![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Sałańska, 2016-06-01 Lipiny Nowe Zajęcia przedszkolne, Różne Program współpracy z rodzicamiProgram współpracy wychowawcy z rodzicami z oddziału 01 w roku szk. 2013/2014 Cele podejmowanych działań: • nawiązanie pozytywnych relacji z rodzicami; • wspomaganie rodziców w procesie wychowania; • pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych; • wzbogacenie świadomości pedagogicznej rodziców; • rozwijanie aktywnej współpracy na linii przedszkole- rodzic-dziecko. Zadania do realizacji: • rozpoznanie warunków i sytuacji domowej dzieci- ankiety skierowane do rodziców na I zebraniu; • angażowanie rodziców w życie grupy i szkoły; • informowanie rodziców o osiągnięciach i problemach ich dzieci; • przygotowanie i realizacja pogadanek i prelekcji dla rodziców – wsparcie pedagogiczne; • udzielanie porad rodzicom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych • wspólne spędzanie czasu – zajęcia otwarte- w celu pogłębiania relacji: rodzic-dziecko- przedszkole 1. Sposób wzajemnego przekazywania informacji o dziecku: - zeszyt korespondencji – od strony rodziców: codzienne kontrolowanie zeszytu przez rodziców, od strony wychowawcy: głośne zapytanie skierowane do dzieci podczas codziennych zajęć czy mają dla wychowawcy informację w zeszycie od rodziców - podczas codziennych kontaktów – przy odbiorze dziecka lub przed zajęciami , - podczas dnia konsultacji (dłuższe rozmowy) – poniedziałek godz. 12.50- 13.30 (po wcześniejszym umówieniu) - podczas zebrań i dni otwartych- według harmonogramu podanego w folderze szkoły, - w nagłych i bardzo wyjątkowych sytuacjach telefonicznie na tel. prywatny do godz. 16.00 (poza sobotami i niedzielami) 2. Wsparcie pedagogiczne • Referaty i pogadanki: - „ Poczytaj mi mamo, poczytaj mi tato- nie włączaj telewizora”- rola i znaczenie głośnego czytania dziecku w opozycji do telewizora, zachęcenie do głośnego czytania dzieciom, podanie listy książek do czytania proponowanych przez fundację CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM - „Rola zabawy w rozwoju i wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym” - „Postawy rodzicielskie” - „Gotowość szkolna” • Zachęcanie do korzystania z fachowej literatury- propozycje książek do przeczytania wspierające rodziców w wychowaniu dzieci i pogłębiające ich wzajemne relacje • Udzielanie porad i wskazówek według potrzeb 3. Udział we wspólnych zabawach podczas zajęć otwartych: I część zajęć odbędzie się w grudniu II część zajęć odbędzie się na wiosnę w okolicy Świąt Wielkanocnych (tu rodzice pod okiem wychowawcy przygotują krótkie przedstawienie dla dzieci) 4. Pomoc w organizowaniu imprez klasowych : • mikołajki • klasowa wigilia • bal karnawałowy • „Dzień Babci i Dziadka”- występy dla dziadków i słodki poczęstunek • tłusty czwartek • dzień chłopca i dziewczynki • „Dzień Mamy i Taty” • „Dzień Dziecka” Opracowała: Katarzyna Sałańska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |