Katalog Katarzyna Pieczeniak, 2016-05-31 Kostrzyn Język niemiecki, Scenariusze Scenariusz lekcji j. niemieckiegoSCENARIUSZ LEKCJI JĘZYKA NIEMIECKIEGO I. Szkoła: Gimnazjum II. Klasa: II III. Temat lekcji: Das Leben auf dem Land – für und wider Życie na wsi – za i przeciw IV. Cele lekcji: • Uczniowie ćwiczą umiejętność argumentowania • Uczniowie kształtują sprawność prezentowania na forum swojego stanowiska • Uczniowie rozwijają umiejętności związane z pracą w grupach • Uczniowie doskonalą technikę pacy za słownikiem dwujęzycznym • Uczniowie ćwiczą fonetykę języka niemieckiego V. Czas trwania lekcji: 45 min VI. Środki dydaktyczne: a) E. Reymont, A. Sibiga, M. Jezierska-Wiejak: „DACHfenster” Podręcznik do języka niemieckiego dla klasy I, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2009 b) E. Reymont, A. Sibiga, M. Jezierska-Wiejak: „DACHfenster” Zeszyt ćwiczeń do języka niemieckiego dla klasy I, Wydawnictwo Szkolne PWN, Warszawa 2009 c) Słowniki dwujęzyczne; polsko-niemieckie, niemiecko-polskie d) Arkusze pracy, szary papier, kolorowe mazaki VI. Metody i techniki pracy → debata „za i przeciw” a) praca w grupach - klasa jest podzielona na 4 grupy; każda grupa opracowuje argumenty w karcie pracy b) praca na plenum - każda grupa prezentuje swoje argumenty - następuje konfrontacja z adwersarzami - wspólna dyskusja i określenie stanowiska VII. Przebieg lekcji: 1. Czynności organizacyjne a) powitanie b) sprawdzenie listy obecności 2. Faza powtórzeniowa - sprawdzenie zadania domowego 3. Temat lekcji: Das Leben auf dem Land – für und wider 4. Praca na plenum - krótka, swobodna wymiana poglądów na temat życia na wsi Nauczyciel przypomina, na czym polega metoda pracy w grupach Następuje podział uczniów na 4 grupy Nauczyciel rozdaje kary pracy i potrzebne materiały dydaktyczne 5. Praca w grupach - uczniowie w grupach opracowują podane zagadnienia - nauczyciel pomaga w razie potrzeby 6. Praca na plenum Grupy prezentują przygotowane argumenty na forum klasy. Grupy oceniają wraz z nauczycielem przygotowane prace. Następuje dyskusja i próba przekonania do swoich poglądów poszczególnych grup. Przygotowane prace posłużą jako materiał do gazetki tematycznej. 7. Praca domowa: podanie i wyjaśnienie Napiszę w 3 zdaniach, dlaczego chciałbym / nie chciałbym mieszkać na wsi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |