![]() |
![]() |
Katalog Jarosław Ronewicz, 2016-05-31 Pułtusk Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego - nauczyciel dyplomowanymgr Jarosław Ronewicz Nauczyciel Mianowany Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi im. Tadeusza Kościuszki w Pułtusku Nauczany przedmiot: historia Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 roku Czas stażu: 2 lata 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31 maja 2016 rok § 8 ust.2 pkt 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły” Zadania Forma realizacji Termin 1. Poznanie procedury awansu zawodowego - autorefleksja i analiza własnych możliwości i umiejętności - przestudiowanie przepisów prawa oświatowego dotyczących procedur uzyskiwania awansu zawodowego - wniosek o rozpoczęcie stażu - opracowanie planu rozwoju zawodowego i złożenie u Dyrekcji Szkoły 08. 2013 08. 2013 09. 2013 2. Udział w formach doskonalenia zawodowego mających na celu podnoszenie poziomu nauczania oraz wzbogacania warsztatu pracy - udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej - udział w kursach, szkoleniach, konferencjach i warsztatach metodycznych i innych formach doskonalenia zawodowego - poszerzanie własnej wiedzy poprzez zgłębianie literatury i treści czasopism o tematyce historycznej. okres stażu 3. Udział w różnego rodzaju komisjach. - praca w komisjach podczas sprawdzianu kompetencji, komisji d.s. dyżurów nauczycieli, komisji układającej program wychowawczy szkoły. okres stażu 4. Działań zmierzające do rozwijania konkretnych zainteresowań uczniów. - opracowanie konkursów wewnątrzszkolnych „Historia mojej szkoły” - przeprowadzenie i organizacja konkursu „Historia mojej małej ojczyzny” - przeprowadzenie ogólnopolskich konkursów historycznych: „Krąg”, „Olimpus”, „Multitest” okres stażu 5. Praca na rzecz pogłębiania wiedzy wśród uczniów z uzdolnieniami oraz pomoc słabszym w wyrównywaniu wiedzy. - prowadzenie zajęć koła historycznego mające na celu poszerzanie wiedzy uczniów na temat historii regionu, historii Polski oraz historii powszechnej oraz przygotowanie do ogólnopolskich konkursów historycznych - zajęcia wyrównawcze dla uczniów z problemami w nauce mające na celu wyrównywanie poziomu wiedzy z zakresu historii - wszelkie formy pomocy uczniom słabszym zmierzające do lepszego przyswajania wiedzy historycznej okres stażu §8 ust. 2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; Zadanie Forma realizacji Termin 1. Korzystanie z nowoczesnych metod nauczania -wykorzystywanie technologii komputerowej przy opracowywaniu dokumentacji szkolnej, sprawdzianów, pomocy dydaktycznych, - wykorzystywanie pomocy dydaktycznych zapisanych na dysku CD podczas zajęć - wykorzystywanie nowoczesnych urządzeń multimedialnych w procesie dydaktycznym; praca z netbookiem okres stażu 2. Systematyczne wzbogacanie warsztatu pracy - konstruowanie prezentacji multimedialnych będących integralną częścią zajęć historii - selektywne korzystanie z zasobów internetowych w celu odpowiedniego doboru pomocy dydaktycznych - dzielenie się doświadczeniami na forach internetowych okres stażu §8 ust. 2 pkt.3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; Zadania Forma realizacji Termin 1. Praca nad umiejętnością przekazywania wiedzy i umiejętności innym nauczycielom - wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami - konsultacje z nauczycielami podczas różnego rodzaju pozaszkolnych konferencji metodycznych okres stażu 2. Prowadzenie lekcji otwartych - opracowanie scenariuszy lekcji otwartych i ich przeprowadzenie okres stażu 3. Promowanie i udostępnianie własnych osiągnięć w pracy dydaktycznej - wzbogacanie zasobów edukacyjnych portali internetowych o własne pomoce dydaktyczne - zamieszczanie w sieci zaprojektowanych przez siebie modeli sprawdzianów, kart pracy, scenariuszy zajęć i innych pomocy dydaktycznych z zakresu historii 2015r. 4. Pełnienie funkcji opiekuna stażu lub praktyk - zawarcie kontraktu, pomoc w realizacji planu rozwoju zawodowego oraz konsultacje okres stażu §8 ust. 2 pkt.4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich; Zadania Forma realizacji Termin 1. Opracowanie planu pracy wychowawcy klasy opracowanie i realizacja planu pracy wychowawcy klasowego okres stażu 2. Praca z uczniem mającym problemy w nauce - praca na godzinach z wychowawcą, rozmowy indywidualne, - praca na zajęciach wyrównawczych okres stażu 3. Współpraca z rodzicami - rozmowy indywidualne - pogadanki - udzielanie rad w przypadkach szczególnie trudnych - zachęcanie rodziców do korzystania z pomocy różnego rodzaju specjalistów tj. pedagoga szkolnego, psychologa itp. w przypadku konkretnych problemów na polu dydaktycznym i wychowawczym okres stażu §8 ust. 2 pkt.4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych; Zadania Forma realizacji Termin 1. Praca na rzecz poszerzenia zakresu działań szkoły - poznawanie miejsc pamięci naszego miasta i regionu poprzez organizowanie wycieczek z uczniami - zaznajomienie uczniów z postaciami historycznymi ważnymi dla naszego miasta - organizowanie uroczystości szkolnych o tematyce historycznej i patriotycznej zgodnie ze szkolnym harmonogramem oraz podobnych przedsięwzięć z własnej inicjatywy - realizacja treści Programu Wychowawczego Szkoły okres stażu 2. Prowadzenie dodatkowych pozalekcyjnych zajęć z uczniami. - prowadzenie zajęć Koła Historycznego - angażowanie uczniów w wykonywanie gazetek ściennych o tematyce historycznej - pogłębianie uczuć patriotycznych wśród uczniów poprzez zwracanie uwagi na ważne rocznice świąt narodowych okres stażu 3. Działania o charakterze profilaktycznym - zachęcanie uczniów udziału we wszelkiego typu akcjach profilaktycznych na terenie szkoły - realizacja zadań zawartych w szkolnym programie profilaktycznym okres stażu 4. Wzbogacanie warsztatu pracy o nowoczesne środki dydaktyczne - gromadzenie i selektywny dobór nowoczesnych środków dydaktycznych pomocnych w nauczaniu historii okres stażu §8 ust. 2 pkt.4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami; Zadania Forma realizacji Termin 1. Stała współpraca z pedagogiem szkolnym - wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych - konsultacje z pedagogiem okres stażu 2. Włączanie rodziców do aktywnego udziału w życiu klasy i szkoły - udział rodziców w organizowaniu imprez klasowych i szkolnych wg potrzeb 3. Współpraca z rodzicami - kontakty indywidualne z rodzicami okres stażu 4. Kontakt z instytucjami i osobami podejmującymi działania na rzecz popularyzacji tematyki historycznej. - wycieczki do muzeum w Pułtusku oraz do innych muzeów - wizyta w pułtuskim Archiwum - spotkania z archeologiem okres stażu §8 ust. 2 pkt.5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony; Zadania Forma realizacji Termin 1. Podejmowanie działań na rzecz rozwiązywania problemów wychowawczych i edukacyjnych - szczegółowa analiza treści opinii poradni Psychologiczno- Pedagogicznej - dokładna obserwacja uczniów mających problemy z nauką i zachowaniem - poszukiwanie przyczyn zaistniałych problemów poprzez rozmowy z uczniami jak też z ich rodzicami okres stażu 2. Współpraca z Poradnią Psychologiczno- Pedagogiczną - udzielanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej dzieciom z trudnościami na polu dydaktycznym wychowawczym według potrzeb Opracował: Jarosław Ronewicz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |