Katalog

Dorota Krupa, 2016-06-01
Wadowice Górne

Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego

Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego

- n +

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO


Imię i nazwisko: mgr Dorota Krupa
Placówka: Zespół Szkolno – Przedszkolny w Wadowicach Górnych
Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2013-30.05.2016r.)


W oparciu o:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
z dnia 1 marca 2013r.

§ 8.2. pkt. 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją
Lp.1
Zadania
Formy realizacji
Termin
Dowody realizacji
1
Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela
Przygotowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, złożenie wniosku do Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego
Opracowanie planu rozwoju zawodowego
VIII/IX 2013r.
-Ustawa, rozporządzenia
- wniosek o rozpoczęcie stażu
- plan rozwoju zawodowego
2
Doskonalenie własnego warsztatu pracy, podwyższanie własnych kwalifikacji i jakości pracy zespołu szkolno-przedszkolnego
Udział w różnych (wewnętrznych i zewnętrznych) formach doskonalenia zawodowego wynikających z potrzeb własnych i placówki – kursach, szkoleniach, konferencjach, warsztatach, itp.)
Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu logopedii
Systematyczne zapoznawanie się z literaturą, publikacjami i artykułami pedagogicznymi
okres stażu
2 rok stażu
okres stażu
-zaświadczenia o ukończonych kursach i szkoleniach
-dyplom
-wykaz literatury służący własnemu doskonaleniu
3
Aktywny udział w tworzeniu dokumentów zespołu szkolno – przedszkolnego
Praca w zespołach powołanych do tworzenia dokumentów placówki
okres stażu
- dokumenty
4
Organizacja warsztatu pracy
Opracowanie wspólnie z dziećmi zasad bezpieczeństwa na zajęciach, systemu motywacji
Dbałość o estetykę sali
Aktualizacja gazetki ściennej, prezentacja osiągnięć dzieci
IX 2013, 2014, 2015
na bieżąco
na bieżąco
-kontrakt grupowy, arkusze zdobytych odznak i nagród
-zdjęcia
-zdjęcia
5
Organizacja i współorganizacja konkursów i uroczystości przedszkolnych na terenie placówki
Zaangażowanie przedszkolaków do różnego rodzaju konkursów rozwijających ich aktywność twórczą
Przygotowywanie dzieci do udziału w konkursach i uroczystościach
okres stażu
- dyplomy, nagrody, zdjęcia na stronie internetowej
6
Współpraca z rodzicami.
Zebrania z rodzicami - prelekcje
Zajęcia otwarte
Opracowywanie materiałów dydaktycznych dla rodziców
okres stażu
-referat
- scenariusze
-materiały dydaktyczne
§ 8.2. pkt. 2
Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1
Organizacja warsztatu pracy
Opracowywanie planów, scenariuszy i innych materiałów do zajęć przy użyciu technik komputerowych (zaproszenia, podziękowania, dyplomy, elementy dekoracji)
Prowadzenie dokumentacji własnej i przedszkolnej w formie elektronicznej
okres stażu
okres stażu
-opracowane materiały
-opracowane plany, sprawozdania
2
Umieszczanie opracowanych materiałów na stronach internetowych oraz współtworzenie strony internetowej zespołu szkolno-przedszkolnego
Umieszczanie przykładowych scenariuszy zajęć w Internecie
Opracowywanie informacji o ciekawych wydarzeniach z życia grupy i przedszkola
okres stażu
okres stażu
-zamieszczone materiały na stronie internetowej
-strona placówki
3
Pogłębianie wiedzy i wzbogacanie warsztatu pracy.
Korzystanie z internetu jako źródła informacji, poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dziećmi
Udział w konkursach ogłoszonych w internecie
okres stażu
okres stażu
-przykładowe scenariusze, adresy stron internetowych
- potwierdzenia udziału w konkursach
4
Wykorzystywanie technologii komunikacyjnej
Korzystanie z poczty e-mail w celu wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami
okres stażu
§ 8.2. pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć
1
Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych
Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli
1 rok stażu
-scenariusze zajęć
2
Aktywny udział w pracach Zespołu Wspomagania Rozwoju Dziecka
Współpraca z terapeutą, pedagogiem, logopedą i wymiana doświadczeń
Opracowanie wspólnie z innymi specjalistami indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno – pedagogicznej
okres stażu
okres stażu
-protokoły spotkań
-opracowane programy, dziennik zajęć
3
Przygotowanie materiałów szkoleniowych, dzielenie się swoją wiedzą zdobytą podczas kursów, konferencji, itp.
okres stażu
-potwierdzenie dyrektora
4
Współpraca i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami
Opracowywanie scenariuszy imprez, prowadzenie wspólnych przedsięwzięć
Współpraca z nauczycielami w celu rozpoznawania i niwelowania trudności wychowawczych
Udział w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli
okres stażu
okres stażu
okres staż
-potwierdzenie dyrektora
-potwierdzenie dyrektora, scenariusze
-potwierdzenie dyrektora
§ 8 ust. 2 pkt.4 a.
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich
1
Opracowanie programu edukacji plastycznej.
Przygotowanie i wdrożenie programu. Opracowanie założeń, celów ogólnych i szczegółowych programu oraz sposobów realizacji
2 rok stażu 2014/2015
-potwierdzenie dyrektora, program, opis realizacji
§ 8 ust. 2 pkt. 4 c.
Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych
1
Organizacja i prowadzenie przedszkolnych konkursów.
Przygotowanie we współpracy z innymi nauczycielami konkursów według kalendarza zawartego w planie rocznym
Wdrożenie programu edukacji plastycznej
okres stażu
2014/2015
-potwierdzenia, zdjęcia
-program, opis realizacji
2
Podejmowanie działań mających na celu poprawę bazy materialnej placówki i promocję zespołu
Zorganizowanie kiermaszu z pracami współtworzonymi przez dzieci
raz w roku
-potwierdzenia, zdjęcia
3
Rozwijanie u dzieci zainteresowań literaturą dziecięcą
Czytanie bajek przez nauczycieli, rodziców, gości zaproszonych w ramach kampanii „Cała Polska czyta dzieciom”
Zgłoszenie przedszkola do ogólnopolskiego programu „Klub czytających przedszkoli”, pełnienie roli lidera tego programu w placówce
okres stażu
1 rok stażu
-informacje na stronie internetowej zespołu
-potwierdzenie
4
Współpraca z rodzicami. Prowadzenie otwartych zajęć dla rodziców
Udział rodziców w zajęciach otwartych
Zamieszczanie na stronie zespołu referatu dla rodziców
raz w ciągu roku szkolnego
-scenariusze zajęć, listy obecności rodziców
§ 8 ust. 2 pkt. 4 e.
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami
1
Pomoc ludziom potrzebującym.
Współorganizowanie i organizowanie na terenie przedszkola ogólnopolskiej akcji „Góra Grosza” na rzecz Domów Dziecka
Informowanie rodziców o możliwości korzystania z pomocy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wadowicach Górnych
okres stażu
-potwierdzenia, zdjęcia, podziękowania.
2
Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
Nawiązanie współpracy ze specjalistami z poradni, korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów dydaktyczno-wychowawczych
Pomoc rodzicom w nawiązywaniu kontaktów ze specjalistami
okres stażu
-potwierdzenie dyrektora
3
Współpraca z różnymi instytucjami i organizacjami.
Współpraca z Powiatową Komendą Policji w Mielcu, ze Strażą Pożarną w Wadowicach Górnych, z Gminną Biblioteką w Wadowicach Górnych, Kołem Łowieckim
Organizowanie spacerów i wycieczek pozwalających dzieciom nabyć orientację w działaniu instytucji publicznych (sklep, piekarnia, poczta)
okres stażu, zgodnie z planem rocznym
okres stażu
-podziękowania, zdjęcia,
§8.2. pkt. 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony
1
Opis i analiza przypadku rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych
Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych
okres stażu
opis przypadków
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.