Katalog Joanna Mucha, 2016-05-31 NYSA Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju na nauczyciela mianowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia 1 marca 2013r. ZADANIA DO WYKONANIA I FORMY ICH REALIZACJI TERMIN UWAGI § 7 ust.1 pkt.1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Zapoznanie się z zasadami organizacji pracy szkoły, zadaniami i przepisami związanymi z jej funkcjonowaniem, przepisami dotyczącymi zapewnienia bezpiecznych warunków pracy i nauki oraz sposobem prowadzenia dokumentacji szkolnej obowiązującej w ZST w Nysie. 2. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, 3. Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania 4. Udział w wewnątrzszkolnym systemie doskonalenia nauczycieli 5. Współpraca z wychowawcami, rodzicami innymi nauczycielami 6. Wdrażanie szkolnego programu wychowawczego 7. Współpraca z pedagogiem szkolnym Wrzesień 2013 Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej Cały okres stażu Potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady Pedagogicznej, zaświadczenia, certyfikaty uczestnictwa w spotkaniach § 7 ust.1 pkt.2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1. Dokonanie autorefleksji w celu zdiagnozowania własnych umiejętności i możliwości. 2. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. 2. Udział w pracach zespołu języków obcych. 3. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych. 4. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego: - konferencje szkoleniowe - warsztaty metodyczne dotyczące nauczania języka niemieckiego. 5. Poszerzanie wiedzy z wybranych zagadnień psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz ogólnych problemów oświatowych z uwzględnieniem specyfiki zadań realizowanych przez szkołę; śledzenie nowości wydawniczych; poznawanie najnowszych opracowań dotyczących nauczania języka niemieckiego w szkole ponadgimnazjalnej – współpraca z biblioteką szkolną i pedagogiczną. 6. Tworzenie własnego warsztatu pracy - budowanie bazy materiałów dydaktycznych - tworzenie bazy łączy do stron WWW z materiałami dydaktycznymi 7. Obserwacja lekcji prowadzonych przez nauczycieli języka niemieckiego i nauczycieli innych języków obcych. Prowadzenie lekcji otwartych dla dyrektora szkoły i innych nauczycieli. Dzielenie się spostrzeżeniami i uwagami. Wrzesień 2013 Cały okres stażu Cały okres stażu Cały okres stażu Ustalenie zadań ujętych w planie rozwoju Zaświadczenie z ukończonych szkoleń i certyfikaty. Notatki Przygotowane materiały dydaktyczne Baza łączy Karta obserwacji lekcji, scenariusze § 7 ust.1 pkt.3 Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż. 1.Analiza dokumentacji: - Rozporządzenie MEN z dnia 1 marca 2013r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. - Karta Nauczyciela. - Rozporządzenie MEN z dnia 25 kwietnia 2013 r. zmieniające rozporządzenie (z dnia 7 września 2004 r. ) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych. - Rozporządzenie MEN Z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (podstawa programowa kształcenia ogólnego dla gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych, których ukończenie umożliwia uzyskanie świadectwa dojrzałości po zdaniu egzaminu maturalnego, stanowiącą załącznik nr 4 do rozporządzenia, oraz dla zasadniczych szkół zawodowych, stanowiącą załącznik nr 5 do rozporządzenia). - Ustawa o systemie oświaty. Wrzesień 2013 Notatki własne § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1.Współpraca z opiekunem stażu: - zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy; - przygotowanie planu rozwoju zawodowego; - ustalenie terminów spotkań z opiekunem; - hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski z obserwacji; - prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza; - określenie mocnych i słabych stron własnej działalności. 2. Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu, opracowanie planu rozwoju zawodowego i sprawozdania z jego realizacji. 