Katalog

Monika Badowska, 2016-06-07
Dębica

Zajęcia zintegrowane, Plany pracy

Plan wychowawczy w klasie I

- n +

ZADANIA OGÓLNE
I. CZŁOWIEK I JEGO EMOCJE
1. Wyzwalanie u dzieci pozytywnych wartości. 2. Przestrzeganie kultury zachowania.
3. Pomoc kolegom w różnych sytuacjach. 4. Znaczenie przyjaźni i koleżeństwa.
II. PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
1.Integracja uczniów w klasie. 2.Ustalenie obowiązków dyżurnego.
3. Poszanowanie własności wspólnej i troska o własność osobistą.
4. Opracowanie regulaminu klasowego.
III. WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM
KULTYWOWANIE TRADYCJI ORAZ ZWYCZAJÓW KLASOWYCH I SZKOLNYCH
1. Wdrażanie uczniów do rzetelnej pracy, aktywnego uczestnictwa w życiu klasy, szkoły i miasta.
2.Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez organizowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka, Dnia Mamy, Taty i Dziecka.
3. Zorganizowanie „Pasowania na ucznia ”. 4. Integracja klasy – obchody „Dnia Chłopca”, „Dzień Kobiet”, „Powitanie wiosny”
5.Wdrażanie do kulturalnego spędzania czasu podczas wspólnych zabaw tanecznych: „Andrzejki”, „Zabawa karnawałowa”
6.Kultywowanie Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy: Mikołajki, Wigilia klasowa, rekolekcje parafialne.
7. Organizacja ogniska klasowego i wycieczek klasowych: wyjazdy do „Osady Słowiańskiej” w Stobiernej oraz skansenu etnograficznego w Kolbuszowej.
8. Współpraca z instytucjami kulturalnymi: Galeria MOK, kino „Śnieżka”, „Kosmos” i kino „Helios” oraz teatrem „Maska” w Rzeszowie.
9. Uczestnictwo uczniów w teatrzykach.
IV. KSZTAŁTOWANIE WŁAŚCIWYCH NAWYKÓW HIGIENICZNYCH
1.Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie pobytu w szkole.
2. Bezpieczeństwo na drodze.
3. Zachowanie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na powietrzu. 4.Wyrabianie nawyków czynnego wypoczynku.5. Higiena i kultura spożywania posiłków.6. Troska o zdrowie.
7. Znaczenie uprawiania sportu. 8. Zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych. 9. Higiena osobista, czystość ubrania i ciała, przybory do higieny.
V. ROZBUDZANIE POTRZEBY KONTAKTU Z PRZYRODĄ, UCZENIE WŁAŚCIWYCH POSTAW
1.Zachęcanie do opieki nad zwierzętami i obserwacji przyrodniczych.
2. Uświadomienie potrzeby ochrony Ziemi przed zniszczeniem. 3. Znaczenie wody.
4. Uczestnictwo w akcji segregowania śmieci, zbiórce makulatury i plastikowych butelek oraz nakrętek.
VI. WYCHOWANIE W TRADYCJI NARODOWEJ
1.Uświadomienie uczniom przynależności do środowiska lokalnego i państwa.
2.Udział w szkolnych obchodach świąt państwowych:
Święta Niepodległości 11 listopada i Uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
3.Poznanie symboli narodowych oraz ważnych wydarzeń historycznych.
4. Budzenie szacunku do symboli narodowych.
VII. KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI DZIAŁANIA W RÓŻNYCH SYTUACJACH SZKOLNYCH I POZASZKOLNYCH
1.Kulturalne rozwiązywanie konfliktów w gronie kolegów w szkole i poza nią.
2.Sposoby radzenia sobie z agresją.
Wych. Monika Badowska
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.