Katalog Katarzyna Ogórkiewicz, 2016-06-07 Bydgoszcz Przedsiębiorczość, Scenariusze Scenariusz zajęć - Rozmowa KwalifikacyjnaKonspekt lekcji KLASA: 2 zasadnicza szkoła zawodowa. PRZEDMIOT: Podstawy przedsiębiorczości. TEMAT: Rozmowa kwalifikacyjna. CELE NAUCZANIA: Cel ogólny – uczeń stosuje różne formy komunikacji werbalnej i niewerbalnej w celu autoprezentacji. Cele szczegółowe: Kategoria A (zapamiętywanie wiadomości), uczeń: - wymienia etapy procesu rekrutacji pracowników. - wie, co to jest rozmowa kwalifikacyjna. Kategoria B (rozumienie omawianego zadania), uczeń: - wyjaśnia znaczenie rozmowy kwalifikacyjnej w procesie rekrutacji. - wymienia zasady przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej. Kategoria C (stosowanie wiadomości w sytuacjach typowych), uczeń: - analizuje najczęstsze pytania pojawiające się w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej. - omawia najczęściej popełniane błędy podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Kategoria D (stosowanie wiadomości w sytuacjach problemowych), uczeń: - przygotowuje się do rozmowy kwalifikacyjnej i uczestniczy w niej w warunkach symulowanych. Cele wychowawcze: - wdrożenie do samodzielnego myślenia i aktywności. METODY NAUCZANIA: Wykład z elementami pogadanki, burza mózgów (wersja tzw.3,5,6), symulacja rozmowy kwalifikacyjnej. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Zeszyt, film instruktarzowy, karta pracy. CZAS TRWANIA ZAJĘĆ: 45 min x 2. PRZEBIEG ZAJĘĆ 1 1. Faza wprowadzająca: Sprawdzenie obecności uczniów, sprawdzenie zadania domowego (5 min.). Wprowadzenie do tematu lekcji poprzez przypomnienie zagadnień z poprzednich zajęć – luźne pytania dotyczące etapów procesu rekrutacji pracowników (5 min.). 2. Faza realizacji: Omówienie ilustracji przedstawiającej potencjalną rozmowę kwalifikacyjną. Podanie tematu lekcji (5 min.). Obejrzenie filmu instruktarzowego z prawidłowo przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej oraz złej rozmowy kwalifikacyjnej (17 min.). Wskazanie najczęściej pojawiających się błędów podczas rozmowy kwalifikacyjnej - uczniowie w grupach 4-5 osobowych podpisują własną kartę pracy i wypisują trzy przykłady błędów, następnie przekazują kartkę dalej w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, następna osoba dopisuje kolejne trzy przykłady i przekazuje kartkę dalej aż wróci do właściciela, na zakończenie ochotnicy odczytują swoje przykłady błędów (8 min.). Rozdanie tekstów źródłowych z informacją jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej - uczniowie ustalają etapy przygotowania się do rozmowy kwalifikacyjnej (3 min.). 3. Faza podsumowująca: Odpowiadam na pytania. Oceniam uczniów (2 min.). PRZEBIEG ZAJĘĆ 2 1. Faza wprowadzająca: Sprawdzenie obecności uczniów, sprawdzenie zadania domowego (5 min.). 2. Faza realizacji: Przypomnienie tematu lekcji (2 min.). Nauczyciel prosi uczniów o podawanie przykładów pytań, jakie pracodawca może zadać kandydatowi - uczniowie zapisują propozycje pytań na tablicy (10 min.). Symulacja rozmowy kwalifikacyjnej - wskazani uczniowie odgrywają rolę potencjalnego pracodawcy i pracownika (15 min.). Rozdanie arkuszy obserwacji rozmowy kwalifikacyjnej - uczniowie uzupełniają kartę pracy i odpowiadają na pytania: Co było przygotowane dobrze? Co było przygotowane źle? Pozytywne zachowania. Negatywne zachowania. Jak oceniasz przygotowanie kandydata do rozmowy kwalifikacyjnej? (10 min.). 3. Faza podsumowująca: Odpowiadam na pytania. Oceniam uczniów (3 min.). Opracowała: Katarzyna Ogórkiewicz Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |