![]() |
![]() |
Katalog Katarzyna Jachacy, 2016-06-01 Duczki Zajęcia zintegrowane, Plany pracy PLAN PRACY ZESPOŁU EDUKCJI WCZESNOSZKOLNEJ I WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W ROKU SZK. 2015/ 2016PLAN PRACY ZESPOŁU EDUKCJI WCZESNOSZKOLNEJ I WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W ROKU SZK. 2015/ 2016 Cele ogólne: • uściślenie współpracy, • efektywna realizacja zadań wynikających z planów wychowawczych i profilaktycznych, • integracja uczniów klas 0-III; podjęcie działań socjalizujących, • konkretyzacja zakresu zadań nauczycieli, • poprawa efektywności kształcenia i wychowania, podnoszenie poziomu osiągnięć uczniów, motywowanie ucznia, minimalizowanie porażek, • współdziałanie i komunikacja nauczycieli w sprawach uczniów, • wzbogacanie własnego warsztatu pracy, przez dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w nauczaniu i wychowaniu zdobytym w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego, • współdziałanie w organizowaniu uroczystości , imprez, konkursów, • współpraca z rodzicami uczniów, wsparcie pedagogiczne rodziców • opracowanie i konsekwentne przestrzeganie wewnątrzszkolnego oceniania w kl. 1-3 Wymiana doświadczeń w zakresie metodyki nauczania i wychowania. Wzajemna pomoc i wsparcie. Planowane działania Termin realizacji Osoby odpowiedzialne • Opracowanie planu pracy na rok 2015/2016 Wrzesień 2015 Wszyscy nauczyciele • Przypomnienie podstawy programowej w kl. 0-3. Wrzesień 2015 Wszyscy nauczyciele • Opracowanie planów pracy wychowawczej i planów profilaktycznych na poziomie klas 0 –3 w oparciu o plan wychowawczy i profilaktyczny szkoły. Wrzesień 2015 wszyscy nauczyciele • Przeprowadzenie diagnozy wstępnej dydaktycznej i wychowawczej w klasach pierwszych Szkoły Podstawowej. Analiza i wnioski do dalszej pracy. Wrzesień 2015 Nauczyciele klas 1 • Przeprowadzenie diagnozy przedszkolnej - omówienie wyników diagnozy I część: październik II część marzec/ kwiecień Nauczyciele oddziałów przedszkolnych • Spotkania klasowych zespołów nauczycielskich • Współpraca nauczycieli w zespołach klasowych; opracowanie obszarów pomocy psychologiczno- pedagogicznej, znajomość opinii, orzeczeń PPP, dostosowanie wymagań do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci, stosowanie metod aktywizujących, pozyskiwanie informacji dotyczących organizacji procesu edukacyjnego w sposób sprzyjający uczeniu się i kształtowaniu umiejętności dzieci. Wrzesień 2015 Cały rok wg potrzeb Klasowe zespoły nauczycieli • Omawianie i rozwiązywanie problemów dydaktyczno- wychowawczych w zespołach klasowych, wspieranie uczniów w pokonywaniu trudności, motywowanie, reagowanie na każde negatywne zachowanie uczniów, ich skargi i uwagi, informowanie rodziców-zeszyt korespondencji, pomoc w odrabianiu prac domowych – świetlica. Według potrzeb w ciągu roku Wszyscy nauczyciele • Przekazanie i omówienie wniosków z testu badań umiejętności trzecioklasisty z roku szkolnego 2014/2015 – „OBUT” (wnioski do wdrożenia do realizacji w pracy z uczniami, informacje co należy rozwijać, ćwiczyć, doskonalić w uczniach kl. 1-3) Wrzesień 2015 • Analiza i ocena testów kompetencji, diagnozy rocznej po klasie 3 Czerwiec 2016 Nauczyciele kl. 3 • Przygotowanie przez zespół scenariusza lekcji „Jak jeść smacznie i zdrowo”. Wspólne opracowanie i wdrożenie celów tych zajęć w swojej klasie. • Przygotowanie scenariuszy zajęć dla kl. 1-3 z okazji Święta Niepodległości oraz Święta Konstytucji 3 Maja, gazetki okolicznościowe Październik 2015 Listopad, kwiecień Wszyscy nauczyciele • Upowszechnianie dobrych praktyk Obserwacje zajęć koleżeńskich na poziomach, oddziały przedszkolne kl.1, 2, 3– wspólne omawianie prowadzonych i obserwowanych zajęć formułowanie wniosków do dalszej pracy dydaktycznej. W ciągu całego roku szkolnego Wszyscy nauczyciele • Opracowanie i realizacja w roku szkolnym 2015/2016 programu edukacyjnego dotyczącego zdrowia. Październik 2015 Realizacja rok szkolny 2015/2016 Wszyscy nauczyciele Poszerzanie wiadomości i doskonalenie swoich umiejętności • Wygłaszanie referatów związanych z pracą dydaktyczno- wychowawczą w ramach samokształcenia „Jak aktywizować uczniów” „Współczesne funkcjonowanie nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej” „Indywidualne rozmowy z rodzicami; motywowanie rodziców do współpracy” „Arteterapia- jako forma terapii” „Jak motywować uczniów do nauki?” „Wycieczka jako jedna z form organizowania pracy dyd.- wych. z dziećmi” „Metody zapobiegania agresji wśród dzieci” „Gry w procesie nauczania – bank pomysłów na uatrakcyjnienie lekcji” „ Zabawy i ćwiczenia logopedyczne w przerwach śródlekcyjnych” I okres I okres II okres II okres I okres II okres II okres I okres II okres • Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli (udział w kursach, konferencjach) - przekazywanie informacji, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zdobytym w ramach szkoleń zewnętrznych. w ciągu całego roku szkolnego Wszyscy nauczyciele • Informowanie o cennych nowościach wydawniczych i wykorzystywanie pomysłów w pracy. w ciągu roku szkolnego wszyscy nauczyciele • Przygotowywanie pomocy, opracowywanie narzędzi pracy z wykorzystaniem komputera. Wyszukiwanie informacji na stronach internetowych. • Wymiana testów, kart pracy, pomocy dydaktycznych, informacji, zadań własnych oraz zawartych w literaturze fachowej itp. W ciągu roku szkolnego Wszyscy nauczyciele • Wymiana uwag i spostrzeżeń na temat zachowania i osiąganych efektów nauczania w zespołach klasowych ze szczególnym zwróceniem uwagi na zachowanie w czasie przerw. Na bieżąco Wszyscy nauczyciele • Ustalenie harmonogramu zmian dekoracji oraz form realizacji gazetek ściennych na korytarzach szkolnych oraz dekoracja okien z uwzględnieniem osób odpowiedzialnych za sprawną realizację gazetek tematycznych. Cały rok szkolny Wszyscy nauczyciele • Współdziałanie ze świetlicą szkolną – zapewnienie opieki świetlicowej uczniom zgodnie z ich potrzebami i oczekiwaniami rodziców. na bieżąco nauczyciele świetlicy, wychowawcy Podjęcie działań socjalizujących i integrujących dzieci. Podnoszenie motywacji i chęci do zdobywania wiedzy i umiejętności oraz właściwej postawy uczniowskiej. Angażowanie dzieci w życie szkoły. • Stopniowe , bezstresowe, wprowadzanie dzieci w świat szkoły podczas okresu adaptacyjnego według potrzeb wychowawcy klas 0- 1, wszyscy nauczyciele • Podejmowanie działań zmierzających do bezstresowego przejścia do kolejnego etapu edukacyjnego, a także zmiany środowiska szkolnego dzieci z klas 3 II okres roku szk. 2015/2016 nauczyciele klas 3 • Współpraca z pedagogiem, psychologiem, logopedą. W porozumieniu z pedagogiem uczniowie mający problemy z nauką są kierowani do PPP, dzieci uczestniczą w zajęciach terapii logopedycznej. cały rok, według potrzeb wszyscy nauczyciele • Przeprowadzanie rozmów i zajęć w klasach 0-3 promujących przyjaźń , koleżeństwo, tolerancję oraz właściwe funkcjonowanie dziecka w grupie rówieśniczej, zajęcia z komunikacji, przeciwdziałanie agresji, przemocy, programy profilaktyczne „Cukierki” • Udział w akcjach charytatywnych, loteriach, pomoc dzieciom z Domu Dziecka, akcja „Góra grosza”, zbieranie nakrętek. cały rok wszyscy nauczyciele • Praca z uczniem z trudnościami i uczniem zdolnym. Indywidualne podejście do dziecka i motywowanie go (rozmowy indywidualne z dziećmi, chwalenie, unikanie krytyki, pochwała za podjęty wysiłek, zauważanie i okazywanie dziecku pozytywnych efektów jego pracy, zachęcanie do udziału w konkursach), rozwijanie uzdolnień i zainteresowań poprzez udział w odpowiednich zajęciach cały rok wszyscy nauczyciele • Pochwały ustne i pisemne (za postępy w nauce, koleżeńskie, zachowanie)- przypominanie cech grzecznego ucznia i sympatycznego ucznia. cały rok wszyscy nauczyciele • Zapoznanie dzieci z Prawami i Obowiązków Ucznia, stworzenie Klasowych Katalogów Zachowań • Dążenie do kształtowania właściwych postaw uczniowskich poprzez propagowanie cech grzecznego i sympatycznego ucznia wrzesień cały rok wszyscy nauczyciele • Organizowanie wycieczek edukacyjnych, rekreacyjnych (harmonogram – załącznik) i innych imprez integrujących społeczność szkolną ze środowiskiem lokalnym. cały rok szkolny Wychowawcy • Spotkanie z policjantem z Sekcji Ruchu Drogowego w zakresie bezpiecznego zachowania się na drodze, w szkole i poza nią. • Nauka prawidłowego przechodzenia przez jezdnię. • W miarę możliwości spotkanie z przedstawicielami Ratownictwa medycznego – praktyczna nauka udzielania pierwszej pomocy I okres cały rok Policja, wychowawcy klas 1-3 wychowawcy, pani „Stopka” Ratownicy medyczni • Organizowanie i przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach : Konkurs plastyczny : „Jesienny kolaż” dla dzieci z oddziałów przedszkolnych i klas pierwszych Konkurs jesienny na najciekawszą pracę plastyczną wykonaną z materiałów przyrodniczych. Konkurs plastyczny „Stajenka betlejemska” Konkurs plastyczny „Recepta na zdrowie” Konkurs plastyczny „Najpiękniejsza Choinka” Konkurs recytatorski Konkurs „matematyk na medal” Konkurs międzynarodowy „Kangurek” oraz „Stypendiada Żaczek” Konkurs plastyczny „ Koszyczek wielkanocny” Konkurs ortograficzny „Gżegżółka” dla klas 2,3 Konkurs pięknego czytania Przygotowanie dzieci do udziału w konkursie plastycznym powiatowym „Niepełnosprawni są wśród nas” Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego "Zuch" (organizowany przez Centrum Edukacji Szkolnej termin konkursu 9.03.2016 r. /forma pisemna/ Festiwal Piosenki Angielskiej dla klas 1-3 SP, termin konkursu 21.04.2016 r. I okres I okres I okres I okres I okres II okres II okres II okres II okres II okres II okres II okres II okres II okres A. • Przeprowadzenie zajęć związanych z patronem szkoły – Janem Pawłem II, jego czynami, autorytetem, ciepłym i serdecznym podejściem do drugiego człowieka (zachęcanie do naśladownictwa) oraz zwrócenie uwagi dzieci na to, jak ogromną rolę przywiązywał do nauki- zajęcia prowadzone na podstawie gazetek ściennych w klasach. Uroczyste obchodzenie Dni Patrona październik maj wychowawcy klas • Kulturalnie rozmawiamy z rówieśnikami i dorosłymi (rozmowy i pogadanki wychowawcze). w ciągu roku Wszyscy nauczyciele • Przygotowywanie imprez klasowych i szkolnych; - Ślubowanie klas I - Spotkanie za św. Mikołajem - Jasełka - Wigilie klasowe - spotkanie świąteczne „W świątecznym nastroju” - Dzień Babci i dziadka - Bal karnawałowy - Walentynki - Wielkanocne życzenia - Przedstawienie, pt. „Czerwony Kapturek” - Dzień Dziecka - Dzień Patrona w ciągu roku nauczyciele i wychowawcy Zacieśnianie współpracy z rodzicami uczniów, integracja środowisk. • Organizowanie i przygotowywanie uroczystości i imprez z udziałem rodziców i rodzin dzieci, pozyskiwanie rodziców do skutecznej współpracy na rzecz wzmacniania pozytywnych postaw uczniowskich: Ślubowanie klas pierwszych, mikołajki, wigilia, bal karnawałowy, Dzień Babci i Dziadka, Jasełka, wielkanocne spotkania, Dzień Matki i Ojca – przedstawienia , zakończenie kl. 3, współudział w organizacji festynu rodzinnego W ciągu roku szkolnego wychowawcy klas1, 2, 3 • Organizacja lekcji otwartych dla rodziców, uroczystości dla rodziców, wystawianie przedstawień, itp. W ciągu roku szkolnego nauczyciele zgodnie z harmonogramem uroczystości, które organizują dla rodziców. • Spotkania z psychologiem, pedagogiem, logopedą w miarę potrzeb I, II okres Pedagog, psycholog, logopeda, nauczyciele • Informowanie rodziców w zakresie: praw i obowiązków rodzica w odniesieniu do sprawowanej opieki nad dzieckiem i realizowanego obowiązku szkolnego, wywiązywanie się z obowiązków wobec szkoły , przestrzeganie ustaleń z wychowawcą i nauczycielem cały rok wszyscy nauczyciele • Wsparcie pedagogiczne rodziców : - „Adaptacja w grupie przedszkolnej” - „ Gotowość szkolna – zapoznanie z badanymi obszarami i sposobami ich rozwijania”, „Rola zabawy w rozwoju dziecka”, „rozwijanie percepcji wzrokowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej” - „Jak motywować dziecko do nauki? - „ Nauka domowa ucznia” -„ Dziecko przed ekranem – szanse i zagrożenia” - "Gry w procesie nauczania - bank pomysłów na uatrakcyjnienie lekcji." - „Wpływ gotowości szkolnej na proces adaptacji” - „Higiena pracy ucznia” -,,Wychowanie do istotnych wartości życia ludzkiego" - „Jaka jest rola Rodziców , gdy dziecko idzie do szkoły” - „Jak przygotować dziecko do nauki w klasie IV” - „ Jak być konsekwentnym wobec dziecka” - „ Kształtowanie samodzielności uczniów klas młodszych” wrzesień I i IIokres I okres I okres I okres I okres I okres I okres II okres II okres II okres I okres II okres Analiza kryteriów oceniania i PSO w kl. 1-3 • W zespole omówienie zmian w wewnątrzszkolnym systemie oceniania zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 10 czerwca 2015r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych. Na podstawie tego dokumentu praca w zespole nad tworzeniem nowych zapisów dokumentu Wewnątrzszkolne Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej. • Konsekwentne przestrzeganie zasad WO i kryteriów oceniania w klasach 1-3 sierpień 2015 cały rok Wszyscy nauczyciele Podsumowanie pracy zespołu • Wybór programów nauczania i materiałów ćwiczeniowych na rok szkolny 2016/ 2017. Czerwiec 2016 Zespół nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej • Klasyfikacja roczna. Nauczyciele dokonują analizy wyników nauczania i zachowania w klasach 1-3, wyciągają wnioski do dalszej pracy dydaktyczno- wychowawczej. Informują rodziców o wynikach w nauce i zachowaniu. Czerwiec 2016 Wszyscy nauczyciele • Podsumowanie pracy zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Opracowanie sprawozdań, wnioski na rok szkolny 2016/2017. Czerwiec 2016 Wszyscy nauczyciele Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |