Katalog Katarzyna Gryczan, 2016-06-07 Gdańsk Różne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPlan Rozwoju Zawodowego Opracowany na podstawie rozporządzenia MENiS z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego nauczycieli Dz. U. z 2013 r., poz. 393, rozporządzenia MENiS z dnia 1 grudnia 2004r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli ( Dz. U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593) z późniejszymi zmianami z dnia 14 listopada 2007r. ( Dz. U. z 14 listopada 2007r. Nr 214, poz. 1580. - nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego Wykształcenie: wyższe magisterskie Miejsce pracy: Szkoła Podstawowa Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013r. Data zakończenia stażu: 31.05.2016r. Opiekun stażu: Główny cel: Uzyskanie stopnia awansu nauczyciela mianowanego. LP. ZADANIA FORMY REALIZACJI TERMIN REALIZACJI DOWODY REALIZACJI § 7 ust.2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1 Poznanie procedur awansu zawodowego Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli Nawiązanie współpracy z opiekunem stażu Przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego wrzesień 2013 r. wrzesień 2013 r. maj, czerwiec 2016 r. wniosek o rozpoczęcie stażu plan rozwoju zawodowego kontrakt zawarty między opiekunem stażu i nauczycielem kontraktowym sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego 2 Poszerzanie wiedzy i umiejętności w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu zawodowym Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych Aktywny udział w wybranych formach doskonalenia zawodowego, szkoleniach adekwatnych do potrzeb własnych i szkoły cały okres stażu cały okres stażu listy obecności z posiedzeń Rady Pedagogicznej zaświadczenia z odbytych kursów i szkoleń 3 Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli; prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu. Prowadzenie zajęć w obecności Dyrektora Szkoły. Omówienie prowadzonych zajęć. Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców i nauczycieli Studiowanie literatury metodycznej i pedagogicznej w celu uzupełnienia swoich wiadomości; wykorzystanie publikacji z Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych Prowadzenie dokumentacji (wpisy w dzienniku, miesięczne plany pracy) cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu scenariusze zajęć scenariusze zajęć, zdjęcia bibliografia, notatki własne dziennik zajęć, plany pracy 4 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły Opracowanie i realizacja planu pracy wychowawcy świetlicy Udział i posiedzeniach Rady Pedagogicznej Udział w zebraniach Zespołu Nauczania Zintegrowanego Udział w zebraniach Rady Wychowawczej świetlicy Współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami Współpraca z biblioteką szkolną Cykl zajęć pt. „Książka edukatorem” - bajki terapeutyczne Prowadzenie dokumentacji wychowawcy świetlicy Zakup gier, zabawek i pomocy dydaktycznych do świetlicy szkolnej Czynny udział w Ogólnopolskiej Akcji Charytatywnej „Szlachetna Paczka” Czynny udział w działaniach promujących szkołę cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu (w miarę potrzeb) cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu wrzesień 2013 r., wrzesień 2014 r. , wrzesień 2015 r. grudzień 2013 r. cały okres stażu Wpisy w dzienniku zajęć, miesięczne plany pracy opiekuńczo – wychowawczej świetlicy listy obecności na posiedzeniach potwierdzenie opiekuna stażu potwierdzenie opiekuna stażu notatki własne bajki, książki edukacyjne wpisy do dziennika dokumentacja szkoły potwierdzenie opiekuna stażu, rachunki zaświadczenie potwierdzenie dyrektora szkoły i opiekuna stażu § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1 Podejmowanie działań profilaktyczno – wychowawczych wynikających z programu wychowawczego i profilaktycznego szkoły Czynny udział w programach i akcjach profilaktycznych organizowanych na terenie szkoły promujących zdrowy tryb życia (cykl zajęć, spotkania z pielęgniarką i lekarzem) Współpraca ze Strażą Miejską w Gdańsku (spotkania z funkcjonariuszami straży miejskiej na temat bezpieczeństwa na drodze, w szkole i w domu oraz bezpieczeństwa podczas wakacji) Organizowanie zajęć pozalekcyjnych z uwzględnieniem potrzeb uczniów. Organizacja uroczystości szkolnych (np. Pasowanie na świetliczaka, Andrzejki, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Matki, Dzień Dziecka) Wspieranie twórczych inicjatyw uczniów – pomoc w przygotowaniach do konkursów Organizacja konkursów wewnątrzświetlicowych i międzyświetlicowych cały okres stażu wrzesień 2013 r., wrzesień 2014 r., wrzesień 2015 r., czerwiec 2014 r., czerwiec 2015 r. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu zaświadczenia dokumentacja szkoły zdjęcia dokumentacja szkoły, wpisy do dziennika, zdjęcia plan pracy koła, prace dzieci, dyplomy, adnotacje w dzienniku scenariusze potwierdzenie opiekuna stażu zdjęcia z imprez potwierdzenie opiekuna stażu regulaminy konkursów potwierdzenia opiekuna stażu 2 Uczestnictwo w życiu środowiska lokalnego Udział w organizowanych uroczystościach i imprezach (np. Bieg Przymorski) Odpowiedzialna za organizację festynu rodzinnego z okazji Święta Szkoły Współpraca z biblioteką osiedlową, współpraca z klubem osiedlowym „Maciuś”, współpraca z Przedszkolem nr 88 cały okres stażu czerwiec 2014 r. cały okres stażu potwierdzenie opiekuna stażu potwierdzenie dyrektora szkoły lub opiekuna stażu potwierdzenie dyrektora szkoły lub opiekuna stażu § 7 ust.2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1 Wykorzystanie technologii informacyjnej i komputerowej w warsztacie pracy pedagogicznej Dokumentacja przebiegu stażu w formie pisemnej i elektronicznej Praktyczne zastosowanie techniki komputerowej w opracowaniu dokumentacji oraz przygotowaniu pomocy dydaktycznych Wykorzystanie Internetu do śledzenia na bieżąco informacji z zakresu przepisów prawa oświatowego, szkoleń, warsztatów Wykorzystanie zasobów Internetu w pracy własnej Publikacja w Internecie Planu Rozwoju Zawodowego Umieszczanie na stronach internetowych autorskich scenariuszy oraz innych pomocy dydaktycznych np. karty pracy. cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu październik 2013 r. okres stażu Teczka stażysty, CD z zapisem elektronicznym dokumentacja własna (plany pracy, scenariusze) spis stron WWW dokumentacja własna, spis odwiedzanych stron WWW adres strony internetowej adres strony internetowej § 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań. 1 Aktywne realizowanie działań opiekuńczo - wychowawczych Współpraca z pedagogiem szkolnym i wychowawcami w celu rozwiązywania problemów wychowawczych Zapoznanie się z sytuacją rodzinną wychowanków poprzez analizę kart zgłoszenia dziecka do świetlicy, wywiad z uczniami, nauczycielami, rodzicami, pedagogiem szkolnym; obserwacja zachowania ucznia w kontaktach z rówieśnikami Integrowanie grupy, rozwiązywanie zaistniałych konfliktów, zapobieganie agresji przez stosowanie metod relaksacyjnych oraz aktywizujących Opieka na uczniami podczas wycieczek szkolnych Aktywizacja uczniów do działalności pozalekcyjnej Wspieranie ucznia uzdolnionego (np. pomoc w przygotowaniach do konkursów) Organizowanie spotkań i pogadanek ze specjalistami z różnych dziedzin (np. policjantami, lekarzami) cały okres stażu wrzesień każdego roku cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu cały okres stażu dokumentacja własna potwierdzenia pedagoga szkolnego karty zgłoszenia dziecka do świetlicy; orzeczenia wydane przez Poradnie Psychologiczno – pedagogiczne; rysunki dzieci wpisy w dzienniku wykaz literatury i stron internetowych dotyczących tego zagadnienia dokumentacja szkolna potwierdzenie opiekuna stażu potwierdzenie opiekuna stażu dokumentacja własna potwierdzenie dyrektora szkoły lub opiekuna stażu §7 ust. 2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowaniem w sprawach nieletnich w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1 Stosowanie przepisów prawa oświatowego oraz dokumentów regulujących pracę szkoły we własnej pracy Opracowanie dokumentacji konicznej do rozpoczęcia stażu wrzesień 2013 r. kopie dokumentów 2 Uaktualnienie wiedzy z zakresu funkcjonowania placówki Systematyczne śledzenie zmian w przepisach prawa oświatowego Analiza dokumentów regulujących pracę szkoły (statutu, planów, regulaminów i programów) cały okres stażu cały okres stażu wykaz aktów prawnych wykaz dokumentów Powyższy plan może ulec zmianie w trakcie jego realizacji. Wszelkie zmiany dokonywane będą w formie aneksów. Plan sporządziła: Plan zatwierdził: Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |