Katalog Joanna Nobis, 2016-06-01 Świecie Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Zaglądamy do książki kucharskiejOwoce i warzywa w szkole Scenariusz zajęć – klasa II Temat ośrodka: Czy kończy się zima? Temat dnia: Zaglądamy do książki kucharskiej Czas: 90 minut Cele operacyjne: Uczeń: - rozumie znaczenie prawidłowego odżywiania dla zdrowia człowieka, - zna walory poszczególnych produktów spożywczych, - dostrzega konieczność codziennego spożywania warzyw i owoców, - zna i stosuje podstawowe zasady zdrowego odżywiania się, - wyszukuje przepisy w książce kucharskiej, - układa przepis na surówkę, - zna kategorie związane z potrawami, - układa zdrowy jadłospis. Metody pracy: - słowne – pogadanka, rozmowa kierowana, - oglądowe – pokaz, - metoda ćwiczeń praktycznych. Formy pracy: - indywidualna, - grupowa, - zbiorowa. Środki dydaktyczne: - piramida żywieniowa, - książki kucharskie, - poradniki kulinarne, - karteczki do kategoryzacji. Tok zajęć: 1. „Co kto lubi” - zabawa wprowadzająca do tematu zajęć; wypowiedzi na temat ulubionych potraw. 2. Czy wiesz, co jesz? – praca z piramidą żywieniową; rozmowa o walorach poszczególnych produktów spożywczych; znaczenie warzyw i owoców dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. 3. Praca z książkami kucharskimi i poradnikami kulinarnymi; ustalenie schematu przepisu kulinarnego. 4. Głośne czytanie przepisów kulinarnych napisanych wierszem. 5. Układanie przepisu na surówkę na podstawie ilustracji. 6. Nazywanie kategorii związanych z potrawami i gotowaniem: przyprawa, zupa, danie główne, deser. 7. Układanie zdrowego jadłospisu na jeden dzień; zwrócenie uwagi na odpowiednią ilość owoców i warzyw w codziennej diecie. 8. Zadanie domowe: przeprowadzenie obserwacji dotyczącej ilości spożywanych owoców i warzyw w ciągu tygodnia. 9. Rundka kończąca zajęcia. Warto się zdrowo odżywiać, ponieważ… Chcę się zdrowo odżywiać, więc… Joanna Nobis Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |