Katalog Aneta Pankowska, 2016-06-07 Dobra Inne języki obce, Wymagania Kryteria oceniania z języka angielskiegoKRYTERIA OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO i JĘZYKA ANGIELSKIEGO ZAWODOWEGO DLA KLAS TECHNIKUM i ZASADNICZEJ SZKOŁY ZAWODOWEJ W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH im. ks. prof. Józefa Tischnera W LIMANOWEJ Rok szkolny: 2015/2016 1. Każdy uczeń oceniany jest sprawiedliwie zgodnie z ustalonymi i przyjętymi zasadami. 2. Ocenie podlegają wszystkie wymienione formy aktywności ucznia. 3. Każdy uczeń powinien otrzymać w ciągu semestru przynajmniej 3 oceny. 4. Sprawdziany są obowiązkowe. 5. Sprawdziany są zapowiadane z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem i podawany jest zakres sprawdzanych umiejętności i wiedzy. 6. Kartkówki obejmują 3 ostatnie lekcje i nie muszą być wcześniej zapowiadane. 7. Uczeń nieobecny na pracy klasowej powinien ją napisać: 8. w przypadku jednodniowej nieobecności nieusprawiedliwionej- na najbliższej lekcji w przypadku dłuższej nieobecności w szkole (usprawiedliwionej)- 9. w terminie uzgodnionym z nauczycielem (w terminie nie dłuższym niż 2 tygodnie). 10. Nauczyciel może ustalić termin poprawy ocen. Uczeń poprawia ocenę tylko raz. Przy wystawianiu ocen brane są pod uwagę obie oceny. 11. Przy poprawianiu sprawdzianów, wypowiedzi ustnych, wypracowań i pisaniu w drugim terminie kryteria ocen nie zmieniają się. 12. Uczeń, który opuścił lekcje ma obowiązek nadrobić braki w wiadomościach , zapisach lekcyjnych i pracach domowych w ćwiczeniach lub wypracowaniach: 13. w przypadku krótkiej nieobecności nieusprawiedliwionej- uczeń powinien mieć nadrobione wszelkie braki już na najbliższą lekcję 14. w przypadku dłuższej niż tydzień nieobecności usprawiedliwionej uczeń ustala termin uzupełnienia braków z nauczycielem 15. Uczeń ma prawo do jednokrotnego w ciągu semestru zgłoszenia nieprzygotowania do lekcji (tzw. „kropka”), za wyjątkiem wcześniej zapowiedzianych sprawdzianów lub kartkówek. Uczeń zgłasza nieprzygotowanie przed rozpoczęciem lekcji. Przez nieprzygotowanie rozumiemy: brak pracy domowej, niegotowość do odpowiedzi, brak uzupełnionych ćwiczeń lub zapisów z poprzedniej lekcji, brak pomocy potrzebnych do lekcji. 16. Po wykorzystaniu limitu określonego w punkcie 11 uczeń otrzymuje za każde nieprzygotowanie ocenę niedostateczną. 17. Na koniec semestru nie przewiduje się dodatkowych sprawdzianów zaliczeniowych. 18. Uczeń ma prawo trzykrotnie w ciągu semestru zgłosić brak zadania domowego przed rozpoczęciem lekcji podając racjonalny i wiarygodny powód. Po zgłoszeniu 3 braków pracy domowej uczeń otrzymuje ocenę niedostateczną. Niezgłoszony bak pracy domowej równoznaczny jest ocenie niedostatecznej. 19. Uczeń przyłapany na oszustwie (ściąganie, przepisywanie, itp.) otrzymuje ocenę niedostateczną, i nie ma prawa poprawiać tej oceny. OBSZARY AKTYWNOŚCI PODLEGAJĄCE OCENIANIU ● sprawdziany sprawdzające gramatykę, słownictwo z danego obszaru i funkcje językowe ● kartkówki niezapowiedziane obejmujące maksymalnie 3 ostatnie lekcje ● wypowiedzi ustne obejmujące dany rozdział ● kartkówki zapowiedziane przez nauczyciela ze słówek z danego rozdziału ● wypracowania napisane w domu lub na lekcji ● zadania dodatkowe nieobowiązkowe ● aktywność na lekcji; 5 plusów = bardzo dobry, 5 minusów = niedostateczny ● zadania domowe Oceny uzyskane za wyżej wymienione formy sprawdzania wiedzy posiadają różną wagę i wymienione są w kolejności od najważniejszej do najmniej istotnej. Na tej podstawie nauczyciel wystawia ocenę semestralną i roczną. WYMAGANIA PROGRAMOWE: Gramatyka i słownictwo: Ocena: dopuszczający - uczeń potrafi poprawnie operować niedużą ilością struktur prostych i złożonych - potrafi budować zdania ale przeważnie niespójne - dysponuje ograniczonym zakresem słownictwa odpowiedniego do zadania - wypowiedź ucznia jest niespójna ale w miarę logiczna i zrozumiała- uczeń przekazuje ogólny sens Ocena: dostateczny - uczeń potrafi poprawnie operować niektórymi strukturami prostymi i złożonymi - potrafi budować zdania niekiedy spójne i poprawne pod względem gramatycznym - zazwyczaj stosuje zakres słownictwa odpowiedni do zadania - używa niewiele słownictwa o charakterze bardziej złożonym / abstrakcyjnym - wypowiedź ucznia jest zrozumiała w miarę logiczna Ocena: dobry - uczeń potrafi poprawnie operować większością struktur prostych i złożonych - potrafi budować zdania w większości przypadków spójne - zazwyczaj stosuje szeroki zakres słownictwa odpowiedni do zadania - wypowiedź ucznia jest zrozumiała i logiczna Ocena: bardzo dobry - uczeń potrafi poprawnie operować strukturami prostymi i złożonymi - potrafi budować zdania spójne - stosuje szeroki zakres słownictwa odpowiedni do zadania - używa poprawnie słownictwa o charakterze bardziej złożonym/ abstrakcyjnym - wypowiedź ucznia jest spójna, zrozumiała i logiczna, uczeń popełnia nieliczne błędy Ocena: celujący - uczeń bezbłędnie operuje strukturami złożonymi - potrafi budować spójne i logiczne zdania - posiada szeroki zakres słownictwa wykraczający poza zakres materiału - używa poprawnie słownictwa o charakterze bardziej złożonym/ abstrakcyjnym Słuchanie Ocena: dopuszczający - uczeń potrafi od czasu do czasu zrozumieć ogólny sens i kilka kluczowych informacji różnorodnych tekstów - potrafi wydobyć niedużą cześć potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną - potrafi czasami rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego - potrafi rozróżnić niektóre dźwięki - potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela, ale może potrzebować pomocy lub podpowiedzi Ocena: dostateczny - uczeń potrafi czasem zrozumieć ogólny sens i część kluczowych informacji różnorodnych tekstów i rozmów - potrafi wydobyć cześć potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną - potrafi zazwyczaj rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego - potrafi rozróżnić większość dźwięków - potrafi zazwyczaj zrozumieć polecenia nauczyciela Ocena: dobry - uczeń potrafi zazwyczaj zrozumieć ogólny sens i większość kluczowych informacji różnorodnych tekstów i rozmów - potrafi wydobyć większość potrzebnych informacji i przekształcić je w formę pisemną - potrafi rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego - potrafi rozróżnić dźwięki - potrafi zrozumieć większość poleceń nauczyciela Ocena: bardzo dobry - uczeń potrafi zrozumieć ogólny sens i prawie wszystkie kluczowe informacje różnorodnych tekstów i rozmów - potrafi wydobyć potrzebne informacje i przekształcić je w formę pisemną - potrafi z łatwością rozpoznać uczucia i reakcje mówiącego - potrafi z łatwością rozróżnić dźwięki - potrafi z łatwością zrozumieć wszystkie polecenia nauczyciela Ocena: celujący - uczeń rozumie ogólny sens i wszystkie kluczowe informacje różnorodnych tekstów i rozmów - potrafi wydobyć wszystkie potrzebne informacje i przekształcić je w formę pisemną - potrafi bezbłędnie rozpoznać wszystkie uczucia i reakcje mówiącego - potrafi bezbłędnie rozróżnić wszystkie dźwięki - potrafi z łatwością zrozumieć wszystkie polecenia nauczyciela Mówienie Ocena: dopuszczający - uczeń czasem potrafi przekazać wiadomość, ale z trudnościami - potrafi czasem mówić spójnie, ale z częstym wahaniem - posługuje się czasami poprawnym językiem, popełniając wiele zauważalnych błędów - dysponuje bardzo ograniczonym zakresem słownictwa dla wyrażania myśli i idei - potrafi omawiać tematy codzienne, ale rzadko podejmuje tematy o charakterze bardziej złożonym/ abstrakcyjnym - rzadko próbuje w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie - można go zazwyczaj zrozumieć ale z pewną trudnością Ocena: dostateczny - uczeń czasem potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość - potrafi mówić spójnie, ale z wahaniem - posługuje się częściowo poprawnym językiem, popełniając sporo zauważalnych błędów - dysponuje ograniczonym zakresem słownictwa dla wyrażania myśli i idei - potrafi omawiać tematy codzienne, ale niewiele tematów o charakterze bardziej złożonym/ abstrakcyjnym - potrafi czasami w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie - można go zazwyczaj zrozumieć Ocena: dobry - uczeń przeważnie potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość - potrafi mówić spójnie z lekkim wahaniem - posługuje się w większości poprawnym językiem, popełniając niekiedy zauważalne błędy - dysponuje zakresem słownictwa dla wyrażania myśli i idei - potrafi omawiać tematy codzienne i niektóre tematy o charakterze bardziej złożonym/ abstrakcyjnym - potrafi na ogół w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie - można go zazwyczaj zrozumieć bez trudności Ocena: bardzo dobry - uczeń potrafi z powodzeniem przekazać wiadomość - potrafi mówić spójnie, bez wahania - posługuje się poprawnym językiem, popełniając znikomą ilość zauważalnych błędów - dysponuje odpowiednim zakresem słownictwa dla wyrażania myśli i idei - potrafi omawiać tematy codzienne oraz tematy o charakterze bardziej złożonym/ abstrakcyjnym - potrafi w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie - można go zrozumieć bez trudności Ocena: celujący - uczeń potrafi przekazać wiadomość używając bogatego słownictwa i złożonych struktur - potrafi mówić spójnie, bez wahania - posługuje się poprawnym językiem - dysponuje szeroki zasób słownictwa dla wyrażania myśli i idei - potrafi omawiać tematy codzienne oraz tematy o charakterze złożonym/ abstrakcyjnym - potrafi w naturalny sposób zabierać głos w rozmowie - można go zrozumieć bez trudności Pisanie Ocena: dopuszczający - uczeń próbuje pisać zadania zawierające proste struktury i słownictwo - tekst bywa spójny, ale brak mu organizacji - w zadaniu pisemnym zawiera niektóre istotne punkty - można pisać teksty zdecydowanie dłuższe lub krótsze od wymaganej długości - używa w większości nieprawidłowej pisowni i interpunkcji Ocena: dostateczny - uczeń potrafi pisać zadania zawierające poprawne proste struktury i słownictwo - potrafi zorganizować tekst, który mógłby być bardziej spójny - w zadaniu pisemnym zawiera większość istotnych punktów - można pisać teksty wyraźnie dłuższe lub krótsze od wymaganej długości - używa czasem nieprawidłowej pisowni i interpunkcji Ocena: dobry - uczeń potrafi pisać zadania zawierające zazwyczaj poprawne proste struktury i słownictwo - potrafi zorganizować spójny tekst - w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty, choć niektórym poświęca niewiele miejsca - pisze teksty nieco dłuższe lub krótsze od wymaganej długości - przeważnie używa prawidłowej pisowni i interpunkcji Ocena: bardzo dobry - uczeń potrafi pisać zadania zawierające poprawne struktury i słownictwo - potrafi zorganizować spójny i logiczny tekst - w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty - pisze teksty odpowiedniej długości - rzadko popełnia błędy w pisowni i interpunkcji Ocena: celujący - uczeń potrafi pisać zadania zawierające poprawne złożone struktury i bogate słownictwo - potrafi zorganizować spójny i logiczny tekst - w zadaniu pisemnym zawiera wszystkie istotne punkty - pisze teksty odpowiedniej długości - nie popełnia błędów w pisowni i interpunkcji Klasyfikowanie- wypis ze statutu: Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych, jeżeli brak jest podstaw do ustalenia oceny klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych, przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania. Uczeń nieklasyfikowany z powodu usprawiedliwionej nieobecności może zdawać egzamin klasyfikacyjny. Na wniosek ucznia nieklasyfikowanego z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej lub jego rodziców (prawnych opiekunów), rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin klasyfikacyjny. Promowanie- wypis ze statutu: Uczeń, także z klasy programowo najwyższej, który w wyniku rocznej klasyfikacji uzyskał ocenę niedostateczną z jednych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych. Przy ustalaniu prawa ucznia do egzaminów poprawkowych w głosowaniu rady pedagogicznej biorą udział tylko nauczyciele, którzy uczą lub uczyli danego ucznia w danym roku szkolnym oraz pedagog szkolny i dyrekcja szkoły. Informacja o warunkach i trybie uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej: (wypis ze statutu). 1. Uczeń i jego rodzice (prawni opiekunowie) mogą czynić starania o uzyskanie rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych wyższej niż przewidywana jeżeli: 2. Frekwencja ucznia na danych zajęciach edukacyjnych w okresie od września do maja nie była niższa niż 80%, a wszystkie nieobecności są usprawiedliwione. 3. Uczeń w roku szkolnym uzyskał z danych zajęć oceny pozytywne ze wszystkich sprawdzianów. 4. 2.W przypadku czynienia starań, o których mowa zainteresowany składa pisemną prośbę o przeprowadzenie egzaminu sprawdzającego na ręce dyrektora do spraw dydaktycznych po podaniu przez nauczyciela do wiadomości przewidywanej rocznej oceny klasyfikacyjnej, nie później jednak niż na 4 dni przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej. 5. Egzamin ma formę pisemną. Obejmuje zakres wiadomości z całego roku szkolnego PUNKTACJA: a) sprawdziany i kartkówki sprawdzające gramatykę, słownictwo z danego obszaru i funkcje językowe 0%-39% niedostateczny 40%- 54% dopuszczający (50%- 54% +dopuszczający) 55%- 74% dostateczny (65%- 74% + dostateczny) 75%- 89% dobry ( 85%- 89% +dobry) 90%- 99% bardzo dobry 100% celujący b) kartkówki zapowiedziane obejmujące słownictwo z danego działu dokładnie określone przez nauczyciela Technikum: Zasadnicza Szkoła Zawodowa 0%-49% niedostateczny 0% - 49% niedostateczny 50%- 64% dopuszczający 50% - 60% dopuszczający 65%- 76% dostateczny 60% - 74% dostateczny 77%- 89% dobry 75% - 89% dobry 90%- 99% bardzo dobry 90%-99% bardzo dobry 100% celujący 100% - celujący Opracowali: Aneta Pankowska Dagmara Szkarłat Anna Grzeszczak Kamil Sławęta Renata Frączek Małgorzata Kogutowicz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |