Katalog Anna Kosztyła, 2016-04-13 Radymno Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Anna Kosztyła – wychowawca świetlicy w Szkole Podstawowej im. Bohaterów Września 1939r. w Radymnie Posiadane kwalifikacje nauczyciela mianowanego: - mgr Edukacji Wczesnoszkolnej (Uniwersytet Rzeszowski – Wydział Pedagogiczno – Artystyczny). Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy. Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2013 r. Przewidywana data zakończenia stażu: 31 maj 2016 r. Główny cel podejmowanego stażu: • Uzyskanie w wyniku postępowania kwalifikacyjnego stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego. Cele szczegółowe: • Doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej. • Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły. • Tworzenie uczniom optymalnych warunków zaspokajania ich potrzeb oraz rozwoju zainteresowań. • Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach dokształcania. • Doskonalenie umiejętności dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • Doskonalenie kompetencji w zakresie pracy opiekuńczo-wychowawczej. • Praca na rzecz środowiska lokalnego 1) Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją (§ 8 ust. 2 pkt 1). L.p Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego. Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego. Opracowanie Planu Rozwoju Zawodowego. Wrzesień 2013 r. Wrzesień 2013 r. Wniosek o rozpoczęcie stażu. Plan Rozwoju Zawodowego. 2. Opracowanie sprawozdania z realizacji Planu Rozwoju Zawodowego. Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego Planu Rozwoju Zawodowego. Uzyskanie oceny dorobku zawodowego. Maj 2016 r. Maj/ czerwiec 2016 r. Sprawozdanie. Ocena dorobku zawodowego. 4. Praca z uczniem słabym i zdolnym. Stosowanie metod aktywizujących. Pomoc w odrabianiu zadania domowego i nauce uczniom świetlicy. Prowadzenie kółka matematycznego dla uczniów świetlicy szkolnej. Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach szkolnych. Udział uczniów w konkursach. Cały okres stażu. Poświadczenie Dyrektora. Program kółka matematycznego. Kserokopie dyplomów. 5. Organizowanie warsztatu pracy wychowawcy świetlicy. Przygotowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach: plastycznych, czytelniczych, wiedzy ogólnej. Opracowanie i aktualizowanie strony internetowej świetlicy. Uczestniczenie w akcji „Cała Polska czyta dzieciom”. Realizowanie programu „Nie pal przy mnie proszę”. Okres stażu. Okres stażu. Dyplomy, potwierdzenia. Strona internetowa szkoły. 6. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Udział w dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego (szkolenia, warsztaty, konferencje wewnątrzszkolne i zewnątrzszkolne). Cały okres stażu. Zaświadczenia, potwierdzenia. 7. Przeprowadzenie analizy pracy. Analiza wyników ankiet przeprowadzonych wśród uczniów świetlicy i ich rodziców. Zgodnie z potrzebami. Ankieta i zbiorcze wyniki. 8. Uczestniczenie w pracach związanych z realizacją statutowych zadań szkoły. Organizowanie konkursów na terenie szkoły. Organizowanie i współorganizowanie imprez szkolnych. Udział w organizacji Drzwi Otwartych Szkoły. Okres stażu. Potwierdzenie dyrektora. Opracowane materiały. Zdjęcia. 9. Organizowanie Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego dla uczniów świetlic szkolnych. Opracowanie regulaminu konkursu, przeprowadzenie konkursu i wyłonienie zwycięzców, prezentacja prac. Okres stażu. Regulamin konkursu, lista zwycięzców, zapis na stronie internetowej, informacje na gazetce ściennej w szkole. 10. Projekt „e – Twinning (Miesiące i pory roku)”. Prowadzenie zajęć: - plastyczno-technicznych, - czytelniczych, - muzycznych, - rekreacyjno – sportowych, - naukowo – doświadczalnych, - komputerowych, - językowych. Rok szkolny 2013/2014 Publikacje na stronie internetowej szkoły, zdjęcia prac uczniów. 2) Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust. 2 pkt 2). L.p Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. Wykorzystanie programów komputerowych do przygotowywania pomocy dydaktycznych, scenariuszy, ankiet, materiałów na gazetki oraz dokumentacji związanej z awansem zawodowym i pracą wychowawcy świetlicy. Archiwizacja wszystkich zebranych i wykorzystywanych materiałów (np. dotyczących odbywanego stażu) na dostępnych współcześnie nośnikach informacji. Śledzenie aktualności oświatowych na portalach internetowych. Systematycznie w trakcie trwania stażu. Płyty DVD, CD, fotografie. 2. Wykorzystanie komputerów i Internetu w codziennej pracy. Pomoc w wyszukiwaniu informacji w bazie danych, proponowanie sprawdzonych stron www. Tworzenie pomocy dydaktycznych do zajęć świetlicowych. Opracowywanie i konstruowanie tematycznych prezentacji multimedialnych (wykorzystywanie rzutnika i ekranu). Systematycznie w trakcie trwania stażu. Adnotacje w dzienniku. 3. Dokumentowanie własnych osiągnięć przy pomocy technologii informacyjnej. Tworzenie prezentacji multimedialnych ilustrujących przebieg pracy oraz wszelkich podejmowanych działań w ramach pracy świetlicy szkolnej. Okres stażu. Gotowa prezentacja. 4. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Zamieszczanie na szkolnej stronie internetowej informacji o organizowanych konkursach i wynikach konkursów. Zamieszczanie informacji o organizowanym konkursie międzyszkolnym na stronie Urzędu Miasta. Zamieszczanie informacji o działalności świetlicy szkolnej na portalu facebook. Zamieszczanie notatek z życia świetlicy na stronie internetowej szkoły (Świetlica). Wymiana informacjami z nauczycielami za pomocą maila. Okres stażu. Potwierdzenie Dyrektora. Strony internetowe szkoły, Urzędu Miasta. 3) Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć (§ 8 ust. 2 pkt 3). L.p. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji 1. Współpraca nauczycieli świetlicy szkolnej. Organizowanie spotkań zespołu świetlicy - wspólne rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, opracowywanie dokumentów. Na bieżąco. Sprawozdanie, potwierdzenie dyrektora szkoły. 2. Prowadzenie zajęć otwartych, lekcji koleżeńskich. Przygotowanie scenariuszy i przeprowadzenie zajęć. W okresie stażu Poświadczenie Dyrektora. Scenariusz lekcji. Poświadczenie obecnych nauczycieli. 3. Udzielanie informacji dotyczących awansu zawodowego nauczycielom odbywającym staż. Dzielenie się wiedzą z kursów, szkoleń. Przekazywanie uwag, wniosków, (instruktaż indywidualny). Udostępnianie zgromadzonych materiałów (w tym szkoleniowych). Na bieżąco w trakcie trwania stażu. Potwierdzenia otrzymane od nauczycieli. 4. Aktywna praca w zespole samokształceniowym kształcenia zintegrowanego. Udział w pracach zespołu samokształceniowego kształcenia zintegrowanego. Na bieżąco w trakcie trwania stażu oraz zgodnie z harmonogramem. Listy obecności. 5. Zamieszczenie własnych publikacji w Internecie. Publikowanie materiałów związanych z wykonywaną pracą. Opublikowanie Planu Rozwoju Zawodowego na stronie internetowej. W trakcie trwania stażu. Dostępne publikacje. 6. Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doskonalących z innymi nauczycielami. Wymiana doświadczeń z nauczycielami uczącymi pokrewnych przedmiotów. Przekazywanie wybranych materiałów zainteresowanym nauczycielom. Okres stażu. Poświadczenia Dyrektora. Poświadczenia nauczycieli współpracujących. 7. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości szkolnych i przeprowadzanie ich. Współpraca w przygotowaniu do konkursów. Okres stażu. Scenariusze uroczystości. Poświadczenia nauczycieli współpracujących. Zdjęcia. 4a) Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. a). L.p. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji 1. Opracowanie i wdrożenie programu koła matematycznego dla uczniów uczęszczających na świetlicę szkolną. Prowadzenie zajęć koła matematycznego w oparciu o opracowany program. Okres stażu. Opracowany program. 2. Opracowanie i wdrożenie programu koła plastycznego dla uczniów świetlicy szkolnej. Prowadzenie zajęć koła plastycznego w oparciu o opracowany program. Okres stażu. Program koła plastycznego. 3. Opracowanie i wdrożenie programu „Z kulturą osobistą na co dzień”. Wdrożenie i realizacja programu autorskiego. Okres stażu. Program. 4c) Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. c). L.p. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji 1. Uczestnictwo w zewnątrzszkolnych konkursach dla dzieci. Przygotowanie prac konkursowych z uczniami świetlicy szkolnej. Cały okres stażu. Dyplomy, podziękowania, publikacje na stronie internetowej szkoły. 2. Organizowanie konkursu matematycznego dla klas I – III. Przeprowadzenie konkursu matematycznego w klasach I – III. Maj każdego roku szkolnego. Karty konkursów matematycznych. 3. Organizacja i współorganizacja imprez i uroczystości szkolnych. Opracowywanie scenariuszy imprez i uroczystości oraz wykonanie dekoracji. Zgodnie z harmonogramem imprez i uroczystości szkolnych. Scenariusze, fotografie. 4. Promocja szkoły w środowisku lokalnym, Internecie; dokumentacja „życia” szkoły. Opracowanie i aktualizacja informacji z życia szkoły (umieszczanie informacji w Internecie). Prowadzenie Kroniki Świetlicy Szkolnej. Na bieżąco w trakcie trwania stażu. Kronika Świetlicy Szkolnej. Informacje na stronie internetowej szkoły. 5. Organizacja imprez w świetlicy szkolnej. Organizowanie uroczystości w świetlicy szkolnej wynikających z kalendarza szkolnego. Okres stażu. Informacje na stronie internetowej szkoły. Zdjęcia. 4e) Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust. 2 pkt 4 lit. e). L.p. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym. Spotkania i rozmowy z pedagogiem szkolnym. Okres stażu. Poświadczenie pedagoga. 2. Współpraca ze świetlicami szkolnymi z pobliskich miejscowości. Udział w spotkaniach szkoleniowych. Organizowanie i uczestniczenie w konkursach międzyświetlicowych. Okres stażu. Poświadczenia. Kserokopie dyplomów. 3. Współpraca z MOK. Uczestniczenie uczniów świetlicy w konkursach. Okres stażu. Poświadczenia. Kserokopie dyplomów. Zdjęcia i publikacje na szkolnej stronie internetowej. 4. Współpraca ze świetlicą wzrastanie. Uczestniczenie uczniów świetlicy w konkursach. Okres stażu. Poświadczenia. Kserokopie dyplomów. Zdjęcia i publikacje na szkolnej stronie internetowej. 5. Współpraca ze świetlicą parafialną. Uczestniczenie uczniów świetlicy w konkursach. Okres stażu. Poświadczenia. Kserokopie dyplomów. Zdjęcia i publikacje na szkolnej stronie internetowej. 6. Współpraca z przedszkolem samorządowym w Radymnie. Przedstawienie inscenizacji przez uczniów świetlicy szkolnej. Okres stażu. Poświadczenia. Kserokopie dyplomów. Zdjęcia i publikacje na szkolnej stronie internetowej. 7. Współpraca z przedszkolem parafialnym w Radymnie. Przedstawienie inscenizacji przez uczniów świetlicy szkolnej Okres stażu. Poświadczenia. Kserokopie dyplomów. Zdjęcia i publikacje na szkolnej stronie internetowej. 5) Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 8 ust. 2 pkt 5). L.p. Zadania do realizacji Sposoby i formy realizacji Termin realizacji Sposób dokumentacji 1. Analizowanie i opisanie przypadków rozpoznania i rozwiązania problemów edukacyjnych lub wychowawczych. Zapoznanie się z opinią poradni, zapoznanie się z sytuacją rodzinną ucznia, wyznaczenie celu działań, podjęcie działań w celu rozwiązania problemu. Okres stażu. Opis i analiza przypadków. Przedstawiony Plan Rozwoju Zawodowego traktuję jako otwarty i dlatego może podlegać on – po uzgodnieniu z dyrektorem – pewnym modyfikacjom, wynikającym z pojawienia się nowych i ciekawych pomysłów. Powyższy Plan Rozwoju Zawodowego opracował nauczyciel mianowany mgr Anna Kosztyła Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |