Katalog Monika Leszczyńska, 2016-05-18 Gryfów Śląski Różne, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Monika LeszczyńskaPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO - Monika Leszczyńska Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Monika Leszczyńska Stopień: nauczyciel mianowany w ZPEW we Lwówku Śl. Czas odbywania stażu: 01.09.2013r.-31.05.2016r. Posiadane kwalifikacje: Wyższe magisterskie – Dolnośląska Szkoła Wyższa Wydział nauk Pedagogicznych - specjalność: edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych umysłowo Studia licencjackie - Uniwersytet Zielonogórski Wydział Nauk Pedagogicznych i Społecznych – specjalność: Pedagogika opiekuńcza i specjalna. Cel główny: uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego Zakres działania: - zadania wynikające z organizacji stażu - zakres dotyczące osobistego rozwoju nauczyciela - zadania dydaktyczno - wychowawcze – opiekuńcze - zadania podejmowane dla lepszego funkcjonowania szkoły §8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania, cele Formy realizacji Termin realizacji Dokumentowanie Poznawanie procedur awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego: - Rozporządzenie MEN z 01 marca 2013 r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - Karta Nauczyciela - Ustawa o systemie oświaty - Wewnątrzszkolna procedura awansu zawodowego. • Zapoznanie się z materiałami opublikowanymi na stronach internetowych MEN i portali edukacyjnych. Na bieżąco w trakcie trwania stażu Sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu Plan rozwoju zawodowego, wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego na nauczyciela dyplomowanego. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego • Wybór odpowiedniej tematyki szkoleń, warsztatów adekwatnych do pracy z uczniami upośledzonymi • Ukończenie studiów podyplomowych • Ukończenie kursów W trakcie trwania stażu Świadectwa ukończenia Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu • Aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu • Samodzielne studiowanie dostępnej literatury pedagogicznej W trakcie trwania stażu Potwierdzenie udziału Planowanie pracy własnej • Opracowanie planów pracy • Opracowanie sprawozdań W trakcie trwania stażu Dokumentacja własna Analiza zasad funkcjonowania i organizacji SOSW w ZPEW • Analiza dokumentacji: - statutu szkoły - wewnątrzszkolnego systemu oceniania uczniów - regulaminu pracy - kalendarza roku szkolnego Na bieżąco w trakcie trwania stażu Notatki własne Pełnienie dodatkowych funkcji i zadań • Pełnienie funkcji członka komisji ds. dofinansowania doskonalenia zawodowego nauczycieli • Współpraca z Zespołem ds. Sportu i Turystyki w szkole • Pełnienie opieki nad uczniami podczas imprez, zawodów sportowych, wycieczek Cały okres stażu Sprawozdania § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. Zadania, cele Formy realizacji Termin realizacji Dokumentowanie Korzystanie z Internetu w życiu codziennym i w pracy zawodowej • Śledzenie aktualności na internetowych portalach edukacyjnych, na stronach MEN • Gromadzenie materiałów związanych z technologią komputerową, • Wykorzystywanie serwisów edukacyjnych do wymiany poglądów i materiałów przydatnych w pracy • Wykorzystanie komputera do pisania scenariuszy zajęć, konspektów, planów i programów pracy • Przygotowywanie za pomocą komputera kart pracy, pomocy dydaktycznych , itp. Cały okres stażu Wykaz stron internetowych Stosowanie technologii komputerowej do organizowania warsztatu pracy • Wykorzystanie programów graficznych, encyklopedii multimedialnych do tworzenia pomocy dydaktycznych zarówno w programie Word jak i Power Point, • Wykorzystanie aparatów cyfrowych oraz telefonii cyfrowej w celu uwieczniania różnego rodzaju przedsięwzięć Cały okres stażu Dokumentacja własna, narzędzia pracy Wykorzystanie technik komputerowych • Wykorzystywanie specjalistycznego sprzętu do komunikacji alternatywnej w pracy z uczniem z niepełnosprawnością w stopniu głębokim Cały okres stażu Dokumentacja własna, dziennik lekcyjny Wykorzystanie technik komputerowych do opracowania dokumentacji związanej z awansem zawodowym • Komputerowe opracowanie materiałów związanych z uzyskaniem awansu zawodowego nauczyciela, Cały okres stażu Teczka „Awans zawodowy” Płyta CD § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN lub innych zajęć. Zadania, cele Formy realizacji Termin realizacji Dokumentowanie Prowadzenie zajęć otwartych. • Prowadzenie zajęć otwartych z dziećmi upośledzonymi w stopniu umiarkowanym, znacznym oraz głębokim Rok szkolny 2013/2014 2014/2015 Harmonogram zajęć Współpraca z nauczycielami w celu wymiany doświadczeń dotyczących pracy zawodowej • Udostępnienie nauczycielom wypracowanej dokumentacji, zgromadzonych pomocy dydaktycznych. oraz informacji dotyczących ich realizacji • Przekazywanie nauczycielom zdobytych umiejętności w zakresie innowacyjnych metod nauczania • Współpraca z nauczycielami w celu wymiany doświadczeń Cały okres stażu Dokumentacja własna Własne publikacje • Publikacja „Plan rozwoju zawodowego” na stronach portali edukacyjnych • Opracowanie i opublikowanie materiałów edukacyjnych z pracy zawodowej Cały okres stażu Wykaz stron internetowych § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania, cele Formy realizacji Termin realizacji Dokumentowanie Opracowanie i wdrożenie programu edukacyjno-wychowawczego Opracowanie autorskiego programu edukacyjno-wychowawczego z zakresu funkcjonowania społecznego dla wychowanki Aleksandry Bernat • Prowadzenie zajęć wynikających z realizacji programu autorskiego • Przeprowadzenie ewaluacji Cały okres stażu Program edukacyjno-wychowawczy Opracowanie i wdrożenie projektu zajęć plastyczno - technicznych • Napisanie projektu edukacyjnego pod hasłem „W świecie wyobraźni” • Przeprowadzenie zajęć w/w projektu w grupie dzieci dojeżdżających • Przeprowadzenie ewaluacji Cały okres stażu Zapisy w dzienniku Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły • Poznawanie i stosowanie przepisów – ustaw w praktyce zawodowej • Analiza ustaw: o systemie oświaty, opiece społecznej, postępowaniu w sprawach nieletnich Cały okres stażu Notatki własne § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania, cele Formy realizacji Termin realizacji Dokumentowanie Przygotowywanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystania z dóbr kultury • Współorganizowanie spotkań integracyjnych, wycieczek, ognisk, festynów itp. • Uczestniczenie w występach artystycznych z okazji różnych uroczystości W trakcie trwania stażu Sprawozdania, zdjęcia § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania, cele Formy realizacji Termin realizacji Dokumentowanie Realizowanie zadań opiekuna prawnego • Sprawowanie opieki prawnej nad nieletnią wychowanką Ośrodka Szkolno – Wychowawczego. W trakcie trwania stażu Sprawozdania Współpraca ze środowiskiem lokalnym • Współpraca z PPP • Współpraca z ośrodkami pomocy społecznej • Współpraca z PCPR • Współpraca z Sądem Rejonowym - Wydział Rodzinny i Nieletnich W trakcie trwania stażu Zaświadczenia § 8 ust. 2 pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania, cele Formy realizacji Termin realizacji Dokumentowanie Obserwacja i analiza trudności edukacyjnych i wychowawczych w pracy z uczniami. • Obserwacja i analiza możliwości ucznia oraz wpływ środowiska rodzinnego na efektywność pracy • Rozmowy indywidualne z rodzicami, uczniami i wychowawcami grupy w celu zdiagnozowania problemu. • Współpraca z nauczycielami, pedagogiem i psychologiem, w celu ustalenia form pomocy uczniom w zależności od napotkanych trudności. • Podjęcie działań w celu rozwiązania problemu, ewaluacja. • Dokonanie opisu i analizy przypadków rozwiązania problemów edukacyjnych (wychowawczych) W trakcie trwania stażu Opis i analiza problemu Powyższy plan, w trakcie jego realizacji może ulec modyfikacji lub korekcie. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |