Katalog

Joanna Sowińska, 2016-04-22
Skulsk

Język angielski, Różne

Program zajęć przygotowujących uczniów klas piątych i szóstych do ogólnopolskiego konkursu z języka angielskiego FOX.

- n +

Program zajęć przygotowujących uczniów klas piątych i szóstych do ogólnopolskiego konkursu z języka angielskiego FOX.

Niniejszy program opracowany został z uwzględnieniem treści zawartych w podstawie programowej języka angielskiego dla klas IV-VI i stanowi pozycję uzupełniającą do programu nauczania języka angielskiego. Program zajęć pozalekcyjnych umożliwi uczniom usystematyzowanie wiedzy i umiejętności z języka angielskiego, poznanie innej kultury, nauczy tolerancji i wzbogaci ogólną wiedzę o krajach anglojęzycznych. Uczęszczanie uczniów zdolnych na te zajęcia dała im możliwość jak najlepszego przygotowania się do Ogólnopolskiego Konkursu z języka angielskiego FOX.
Program realizowany był raz w tygodniu.

1. Cele ogólne:
- zapoznanie uczniów z geografią, kulturą, życiem codziennym oraz ważniejszymi wydarzeniami historycznymi Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych;
- rozwijanie sprawności mówienia, czytania, pisania oraz rozumienia ze słuchu;
- rozwijanie w uczniach tolerancji, otwartości i ciekawości wobec innych kultur;
- utrwalenie wiadomości zdobytych podczas zajęć szkolnych w trakcie 5 lat nauki języka obcego (gramatyka, słownictwo);
- poszerzanie swojej wiedzy z zakresu ogólnej znajomości języka angielskiego
(gramatyka, słownictwo)
- wyrabianie dokładności, wytrwałości, odpowiedzialności i właściwego stosunku do pracy
- rozwijanie ciekawości poznawczej i aktywności intelektualnej uczniów;



2. Cele szczegółowe:

a) rozwijanie sprawności mówienia:
- skuteczne użycie języka angielskiego w codziennych sytuacjach,
- prowadzenie i podtrzymywanie krótkiej rozmowy,
- zadawanie prostych pytań oraz udzielanie prostych odpowiedzi,
- formułowanie krótkich wypowiedzi na temat kultury, geografii i historii Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych,
b) rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu:
- rozumienie poleceń nauczyciela,
- rozumienie sensu wypowiedzi,
- umiejętność wyszukiwania szczegółowych informacji w tekstach,
c) rozwijanie sprawności czytania:
- rozumienie sensu krótszych tekstów pisanych typu zaproszenie, ogłoszenie oraz dłuższych – obowiązkowa lektura zaproponowana przez organizatora konkursu,
- umiejętność wyszukiwania szczegółowych informacji w tekstach,
- umiejętność uzyskiwania określonej informacji w tekście.

3. Metody pracy:

a) Metoda komunikacyjna - pozwala na przygotowanie uczniów do skutecznej komunikacji w języku obcym.
b) Scanning - czytanie tekstu w celu uzyskania określonych informacji.
c) Elicitation - uzyskiwanie odpowiedzi od słuchacza.
d) Uzupełnianie luk informacyjnych.
e) Metoda dedukcyjna – podawanie reguły, objaśnianie jej, a następnie przykłady i ćwiczenia.
f) Metoda indukcyjna – uczniowie najpierw otrzymują materiał na podstawie którego samodzielnie odkrywają reguły.
g) Gry i zabawy.

4. Formy pracy:

a) praca z cała grupą,
b) praca w parach,
c) praca indywidualna.

5. Tematyka zajęć:

Wrzesień:

1. Co wiesz o Wielkiej Brytanii? Stolice, flagi, symbole oraz patroni poszczególnych państw.
2. Geografia i rząd Wielkiej Brytanii.
3. Co wiesz o Stanach Zjednoczonych? Stolica, flaga oraz godło USA.
4. Znane miasta w Wielkiej Brytanii oraz Stanach Zjednoczonych.
5. Językowe różnice pomiędzy Stanami Zjednoczonymi i Wielką Brytanią.
Październik:
6. Gwiazdy muzyki brytyjskiej.
7. Powtórzenie czasów: present simple i past simple.
8. Zapoznanie z czasem present perfect.
9. Stopniowanie przymiotników.
10. Symbole oraz atrakcje turystyczne Londynu.
11. Symbole oraz atrakcje turystyczne Nowego Jorku.
Listopad:
12. Omówienie pierwszych rozdziałów obowiązkowej lektury oraz ćwiczenia.
13. Omówienie kolejnych rozdziałów lektury oraz ćwiczenia.
14. Omówienie kolejnej części lektury oraz ćwiczenia.
15. Omówienie ostatniej części lektury oraz ćwiczenia.
16. Rodzaj męski i żeński rzeczowników.
17. Zwierzęta oraz odgłosy przez nie wydawane.

Grudzień:

18. U lekarza – zwroty, słownictwo, dialogi.
19. W sklepie – zwroty, słownictwo, dialogi.
20. Życie rodzinne i towarzystkie.
21. Dyscypliny sportowe i zdrowy styl życia.
22. Przedstawianie scenek rodzajowych.
23. Poznajemy historię oraz zwyczaje Halloween.

Styczeń:
24. Poznajemy historię Bonfire Night.
25. Poznajemy tradycje różnych świąt: Easter, Christmas, Guy Fawkes Night.
26. Co to jest Columbus Day? Historia odkrycia Ameryki przez Kolumba.
27. Historia Święta Dziękczynienia.
28. Warto wiedzieć część I. Ciekawostki z różnych dziedzin.
29. Warto wiedzieć część II. Ciekawostki z różnych dziedzin.
Luty:
30. Warto wiedzieć część III. Ciekawostki z różnych dziedzin.
31. Rozwiązywanie testów konkursowych z poprzednich lat.
32. Rozwiązywanie testów konkursowych z poprzednich lat.
33. Rozwiązywanie testów konkursowych z poprzednich lat.

6. Materiały dydaktyczne:
a) odtwarzacz CD, płyty CD,
b) tablica interaktywna, płyty DVD,
c) materiały uzyskane z Internetu,
d) materiały przygotowane przez nauczyciela,
e) karty ze słownictwem tzw.: flashcards,
f) gry planszowe

7. Formy ewaluacji:
a) obserwacje umiejętności i postaw(w trakcie zajęć),
b) wyniki konkursu przewidzianego w programie,
c) praktyczne zadania skierowane do uczniów,sprawdzające ich praktyczną wiedzę i umiejętności





Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.