![]() |
![]() |
Katalog Marta Sobiechowska - Marczenia, 2016-06-01 Świebodzin Język polski, Plany pracy PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO,, Czegokolwiek się w życiu podejmujemy, mamy szansę powodzenia tylko wtedy, gdy jesteśmy autentyczni i zaangażowani ” PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O AWANS NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Marta Sobiechowska – Marczenia Powiatowy Zespół Szkół Technicznych i Zawodowych w Świebodzinie MARTA SOBIECHOWSKA-MARCZENIA NAUCZYCIEL JĘZYKA POLSKIEGO I WIEDZY O KULTURZE W POWIATOWYM ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH I ZAWODOWYCH W ŚWIEBODZINIE Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013r. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy. Przewidywana data ukończenia stażu: maj 2016r. Staż pracy: 10 lat. Posiadane kwalifikacje: studia magisterskie na kierunku filologia polska ( Uniwersytet Zielonogórski ), studia podyplomowe na kierunku wiedza o kulturze z filozofią ( Uniwersytet Zielonogórski ). Stopień awansu zawodowego nadany z mocy prawa: nauczyciel mianowany. Zatwierdzenie planu: 13 wrzesień 2013r. Cele stażu: 1. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie własnego warsztatu i metod pracy. 2. Pogłębianie wiedzy i doskonalenie umiejętności służących rozwojowi zawodowemu oraz podniesieniu jakości pracy szkoły. 3. Spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Poznanie procedury awansu zawodowego , przygotowanie planu rozwoju zawodowego. • wstępna analiza własnych umiejętności • zapoznanie się z aktualnymi przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego • złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu • sporządzenie planu rozwoju zawodowego •śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela •uzyskiwanie informacji na temat awansu zawodowego za pomocą Internetu • założenie teczki ,, Awans zawodowy ” sierpień 2013 sierpień / wrzesień 2013 wrzesień 2013 wrzesień 2013 okres stażu okres stażu wrzesień 2013 autorefleksja dotycząca umiejętności, kompetencji oraz dotychczasowych osiągnięć zawodowych wniosek o rozpoczęcie stażu plan rozwoju zawodowego zatwierdzony przez dyrektora szkoły rejestr przyswojonych aktów prawa oświatowego wydruki z Internetu teczka stażu zawodowego 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • gromadzenie dokumentacji. • praca nad spełnieniem wymagań koniecznych do uzyskania stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego • uzyskanie oceny dorobku zawodowego. okres stażu okres stażu czerwiec 2016 teczka ,, Awans zawodowy ” ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły. 3. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. • przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego czerwiec 2016 sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego § 8 ust. 2 pkt. 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1 – Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, nieletnich związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODYREALIZACJI 1. Bieżąca analiza i ocena pracy własnej. • prowadzenie zajęć w obecności dyrektora szkoły oraz lekcji otwartych przy udziale innych nauczycieli w ciągu stażu, zgodnie z terminami przyjętymi przez zespół nauczycieli przedmiotów humanistycznych konspekty lekcji, arkusze pohospitacyjne 2. Śledzenie i analizowanie zadań oraz potrzeb szkoły. • analiza dokumentacji szkolnej:Statutu Szkoły, Szkolnego Programu Wychowawczego, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania okres stażu notatki własne 3. Czynny udział w tworzeniu narzędzi do wewnętrznego mierzenia jakości pracy szkoły. • opracowywanie ankiet dla rodziców oraz pracowników szkoły-analiza zebranych materiałów okres stażu zbiór ankiet wraz z analizą 4. Udział w zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli. •dzielenie się wiedzą i doświadczeniami z innymi nauczycielami okres stażu notatka pohospitacyjna 5. Przygotowanie i przeprowadzenie próbnego egzaminu maturalnego z języka polskiego w celu zbadania stanu wiedzy i poziomu umiejętności uczniów. •przygotowanie arkuszy egzaminacyjnych- analiza wyników i sformułowanie wniosków do dalszej pracy w celu efektywnego przygotowania uczniów do egzaminu maturalnego dwa razy do roku – w listopadzie i marcu analiza wyników wraz z wnioskami 6. Przygotowanie i przeprowadzenie diagnoz z języka polskiego w klasach I, II, III technikum. • przygotowanie diagnoz, badających kompetencje klas I, II, III oraz systematyczne obserwowanie efektów nauczania klasa I– wrzesień klasa II, III – październik analiza wyników wraz z wnioskami 7. Opracowanie i wdrożenie programu do realizacji godzin wychowawczych. • zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści wrzesień 2013 propozycje godzin wychowawczych, zatwierdzonych przez Radę Pedagogiczną oraz zapisy w dzienniku lekcyjnym. 8. Praca z uczniem zdolnym – przygotowanie do udziału w konkursach recytatorskich, literackich, ortograficznych. Rozwijanie zainteresowań humanistycznych. • indywidualizacja zajęć na lekcjach, konsultacje w razie potrzeb okres stażu potwierdzenie udziału w konkursach 9. Prowadzenie zajęć konsultacyjno-wyrównawczych. •pomoc uczniom mającym trudności w nauce oraz pomoc w przygotowaniu do ustnego egzaminu maturalnego z języka polskiego okres stażu potwierdzenia o udziałach w szkoleniach, dziennik zajęć pozalekcyjnych 10. Organizowanie uroczystości szkolnych. •zachęcanie uczniów do aktywnego zaangażowania w przygotowanie i realizację uroczystości szkolnych, bądź programówpropagujących pozytywny wizerunek szkoły w środowisku okres stażu przykładowe scenariusze uroczystości 11. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. •współtworzenie kroniki szkolnej okres stażu potwierdzenie opiekuna Samorządu Uczniowskiego 12. Organizowanie wycieczek dydaktyczno – krajoznawczych. •zachęcanie uczniów do obcowanie z przyrodą oraz zabytkami kultury okres stażu potwierdzenie dyrektora, program wycieczek szkolnych 13. Aktywna współpraca z Teatrem Lubuskim im. L. Kruczkowskiego w Zielonej Górze. • organizacje wyjazdów na spektakle Teatralne okres stażu potwierdzenia udziału, wpisy w dzienniku lekcyjnym 14. Systematyczne poszerzanie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo- dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy szkoły. • udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły • systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną okres stażu zaświadczenia o ukończeniu szkoleń 15. Samodzielne studiowanie literatury fachowej i czasopism pedagogicznych. • lektura i analiza literatury fachowej w celu zgromadzenia wiedzy służącej podniesieniu jakości pracy z uczniem okres stażu wykaz tytułów oraz wnioski wypływające z lektury 16. Pedagogizacja rodziców. • pogadanki dotyczące trudności opiekuńczo-wychowawczych oraz prelekcje na temat zagrożeń wynikających z różnego rodzaju uzależnień kwiecień 2014 ankieta przeprowadzona wśród rodziców 17. Podsumowanie rocznej realizacji planu rozwoju zawodowego – sprawozdanie. • analiza przebiegu pracy- samoocena i autorefleksja • gromadzenie dokumentacji uzyskanie oceny dorobku zawodowego okres stażu sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego, potwierdzone przez dyrektora szkoły ocena dorobku zawodowego nauczyciela, materiały zgromadzone w teczce „Awans zawodowy” § 8 ust. 2 pkt. 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji. •opracowywanie narzędzi badawczych oraz przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami • korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu okres stażu okres stażu przykłady narzędzi badawczych przygotowanych przy pomocy komputera 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy. •tworzenie pomocy dydaktycznych w postaci kart pracy, plansz informacyjnych, sprawdzianów • tworzenie tablic gramatycznych i leksykalnych ,opracowanych technologią komputerową • wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby lekcji i uroczystości szkolnych • wykorzystanie komputera do wykonywania dyplomów • ukończenie kursów i szkoleń informatycznych okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu zgodnie z ofertą szkoleń kserokopie przykładowe tablice wykorzystane scenariusze przykładowe dyplomy zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń 3. Stosowanie technologii komputerowej i informacyjnej na zajęciach z języka polskiego i wiedzy o kulturze oraz w celu pogłębiania własnej wiedzy. • prezentacje multimedialne na temat wybranych dzieł sztuki, kultury i literatury • wykorzystanie Internetu jako źródła informacji • śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego, korzystanie ze stron MEN okres stażu na bieżąco na bieżąco przykładowe scenariusze adresy stron i portali dla nauczycieli 4. Dokumentowanie działań założonych w planie rozwoju zawodowego. • systematyczna realizacja zadań założonych w planie rozwoju zawodowego i bieżąca ich dokumentacja na bieżąco teczka stażysty 5. Publikowanie w Internecie efektów pracy własnej. • opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego • publikowanie na stronach internetowych konspektów lekcji oraz scenariuszy uroczystości i imprez szkolnych okres stażu okres stażu przesłanie planu na portal, adres strony internetowej wydruki internetowe § 8 ust. 2 pkt. 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Współpraca z innymi nauczycielami mająca na celu wzajemną wymianę doświadczeń. • prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli • prowadzenie konkursów i imprez szkolnych w obecności innych nauczycieli • wygłoszenie referatów lub przeprowadzenie szkoleń w zespole nauczycieli prezentujących nowe umiejętności zdobyte na kursach metodycznych • przygotowanie i przeprowadzenie lekcji otwartych ( język polski, godzina wychowawcza). • opracowane scenariusze zajęć i inne materiały edukacyjne. okres stażu okres stażu okres stażu okres stażu potwierdzenia udziału przez nauczycieli scenariusze, protokoły imprez potwierdzenie dyrektora szkoły o przeprowadzonych szkoleniach scenariusze lekcji koleżeńskich, potwierdzenia dyrektora szkoły 2. Udział w procesie WDN. • udział w pracach komisji przedmiotów humanistycznych. okres stażu sprawozdanie z realizacji zadań 3. Pedagogizacja rodziców. • prowadzenie szkoleń przeznaczonych dla rodziców z wybranych dziedzin dotyczących problemów dydaktycznych i wychowawczych, pojawiających się w okresie nauki ich dzieci. okres stażu materiały szkoleniowe 4. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Świebodzinie. • analiza sytuacji uczniów, podejmowanie wspólnych działań pedagogicznych i wychowawczych, realizacja zaleceń Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. • kierowanie uczniów na badania mające na celu zdiagnozowanie dysfunkcji. okres stażu na bieżąco potwierdzenie z Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej dokumentacja szkolna § 8 ust. 2 pkt. 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Opracowanie i wdrożenie programu do realizacji godzin wychowawczych. • opracowanie programu godzin wychowawczych i jego realizacja we wrześniu każdego roku program z zatwierdzeniem dyrektora szkoły ,zapisy w dzienniku lekcyjnym 2. Praca z uczniem posiadającym zalecenia lub orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej. • dostosowanie wymagań do możliwości ucznia. • zachęcanie uczniów do udziału w dodatkowych zajęciach mających na celu pokonanie trudności w nauce na bieżąco przykładowe zadania 3. Opracowanie programu integrującego zespół klasowy • program imprez klasowych, wycieczek, pomocy koleżeńskiej i jego realizacja- diagnoza, monitoring i ewaluacja. okres stażu sprawozdanie, karty wycieczek 4. Opracowanie i wdrożenie programu profilaktycznego z zakresu przeciwdziałania patologiom. • uświadomienie uczniom zagrożeń płynących z agresji, przemocy, nadużywania środków odurzających, alkoholu i nikotyny • prowadzenie pogadanek, dyskusji, rozmów okres stażu okres stażu program profilaktyczny zatwierdzony przez Radę Pedagogiczną, ankiety, ocena i opis uzyskanych efektów wpisy w dzienniku lekcyjnym § 8 ust. 2 pkt. 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Podejmowanie działań mających na celu promowanie szkoły w środowisku • angażowanie uczniów do udziału w konkursach • przygotowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu recytatorskiego , przedstawienia teatralnego lub wieczoru poetyckiego zgodnie z tematyką zaproponowaną przez uczniów lub dotyczącą działań zmierzających do uczczenia ważnych rocznic • współpraca z innymi nauczycielami przy organizowaniu uroczystości o charakterze środowiskowym wynikających z kalendarza uroczystości szkolnych. okres stażu okres stażu okres stażu dyplomy, podziękowania, potwierdzenie dyrektora szkoły protokół z przebiegu konkursów, przykładowe scenariusze scenariusze uroczystości 2. Nawiązanie współpracy ze Stowarzyszeniem Wzajemnej Pomocy ,, Samaria ”. • pomoc młodzieży uzależnionej w zdobywaniu wykształcenia 2014/2015 spotkania raz w tygodniu potwierdzenia wystawione przez pracowników Stowarzyszenia § 8 ust. 2 pkt. 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Podejmowanie działań mających na celu zapobieganie narkomanii, alkoholizmowi, nikotynizmowi i przestępczości wśród młodzieży oraz zaznajomienie ich z zasadami bezpieczeństwa przy współpracy z Policją i Służbą Zdrowia. • nawiązanie współpracy z przedstawicielami Policji i Służby Zdrowia w celu poszerzenia świadomości uczniów na temat uzależnień i odpowiedzialności karnej za popełniane czyny. • zaplanowanie cyklu zajęć z klasą na temat narkomanii, alkoholizmu i nikotynizmu •zorganizowanie spotkania rodziców z pielęgniarką szkolną w celu zwiększenia świadomości na temat sposobów rozpoznawania symptomów uzależnień •przeprowadzenie ankiety wśród młodzieży i rodziców na temat ich wiedzy o uzależnieniach • opracowanie z uczniami plakatów i gazetek ściennych dotyczących uzależnień okres stażu listopad / gru- dzień 2013 grudzień 2013 grudzień 2013 grudzień 2013 zaświadczenia o współpracy program cyklu zajęć wychowawczych – spis tematów. ankieta przeprowadzona wśród rodziców wyniki badań ankietowych przykładowe plakaty 2. Współpraca z Samorządem Uczniowskim. • udział w imprezach organizowanych przez Samorząd Uczniowski • pomoc w przygotowaniu niektórych imprez i uroczystości okres stażu potwierdzenia opiekuna Samorządu Uczniowskiego 3. Współpraca z organizacjami i instytucjami oświatowymi przygotowującymi i prowadzącymi konkursy dla uczniów. • współpraca z ŚwiebodzińskimDomem Kultury •uczestnictwo w konkursach i turniejach • rozwijanie umiejętności uczniów szczególnie uzdolnionych, zachęcanie do podejmowania dodatkowych zadań wykraczających poza ramy programowe okres stażu okres stażu okres stażu potwierdzenie Dyrektora Domu Kultury potwierdzenie o uczestnictwie uczniów w konkursach potwierdzenie o uczestnictwie uczniów w konkursach § 8 ust. 2 pkt.4 f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”. • przygotowanie planu oraz przesłanie na stronę internetową październik 2013 publikacja na stronie internetowej 2. Publikacja autorskich scenariuszy lekcji. • redakcja scenariuszy przeznaczonych do publikacji okres stażu adresy stron internetowych § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. Lp. ZADANIA ROZWOJOWE FORMY REALIZACJI TERMIN DOWODY REALIZACJI 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. • stała współpraca z rodzicami, poznawanie środowisk wychowanków, diagnozowanie problemów, ustalenie metod pracy i form pomocy • opieka nad uczniami o obniżonych możliwościach intelektualnych, wyrównywanie braków edukacyjnych oraz zachęcanie do korzystania z pomocy koleżeńskiej okres stażu okres stażu ankiety, notatki własne dokumentacja szkolna 2. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych wśród uczniów. • rozpoznanie przypadków uczniów wymagających szczególnej pomocy ze strony nauczyciela • zdiagnozowanie problemu, opis oraz sposoby pomocy • planowane a uzyskane efekty na bieżąco, zgodnie z potrzebami wynikającymi z sytuacji podopiecznych opisy przypadków, analiza podjętych działań oraz wnioski Plan rozwoju jest otwarty i może ulec zmianom (w zależności przydziału czynności osobie realizującej) Świebodzin 13 września 2013r. opracowała : mgr Marta Sobiechowska - Marczenia Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |