Katalog Jowita Babiec, 2016-05-18 Tarnów Inne języki obce, Konspekty konspekty lekcji1. Temat lekcji: „Bajo el mismo sol”, klasa II 2. Cele lekcji: - zrozumienie – wprowadzenie i zrozumienie słownictwa użytego w piosence Alvaro Soler „Bajo el mismo sol” w języku hiszpańskim i angielskim, - zapamiętanie – pamięciowe opanowanie nowego słownictwa i zwrotów, - umiejętności – rozpoznanie różnic w tekstach w dwóch językach, czy mówią o tym samym, streszczenie tematu piosenki. 3. Metody pracy: - praca z tekstem - słuchanie nagrań - formowanie pytań - układanie streszczenia 4. Środki dydaktyczne: - fotokopie - płyta CD - strony internetowe 5.Przebieg lekcji: - faza organizacyjna – powitanie, sprawdzenie obecności. - faza wprowadzająca – sprawdzenie zadania domowego, przedstawienie tematu lekcji oraz tego czego się dzisiaj uczniowie nauczą, pytania rozgrzewające w języku hiszpański na temat wykonawcy, utworu i jego tematu. - faza główna – uczniowie słuchają piosenkę „Bajo el mismo sol” po hiszpańsku, wyszukują nowe słowa, nauczyciel podaje znaczenia lub sami znajdują w słownikach, uczniowie rozmawiają między sobą o czym jest piosenka zadając pytania po hiszpańsku, następnie słuchają angielskiej wersji i starają się zrozumieć czy mówi o tym samym, czy używa słów o podobnym znaczeniu. Uczniowie zastanawiają się czy wymieszanie dwóch języków jest czytelne dla słuchacza i czy użyte zwroty się uzupełniają czy są tylko powtórzeniem i tłumaczeniem. Następnie uczniowie szukają w internecie obu tekstów i sprawdzają podane tam tłumaczenia, zastanawiają się czy są właściwie przetłumaczone, czy należy w nich coś zmienić. Na koniec w parach układają 2-3 zdania streszczenia tekstu piosenki i podanie własnej oceny, używają czasownika Gustar i zwrotów do wyrażania opinii - faza podsumowująca –ocena aktywności uczniów. WERSJA HISZPAŃSKA Te digo claro claro, no es nada raro raro así se puede amor Un mundo enano enano, estamos mano a mano sólo hace falta el amor,se puede amor Yo quiero que este sea el mundo que conteste del este hasta oeste y bajo el mismo sol ahora nos vamos y juntos celebramos aquí todos estamos bajo el mismo sol Saca lo malo mało, no digas paro paro vale la pena mi amor, la pena mi amor no hay fronteras, veras, será lo que tu quieras lo que tu quieras amor se puede amor WERSJA ANGIELSKA It's getting louder, louder, mi gente scream and shout it Asi se puede amor I know you got it, got it, the vibe is so erotic Solo hace falta el amor, se puede amor Love celebration, no matter where you came from We're all under the same sun y bajo el mismo sol No shame, no hating, uniting every nation We're all under the same sun y bajo el mismo sol Bajo el mismo sol Dame, dame, damelo Bajo el mismo sol Que pasa J. Lo? Want you to take it, take it I'll even let you break it. Vale la pena mi amor, la pena mi amor Our love can free us, free us. Don't want no space between us Lo que tu quieras amor. Se puede amor Con el amor se puede I want to hear you say, hear you say, hear you say I want to hear you say una mi amor Say, una mi amor Temat lekcji: „Dónde vives” - „Gdzie mieszkasz”. 2. Cele lekcji: - zrozumienie – wprowadzenie i zrozumienie słownictwa związanego z domem i pomieszczeniami w domu, - zapamiętanie – pamięciowe opanowanie nowego słownictwa i zwrotów związanych z opisem miejsca zamieszkania, - umiejętności – formowanie pytań na temat czyjegoś domu, mieszkania. 3. Metody pracy: - praca z tekstem - słuchanie opisów domów - formowanie pytań 4. Środki dydaktyczne: - podręcznik - płyta CD 5.Przebieg lekcji: - faza organizacyjna – powitanie, sprawdzenie obecności. - faza wprowadzająca – sprawdzenie zadania domowego, przedstawienie tematu lekcji oraz tego czego się dzisiaj uczniowie nauczą, pytania rozgrzewające. - faza główna – wprowadzenie nowego słownictwa przy pomocy podręcznika oraz przez zapis na tablicy, – ćwiczenie ze słuchu z tekstem w podręczniku, praca z pomocą podręcznika, – drugie ćwiczenie ze słuchu bez podanego tekstu, uczniowie odpowiadają na pytania z podręcznika, – ćwiczenie w parach, uczniowie sami układają pytania. - faza podsumowująca –ocena aktywności uczniów, zadanie domowe. 1. Temat lekcji: „W sklepie” 2. Cele operacyjne lekcji: - zrozumienie – wprowadzenie nazw sklepów – różnice między Polską i Hiszpanią, wprowadzenie zwrotów używanych w różnych rodzajach sklepów służących do kupowania, - zapamiętanie – pamięciowe opanowanie zwrotów typowych dla robienia zakupów oraz nazw sklepów, - umiejętności – kupowanie: zwracanie uwagi sprzedawcy, wybieranie towaru, pytanie o cenę, płacenie. 3. Metody pracy: - metoda odkrywcza – nowe słownictwo - praca w parach – układanie dialogów w sklepie 4. Środki dydaktyczne: - podręcznik, - dialogi na fotokopiach - tablica - odtwarzacz 5.Przebieg lekcji: - faza organizacyjna – powitanie, sprawdzenie obecności oraz zadania domowego. - faza wprowadzająca – rozgrzewka: krótka rozmowa w celu przypomnienia ostatniej lekcji, przedstawienie tematu nowej lekcji oraz nowych zagadnień, których się uczniowie nauczą. - faza główna: 1 godzina lekcyjna: uczniowie poznają nazwy sklepów oraz różnice w niektórych rodzajach sklepów w Polsce i Hiszpanii. Słuchają dialogów w różnych sklepach i rozpoznają gdzie się one odbywają, co kupują klienci. Otrzymują fotokopie z dialogami i słuchają ponownie. Czytają na role i szukają najważniejszych zwrotów, typowych dla kupowania. 2 godzina lekcyjna: uczniowie w parach czytają śmieszne dialogi w sklepach, próbują odczytać w nich humor. Układają swoje dialogi w wybranym sklepie. Odczytują dialogi. - faza podsumowująca - nagrodzenie aktywnych uczniów, zadanie pracy domowej. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |