Katalog Monika Badowska, 2016-06-07 Dębica Zajęcia zintegrowane, Plany pracy Plan wychowawczy w klasie IZADANIA OGÓLNE I. CZŁOWIEK I JEGO EMOCJE 1. Wyzwalanie u dzieci pozytywnych wartości. 2. Przestrzeganie kultury zachowania. 3. Pomoc kolegom w różnych sytuacjach. 4. Znaczenie przyjaźni i koleżeństwa. II. PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA 1.Integracja uczniów w klasie. 2.Ustalenie obowiązków dyżurnego. 3. Poszanowanie własności wspólnej i troska o własność osobistą. 4. Opracowanie regulaminu klasowego. III. WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI I ŚRODOWISKIEM LOKALNYM KULTYWOWANIE TRADYCJI ORAZ ZWYCZAJÓW KLASOWYCH I SZKOLNYCH 1. Wdrażanie uczniów do rzetelnej pracy, aktywnego uczestnictwa w życiu klasy, szkoły i miasta. 2.Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez organizowanie uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka, Dnia Mamy, Taty i Dziecka. 3. Zorganizowanie „Pasowania na ucznia ”. 4. Integracja klasy – obchody „Dnia Chłopca”, „Dzień Kobiet”, „Powitanie wiosny” 5.Wdrażanie do kulturalnego spędzania czasu podczas wspólnych zabaw tanecznych: „Andrzejki”, „Zabawa karnawałowa” 6.Kultywowanie Świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy: Mikołajki, Wigilia klasowa, rekolekcje parafialne. 7. Organizacja ogniska klasowego i wycieczek klasowych: wyjazdy do „Osady Słowiańskiej” w Stobiernej oraz skansenu etnograficznego w Kolbuszowej. 8. Współpraca z instytucjami kulturalnymi: Galeria MOK, kino „Śnieżka”, „Kosmos” i kino „Helios” oraz teatrem „Maska” w Rzeszowie. 9. Uczestnictwo uczniów w teatrzykach. IV. KSZTAŁTOWANIE WŁAŚCIWYCH NAWYKÓW HIGIENICZNYCH 1.Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie pobytu w szkole. 2. Bezpieczeństwo na drodze. 3. Zachowanie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw na powietrzu. 4.Wyrabianie nawyków czynnego wypoczynku.5. Higiena i kultura spożywania posiłków.6. Troska o zdrowie. 7. Znaczenie uprawiania sportu. 8. Zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych. 9. Higiena osobista, czystość ubrania i ciała, przybory do higieny. V. ROZBUDZANIE POTRZEBY KONTAKTU Z PRZYRODĄ, UCZENIE WŁAŚCIWYCH POSTAW 1.Zachęcanie do opieki nad zwierzętami i obserwacji przyrodniczych. 2. Uświadomienie potrzeby ochrony Ziemi przed zniszczeniem. 3. Znaczenie wody. 4. Uczestnictwo w akcji segregowania śmieci, zbiórce makulatury i plastikowych butelek oraz nakrętek. VI. WYCHOWANIE W TRADYCJI NARODOWEJ 1.Uświadomienie uczniom przynależności do środowiska lokalnego i państwa. 2.Udział w szkolnych obchodach świąt państwowych: Święta Niepodległości 11 listopada i Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. 3.Poznanie symboli narodowych oraz ważnych wydarzeń historycznych. 4. Budzenie szacunku do symboli narodowych. VII. KSZTAŁTOWANIE UMIEJĘTNOŚCI DZIAŁANIA W RÓŻNYCH SYTUACJACH SZKOLNYCH I POZASZKOLNYCH 1.Kulturalne rozwiązywanie konfliktów w gronie kolegów w szkole i poza nią. 2.Sposoby radzenia sobie z agresją. Wych. Monika Badowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |