AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agata Ciura, 2016-06-01
Czchów

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć. Temat: Rozpoznawanie i nazywanie uczuć.

- n +

Scenariusz zajęć.
Temat: Rozpoznawanie i nazywanie uczuć.

Cel:

Uczeń nazywa podstawowe uczucia i emocje.
Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania własnych emocji.
Rozwijanie umiejętności rozumienia i akceptowania uczuć innych osób.

Metody: swobodna ekspresja słowna, burza mózgów, praca w grupach, praktycznego działania.


1.Rozmowa na temat, jakie uczucia towarzyszą przedstawionym przez nauczyciela sytuacjom.


Rodzice Cie chwalą.
Ktoś sprawił Ci przykrość.
Dostaniesz prezent.
Dostałem jedynkę.
Boli Cię ząb.
Występujecie w przedstawieniu i nagle zapomniałeś roli.
W konkursie ortograficznym zabrakło Ci dwa punktów do pierwszego miejsca.
Dostałeś prezent, który Ci się podoba.
Jesteś na spacerze i widzisz, na ławce wiewiórę
Mama nie chce Ci kupić upragnionej zabawki.

2.Słuchanie wiersza Natalii Usenko „ Uczucia”.

Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wiersza.
O czym autorka pisze w wierszu?
Co chciała nam przez wiersz powiedzieć?
Zwrócenie uwagi na słowa w wierszu „ każde uczucie jest potrzebne, i wszystkie czemuś służą, uczucia przypływają i odpływają, żadne nie trwa wiecznie. Niektóre są przyjemne, a inne niekoniecznie...
Odpowiadanie na pytanie jakie uczucia zostały wymienione w wierszu. Jakie znacie inne uczucia?
Odszukanie i czytanie fragmentu wiersza, który mówi o tym, do czego podobne są uczucia? Do czego jeszcze można porównać uczucia?
Rozmowa o tym, jakie uczucia są dla dzieci przyjemne, a które niekoniecznie
Odczytanie fragmentów wiersza mówiących o tym do jakich uczuć mamy prawo.




3.Nauczyciel czyta wiersz o emocjach. Dzieci uważnie słuchają powtarzają dwa ostatnie wyrazy z każdego wersu wiersza, wykonują ruchy które pokazuje wybrany uczeń.

Wstałem dzisiaj rano bardzo wesoły
i raźnym krokiem poszedłem do szkoły.
Koleżankę po drodze spotkałem wesołą,
uścisnęliśmy sobie ręce przed szkołą.
Próg szkoły przekroczyliśmy, śmiejąc się wesoło.
Wtem do klasy wszedł smutny Karolek,
wczoraj w domu nie mógł znaleźć swych rolek.
Opowiadał, jak ogarniała go złość wielka,
biegał po domu i nakrzyczał na swego kundelka.
Przestraszył się psiaczek i wpadł pod stół,
a Karolek dla uspokojenia napił się ziół.
Z tej opowieści morał jest taki:
Nigdy nie rób niepotrzebnie draki.

4.Jakie odczuwam dziś emocje?
Odczytywanie nazw emocji i kolorów im przyporządkowanych.

5. Oglądanie zdjęć przedstawiających dzieci w różnych stanach emocjonalnych.
Oglądanie otrzymanych zdjęć.
Rozpoznawanie i nazywanie na podstawie zdjęć co czuje dziecko? dorysowywanie do zdjęcia odpowiedniego znaczka z nazwą emocji.


6.Dzieci dzielą uczucia na przyjemne i nieprzyjemne.

RADOŚĆ
ZŁOŚĆ
ZACIEKAWIENIE
STRACH
ZASKOCZENIE
SMUTEK
Dzieci zapisują na kartonikach swoje imię i przyczepiają je do odpowiedniego uczucia, zgodnie ze swoim nastrojem.



7. Podsumowanie zajęć.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.