AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Kinga Bruździak, 2016-06-01
Działdowo

Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz ślubowania uczniów klasy I

- n +

Ślubowanie uczniów klasy I
Opracowała: Kinga Bruździak
Powitanie
Z wesołym uśmiechem
z uśmiechem radości
serdecznie witamy zebranych tu gości.

Chcemy wam zaśpiewać,
wiersz powiedzieć ładnie
proszę się nie gniewać, jeśli źle wypadnie,

bo my nie aktorzy- tylko małe dzieci,
cieszyć się będziemy, gdy klaskać zaczniecie.
Wiersz „Idą pierwszaki”

Idą pierwszaki dawne maluchy.
Jeden w drugiego to same zuchy.

Buzie umyte i ręce czyste
każdy na plecach dźwiga tornister.

Z bijącym sercem stoją przed szkołą
jak im tu będzie?
chyba wesoło.

Piosenka „Idę do szkoły”
Idę do szkoły, a ze mną przyjaciele.
Śpiewam wesoło, bo przygód czeka wiele.
Kim ja jestem, wie każdy z was.
Do pierwszej klasy idę pierwszy raz.
Niosę tornister, w nim książki i zeszyty.
W nowym piórniku mam kredki, długopisy.
Kim ja jestem, wie każdy z was.
Do pierwszej klasy idę pierwszy raz.

Inscenizacja: „ Jestem uczniem’
Uczeń kl. I:
Kiedyś byłem przedszkolakiem
Lecz to dawne czasy
Już od dzisiaj uczniem jestem
Uczniem pierwszej klasy
Uczeń kl. I:
Różne szkolne mam przybory
Mogę wam pokazać
( pokazując ołówek i gumkę )
Mój ołówek umie pisać
Za to gumka mazać
Uczeń kl. I:
( Demonstrując liczydło )
Mam liczydło kolorowe
A więc mogę liczyć
Że nauczy mnie dodawać
Jeśli będę ćwiczyć
Uczeń kl. I;
( Pokazując kredki )
Kredki noski wysuwają
Leżąc w równym rządku
( pokazując temperówkę )
Temperówka patrzy na nie
Lubi strzec porządku
Uczeń kl. I:
( pokazując pędzel )
Pędzel chciałby coś zmalować
Nie chce więcej czekać
( pokazując farby )
Farbki też się niecierpliwią
Nie chcą dłużej zwlekać
Uczeń kl. I:
( pokazując plastelinę )
Plastelina do lepienia
Miękka, kolorowa
By ją mocno chwycić w ręce
Także jest gotowa
Uczeń kl. I:
( Pokazując 3 zeszyty )
Trzy zeszyty wszystkie mają
Taką samą kratkę
Ale za to każdy zeszyt
Inną ma okładkę
Uczeń kl. I:
( Pokazując nożyczki )
Mam nożyczki i uważnie
Z nimi się obchodzę
Wiem, że trzeba być ostrożnym
Bo do szkoły chodzę
Uczeń kl. I:
( Podchodząc do biurka wskazuje na książki tam leżące )
Na stoliku leżą moje
Nowe podręczniki
Takie śliczne, że ich na nic
Nie zamienię z nikim
Uczeń kl. I
Jestem uczniem pierwszej klasy
I tornister wielki mam
Pełen książek i zeszytów
Zaraz go na ławkę dam
Uczeń kl. I:
Jestem uczniem pierwszej klasy,
teczkę do plastyki mam,
pełną bloków, farb, bibuły.
Zaraz ją na ławkę dam.
Uczeń kl. I:
Jestem uczniem pierwszej klasy,
strój do ćwiczeń także mam,
trampki, bluzkę i spodenki.
Zaraz go na ławkę dam.
Uczeń kl. I:
( z odrobiną żalu w głosie )
W dawnych czasach można było
Bawić się dzień cały
Lecz to było dawno temu
Kiedy byłem mały



( Zwracając się do nauczycielki )
Teraz mama mówi ciągle
- Najważniejsza szkoła
A mnie czasem, proszę pani
Misio z kąta woła.

Lalki, klocki ciągle proszą:
-Pobawcie się z nami
Więc dlatego, proszę pani,
Bawię się czasami


Gdzie jest ławka! – woła pani.
Cóż to za przedziwny stos?
-To nie stos – lecz nasze rzeczy-
taki już pierwszaka los.
PIOSENKA „Pierwszaczek”
I Puk, puk, to ja mały uczeń pierwszaczek
Puk, puk, to ja, taki dzielny uczniaczek.
Puk, puk, to ja, pukam szkoło do twych drzwi.
Puk, puk, to ja, proszę bądź przyjazna mi.
Ref.: O le, o le, o la szkoła lubić się da
O le, o le, o la, a w niej uczniem jestem ja.
II Dzyń, dzyń, to ja mam tornister spakowany
Dzyń, dzyń, to ja samodzielny i bez mamy
Dzyń, dzyń, to ja mogę usiąść w ławce twej
Dzyń, dzyń, to ja moim druhem zostać chciej.
Ref.: O le, o le, o la szkoła lubić się da
O le, o le, o la, a w niej uczniem jestem ja. (bis)
Wiersz o misiu
Uczeń I :
Nie płacz misiu, głowa w górę
Raz, dwa chustką otrzyj łezki,
Bo zamoczysz futro bure
I fartuszek swój niebieski
Uczeń I:
Dzisiaj czasu mam niewiele,
Bo w zeszycie piszę
Lecz przyrzekam, że w niedzielę
Wynagrodzę cię sowicie.
Uczennica I:
Czarną kredką po papierze
Będę w łapce twej wodziła…
Wtedy sam mi przyznasz szczerze,
Że nauka to rzecz miła.
Uczeń I:
A gdy poznasz już literki,
Laski, kółka, zakrętasy,
Choć żeś grubas i śpioch wielki
W teczce wezmę cię do klasy.

Wiersz o lalce

- Nie płacz lalko, bardzo proszę
nie płacz tak.

Ja rozumiem, że ci mamy
Będzie brak.

Lecz na mamę szkoła czeka
Nie płacz już.

Nim powrócę pośpij sobie
Oczka zmruż
Piosenka Zuzia lalka nieduża
Zuzia lalka nieduża
I na dodatek cała ze szmatek
W kratkę stara spódniczka
Łzy na policzkach
A w główce marzeń sto

Lecz kocham ją najbardziej
ze wszystkich moich lal
Choć nie ma sukni złotej
Zabiorę ją na bal

Zuzia lalka nieduża płaszczyk za krótki
Zbyt duże butki
Fartuch biały z kieszonką
w kieszonce słonko
A w główce marzeń sto

Lecz kocham ją najbardziej
ze wszystkich moich lal
Choć nie ma sukni złotej
Zabiorę ją na bal.

Zuzia lalka niewielka
Bródka malutka
Nos jak muszelka
Oczy ma jak pięć złotych
wełniane loki a w główce marzeń sto.

Inscenizacja o kredzie

Pisze kreda na tablicy.
Pisze bardzo rada.
Bielutkimi literkami
Dzieciom opowiada.


Tu jest lala.
Tu jest kot.
Tu jest dom.
A tu płot.


Gdy się pisać nauczymy
Słowo tak po słowie.
Szereg liter na tablicy
Więcej nam opowie.

Piosenka Biega kreda po tablicy

Biegnie kreda po tablicy, Bieg w miejscu.
szur , szur , szur !
Zawijasy kreda ćwiczy Dzieci kreślą koła w powietrzu .
szur , szur , szur !
Wtem literki hop ! i zwinnie Krok do przodu , a następnie powrót do
uciekają poza linię ! pierwszego ustawienia .
Równaj szereg ! Prostuj grzbiet ! Wyrównanie szeregu , wyprostowanie .
Rząd literek naprzód, bieg ! Bieg w miejscu .
Szur , szur , szur !

II

Skacze kreda po tablicy,
hop , hop , hop ! Podskoki w miejscu .
Kółka i krzyżyki ćwiczy Kreślenie kół i krzyżyków w powietrzu.
hop , hop , hop ! Podskoki w miejscu .
Wtem cyferki hyc ! ukradkiem
wyskakują poza kratkę! Krok do przodu , a następnie powrót do
Równaj szereg !Równaj krok ! pierwszego ustawienia .
Rząd cyferek naprzód, skok ! Wyrównanie szeregu , wyprostowanie .
Hop , hop , hop !

Wiersz „Kto ty jesteś ?”
Władysław Bełza

- Kto ty jesteś?
- Polak mały.

- Jaki znak twój?
- Orzeł biały.

- Gdzie ty mieszkasz?
- Między swemi.

- W jakim kraju?
W polskiej ziemi.

- Czym ta ziemia?
- Mą ojczyzną.

- Czym zdobyta?
- Krwią i blizną.

- Czy ją kochasz?
- Kocham szczerze.

- A w co wierzysz?
- W Polskę wierzę.

- Czym ty dla niej?
- Wdzięczne dziecię

- Coś jej winien?
- Oddać życie."

Wiersz Powiewa flaga

Cześć dzieci trzyma białe, druga część czerwone kartki papieru.
Powiewa flaga,
gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość,
biel – serce czyste…
Piękne są nasze
barwy ojczyste.
/Czesław Janczarski/
Piosenka z tańcem „Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą”
Poznajmy się nawzajem,
kto jak na imię ma?
Przedstawmy się nawzajem,
niech każdy wszystkich zna!

Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

Już znamy się nawzajem
i kto jest kto, ja wiem!
A skoro cię poznaję,
chcę z tobą bawić się!
Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

Wesoła szkoła nasza
sal tyle różnych ma,
a każda nas zaprasza,
więc idźmy tam raz, dwa!

Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

Gdy pani o coś pyta,
do góry palce dwa!
A gdy ktoś odpowiada,
słuchamy, cicho sza!

Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

Kąciki w naszej Sali
są takie ,że ho, ho!
Tam chętnie się bawimy,
pomysłów mamy sto!

Podaj rękę lewą, podaj rękę prawą,
zaczniemy zajęcia wesołą zabawą!

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.