Katalog Ireneusz Wiewióra, 2016-05-31 Jarosław Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanegoPlan rozwoju zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego I. IMIĘ I NAZISKO: Ireneusz Wiewióra II. OKRES TRWANIA STAŻU: 01. 09. 2013 r. – 31. 05. 2016r. III. ZAJMOWANE STANOWISKO: wychowawca Internatu w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym | im. Jana Pawła II w Jarosławiu Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA AWANSU NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w procesie aktywnego udziału w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym. • Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych, • Udział w kursach, szkoleniach, konferencjach, warsztatach metodycznych i innych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z potrzebami szkoły Wdrażanie poznanych technik, form w codziennej pracy i w razie pojawiających się potrzeb • Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego - WDN, warsztaty, kursy, konferencje, narady. czas trwania stażu • zaświadczenia 2. Doskonalenie miejsca i warsztatu pracy. • Poszukiwanie nowych rozwiązań metodycznych, • Przygotowanie pomocy dydaktycznych • Uzupełnianie zaplecza dydaktycznego samodzielnie przygotowanymi środkami dydaktycznymi, • Stosowanie poznanych metod i form pracy w procesie wychowawczo-dydaktycznym, • Dbanie o estetykę i wyposażenie Sali, pracowni komputerowej czas trwania stażu • Zbiór kart pracy i scenariuszy zajęć • Zbiór pomocy i środków dydaktycznych • Wygląd sali i korytarzy internatu 3. Poznanie i uwzględnianie w pracy dydaktyczno-wychowawczej potrzeb rozwojowych podopiecznych, ich możliwości. • analiza dokumentacji wychowanków, • poznanie środowiska rodzinnego, • współpraca z rodzicami, • Praca wspierająca uzdolnienia ucznia poprzez indywidualizację procesu nauczania i wychowania, dobór form, metod i środków dydaktycznych w zależności od potrzeb i możliwości wychowanka, zachęcania do udziału w konkursach; • opracowanie i realizacja programu Koła Zainteresowań czas trwania stażu • dokumentacja własna • dzienniki zajęć 4. Organizowanie imprez, uroczystości i wycieczek • Organizowanie zaplanowanych uroczystości grupowych • Przygotowywanie imprez w Internacie związanych z kalendarzem szkolnym • Organizowanie wycieczek przedmiotowych i turystyczno – krajoznawczych. czas trwania stażu • Scenariusze uroczystości, potwierdzenia 5. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów • Opracowanie regulaminów konkursów, • Przeprowadzenie konkursów, • Przygotowanie wychowanków do konkursów czas trwania stażu • Dokumentacja własna, • Dyplomy, • regulaminy 6. Współpraca z rodzicami wychowanków • Organizowanie spotkań i imprez z udziałem rodziców: spotkania świąteczne, Dzień Mamy • Prowadzenie spotkań mających na celu podnoszenie kompetencji wychowawczych rodziców czas trwania stażu • Sprawozdania z przebiegu imprezy • Scenariusz zajęć § 8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wzbogacanie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie komputera, Internetu, programów edukacyjnych • Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, z Internetu, komunikatorów internetowych oraz forów dyskusyjnych, edukacyjnych w celu wymiany doświadczeń, • wykorzystanie zasobów portali edukacyjnych do doskonalenia pracy własnej • gromadzenie materiałów edukacyjnych dostępnych w Internecie, • przygotowywanie materiałów do zajęć, kart pracy, • opracowywanie dokumentów, konspektów zajęć, • dokumentowanie realizacji zadań planu rozwojowego z wykorzystaniem komputera czas trwania stażu • adresy stron internetowych • zbiór kart pracy, materiałów dydaktycznych 2. Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem komputera • wykorzystywanie programów edukacyjnych w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych, • prowadzenie zajęć z wykorzystaniem przygotowanych prezentacji multimedialnych • Korzystanie z encyklopedii multimedialnej, filmów edukacyjnych, wykorzystanie rzutnika podczas tworzenia prac plastycznych • organizowanie wieczorów filmowych czas trwania stażu • zapisy w dziennikach zajęć 3. Opracowanie i umieszczenie publikacji na stronach portali edukacyjnych • Publikacja konspektów z zajęć przeprowadzonych w internacie, • Publikacja scenariuszy z uroczystości na stronach internetowych czas trwania stażu • zaświadczenia 4. Wykorzystanie Internetu jako źródła wymiany informacji • Korzystanie z poczty elektronicznej: wymiana informacji, przesyłanie sprawozdań semestralnych, • Wyszukiwanie stron internetowych z bogatą bazą tematyki pedagogicznej, • Samodzielne przygotowanie pomocy dydaktycznych przy zastosowaniu wybranych programów komputerowych. czas trwania stażu • Notatki • Wydruki komputerowe § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy • Udostępnianie własnych materiałów dydaktycznych • Publikacja w portalu internetowym planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć. czas trwania stażu • zaświadczenia 2. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. • Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli – wychowawców czas trwania stażu • Scenariusze zajęć § 8 ust. 2 pkt 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie programów działań edukacyjnych • Opracowanie i realizowanie planu pracy wyrównawczej z uczniami mającymi trudności w czytaniu czas trwania stażu • Plan pracy 2. Opracowanie i wdrożenie programu „Jesteśmy bezpieczni” • Opracowanie programu, scenariuszy zajęć, • Nawiązanie współpracy z instytucjami wspierającymi • Włączenie do współpracy innych nauczycieli, • Przeprowadzenie zajęć czas trwania stażu • Opracowany program • Scenariusze zajęć • Zapisy w dziennikach 3. Opracowanie i wdrożenie programu Koła Warcabowego • Opracowanie programu; • Przygotowanie planu pracy • Realizacja zadań. czas trwania stażu • Zapisy w dziennikach § 8 ust. 2 pkt 4 c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Przygotowywanie i współorganizowanie uroczystości, imprez, konkursów. • Przygotowanie wychowanków do Wojewódzkiego Turnieju Warcabowego • Przygotowanie wychowanków do wojewódzkiego Turnieju Szachowego • Przygotowanie wychowanków do wojewódzkiego Turnieju Wiedzy o Ruchu Drogowym. • Przygotowanie wychowanków do uczestnictwa w uroczystościach ośrodka. czas trwania stażu • zaświadczenia 2. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków • Prowadzenie Koła Warcabowo Szachowego czas trwania stażu • Dziennik zajęć 3. Podejmowanie działań mających na celu promowanie Ośrodka w środowisku lokalnym. • Angażowanie wychowanków do udziału w konkursach pozaszkolnych, pomoc w przygotowaniu się do konkursów, • Współpraca z Biblioteką Miejską, Miejskim Ośrodkiem Kultury, czas trwania stażu • Dyplomy Artykuły Zapisy w Kronice Internatu 4. Organizacja wyjść i wycieczek poza teren Ośrodka. • Zajęcia na basenie MOSiR • Wyjścia do muzeum i wystawy organizowane przez ośrodki kulturalne, • Organizowanie wycieczek krajoznawczych. czas trwania stażu • Dziennik zajęć • Karty wycieczek § 8 ust. 2 pkt 4 e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty , pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Współpraca z innymi pracownikami Ośrodka, instytucjami placówkami w celu zwiększenia i ujednolicenia zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych • Współpraca z pedagogiem, psychologiem, logopedą, pielęgniarką szkolną, Samorządem Uczniowskim, nauczycielami czas trwania stażu • Zaświadczenia, rejestr kontaktów 2. Realizowanie zadań opiekuńczo- wychowawczych w celu integracji grupy, rozwoju i zapobiegania patologiom • tworzenie sprzyjającej nauce atmosfery w grupie -wspólne zabawy i gry wzmagające wzajemną akceptację • organizowanie imprez grupowych (Dzień Chłopaka, Dzień Kobiet, mikołajki, andrzejki, wigilia ) • Organizowanie pomocy materialnej dla wychowanków czas trwania stażu • Zdjęcia, karty wycieczek, zapisy w dzienniku, 3. Organizowanie pomocy materialnej dla wychowanków Ośrodka • Pozyskanie środków finansowych na paczki świąteczne dla uczniów i ich rodzin, czas trwania stażu • Sprawozdania § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie sytuacji rodzinnej materialnej i zdrowotnej wychowanków. • Przeprowadzenie wywiadów z rodzicami • Systematyczne spotkania z rodzicami Cały okres stażu • Rejestr kontaktów 2. Współpraca z rodzicami • pedagogizacja rodziców, udział rodziców w życiu wychowanków, • dzielenie się wiedzą z rodzicami wychowanków czas trwania stażu • zapisy w dzienniku 3. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych , wychowawczych • Obserwacja i analiza sytuacji. Rozpoznanie problemu edukacyjnego, wychowawczego lub o innym charakterze i rozwiązanie go. czas trwania stażu • Opis i analiza przypadku Plan ma charakter otwarty i może w trakcie realizacji podlegać modyfikacji. ……………………………………………………….. …………………………………………………… Data i podpis dyrektora Ośrodka podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |