![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Kosmala, 2016-03-18 Sulbiny Zajęcia przedszkolne, Program nauczania Program koła plastycznego „Przedszkolne origami”Wstęp Origami to tradycyjna sztuka składania papieru. Pochodzi z Chin, ale rozwinęła się w Japonii i dlatego uważa się ją za tradycyjną sztukę japońską Przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Jest to ciekawa metoda wspierająca rozwój dziecka. Wielu nauczycieli, pedagogów, psychologów wykorzystuje ją w swojej pracy dydaktyczno-wychowawczej. Z dziećmi w wieku przedszkolnym wykorzystuje się często origami płaskie z koła. Zajęcia takie pomagają stworzyć atmosferę aktywności twórczej, dokładności i precyzji manualnej oraz rozwijają inicjatywę dziecka. Sztuka składania papieru doskonali analizę i syntezę wzrokowo-ruchową, rozwija pojęcia matematyczne, ma również wpływ na rozwój emocjonalny dziecka – redukuje stres, wycisza, pozwala zrelaksować się. Origami cieszy się dużym zainteresowaniem wśród dzieci, ponieważ sprawia im wiele radości i daje satysfakcję z wykonanej pracy. Praca „Przedszkolnego koła origami” będzie opierała się na pozycji pani Doroty Dziamskiej „Magiczne kółeczka czyli origami płaskie z koła” Program przeznaczony jest dla dzieci zdolnych z oddziału przedszkolnego. Założenia programu: Budzenie ciekawości w celu poznawania otaczającego świata i rozwijania dziecięcych zainteresowań. Zapoznanie z nową techniką plastyczną jaką jest płaskie origami z koła. Dostosowanie tematów pracy do zainteresowań i zdolności dzieci. Cele programu: Rozwijanie zdolności poznawczych i manualnych dzieci. Uczenie dokładności i precyzji oraz dyscypliny. Kształcenie orientacji przestrzennej i spostrzegawczości. Rozwijanie wyobraźnie i logicznego myślenia. Metody pracy: słowne – instrukcje czynne – metoda zadań stawianych dzieciom oglądowa – oglądanie stworzonych przez dzieci prac Formy pracy: indywidualna grupowa Środki dydaktyczne: Kolorowe koła o różnej średnicy Literatura: Dorota Dziamska „Magiczne kółeczka czyli origami płaskie z koła” Warszawa 2008, wyd. BIS Tematyka zajęć: Jesień – jesienne drzewa, muchomorek, ruda wiewiórka, myszka,owoce – jabłuszko i gruszka, miś, parasol, praca grupowa – Jesienny las Zima – choinka, aniołek, bałwanek, pingwinek, bajkowa postać, praca grupowa – Zimowy obrazek Wiosna – zajączek, kurczaczek, przebiśniegi, biedronka, motylek, piesek, praca grupowa – Na wiosennej łące Lato – wiatraczek, rybki, lody, łódka, praca grupowa – Morskie opowieści Ewaluacja: Ewaluacja prowadzona będzie na bieżąco i opierać się będzie na obserwacji: zaangażowania na zajęciach samodzielności w wykonywaniu pracy umiejętności współpracy z innymi dziećmi w grupie Prace będą prezentowane na wystawie koła origami. Wyświetleń: 54
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |