych -Cały okres stażu -Adnotacje w dzienniku -Program -Plan pracy 2016/2017 § 7 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie w pracy technologii komputerowej •Korzystanie z zasobów portali edukacyjnych dostępnych w Internecie, z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych w celu doskonalenia własnej pracy • Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem zasobów pracowni komputerowej, sprzętu komputerowego (komputera) •Opracowywanie materiałów dydaktycznych przy pomocy komputera (ćwiczenia, zadania dodatkowe, krzyżówki, prezentacje multimedialne itp.) •Przeprowadzanie lekcji z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. •Dokumentowanie przebiegu stażu Cały okres stażu -Adresy stron -Zapisy w dzienniku -Przygotowane materiały dydaktyczne -Potwierdzenie opiekuna stażu -Plany dydaktyczne, scenariusze zajęć 2. Korzystanie z edukacyjnych serwisów internetowych •Śledzenie zmian w przepisach prawa dotyczącego oświaty, korzystanie ze stron Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty w Poznaniu, portali edukacyjnych -Okres stażu -Notatki 3. Publikacje swoich materiałów w Internecie -Opublikowanie w Internecie planu rozwoju zawodowego -Konspekty zajęć -Strona internetowa ( Luty 2016 r.) § 7 ust. 2 pkt. 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1.Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki- rozwijanie własnych kompetencji pedagogicznych •Wdrażanie w praktyce szkolnej propozycji metodycznych zaczerpniętych z literatury fachowej •Udział w kursach, seminariach lub zajęciach warsztatowych służących pogłębieniu wiedzy z zakresu wymienionych dziedzin •Dokonywanie oceny przeprowadzonych zajęć jako punktu wyjścia do doskonalenia własnego warsztatu pracy -Cały okres stażu -Według harmonogramu -W okresie stażu -Wykaz wykorzystanej literatury -Potwierdzenia udziału, zaświadczenia 2. Aktywna realizacja zadań nauczyciela wychowawcy . Współpraca z uczniem •Diagnozowanie problemów uczniów, poznanie sytuacji rodzinnej i społecznej wychowanków •Pomoc w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów •Motywowanie do pracy uczniów o zaniżonej samoocenie •Aktywizacja uczniów wykazujących szczególne uzdolnienia poprzez organizowanie kół zainteresowań, udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych •Zapewnienie opieki podczas organizowanych wycieczek szkolnych i wyjść przedmiotowych Współpraca z rodzicami •Współpraca z rodzicami uczniów w zakresie podejmowanych działań edukacyjnych, wychowawczych •Angażowanie rodziców w przygotowanie imprez i uroczystości klasowych •Indywidualne spotkania z rodzicami uczniów dotyczące postępów w nauce i wychowania ich dzieci. Ocenianie dotychczasowych wyników i wspólne planowanie dalszych działań. •Organizacja zebrań ogólnych – omawianie spraw bieżących, wsparcie rodziców w ich działaniach i ukazanie innych możliwości uzyskiwania pomocy m.in. specjalistycznej, materialnej •Aktywna realizacja zadań wychowawczych wynikających z planu pracy wychowawczej, szkolnego programu wychowawczego i szkolnego programu profilaktyki -Cały okres stażu -Karty wycieczek -Adnotacje w dzienniku lekcyjnym i notatki § 7 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Lp. Zadania do wykonania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzanie wiedzy z zakresu obowiązujących przepisów dotyczących systemu oświaty •Aktualizacja wiedzy z zakresu prawa dotyczącego oświaty poprzez śledzenie stron internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej, portali edukacyjnych, udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej. •Umiejętność korzystania z prawa w szkolnej praktyce w zakresie dydaktyki, wychowania i opieki. •Współpraca z poradniami psychologiczno – pedagogicznych, Ochotniczą Strażą Pożarną -Cały okres stażu - Potwierdzenia opiekuna stażu Powyższy plan rozwoju zawodowego jest planem otwartym, może ulec modyfikacjom, na podstawie kolejno dołączanych aneksów, po uprzednim uzgodnieniu zmian z Dyrektorem Ośrodka. Nauczyciel stażysta: Zatwierdzam do realizacji: Wyświetleń: 12
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |