Katalog

Katarzyna Breus, 2016-05-31
Chobienia

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela stażysty

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY


Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Katarzyna Radoń
Nazwa i adres placówki: Przedszkole Gminne w Chobieni
Chobienia ul. Nadrzeczna 11, 59-305 Rudna
Imię i nazwisko opiekuna stażu: mgr Katarzyna Socha
Czas trwania stażu: 1.09.2015 – 31.05.2016



1.Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity DZ.U. z 2003 r.
Nr 118, poz. 1112 ze zmianami),
2.Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) (Zmiany: Dz. U. z 2013 r., poz. 393)

CEL GŁÓWNY:
Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
1.Poznanie organizacji i zasad funkcjonowania przedszkola.
2.Poznanie dokumentacji obowiązującej w przedszkolu i sposobów jej prowadzenia.
3.Poznanie przepisów dotyczących zapewnienia podopiecznym bezpiecznych i higienicznych warunków zabawy, nauki i wypoczynku.
4.Doskonalenie warsztatu pracy poprzez uczestniczenie w zajęciach prowadzonych przez opiekuna stażu lub innych nauczycieli i omawianie tych zajęć z prowadzącym.
5.Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu i omawianie ich.
6.Podniesienie kwalifikacji i zdobywanie nowych umiejętności przydatnych w pracy zawodowej poprzez uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego:
a.wewnątrz placówki
b.poza placówką
c.samokształcenie.
7.Wspieranie aktywności twórczej dzieci.
8.Współpraca z rodzicami i poznanie środowiska dziecka.


§ 6 ust. 2 pkt 1
Znajomość organizacji, zadań i zasad funkcjonowania placówki.
ZADANIA FORMY REALIZACJI SPOSÓB DOKUMENTACJI OSOBY WSPÓŁPRACUJĄCE TERMIN REALIZACJI
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego
- analiza przepisów prawnych dotyczących awansu zawodowego
tj. Karta Nauczyciela, Ustawa o systemie oświaty, Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
- gromadzenie informacji z Internetu i prasy poświęconej oświacie
- sformułowanie planu rozwoju zawodowego i przedłożenie go do zatwierdzenia Dyrekcji przedszkola
Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu
- zawarcie kontraktu między stażystą a opiekunem stażu (określenie zadań i obowiązków stażysty i opiekuna stażu)
- ustalenie z opiekunem terminów i tematyki zajęć na okres stażu z uwzględnieniem zajęć obserwowanych i prowadzonych
- określenie formy współpracy
- wnioski z obserwowanych zajęć
Poznanie zasad funkcjonowania i organizacji przedszkola - analiza dokumentacji przedszkola:
* Statut Przedszkola
* Roczny plan pracy przedszkola – koncepcja pracy przedszkola
- program wychowawczy przedszkola
- redagowanie scenariuszy zajęć
- udział w zebraniach rady pedagogicznej
- zapis w dokumentacji przebiegu stażu
- zapisy w dzienniku
- pisanie scenariuszy zajęć
Poznanie Podstawy Programowej Wychowania Przedszkolnego
- zapoznanie się z Podstawą Programową Wychowania Przedszkolnego
Poznanie przepisów prawa dotyczących zasad bezpiecznego i higienicznego przebywania i pracy na terenie przedszkola
- analiza regulaminu BHP i przeciw pożarowego
Zapoznanie się ze sposobami prowadzenia dokumentacji obowiązującej w przedszkolu
- opracowywanie planów miesięcznych
- opracowywanie scenariuszy zajęć
- wpisy do dziennika zajęć
- sumienne i rzetelne prowadzenie dokumentacji przebiegu wychowania i nauczania,
Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego
- gromadzenie dokumentów dotyczących realizowanego planu rozwoju zawodowego - zaświadczenia, scenariusze , notatki itp.
Przygotowanie projektu sprawozdania
- okres realizacji sporządzonego planu rozwoju
- sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego

§ 6 ust. 2 pkt 2

Umiejętność prowadzenia zajęć w sposób zapewniający właściwą realizację statutowych zadań placówki.

Poznanie zasad konstruowania planów pracy
- opracowywanie planów miesięcznych z uwzględnieniem treści i efektów pracy dydaktyczno-wychowawczej ustalonych w Programie Wychowania Przedszkolnego
- Poznanie prawidłowego konstruowania scenariuszy zajęć
- przygotowanie i analiza prowadzonych zajęć z opiekunem stażu
Wzbogacenie własnego warsztatu pedagogicznego
- uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego m. in. : w kursach, szkoleniach, warsztatach
- zaświadczenia o ukończonych kursach
Współorganizowanie imprez przedszkolnych i uroczystości okolicznościowych
- przygotowywanie zajęć okolicznościowych, a także dzieci do różnych występów
- listopad – Światowy Dzień Pluszowego Misia – robienie swojego własnego misia (zdjęcia)
- Halloween – robienie lampionu z dyni (zdjęcia)
- listopad – Andrzejkowe wróżby
- grudzień – Mikołajki i Wigilia – wspólne ubieranie choinki, śpiewanie kolęd
- styczeń – bal karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka z udziałem babć i dziadków, występ dzieci, recytowanie wierszyków, śpiewanie piosenek
- luty – walentynki – malowanie serduszek i robienie walentynek
- marzec – Powitanie Wiosny; ozdabianie pisanek, zabawa w szukanie wielkanocnego zajączka w sali
- kwiecień-Dzień Ziemi
- maj- uroczystość z okazji Dnia Mamy i Taty
- czerwiec – Dzień Dziecka - zdjęcia z zajęć i występów
Współpraca z logopedą
- rozmowa z Panią Katarzyną Sochą logopedą w przedszkolu i pomoc dzieciom w korygowaniu wad wymowy
Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
- tworzenie i opracowywanie wszelkiego rodzaju dokumentacji, korzystanie z nowoczesnych programów komputerowych: plany pracy, scenariusze zajęć, ogłoszenia
- konstruowanie tekstów, kart pracy dla dzieci
- wykonywanie dyplomów dla dzieci i wszelkiego rodzaju zaproszeń dla rodziców i gości
- śledzenie informacji dotyczących aktualizacji prawa oświatowego
- opracowywanie dokumentacji związanej ze stażem
- korzystanie z poczty elektronicznej, posiadanie własnego adres e-mail, który pomaga w szybkim przekazywaniu informacji i korespondencji z innymi nauczycielami i rodzicami wychowanków
Poszerzanie wiedzy w zakresie nowoczesnych metod wychowania
- czytanie różnych pozycji książkowych, artykułów, pedagogicznych i psychologicznych stron internetowych
- recenzje przeczytanych książek i artykułów
Uczestnictwo w wewnątrz przedszkolnych formach doskonalenia
- obserwowanie zajęć koleżeńskich
- uczestniczenie w radach szkoleniowych
Dzielenie się posiadaną wiedzą z innymi nauczycielami
- publikacja planu rozwoju zawodowego w Internecie
- publikacja trzech scenariuszy zajęć

§ 6 ust. 2 pkt 3
Znajomość środowiska dzieci, ich problemów oraz umiejętność współpracy ze środowiskiem.

Współpraca z rodzicami
-rozmowy z rodzicami
- poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków
- informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu dziecka
- spotkania z rodzicami na zebraniach i uroczystościach przedszkolnych
- zeszyt do kontaktów indywidualnych z rodzicami
Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspakajania potrzeb wychowawczych dzieci
- stała obserwacja dziecka
- rozmowy indywidualne z dzieckiem
- współpraca z rodziną
- udział w warsztatach szkoleniowych dotyczących różnych problemów rozwojowych dziecka
- arkusze obserwacji
Organizacja i udział w uroczystościach, wycieczkach oraz imprezach przedszkolnych
- włączenie się do organizacji imprez okolicznościowych w przedszkolu
-udział w wycieczkach przedszkolnych
- przygotowanie dzieci do różnych konkursów

§ 6 ust. 2 pkt 4
Umiejętność omawiania prowadzonych i obserwowanych zajęć

Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu, nauczycieli lub dyrektora
- przygotowanie scenariuszy zajęć
- prowadzenie zajęć w obecności dyrektora lub opiekuna stażu

Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna lub innych nauczycieli
- obecność i obserwacja na zajęciach
- omówienie zajęć
- scenariusze zajęć


Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.