Katalog

Maciej Bzymek-Polański, 2016-06-16
Zaklików

Wychowanie fizyczne, Sprawozdania

Sprawozdanie - dyplomowanie (WF)

- n +

SPRAWOZDANIE

NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
mgr Maciej Bzymek-Polański

nauczyciel wychowania fizycznego
w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki
w Stalowej Woli

Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2013 r. - Data zakończenia stażu: 31 maja 2016 r.


Z dniem 1 września 2013 roku rozpocząłem staż na stopień nauczyciela dyplomowanego. Dnia 31 maja 2016 roku ukończyłem okres stażu, który trwał 2 lata i 9 miesięcy.
Opracowując plan rozwoju zawodowego wziąłem pod uwagę nie tylko długość stażu i wymogi ustalone przez Ministra Edukacji Narodowej w rozporządzeniu w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, ale również realność osiągnięcia planowanych celów uwzględniających nauczany przeze mnie przedmiot, potrzeby własnego dalszego rozwoju zawodowego, a także potrzeby placówki w której jestem zatrudniony.
Celem wszystkich moich działań w ramach pracy zawodowej był i jest wszechstronny rozwój młodzieży, przygotowanie ich do dalszej nauki, dążenie do ukształtowania wiedzy i wartości, postaw
i motywacji, potrzeb i nawyków oraz umiejętności i sprawności, stwarzanie warunków do samodzielnej działalności. W pracy z uczniem stawiam na działania praktyczne, dlatego też bardzo starannie organizuję i przygotowuję się do imprez szkolnych oraz innych form, które w sposób praktyczny przybliżają młodzieży wiedzę o otaczającym świecie.
Stworzony plan rozwoju miał w swoim założeniu stanowić kontynuację realizowanych wcześniej zadań dydaktyczno- wychowawczych, a jednocześnie miał być podstawą do podejmowania nowych działań w ramach pełnionych obowiązków służbowych. Realizacja działań wynikających z planu rozwoju miała
w efekcie dać mi wzrost różnorakich umiejętności i doświadczeń, wzbogacić o nową wiedzę merytoryczną i pedagogiczną, podnieść jakość pracy szkoły.
Analizując moją pracę w okresie stażu stwierdzam, że zrealizowałem większość zadań wytyczonych w Planie Rozwoju Zawodowego. Z chwilą rozpoczęcia stażu zadbałem o jego właściwą organizację:
- zapoznałem się z procedurą awansu zawodowego
- przygotowałem plan rozwoju zawodowego, który został zatwierdzony przez dyrektor szkoły
- realizowałem założone cele
- dokonałam analizy i oceny własnych działań

Realizując planu rozwoju zawodowego chciałbym odnieść się do kolejnych zadań, które zawarłem w tym planie.
Lp. Zadania do realizacji Realizacja Efekty
§ 8 ust. 2 pkt 1
Dokumentacja potwierdzająca uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły.

1. Poszerzenie wiedzy
i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły 1.Zbiórka zużytego sprzętu RTV/AGD.
2. Redagowanie internetowej strony sportowej szkoły.
3 . Pełnienie funkcji członka w komisjach do egzaminu maturalnego oraz pełnienie funkcji przewodniczącego oraz członka w komisjach do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
4. Zbieranie dokumentacji szkolnej o sukcesach sportowych szkoły i opracowanie prezentacji multimedialnej
5. Promowałem szkołę podczas wyjazdów do gimnazjów
6. Na bieżąco zachęcam uczniów do udziału w zawodach sportowych
7. Praca w komisji rekrutacyjnej

- uzyskanie funduszy na zakup sprzętu sportowego,
- bieżące informacje dla uczniów na temat życia sportowego szkoły
- usprawnienie jakości pracy szkoły
- prezentacja multimedialna
o osiągnięciach sportowych szkoły przedstawiona na Radzie Pedagogicznej,
- kontakt z przyszłymi uczniami, zachęcanie ich do miłego spędzenia czasu nauki
i wybrania przyszłościowych zawodów,
- wyłonienie najlepszych sportowo uczniów, co zaowocowało wysokimi wynikami w zawodach sportowych.
2. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów 1.Udział we wdrażaniu wewnątrzszkolnego systemu oceniania i udział w opracowywaniu wymagań z wychowania fizycznego.
2. Wraz z innymi nauczycielami opracowałem wymagania z wychowania fizycznego
3. Przeprowadzanie w klasach pierwszych testów sprawności fizycznej i opracowywanie planów naprawczych. Na koniec nauki w klasie pierwszej diagnoza sprawności uczniów
i porównanie wyników.
4. Na początku i na końcu roku szkolnego przeprowadzałem w klasach I testy sprawności fizycznej diagnozujące ich umiejętności. - poprawa jakości oceniania
i nauczania wychowania fizycznego,
- rozpoznanie dobrych i słabych stron uczniów w zakresie sprawności fizycznej,
- dostosowane metody poprawiły sprawność fizyczną najsłabszych uczniów.
3. Doskonalenie kompetencji zawodowych. 1. Udział w szkoleniach
2. Udział w konferencjach metodycznych
3. Brałem udział w lekcjach otwartych organizowanych przez nauczycieli wychowania fizycznego
4. Dbałość o swoje miejsce pracy.
5. Pierwsze wtorki miesiąca
6. Praca w Zespole Nauczycieli Protokolantów
7. Rozwijanie warsztatu pracy poprzez udział
w szkoleniowych Radach Pedagogicznych.

- poprawa jakości pracy szkoły,
- doskonalenie własnego warsztatu pracy.
4. Podniesienie jakości pracy szkoły poprzez pracę w zespołach nauczycielskich 1. Zespół nauczycieli wychowania fizycznego.
2. Zespół nauczycieli ds. rekrutacji.
3. Zespół nauczycieli ds. redagowania strony internetowej szkoły.
4. Zespół nauczycieli ds. wzmacniania aktywności społecznej uczniów.
5.Zespół nauczycieli ds. gromadzenia dokumentacji medialnej o szkole.
6. Zespół nauczycieli ds. profilaktyki uzależnień.
7. Zespół nauczycieli protokolantów. - Poprawa jakości pracy szkoły,
- Sukcesy w zawodach sportowych,
- Promocja szkoły
w środowisku ,
- Uczniowie mają wgląd do bieżących informacji.
5. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności. 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności poprzez przeglądanie czasopism o treści sportowej
2. Przeglądanie stron internetowych
3.Studiowanie literatury fachowej. - Doskonalenie własnego warsztatu pracy.
§ 8 ust. 2 pkt 2
Dokumentacja potwierdzająca wykorzystanie
w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej
1. Stosowanie techniki komputerowej w pracy pedagogicznej 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technologii komunikacyjnej i informacyjnej
2. Wykorzystanie Internetu i telefonii komórkowej do kontaktu z rodzicami
3. Wykorzystanie Internetu w pracy zawodowej
4. Redagowanie i internetowej strony sportowej oraz strony głównej szkoły
5. Opracowanie ulotki promocyjnej szkoły
6. Współpracowanie dokumentacji szkolnej
o sukcesach sportowych szkoły i opracowanie prezentacji multimedialnej
7. Wykorzystanie internetu jako źródła informacji. - Sprawniejsza praca związana
z pełnieniem funkcji wychowawcy klasy,
-Szybki i bezpośredni dostęp do niezbędnych informacji,
-Efektem pracy nad ulotką było wydrukowanie 700 ulotek i rozdanie ich uczniom podczas wyjazdów promocyjnych do gimnazjów oraz podczas dna otwartego w szkole,
-Uczniowie mają wgląd do bieżących informacji,
§ 8 ust. 2 pkt 3
Dokumentacja potwierdzająca umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych, prowadzenie zajęć w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć

1. Kształtowanie umiejętności przekazywania wiedzy i doświadczenia innym nauczycielom 1. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli wychowania fizycznego
2.Udział w spotkaniach i szkoleniach zespołu nauczycieli wychowania fizycznego.
3. Przedstawienie referatu na spotkaniu zespołu nauczycieli wychowania fizycznego.

- Przekazanie nauczycielom wychowania fizycznego wiedzy dotyczącej taktyki ,
i techniki badmintona i unihokeja na temat nowych dyscyplin. Nauczyciele przekazują wiedzę uczniom na zajęciach wychowania fizycznego,
- Dzięki spotkaniom
z nauczycielami wychowania fizycznego zwiększa się jakość naszej pracy, usprawnia się współpraca podczas imprez przez nas organizowanych, podczas zawodów sportowych.,
- Zwiększa się przepływ informacji dotyczący uczniów, ich talentów
i zainteresowań.

2. Upowszechnianie i promocja własnych doświadczeń, metod i form pracy 1. Opublikowanie w portalu internetowym swojego sprawozdania ze stażu. - Dostęp do sprawozdania dla nauczycieli poszukujących inspiracji w pracy nauczyciela wychowania fizycznego.

§ 8 ust. 2 pkt 4 a
Dokumentacja potwierdzająca opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

1. Opracowanie programów zajęć. 1.Opracowanie autorskiego programu wychowania fizycznego.
2. Opracowałem program zajęć dodatkowych
z badmintona i unihokeja.
3. Opracowałem program godziny karcianej - zajęć na siłowni.

- poprawienie jakości pracy podczas zajęć wychowania fizycznego i zajęć pozalekcyjnych,
- dostosowanie nowego programu do warunków i do potrzeb szkoły.


8 ust. 2 pkt 4c
Dokumentacja potwierdzająca poszerzenie zakresu działań szkoły,
w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych,
wychowawczych lub opiekuńczych.

1.



Rozwijanie zainteresowań młodzieży. 1.Prowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych z badmintona, unihokeja oraz zajęć na siłowni.
2.Organizacja wycieczek rowerowych
3. Organizacja wypraw na grę polową- Paintball
4. Organizacja wycieczki w Bieszczady dla uczniów
5. Krzewienie wśród młodzieży aktywności fizycznej
6. Spotkania towarzysko-treningowe
w gimnazjum w Pysznicy w unihokeju dziewcząt
- Uczniowie realizowali swoje zainteresowania na moich zajęciach,
- Poprzez organizację wycieczek integruję zespoły klasowe, sprawiam, że pobyt
w szkole staje się atrakcyjniejszy, a uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania i dbać
o zdrowie,
- Organizacja rozgrywek uatrakcyjnia pracę szkoły, uczniowie rozwijają swoje zainteresowania i dbają
o zdrowie,

2. Wychodzenie naprzeciw potrzebom uczniów. 1. Prowadzenie punktacji na najlepszego sportowca szkoły
2. Przygotowanie uczniów do zawodów objętych kalendarzem imprez sportowych.
3. Rozgrywki klasowe w piłce nożnej
4. Opieka nad klasami o edukacji wojskowej podczas obozów

- Zwiększyła się chęć uczestnictwa w zawodach sportowych,
- Sukcesy sportowy,
- Promocja szkoły
w środowisku.

3. Organizowanie i przeprowadzanie konkursów szkolnych 1. Przeprowadzenie - I Wewnątrzszkolnych Zawodów W Wyciskaniu Sztangi Leżąc
2. Prowadzenie konkurencji sportowych podczas beanii szkolnych
3. Współorganizowałem rejonowe eliminacje zawodów "Sprawni jak żołnierze".


- Organizując zawody siłowe sprawiam, że młodzież trenująca na siłowni może się sprawdzić w zdrowej rywalizacji,
- Organizacja zawodów " Sprawni jak żołnierze" bardzo się udała w naszej szkole. Szkoły uczestniczące
w zawodach oraz zaproszeni goście byli zaskoczeni wysokim poziomem, co daje nadzieję na to, że organizacja zawodów rejonowych wpiszę się na stałe w kalendarz pracy naszej szkoły.

4. Udział w konkursach pozaszkolnych. 1.Zbiórka zużytego sprzętu RTV/AGD - Poprawa jakości pracy szkoły zakresie wychowania fizycznego,
- Wzbogacenie warsztatu pracy.
5. Integracja zespołów nauczycielskich 1.Organizacja wyjazdów narciarskich dla nauczycieli. - Wyjazdy dla nauczycieli zaowocowały integracją zespołów nauczycielskich

§ 8 ust. 2 pkt 4 e
wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania
w sprawach nieletnich we współpracy
z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami

1. Współpraca z osobami sprawującymi opiekę nad uczniami. 1. W klasie, w której jestem wychowawcą są uczniowie którzy są objęci opieką kuratorską, uczniowie mieszkając w bursie i w ochronce. Uczniowie Ci wymagają szczególnego traktowania i uwagi. Jestem w stałym kontakcie z ich opiekunami, aby wiedzieć co robią po zajęciach lekcyjnych, a nawet podczas dni wolnych od zajęć. Często muszę wnikać w sprawy osobiste i rodzinne uczniów.


2.Współorganizacja Spartakiady Dzieci
i Młodzieży Niepełnosprawnej. - prawidłowy przepływ informacji dotyczący uczniów, którzy wymagają szczególnego traktowania,
- zwiększenie frekwencji i poprawa zachowania uczniów.



- Rozwijanie u młodzież ponadgimnazjalnej tolerancji, prawidłowych postaw wobec osób niepełnosprawnych
§ 8 ust. 2 pkt 4 f
Dokumentacja potwierdzająca uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej

1. Osiągnięcia sportowe wraz z uczniami. 1. Rok szkolny 2013/2014
III miejsce w unihokeju chłopców podczas zawodów rejonowych
I miejsce w unihokeju dziewcząt podczas zawodów rejonowych w Nowej Dębie
III miejsce dziewcząt w unihokeju w półfinale wojewódzkim w Mielcu
Miejsce w pierwszej dziesiątce dziewcząt w badmintonie w półfinale wojewódzkim w Nowej Dębie

2. Rok szkolny 2014/2015
• III miejsce w unihokeju chłopców podczas zawodów rejonowych
I miejsce w unihokeju dziewcząt podczas zawodów rejonowych w Nowej Dębie
III miejsce dziewcząt w unihokeju w półfinale wojewódzkim w Mielcu
Miejsce V dziewcząt w badmintonie w półfinale wojewódzkim w Nowej Dębie
• Zajęcie II miejsca z uczniami podczas Ogólnopolskiego Biegu Na Orientację Klas Mundurowych (bieg na 18 km)

3.Rok szkolny 2015/2016
• III miejsce w unihokeju chłopców podczas zawodów rejonowych
III miejsce w unihokeju dziewcząt podczas zawodów rejonowych w Nowej Dębie
Miejsce VII dziewcząt w badmintonie
w półfinale wojewódzkim w Nowej Dębie
• Udział wraz z uczniami szkoły w biegu
z przeszkodami - Stalowy Run na dystansie 6,5 km
• Poprzez rozmowy motywujące z rodzicami i uczniami mojej klasy mogę pochwalić sie moim niewielkim wkładem w sukces trzech uczniów mojej klasy,
w ogólnopolskim turnieju dla klas zawodowych "Złota Kielnia". W Finale Ogólnopolskim uczę mojej klasy Krzysztof Torba zajął miejsce I, a uczeń Dominik Piekarz zajął miejsce III
( w zawodzie - Monter insatlacji sanitarnych). Natomiast w zawodzie Murarz, miejsce IV zajął uczeń Gabriel Żuraw. Miejsce byłoby zapewne wyższe, jednak Gabriel nie dokończył zadania
z powodu opuchnięcia przedramienia, które było złamane kilka tygodni wcześniej.
- Efektem działań były wysokie miejsca zajmowane na zawodach sportowych
w unihokeju i badmintonie,
- Miło spędzony czas uczniów. W skład drużyn wchodzą uczniowie z różnych klas, przez co następuje integracja uczniów.
- Zdobywanie punktów do rywalizacji sportowej szkół ponadgimnazjalnych (zdobyte punkty za wysokie miejsca
w zawodach sportowych przyczyniły się do uzyskania wysokiej lokaty w klasyfikacji sportowej szkół ponagimnazjalnych
w województwie podkarpackiem ( za rok 2013/2014 - miejsce 9, za rok 2014/2015 - miejsce VI)
- Praca i osiągnięcia moje
i kolegów z pracy przyczyniły się do decyzji o budowie
w mojej szkole boiska lekkoatletycznego oraz gruntownym remoncie Sali gimnastycznej,
- Uczniowie rywalizują wśród najlepszych podnosząc swoje umiejętności,
- Przeciwdziałam patologiom społecznym poprzez zagospodarowanie czasu młodzieży,
- Zapobiegam powstającej nadwadze młodzieży,
- Podnoszę ogólną sprawność fizyczną młodzieży,
- Podnoszę jakość pracy szkoły,
- Uczeń zna przepisy gry badmintona i unihokeja,
-Uczniowie poprawnie wykonują elementy techniczno taktyczne,
- Zwiększenie atrakcyjności szkoły i promocja
w środowisku.
§ 8 ust.2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów
edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki, typu
i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony

1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych. 1.Problemy wychowawcze z uczniem - Szymon Baran
2. Problemy wychowawcze z uczniem - Mateusz Moskal
- ustabilizowanie relacji koleżeńskich w klasie,
- uczeń M. Moskal pomimo problemów wychowawczych prawdopodobnie ukończy szkołę.


Podpis ........................
Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.