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej. - analiza programów nauczania i podręczników z języka niemieckiego; - opracowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka niemieckiego oraz wymagań edukacyjnych dla uczniów; - opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny –rozkłady materiałów; - opracowanie pomocy dydaktycznych- sprawdziany, scenariusze, testy diagnozujące i kompetencji, plansze, gazetki; - stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania; - doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami; - dobieranie różnorodnych metod i narzędzi w procesie sprawdzania i oceniania. 4. Zorganizowanie szkolnego konkursu z języka niemieckiego. 5. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, dzienniki pozalekcyjne. Wrzesień 2013 Cały okres stażu Wrzesień 2013 Czerwiec 2016 Wrzesień 2013 Cały okres stażu. Cały okres stażu. Kontrakt Harmonogram spotkań i konsultacji Konspekty, karty obserwacji lekcji Wniosek o rozpoczęcie stażu, plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z jego realizacji PSO, rozkłady materiału Materiały, pomoce dydaktyczne. § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1. Zapoznanie z opiniami Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. 2. Konsultacje z wychowawcami i innymi nauczycielami. 3. Prowadzenie zajęć wyrównawczych z języka niemieckiego. 4. Kontakty z pedagogiem szkolnym. 5. Rozmowy z rodzicami – w ramach konsultacji. 6. Zróżnicowanie pracy z uczniem zdolnym oraz z uczniem mającym trudności w nauce, dostosowywanie wymagań do możliwości uczniów. 7. Udział w przygotowaniu uczniów do konkursów przedmiotowych. Cały okres stażu. Dziennik zajęć pozalekcyjnych § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1.Wykorzystywanie komputera w przygotowaniu lekcji, tworzenie scenariuszy zajęć, testów, sprawdzianów i własnych środków dydaktycznych. 2.Wykorzystywanie zasobów internetowych do przygotowywania zajęć lekcyjnych, w tym stron wydawnictw edukacyjnych. 3. Korzystanie z platform edukacyjnych wydawnictw szkolnych do tworzenia materiałów dydaktycznych. 4. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową. 5. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych. 6. Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem programów multimedialnych, tablicy interaktywnej, Internetu. 7.Wykorzystanie portali językowych w samokształceniu. 8. Publikacja własnych materiałów dydaktycznych na portalach edukacyjnych. 9.Wykorzystanie komputera w przygotowywaniu dokumentacji w przebiegu stażu na stopień nauczyciela mianowanego Cały okres stażu Baza łączy Strony WWW § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela. 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki: - korzystanie z zasobów biblioteki szkolnej i pedagogicznej (nowości książkowe, czasopisma) ; - korzystanie z publikacji na stronach www poświęconych nauczaniu i wychowaniu w szkole, śledzenie nowości wydawniczych w Internecie; 2. Realizacja zadań opiekuńczo-wychowawczych wynikających z programu wychowawczego szkoły: - dostarczenie uczniom pozytywnych wzorców i pomoc w procesie kształtowania charakteru; - sprawowanie opieki nad uczniami podczas imprez, wycieczek; - pełnienie dyżurów w trakcie przerw śródlekcyjnych. Cały okres stażu Cały okres stażu Notatki § 7 ust.2 pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Analiza dokumentów prawa wewnątrzszkolnego i ich modyfikacji: Statutu Szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, Programu Wychowawczego Szkoły i Szkolnego Programu Profilaktyki. 2. Analiza przepisów prawa oświatowego i posługiwanie się nimi w trakcie awansu. 3. Uczestnictwo w Radach Pedagogicznych i spotkaniach zespołu przedmiotowego języków obcych opracowujących i modyfikujących różne dokumenty wewnątrzszkolne. 4. Poszerzanie znajomości przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy właściwych dla szkoły. 5. Wdrażanie procedur obowiązujących w szkole w sytuacjach kryzysowych. 6.Udział w pracach różnorodnych komisji powołanych w szkole – egzaminacyjnej, konkursów przedmiotowych, itp. Wrzesień 2013 Cały okres stażu Notatki Zatwierdzam do realizacji: ............................................................................... ...................................................................... data i podpis dyrektora podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |