![]() |
![]() |
Katalog Iwona Andrzejak, 2016-06-01 Potażniki Biologia, Scenariusze Budowa i rola skórySCENARIUSZ LEKCJI NAUCZYCIEL PROWADZĄCY: TEMAT LEKCJI: Budowa i rola skóry. KLASA: HASŁO PROGRAMOWE: Organizm człowieka. ZAKRES TREŚCI: • charakterystyczne cechy budowy naskórka i skóry właściwej • wytwory naskórka • zależność między budową a funkcją skóry CELE NAUCZANIA: WIADOMOŚCI: Uczeń potrafi: • przedstawić budowę anatomiczną skóry • wymienić funkcje skóry • nazwać wytwory naskórka i określi ich rolę UMIEJĘTNOŚCI: Uczeń potrafi: • uzasadnić udział skóry w homeostazie organizmu człowieka • przedstawić rolę skóry jako narządu zmysłu • wykazać zależność budowy skóry z pełnionymi funkcjami • uzasadnić potrzebę dbania o higienę skóry • przeprowadzić ćwiczenia zgodnie z instrukcją POSTAWY: Uczeń: • stosuje zasady pracy w grupie • dba o stan swojej skóry FORMY PRACY: zbiorowa, indywidualna, grupowa METODY: OBSERWACYJNA: obserwacja makroskopowa skóry, obserwacja środków dydaktycznych zastępczych: prezentacja, doświadczenie SŁOWNA: wykład aktywizujący – budowa skóry i jej wytwory, pogadanka ŚRODKI DYDAKTYCZNE: karty pracy, instrukcja do ćwiczeń i materiały potrzebne do ich wykonania, prezentacja multimedialna, podręcznik TOK LEKCJI: I FAZA WPROWADZAJĄCA 1. Sprawy organizacyjno-porządkowe • Powitanie • Sprawdzenie listy obecności • Podanie tematu i celu lekcji. • Przypomnienie budowy powłoki ciała u kręgowców (uczniowie) II FAZA REALIZACYJNA 1. Wykład aktywizujący na temat budowy skóry i jej wytworów z prezentacji multimedialnej ( w tym samym czasie uczniowie uzupełniają karty pracy będące notatką do lekcji). 2. Uzupełnienie mapy mentalnej dotyczącej funkcji skóry. (Uczniowie pracują indywidualnie wykorzystując posiadaną wiedzę i podręcznik. Następnie wskazane osoby omawiają kolejne funkcje, wskazując jednocześnie cechy budowy skóry, które umożliwiają pełnienie danej roli). 4. Przeprowadzenie doświadczeń: ( obserwacja linii papilarnych, badanie wrażliwości skóry, badanie zjawiska adaptacji) – praca w grupach. Omówienie wyników. III FAZA PODSUMOWUJĄCA 1. Utrwalenie zdobytej wiedzy poprzez rozwiązywanie zadań. 2. Zadanie pracy domowej dla wszystkich: Ustal podstawowe zasady higieny pozwalające zapobiegać chorobom skóry. 3. Ocena aktywności uczniów Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |