![]() |
![]() |
Katalog Dorota Krupa, 2016-06-01 Wadowice Górne Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju Zawodowego nauczyciela mianowanego ubiegającego się o awans na stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Imię i nazwisko: mgr Dorota Krupa Placówka: Zespół Szkolno – Przedszkolny w Wadowicach Górnych Okres stażu: 2 lata 9 miesięcy (01.09.2013-30.05.2016r.) W oparciu o: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli z dnia 1 marca 2013r. § 8.2. pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, w związku z zajmowanym stanowiskiem i pełnioną funkcją Lp.1 Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1 Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego nauczyciela Przygotowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, złożenie wniosku do Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego Opracowanie planu rozwoju zawodowego VIII/IX 2013r. -Ustawa, rozporządzenia - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego 2 Doskonalenie własnego warsztatu pracy, podwyższanie własnych kwalifikacji i jakości pracy zespołu szkolno-przedszkolnego Udział w różnych (wewnętrznych i zewnętrznych) formach doskonalenia zawodowego wynikających z potrzeb własnych i placówki – kursach, szkoleniach, konferencjach, warsztatach, itp.) Ukończenie studiów podyplomowych z zakresu logopedii Systematyczne zapoznawanie się z literaturą, publikacjami i artykułami pedagogicznymi okres stażu 2 rok stażu okres stażu -zaświadczenia o ukończonych kursach i szkoleniach -dyplom -wykaz literatury służący własnemu doskonaleniu 3 Aktywny udział w tworzeniu dokumentów zespołu szkolno – przedszkolnego Praca w zespołach powołanych do tworzenia dokumentów placówki okres stażu - dokumenty 4 Organizacja warsztatu pracy Opracowanie wspólnie z dziećmi zasad bezpieczeństwa na zajęciach, systemu motywacji Dbałość o estetykę sali Aktualizacja gazetki ściennej, prezentacja osiągnięć dzieci IX 2013, 2014, 2015 na bieżąco na bieżąco -kontrakt grupowy, arkusze zdobytych odznak i nagród -zdjęcia -zdjęcia 5 Organizacja i współorganizacja konkursów i uroczystości przedszkolnych na terenie placówki Zaangażowanie przedszkolaków do różnego rodzaju konkursów rozwijających ich aktywność twórczą Przygotowywanie dzieci do udziału w konkursach i uroczystościach okres stażu - dyplomy, nagrody, zdjęcia na stronie internetowej 6 Współpraca z rodzicami. Zebrania z rodzicami - prelekcje Zajęcia otwarte Opracowywanie materiałów dydaktycznych dla rodziców okres stażu -referat - scenariusze -materiały dydaktyczne § 8.2. pkt. 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej 1 Organizacja warsztatu pracy Opracowywanie planów, scenariuszy i innych materiałów do zajęć przy użyciu technik komputerowych (zaproszenia, podziękowania, dyplomy, elementy dekoracji) Prowadzenie dokumentacji własnej i przedszkolnej w formie elektronicznej okres stażu okres stażu -opracowane materiały -opracowane plany, sprawozdania 2 Umieszczanie opracowanych materiałów na stronach internetowych oraz współtworzenie strony internetowej zespołu szkolno-przedszkolnego Umieszczanie przykładowych scenariuszy zajęć w Internecie Opracowywanie informacji o ciekawych wydarzeniach z życia grupy i przedszkola okres stażu okres stażu -zamieszczone materiały na stronie internetowej -strona placówki 3 Pogłębianie wiedzy i wzbogacanie warsztatu pracy. Korzystanie z internetu jako źródła informacji, poszukiwanie nowatorskich metod pracy z dziećmi Udział w konkursach ogłoszonych w internecie okres stażu okres stażu -przykładowe scenariusze, adresy stron internetowych - potwierdzenia udziału w konkursach 4 Wykorzystywanie technologii komunikacyjnej Korzystanie z poczty e-mail w celu wymiany doświadczeń z innymi nauczycielami okres stażu § 8.2. pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć 1 Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli kontraktowych Przeprowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli 1 rok stażu -scenariusze zajęć 2 Aktywny udział w pracach Zespołu Wspomagania Rozwoju Dziecka Współpraca z terapeutą, pedagogiem, logopedą i wymiana doświadczeń Opracowanie wspólnie z innymi specjalistami indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno – pedagogicznej okres stażu okres stażu -protokoły spotkań -opracowane programy, dziennik zajęć 3 Przygotowanie materiałów szkoleniowych, dzielenie się swoją wiedzą zdobytą podczas kursów, konferencji, itp. okres stażu -potwierdzenie dyrektora 4 Współpraca i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami Opracowywanie scenariuszy imprez, prowadzenie wspólnych przedsięwzięć Współpraca z nauczycielami w celu rozpoznawania i niwelowania trudności wychowawczych Udział w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli okres stażu okres stażu okres staż -potwierdzenie dyrektora -potwierdzenie dyrektora, scenariusze -potwierdzenie dyrektora § 8 ust. 2 pkt.4 a. Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich 1 Opracowanie programu edukacji plastycznej. Przygotowanie i wdrożenie programu. Opracowanie założeń, celów ogólnych i szczegółowych programu oraz sposobów realizacji 2 rok stażu 2014/2015 -potwierdzenie dyrektora, program, opis realizacji § 8 ust. 2 pkt. 4 c. Poszerzanie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1 Organizacja i prowadzenie przedszkolnych konkursów. Przygotowanie we współpracy z innymi nauczycielami konkursów według kalendarza zawartego w planie rocznym Wdrożenie programu edukacji plastycznej okres stażu 2014/2015 -potwierdzenia, zdjęcia -program, opis realizacji 2 Podejmowanie działań mających na celu poprawę bazy materialnej placówki i promocję zespołu Zorganizowanie kiermaszu z pracami współtworzonymi przez dzieci raz w roku -potwierdzenia, zdjęcia 3 Rozwijanie u dzieci zainteresowań literaturą dziecięcą Czytanie bajek przez nauczycieli, rodziców, gości zaproszonych w ramach kampanii „Cała Polska czyta dzieciom” Zgłoszenie przedszkola do ogólnopolskiego programu „Klub czytających przedszkoli”, pełnienie roli lidera tego programu w placówce okres stażu 1 rok stażu -informacje na stronie internetowej zespołu -potwierdzenie 4 Współpraca z rodzicami. Prowadzenie otwartych zajęć dla rodziców Udział rodziców w zajęciach otwartych Zamieszczanie na stronie zespołu referatu dla rodziców raz w ciągu roku szkolnego -scenariusze zajęć, listy obecności rodziców § 8 ust. 2 pkt. 4 e. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami 1 Pomoc ludziom potrzebującym. Współorganizowanie i organizowanie na terenie przedszkola ogólnopolskiej akcji „Góra Grosza” na rzecz Domów Dziecka Informowanie rodziców o możliwości korzystania z pomocy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wadowicach Górnych okres stażu -potwierdzenia, zdjęcia, podziękowania. 2 Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. Nawiązanie współpracy ze specjalistami z poradni, korzystanie z pomocy specjalistów w przypadku problemów dydaktyczno-wychowawczych Pomoc rodzicom w nawiązywaniu kontaktów ze specjalistami okres stażu -potwierdzenie dyrektora 3 Współpraca z różnymi instytucjami i organizacjami. Współpraca z Powiatową Komendą Policji w Mielcu, ze Strażą Pożarną w Wadowicach Górnych, z Gminną Biblioteką w Wadowicach Górnych, Kołem Łowieckim Organizowanie spacerów i wycieczek pozwalających dzieciom nabyć orientację w działaniu instytucji publicznych (sklep, piekarnia, poczta) okres stażu, zgodnie z planem rocznym okres stażu -podziękowania, zdjęcia, §8.2. pkt. 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony 1 Opis i analiza przypadku rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych okres stażu opis przypadków Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |