![]() |
![]() |
Katalog Joanna Witkiewicz, 2016-05-18 Wągrowiec Zajęcia przedszkolne, Plany pracy Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego. -Wychowanie przedszkolne- Zadania Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MENiS z dn. 01.03.2013 Formy realizacji Termin realizacji Dowody realizacji (§ 8 ust.2 pkt 1) Uzyskanie pozytywnych efektów w racy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrażania działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły 1. Poznanie przepisów i procedur awansu zawodowego, analiza przepisów: - Ustawa- karta nauczyciela - Rozporządzenie MENIS z dnia 01.03.2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu Wrzesień 2013 Sierpień 2013 Wyrażenie zgody dyrektora na rozpoczęcie stażu 1) Aktualizacja wiedzy odnośnie zasad funkcjonowania i organizacji pracy szkoły Analiza dokumentów szkolnych: statutu szkoły, planu wychowawczego, profilaktycznego i regionalnego, oraz wewnętrznego systemu oceniania, rozporządzenia wewnętrznego szkoły. Wrzesień 2013 i przez cały okres stażu 2) Uczestniczenie w pracach organów szkoły 3) Poszerzenie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu 2. Udział w posiedzeniach rad pedagogicznych: - udział w posiedzeniach szkoleniowych rady pedagogicznej - współudział w kursach, seminariach i warsztatach metodycznych, - obserwacja zajęć przez dyrektora szkoły - opracowanie i wdrożenie programu wychowawczego dla klasy zerowej - udział w różnych zadaniach szkoły - udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych: (Dzień Nauczyciela, Dzień Matki, Dzień Ojca, Dzień Wiosny, Zakończenie Roku Szkolnego, Dzień Niepodległości) - Remont Sali lekcyjnej, zadbanie o jej nowy wystrój, doposażenie sali w książki, płyty, zabawki Luty 2014 Cały okres stażu Na bieżąco Potwierdzenia obecności Zaświadczenia ukończenia Podpis dyrektora - Współprzygotowanie dzieci do występu i uczestnictwa w Koncercie Kolęd w Święcie Wiosny, „Talenty są wśród nas”- prezentacja prac klasy „O” w konkursach tematycznych np.: „Buduję swoje zdrowie” Konkurs wiedzy w wiedzy o Wągrowcu u Burmistrza w Urzędzie Miasta w Spartakiadzie klas 0-6 itp. itp. - Przygotowanie z rodzicami imprez i uroczystości dla dzieci i wycieczek: wycieczka do Durowa do Remondisu „Uczymy się segregować śmieci” - Powiększenie biblioteki szkolnej tworzone przeze mnie referaty o tematyce związanej z wychowaniem dziecka , nt. reagowania na przejawy złego zachowania - stosowanie aktywnych metod nauczania - Studiowanie literatury - Współpraca ze środowiskiem lokalnym: wyjście do Wielspinu, Urzędu Miasta, Domu Samopomocy itp. - Realizowanie zadań w ramach udziału w Projekcie: „Cudze chwalicie swego nie znacie” (zorganizowanie wycieczki po mieście, przygotowanie z dziećmi prac o Wągrowcu, zorganizowanie wystawy prac) - Wycieczki klasowe z cyklu „poznajemy swój region” corocznie - karta wycieczek - Spotkanie z policjantem oraz leśniczym, dentystą, strażakiem, burmistrzem, rehabilitantem, architektem w ramach programu profilaktycznego: „Moje bezpieczeństwo” - Wyjście do kina, teatru (uczestnictwo w kurtynie) - Współpraca z mediami -wycieczka do siedziby Gazety Wągrowieckiej - udział dzieci w zorganizowanych przez szkołę badaniach przesiewowych i logopedycznych -realizacja projektu „Sprzątanie świata” - Zorganizowanie spotkania z higienistka szkolną, w ramach programu profilaktycznego, nt. przestrzegania higieny, właściwego odżywiania się; substancji szkodliwych; spożywania warzyw i owoców(w ramach projektu „Warzywno-owocowy zawrót głowy”) - zorganizowanie przez mnie zajęć i zabaw ruchowych klas od 0-3 dla dzieci w ferie zimowe (co roku) Referaty Zaświadczenia Wykaz lektur Wystawa prac Karta wycieczek (§ 8 ust.2 pkt 2) Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. - Komputerowe opracowanie planów miesięcznych ,arkuszy diagnozy, ankiet, sprawozdań, dyplomów, dokumentacji wychowawczej, materiałów do biblioteki szkolnej, informacji o konkursach, scenariuszy zajęć - Przygotowanie dla rodziców ankiet o dziecku, literatury pomocnej w wychowaniu i nauczaniu (w oparciu o strony internetowe, wydawnictwu PWN i WSiP-u ). - Przygotowanie pomocy dla dzieci ze stron internetowych na zajęcia systematyczne korzystanie z internetu, encyklopedii multimedialnych, programów komputerowych dla dzieci w celu uatrakcyjnienia zajęć. -Prowadzenie zajęć komputerowych w sali informatycznej w oparciu o programy edukacyjne dzieci 5-6 letnich. - Opublikowanie na stronie internetowej planu rozwoju zawodowego - Przeprowadzenie zajęć o różnej tematyce z wykorzystaniem komputera Cały okres stażu Karty pracy Cały okres stażu Podczas stażu Cały okres stażu Potwierdzenie dyrektora Zaświadczenie o publikacji Zdjęcia, scenariusze (§ 8 ust.2 pkt 3) „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami w tym przez prowadzenie zajęć otwartych w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego” - Aktywna praca w zespole przedmiotowym, wymiana doświadczeń między nauczycielami klas 0-3 w ramach spotkań zespołu przedmiotowego (scenariusze, referaty ) Referat o głośnym czytaniu ,,jaki ma wpływ na dzieci’’ - Opracowanie i udostępnianie innym nauczycielom własnych scenariuszy zajęć, konkursów, referatów - Udział w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli - Prowadzenie zajęć otwartych dla stażystów i kontraktowych oraz rodziców np. zabawy i ćwiczenia metodą W. Sheiborne, obserwacja zajęć u innych nauczycieli - Organizowanie wystaw prezentujących prace uczniów - Stosowanie metod aktywizacji - Przekazywanie materiałów dzieci (metoda W. Sherborna – scenariusz ) Cały okres stażu Złożone w bibliotece szkolnej „Przemoc wobec dziecka” Cały okres stażu Podczas stażu (§ 8 ust.2 pkt 4 lit. a) „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” - Opracowywanie i drożenie własnego programu (regionalnego) wychowawczego dla klasy „0” zgodnego z programem wychowawczym szkoły i programu nauczania w celu podniesienia jakości pracy i szkoły i doskonalenia pracy własnej - Opracowanie cyklu zajęć wychowawczych uwzględniających ścieżki przedmiotowe - Udział w różnych zadaniach szkoły - Przygotowanie uroczystości klasowych i szkolnych - Opracowanie programu zajęć dodatkowych logopedycznych. Własny program zajęć. Podczas stażu (§ 8 ust.2 pkt 4 lit. c) „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych”. - Zorganizowanie imprez klasowych i szkolnych , uroczystości o charakterze środowiskowym - Organizowanie spotkań z ciekawymi ludźmi , poznawanie zawodów - Włączanie uczniów do akcji charytatywnych i zbiórka żywności( …) - Organizacja wycieczek szkolnych dla zerówek mających na celu zapoznanie z kulturą regionu i kraju - Udział w konkursach - Przeprowadzanie zajęć z uczniami mającymi problemy z prawidłową wymową - Współpraca z Ośrodkiem Kultury: MDK, kino, Biblioteka Miejska, Policja, Nadleśnictwo, OSIR - organizowanie konkursów szkolnych, regulaminów - Organizowanie imprez: Dzień Matki , Dzień Dziecka , Dzień Wiosny itd. - Pedagogizacja rodziców - Udział w zbiórkach żywności dla schroniska , odzieży używanej będącej w trudnej sytuacji materialnej lub rodzinnej(…) Cały okres stażu Zdjęcia na stronie internetowej szkoły Potwierdzenia dyrektora (§ 8 ust.2 pkt 4 lit. e) „Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.” - Nawiązanie kontaktów z osobami oraz instytucjami (policja, muzeum ) mogącymi wzmocnić oddziaływania dydaktyczne i wychowawcze szkoły - Udział w projektach i przedsięwzięciach szkoły promujących placówkę w środowisku lokalnym - Współpraca z pedagogiem , PPP, udział w badaniach przesiewowych. Zbiórka odzieży używanej nakrętek na rzecz zakupienia wózka inwalidzkiego - wykonanie kart urodzinowych dla ciężko chorego dziecka z naszej szkoły - Współpraca z higienistką szkolną. Zorganizowanie spotkań dla dzieci na temat higieny, zdrowia, zdrowego odżywiania się - Współpraca ze Strażą Pożarną. Zorganizowanie spotkania ze strażakiem. - Współpraca z wydawnictwem Nowa Era i innymi (Świerszczykowy Klub, Pożeracze Liter). Pozyskanie pomocy dydaktycznych Cały okres stażu (§ 8 ust.2 pkt 5) „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony:. - Rozpoznanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych: • praca z dziećmi sprawiającymi problemy edukacyjne i wychowawcze (opis i analiza 2 przypadków) • -diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych • ustalenie i zastosowanie środków zaradczych, podsumowanie i wnioski. - Systematyczna praca nad rozwiązywaniem problemu we współpracy z rodzicami i specjalistami (pedagog i poradnia psychologiczno-pedagogiczna) Podczas stażu Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. Joanna Witkiewicz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |