Katalog Lidia Bzdęga, 2016-06-16 Krotoszyn Pedagogika, Plany rozwoju zawodowego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGOPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr Lidia Bzdęga Rozpoczęcie stażu: 01.09.2013r. Okres stażu: 2 lata i 9 miesięcy „ Ciągle być poważnym i nieustannie pracować żaden człowiek nie zdoła. Zmęczone ciało wymaga odpoczynku, znużony umysł wymaga wytchnienia, a dusza pragnie wesołości, tego nastroju, który życie milszym nam czyni. Tego wszystkiego dostarcza zabawa w szerokim znaczeniu pojęcia; jest ona więc potrzebą natury ludzkiej tak niemal jak powietrze, jak pokarm. […] A skoro jest tak, skoro potrzeby tej ani dobrowolnie, ani przymusowo stłumić nie można bez uszczerbku dla zdrowia fizycznego i moralnego człowieka, a przede wszystkim ci, którym nad innymi praca jest powierzana, dobrze się zastanowić i rozważyć winni, czy w jakiej wierze i w jaki sposób potrzebie tej zadość czynić” H. Jordan METRYCZKA: IMIĘ I NAZWISKO NAUCZYCIELA ODBYWAJĄCEGO STAŻ: Lidia Bzdęga NAZWA SZKOŁY: Zespół Szkół nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. Henryka Jordana w Krotoszynie NAUCZANY PRZEDMIOT: wychowawca w świetlicy szkolnej CZAS TRWANIA STAŻU: 2 lata i 9 miesięcy DATA ROZPOCZĘCIA STAŻU: 01.09.2013r. DATA UKOŃCZENIA STAŻU: 31.05.2016r. STOPIEŃ ZAWODOWY POSIADANY: nauczyciel mianowany STOPIEŃ ZAWODOWY DO UZYSKANIA: nauczyciel dyplomowany Szansa awansu i uzyskanie statusu nauczyciela dyplomowanego stanowi dla mnie wyzwanie oraz okazję do autorefleksji i do zweryfikowania opinii o tym, jakim jestem nauczycielem. Mój plan rozwoju zawodowego uwzględnia założenia planu rozwoju szkoły oraz jej specyfikę i potrzeby. W trakcie stażu będę kontynuowała niektóre z moich wcześniejszych działań, szczególnie te, które związane są z wykorzystaniem nowoczesnych form i metod pracy z uczniami oraz te, które służą poszerzeniu współpracy z rodzicami i środowiskiem lokalnym. CELE STAŻU: - spełnienie wymagań kwalifikacyjnych umożliwiających uzyskanie awansu na stopień nauczyciela dyplomowanego, -pogłębienie wiedzy metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej, - doskonalenie własnych umiejętności, - bogacenie własnego warsztatu pracy i metod pracy, - podniesienie poziomu pracy szkoły poprzez realizację przedsięwzięć wykraczających poza wykonywane obowiązki. MOJE ZASOBY: -Studium nauczycielskie –Nauczanie początkowe (SN1985r.) - Studia licencjackie – Pedagogika opiekuńcza z promocją zdrowia (DSWE TWP 2005r.) - Studia magisterskie – Psychologia społeczna w edukacji (DSWE TWP 2007r.) - Kurs kwalifikacyjny w zakresie Oligofrenopedagogiki (OEdN 2010r.) -Kurs kwalifikacyjny w zakresie Surdopedagogiki (OEdN 2012r.) WYMAGANIA NIEZBĘDNE DO UZYSKANIA STOPNIA NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO ZGODNIE Z ROZPORZĄDZENIEM MIENIS W SPRAWIE UZYSKANIA STOPNIA AWANSU ZAWODOWEGO z dnia 01.03.2013r. Czynności Organizacyjne ZADANIA DO REALIZACJI FORMA/METODA REALIZACJI TERMINY DOWODY REALIZACJI Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju. - analiza nowych przepisów prawa oświatowego dotyczących reformy oświaty - wniosek o rozpoczęcie stażu - plan rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentów potwierdzających realizacje planu: zaświadczenia, dyplomy, scenariusze zajęć VIII/IX 2013 IX 2013 IX 2013 Okres stażu kopia wniosku plan rozwoju zawodowego Dokumentowanie realizacji planu rozwoju - uzyskanie oceny dorobku zawodowego V-VI 2016 Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju. - przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju VI 2016 ocena dorobku zawodowego dokonana przez dyrektora szkoły oraz sprawozdanie § 8 ust. 2 pkt 1 „uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1–3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją” ZADANIA FORMA REALIZACJI ZADAŃ DOWODY REALIZACJI ZADAŃ TERMINY I UWAGI Poszerzenie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły. - udział w pracach komisji Rady Pedagogicznej - udział w pracach zespołu wychowawczego. - współpraca z rodzicami. Okres stażu Doskonalenie kompetencji zawodowych. - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego, adekwatny do potrzeb nauczyciela i szkoły. - studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. - kurs kwalifikacyjny terapia pedagogiczna lub tyflopedagogika Zaświadczenia o udziale w szkoleniach Wykaz literatury Zaświadczenie o ukończeniu kursu Okres stażu Październik – kwiecień 2014r. Wzbogacanie metod i form pracy dydaktycznej i wychowawczej - wykorzystanie metod aktywizujących w procesie edukacyjnym. - praca z uczniem zdolnym. - praca z uczniem mającym problemy w nauce - przygotowanie uczniów do udziału w konkursach. Okres stażu Planowanie i organizacja pracy własnej -opracowywanie planów pracy uwzględniających założenia programowe i kierunki pracy szkoły; - monitorowanie i ewaluacja własnych działań, wprowadzanie zmian uwzględniających potrzeby własne, uczniów, rodziców i dyrekcji szkoły Roczny plan pracy Okres stażu § 8 ust.2 pkt.2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej ZADANIA FORMA REALIZACJI ZADANIA DOWODY REALIZACJI ZADAŃ TERMINY I UWAGI Stosowanie techniki informacyjnej i komputerowej - wzbogacanie własnego warsztatu pracy o materiały pozyskane z internetu - przygotowywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami oraz wszelkiej dokumentacji - korzystanie z serwisów i portali edukacyjnych - lektura publikacji Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu w Internecie - kontakt i wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami w kraju drogą internetową - przygotowywanie miesięcznych sprawozdań z pracy świetlicy na internetową stronę szkoły - korzystanie z multimedialnych encyklopedii, słowników, albumów - korzystanie z zasobów internetowych – ciekawych publikacji oraz scenariuszy zajęć - wykonywanie różnego rodzaju dyplomów, pomocy dydaktycznych oraz kart pracy dla dzieci - bezpośrednie komunikowanie się z rodzicami lub poprzez sms, rozmowę telefoniczną lub email przykładowy dyplom, scenariusz, praktyczne stosowanie nabytych umiejętności w pracy wychowawczej, internetowa strona szkoły Okres stażu § 8 ust.2 pkt.3 „umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;” ZADANIA FORMA REALIZACJI ZADANIA DOWODY REALIZACJI ZADAŃ TERMINY I UWAGI Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli Działania interdyscyplinarne Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli (w szczególności stażystów i kontraktowych) - przygotowanie z nauczycielami innych przedmiotów uroczystości szkolnych i imprez wynikających z programu autorskiego szkoły - współpraca z innymi nauczycielami podczas tworzenia programu wychowawczego i praca wychowawcza z dziećmi w czasie Białej Szkoły - scenariusze zajęć - potwierdzenie uczestnictwa - zdjęcia Okres stażu Upowszechnianie i promocje własnych doświadczeń, metod i form pracy. - opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego” - przygotowanie i publikacja własnych materiałów na stronie internetowej Publikacje w Internecie Okres stażu Aktywne uczestnictwo w pracach zespołu wychowawczego Aktywny udział w spotkaniach zespołu, wymiana doświadczeń oraz dzielenie się wiedzą zdobytą w trakcie kursów i szkoleń. Okres stażu Wymiana doświadczeń z innymi nauczycielami - udział w lekcjach prowadzonych przez innych nauczycieli - udział w spotkaniach, konferencjach, warsztatach i seminariach organizowanych przez instytucje oświatowe Potwierdzenie uczestnictwa Zaświadczenia o ukończeniu formy doskonalenia Przynajmniej raz w roku szkolnym Okres stażu Opieka nad nauczycielem stażystą lub kontraktowym, starającym się o wyższy stopień awansu zawodowego Wzajemne hospitowanie swoich lekcji; pomoc w opracowaniu planu rozwoju zawodowego; sporządzenie oceny nauczyciela Zaświadczenie dyrektora szkoły dot. pełnienia funkcji opiekuna stażu Okres stażu § 8 ust.2 pkt 4a „opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” ZADANIA FORMY REALIZACJI ZADANIA DOWODY REALIZACJI ZADANIA TERMINY I UWAGI Doskonalenie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań Opracowanie i wdrożenie programów: „Arteterapia na zajęciach w świetlicy szkolnej” „ Program pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi” Program, zdjęcia, prace uczniów Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 4c ”poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” ZADANIA FORMY REALIZACJI ZADANIA DOWODY REALIZACJI ZADANIA TERMINY I UWAGI Pomoc w organizowaniu wypoczynku w czasie ferii zimowych „Biała Szkoła” - zaplanowanie zajęć oraz pozyskanie funduszy niezbędnych do zorganizowana atrakcyjnego wypoczynku uczniów Zdjęcia Okres stażu (ferie zimowe) Organizowanie i przeprowadzenie konkursów oraz spotkań dla uczniów klas I-III nauczania zintegrowanego - opracowanie scenariuszy konkursów oraz regulaminów, zorganizowanie nagród - zachęcanie uczniów do brania udziału w konkursach - zorganizowanie i przeprowadzenie pozaszkolnego konkursu „Moja książka” - zorganizowanie i przeprowadzenie spotkań z przdstawicielami kolei pod hasłem „Bezpieczny przejazd” oraz z pracownikami nadleśnictwa i członkami Koła Łowieckiego Knieja w Krotoszynie dla uczniów klas I i II nauczania zintegrowanego Zdjecia, zaświadczenia, regulaminy konkursów Okres stażu Rozwijanie zainteresowań uczniów - udział w konkurach plastycznych organizowanych na terenie kraju oraz w międzynarodowym konursie plastycznym „Bezpieczny przejazd” Zdjęcia, zaświadczenia Okres stażu Udział uczniów w akcji zbierania kasztanów – pełnienie funkcji koordynatora - koordynowanie współpracy z Kołem Łowieckim „Knieja” - udział uczniów w biesiadach organizwoanych przez Koło Łowieckei „Knieja” zdjęcia Okres stażu (październik, listopad 2013, 2014, 2015) § 8 ust. 2 pkt 4e „wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami” ZADANIA FORMY REALIZACJI ZADANIA DOWODY REALIZACJI TERMINY I UWAGI Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków i organizowanie pomocy uczniom z problemami - diagnozowanie środowiska uczniów - rozmowy z rodzicami - działaność w Kole Przyjaciół Dzieci - pomoc dzieciom i ich rodzinom (darmowe obiady, paczki okolicznościowe, wieczerze wigilijne itp.) Notatki, zdjecia, zapisy w dzienniku Okres stażu Współpraca z instytucjami społecznymi - Towarzystwie Przyjaciół Dzieci - Krotoszyńska Biblioteka Publiczna - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Koło Łowieckie „Knieja” - PKP udział w programie „Bezpieczny Przejazd” Dyplomy, podziękowania Okres stażu Współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym - systematyczne spotkania, konsultacje, rozmowy dotyczące funkcjonowania poszczególnych dzieci w grupie - opracowanie linii działań wychowawczych wobec uczniów przejawiających problemy wychowawcze Zaświadczenie Okres stażu § 8 ust. 2 pkt 5 „umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” ZADANIA FORMY REALIZACJI ZADANIA DOWODY REALIZACJI TERMINY I UWAGI Obserwacja i analiza problemów uczniów wymagających szczególnej opieki dydaktyczno - wychowawczej - współpraca z pedagogiem i psychologiem szkolnym - diagnoza dwóch problemów edukacyjnych lub wychowawczych - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych - podsumowanie i wnioski Opis i analiza wybranych przypadków Cały okres stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami. Przedstawiony plan rozwoju zawodowego zakłada kontynuację mojej wcześniejszej pracy jako nauczyciela i wychowawcy dzieci. Są to plany i zamierzenia związane z działaniami, które stanowią rozwinięcie i doskonalenie dotychczasowej pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole i poza nią. Plan ma formę otwartą, dopuszcza się nanoszenie modyfikacji dotyczących podejmowanych zadań, form ich realizacji, czy też sposobu dokumentowania w zależności od wynikających potrzeb, przydzielonych zadań dodatkowych itp. Podpis Dyrektora Podpis nauczyciela Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |