AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Justyna Kruk, 2016-04-01
Staniszcze Wielkie

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Jesienne dary lasu

- n +

KRĄG TEMATYCZNY: Obrazy jesieni

TEMAT DNIA: Jesienne dary lasu

CELE OPERACYJNE:
Uczeń:
• czyta cicho ze zrozumieniem
• wykorzystuje informacje z tekstu
• twórczo wykorzystuje zdobyte wiadomości wykonując w grupie makietę lasu
• zna rośliny – dary jesiennego lasu i wie do czego są wykorzystywane
• odgrywa scenki dramowe
• zna nazwy niektórych grzybów jadalnych i trujących, ich budowę i wie jak należy zbierać grzyby
• układa i pisze zdania wykorzystując wybrane wyrazy z „rz” po spółgłoskach
• biega, w zabawach wykazuje się spostrzegawczością
• współpracuje w grupie
• śpiewa wraz z innymi krótką piosenkę
• odejmuje wybranym sposobem liczby dwucyfrowe z przekroczeniem progu dziesiątkowego
• rozwiązuje zadania tekstowe

METODY I FORMY ORGANIZACYJNE: oparte na aktywności ucznia:
• z całą grupą
• zespołowe
• indywidualne
• zabawy ruchowe

POMOCE DYDAKTYCZNE: atlasy grzybów, zdjęcia, ilustracje lasu i jego jesiennych darów, gałązki, mech, liście, grzyby przyniesione z wycieczki, pokrywki od pudełek, plastelina, nici, cienki drucik, podręcznik str. 26,27, ćwiczenia I str. 40, 41,
Matematyka I str. 32, 33

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Wprowadzenie do tematu dnia
• rozmowa na temat przeżyć i wrażeń z wycieczki do lasu
• wypełnienie karty obserwatora (zał. nr 1)
• zorganizowanie wystawki materiału przyrodniczego przyniesionego z lasu

2. Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu „W lesie” (P. str. 26); sprawdzanie zrozumienia tekstu:
• Jakie warstwy roślinności wyróżniamy w lesie?
• Jakie rośliny tworzą poszczególne warstwy?

3. Zapisanie informacji na temat warstw lasu (ćw. I, zad. 1. str. 40)

4. Rozwiązywanie rebusu (ściółka), uzupełnianie zdań, określenie roli ściółki leśnej
(ćw. I, zad. 2. str. 40)

5. Oglądanie zdjęć, albumów, określanie gatunków drzew. Uzupełnianie zdań o rodzajach lasów. (ćw. I, zad. 3 str. 40)

6. Rozpoznawanie wybranych grzybów jadalnych i trujących, omówienie sposobów ich zbierania, budowa grzyba (ćw. I, zad. 4, 5, str. 41)

7. Wypisywanie z tekstu „ W lesie” wyrazów z „rz” po spółgłosce. Układanie zdań

8. Wykonanie makiety lasu: wykorzystanie zgromadzonego na wycieczce materiału przyrodniczego.

9. Zabawa ruchowa przy piosence „Chodzi lisek koło drogi”

10. Odejmowanie liczb dwucyfrowych z przekroczeniem progu dziesiątkowego – różne sposoby obliczeń (M I, zad. 1. str. 32)

11. Rozwiązywanie zadań tekstowych (M I, zad. 2, 3, 4 str. 32)

12. Dodawanie i odejmowanie liczb dwucyfrowych w pamięci (M I, zad. 5, 6 str. 33)

13. Ćwiczenia dramowe „O co prosi las?” – wybrane dziecko odgrywa rolę lasu i wymienia prośby np.: Nie łamcie gałęzi moich drzew! Nie przychodźcie do mnie z ogniem!
Pozostałe dzieci trzymają się za ręce; zapewniają las głośnym „Nie będziemy!”




Karta obserwatora
Kiedy prowadziłeś obserwację?
Gdzie obserwowałeś?
Co widziałeś?

drzewa krzewy inne rośliny
liściaste iglaste




ptaki owady ssaki inne zwierzęta


Jakie wiadomości zdobyłeś?



Podpis obserwatora

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 29


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.