![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Breus, 2016-05-31 Chobienia Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażystyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Katarzyna Radoń Nazwa i adres placówki: Przedszkole Gminne w Chobieni Chobienia ul. Nadrzeczna 11, 59-305 Rudna Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Katarzyna Socha Czas trwania stażu: 1.09.2015 – 31.05.2016 1.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity DZ.U. z 2003 r. Nr 118, poz. 1112 ze zmianami), 2.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) (Zmiany: Dz. U. z 2013 r., poz. 393) CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. CELE SZCZEGÓŁOWE: 1.Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania przedszkola. 2.Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia. 3.Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku. 4.Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym. 5.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich. 6.Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego: a.wewnątrz placówki b.poza placówką c.samokształcenie. 7.Wspieranie aktywności twórczej dzieci. 8.Współpraca z rodzicami i poznanie środowiska dziecka. § 6 ust. 2 pkt 1 Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki. ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego - analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego tj. Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - gromadzenie informacji z Internetu i prasy poświęconej oświacie - sformułowanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrekcji przedszkola Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu - zawarcie kontraktu między stażystą a opiekunem stażu (określenie zadań i obowiązków stażysty i opiekuna stażu) - ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych - określenie formy współpracy - wnioski z obserwowanych zajęć Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola - analiza dokumentacji przedszkola: * Statut Przedszkola * Roczny plan pracy przedszkola – koncepcja pracy przedszkola - program wychowawczy przedszkola - redagowanie scenariuszy zajęć - udział w zebraniach rady pedagogicznej - zapis w dokumentacji przebiegu stażu - zapisy w dzienniku - pisanie scenariuszy zajęć Poznanie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego - zapoznanie się z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie przedszkola - analiza regulaminu BHP i przeciw pożarowego Zapoznanie się ze sposobami prowadzenia dokumentacji obowiązującej w przedszkolu - opracowywanie planów miesięcznych - opracowywanie scenariuszy zajęć - wpisy do dziennika zajęć - sumienne i rzetelne prowadzenie dokumentacji przebiegu wychowania i nauczania, Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego - zaświadczenia, scenariusze , notatki itp. Przygotowanie projektu sprawozdania - okres realizacji sporządzonego planu rozwoju - sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego § 6 ust. 2 pkt 2 Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki. Poznanie zasad konstruowania planów pracy - opracowywanie planów miesięcznych z uwzględnieniem treści i efektów pracy dydaktyczno-wychowawczej ustalonych w Programie Wychowania Przedszkolnego - Poznanie prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć - przygotowanie i analiza prowadzonych zajęć z opiekunem stażu Wzbogacenie własnego warsztatu pedagogicznego - uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego m. in. : w kursach, szkoleniach, warsztatach - zaświadczenia o ukończonych kursach Współorganizowanie imprez przedszkolnych i uroczystości okolicznościowych - przygotowywanie zajęć okolicznościowych, a także dzieci do różnych występów - listopad – Światowy Dzień Pluszowego Misia – robienie swojego własnego misia (zdjęcia) - Halloween – robienie lampionu z dyni (zdjęcia) - listopad – Andrzejkowe wróżby - grudzień – Mikołajki i Wigilia – wspólne ubieranie choinki, śpiewanie kolęd - styczeń – bal karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka z udziałem babć i dziadków, występ dzieci, recytowanie wierszyków, śpiewanie piosenek - luty – walentynki – malowanie serduszek i robienie walentynek - marzec – Powitanie Wiosny; ozdabianie pisanek, zabawa w szukanie wielkanocnego zajączka w sali - kwiecień-Dzień Ziemi - maj- uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty - czerwiec – Dzień Dziecka - zdjęcia z zajęć i występów Współpraca z logopedą - rozmowa z Panią Katarzyną Sochą logopedą w przedszkolu i pomoc dzieciom w korygowaniu wad wymowy Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej - tworzenie i opracowywanie wszelkiego rodzaju dokumentacji, korzystanie z nowoczesnych programów komputerowych: plany pracy, scenariusze zajęć, ogłoszenia - konstruowanie tekstów, kart pracy dla dzieci - wykonywanie dyplomów dla dzieci i wszelkiego rodzaju zaproszeń dla rodziców i gości - śledzenie informacji dotyczących aktualizacji prawa oświatowego - opracowywanie dokumentacji związanej ze stażem - korzystanie z poczty elektronicznej, posiadanie własnego adres e-mail, który pomaga w szybkim przekazywaniu informacji i korespondencji z innymi nauczycielami i rodzicami wychowanków Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowania - czytanie różnych pozycji książkowych, artykułów, pedagogicznych i psychologicznych stron internetowych - recenzje przeczytanych książek i artykułów Uczestnictwo w wewnątrz przedszkolnych formach doskonalenia - obserwowanie zajęć koleżeńskich - uczestniczenie w radach szkoleniowych Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami - publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie - publikacja trzech scenariuszy zajęć § 6 ust. 2 pkt 3 Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem. Współpraca z rodzicami -rozmowy z rodzicami - poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków - informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka - spotkania z rodzicami na zebraniach i uroczystościach przedszkolnych - zeszyt do kontaktów indywidualnych z rodzicami Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych dzieci - stała obserwacja dziecka - rozmowy indywidualne z dzieckiem - współpraca z rodziną - udział w warsztatach szkoleniowych dotyczących różnych problemów rozwojowych dziecka - arkusze obserwacji Organizacja i udział w uroczystościach, wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych - włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w przedszkolu -udział w wycieczkach przedszkolnych - przygotowanie dzieci do różnych konkursów § 6 ust. 2 pkt 4 Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, nauczycieli lub dyrektora - przygotowanie scenariuszy zajęć - prowadzenie zajęć w obecności dyrektora lub opiekuna stażu Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innych nauczycieli - obecność i obserwacja na zajęciach - omówienie zajęć - scenariusze zajęć Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |