![]() |
![]() |
Katalog Małgorzata Nikścin, 2016-03-18 Łódź Język niemiecki, Scenariusze Das brauche ich in der SchuleKONSPEKT LEKCJI TEMAT: Das brauche ich in der Schule – Tego potrzebuje w szkole PODRĘCZNIK:Magnet 1 (Kapitel 5) KLASA:I b CZAS: 45 min. CEL OGÓLNY: • Nazywanie przyborów szkolnych • Mówienie w celu zadawania pytań i odpowiedzi na pytania (pytanie o przybory szkolne, udzielanie odpowiedzi odnośnie przyborów szkolnych). CELE OPERACYJNE: • Uczeń potrafi nazywać przybory szkolne • Uczeń potrafi używać przybory szkolne w bierniku METODY: metoda komunikacyjna FORMY PRACY: praca indywidualna, plenum ŚRODKI DYDAKTYCZNE: ćwiczenie Magnet 1, tablica multimedialna, własne materiały OGNIWA LEKCJI: I. ORGANIZACYJNO-PORZĄDKOWE – powitanie, kontrola obecności, zapis tematu w dzienniku II. OGNIWO WIĄŻĄCE – podanie celów lekcji, zapisanie tematu III. TOK LEKCJI WŁAŚCIWEJ 1. Powtórzenie słownictwa- przybory szkolne • Nauczyciel rozdaje uczniom kartki z nazwami przyborów szkolnych w języku niemieckim. Nauczyciel stojąc na środku klasy pokazuje poszczególne przybory szkolne, natomiast zadaniem uczniów jest podnieść pasującą nazwę rzeczy.(Plenum) • Uczniowie widząc na tablicy multimedialnej przybory szkolne, podchodząc do tablicy zaznaczają odpowiedni rodzajnik ( der, die das). ( Plenum) 2. Wyjaśnienie uczniom, jak używa się rzeczowników w bierniku przy pomocy czasowników: brauchen- potrzebować, haben-mieć, geben- dawać, möchten- chcieć • Nauczyciel zapisuje czasowniki, odmianę rzeczownika w bierniku i przykłady na tablicy. • Uczniowie zapisują przykłady w zeszytach. 3. Utrwalenie odmiany rzeczownika w bierniku • Uczniowie rozwiązują ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń, gdzie wpisują poprawną odmianę rzeczownika z rodzajnikiem nieokreślonym w bierniku (Zeszyt ćwiczeń- ćw.13, ćw. 14. Str. 54) ( Praca indywidualna, plenum) IV. REKAPITULACJA PIERWOTNA – podsumowanie lekcji • Uczniowie rozwiązują ćwiczenia na tablicy multimedialnej w których muszą zaznaczyć poprawną odmianę rzeczownika w bierniku (Plenum) VI. KONTROLA I OCENA – ocena pracy uczniów VII. PRACA DOMOWA – Zeszyt ćwiczeń- ćw. 15. str. 55; Małgorzata Nikścin Wyświetleń: 48
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |