![]() |
![]() |
Katalog Ewa Zelek, 2016-05-31 Mordarka Różne, Scenariusze Potrafię zrobić coś pięknego! - zajęcia plastykoterapeutyczneSCENARIUSZ ZAJĘĆ PLASTYKOTERAPEUTYCZNYCH dla klas 4-6 Potrafię zrobić coś pięknego! – ozdoby bożonarodzeniowe Charakterystyka grupy i mojej relacji z nią: Jestem wychowawczynią klasy szóstej, w której chłopcy przejawiają wobec siebie agresję w postaci przezywania. Do mnie uczniowie mają pozytywny stosunek, ale w stosunku do siebie są złośliwi i nastawieni na rywalizację, nie współpracę. Dziewczynki są kulturalne i lubią prace manualne. Diagnoza problemu w grupie, do którego rozwiązania mają się przyczynić zajęcia: Agresja między uczniami, napięcia, stres, emocje, niskie poczucie własne wartości niektórych dzieci. Cele: - rozładowywanie negatywnych napięć, agresji, - podnoszenie poziomu samoakceptacji, pewności siebie, - rozwijanie sprawności manualnej, - pobudzanie wszechstronnego rozwoju ucznia, - rozwijanie zainteresowań i uzdolnień plastycznych, - wdrożenie w proces twórczy prac i przedmiotów praktycznych, potrzebnych i estetycznych. Czas zajęć: 2-3 godziny Pomoce: płyta z tradycyjnymi kolędami, ozdobne nici, styropianowe bombki małe i większe, cekiny, wstążki satynowe w różnych kolorach, krótkie szpileczki, wykałaczki, nożyczki, podstawki, nożyki, materiały w różnych kolorach Przebieg zajęć. 1. Wprowadzenie. Nauczyciel wita serdecznie uczniów i opowiada o tradycjach bożonarodzeniowych. Znaczną część wykładu poświęca tradycji strojenia choinki. Następnie informuje o celach lekcji i zachęca do zrobienia pięknej ozdoby choinkowej na własną choinkę. 2. Wykonywanie łatwiejszych bombek z cekinami. Prowadzący demonstruje gotową bombkę z cekinami, następnie pokazuje krok po kroku, jak samodzielnie wykonać taką bombkę. Pomaga indywidualnie potrzebującym tego uczniom. Włącza płytę z kolędami, gdy pytania ucichną i wspiera podopiecznych podczas pracy w miarę potrzeby. 3. Wykonywanie bombek nacinanych. Prowadzący demonstruje gotowe bombki nacinane z wciśniętym wykałaczką materiałem – w szachownicę i sopelki, następnie pokazuje krok po kroku, jak samodzielnie wykonać taką bombkę. Najpierw nacina nożykiem styropian wg wzoru, jaki chce uzyskać, następnie odpowiednio przycina wybrany materiał i wciska wykałaczką w nacięcia. Po zapełnieniu wszystkich białych pól, ozdobną nicią obwija w naciętych miejscach bombkę i przypina szpileczką kokardkę z wieszadełkiem. Po pokazie nauczyciel pomaga indywidualnie potrzebującym tego uczniom. Włącza płytę z kolędami, gdy pytania ucichną i wspiera podopiecznych podczas pracy w miarę potrzeby. 4. Wykonywanie bombek karczochowych. Prowadzący demonstruje gotową bombkę karczochową, następnie pokazuje krok po kroku, jak samodzielnie wykonać taką bombkę. Wyznacza na bombce styropianowej środek szpileczką. Przygotowuje około 4-centymetrowe kawałki satyny, składa je w trójkąciki, przypina do bombki. Po pokazie nauczyciel pomaga indywidualnie potrzebującym tego uczniom. Włącza płytę z kolędami, gdy pytania ucichną i wspiera podopiecznych podczas pracy w miarę potrzeby. 5. Wystawa prac – podsumowanie. Nauczyciel prosi o ułożenie wykonanych bombek na jednej z ławek, następnie ustawia uczniów za ławką i wykonuje zdjęcie autorów z małymi arcydziełami. Zdjęcie można ciekawie opisać i wkleić do kroniki klasowej lub umieścić na stronie szkoły, z pewnością ucieszy to uczniów i sprawi, że poczują się docenieni, bardziej pewni siebie. Prowadzący podsumowuje zajęcia, zwracając uwagę uczniów na wartość współpracy, miłą atmosferę i relaksację przy wykonywaniu bombek. Zachęca do podobnych zabaw w domu. Przydatne strony: http://www.mowimyjak.pl/styl-zycia/uroczystosci/bombki-z-cekinow-na-choinke-jak-zrobic-wlasnoreczne-ozdoby-swiateczne-wideo,87_50223.html http://wrolimamy.pl/jak-zrobic-bombke-z-materialu/ https://www.tasiemkownia.pl/content/9-jak-zrobic-bombke-karczochowa Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |