Katalog Justyna Zębala, 2016-06-28 Bytów Język niemiecki, Plany rozwoju zawodowego plan rozwoju na stopień nauczyciela dyplomowanego PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NA STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO* mgr Justyna Zębala nauczyciel języka niemieckiego nauczyciel plastyki bibliotekarz w Zespole Szkół w Ugoszczy Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2013 Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2016 Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy 1. Wstępna analiza własnych umiejętności. - autorefleksja VIII/IX. 2013 -notatka 2. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli -analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego -śledzenia zmian w prawie oświatowym -poprawnie sformułowany wniosek o rozpoczęcie stażu 3. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego. -opracowanie planu rozwoju zawodowego IX.2013 -zatwierdzony przez Dyrektora Szkoły plan rozwoju zawodowego 4. Dokumentowanie realizacji zadań wynikających z planu rozwoju zawodowego. -systematyczne gromadzenie dokumentacji potwierdzającej realizację planu rozwoju zawodowego -zgromadzona dokumentacja 5.Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. -przygotowanie i opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego Zgodnie z brzmieniem §8 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli planuję w okresie odbywania stażu zrealizować następujące zadania: I. Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie metod i warsztatu pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej ( §8 ust.1 pkt 1 ) 1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły - udział w szkoleniach organizowanych przez ośrodki doskonalenia nauczycieli, szkolenia internetowe -udział w warsztatach organizowanych przez wydawnictwa 2. Stosowanie technologii komputerowej w opracowaniu dokumentacji związanej z awansem zawodowym -wykorzystanie komputera do przygotowania dokumentacji potrzebnej do awansu zawodowego -przykłady opracowanych materiałów 3. Przygotowywanie lekcji języka niemieckiego z wykorzystaniem komputera 4. Przygotowanie przez uczniów z klas gimnazjalnych prezentacji multimedialnej z zakresu Historii Sztuki - przeprowadzenie lekcji języka niemieckiego pracowni komputerowej II. Realizowanie zadań służących podniesieniu jakości pracy szkoły (§ 8 ust.1 pkt 2) 1. Opracowanie słowniczka języka niemieckiego dla uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego. -przygotowanie wraz z uczniami słowniczka w języku niemieckim -słowniczek języka niemieckiego dla klas gimnazjalnych 2. Organizacja (współorganizacja) konkursów dydaktyczno-bibliotecznych w szkole. -przygotowanie materiałów pomocniczych 3. Organizowanie wycieczek, imprez szkolnych i klasowych - współorganizacja Kiermaszu Bożonarodzeniowego, Dnia Edukacji Narodowej, 85- lecia szkoły, konkursu kolęd balu karnawałowego, Pasowania pierwszoklasistów 4. Współpraca z rodzicami. - pedagogizacja rodziców 5. Praca przy gazetkach tematycznych. - przygotowywanie gazetek z języka niemieckiego i bibliotecznych, 6. Tworzenie dekoracji na uroczystości szkolne. - przygotowywanie elementów zdobniczych na uroczystości szkolne 7. Praca, jako wychowawca świetlicy - prowadzenie zajęć świetlicowych III. Pogłębianie wiedzy i umiejętności służących własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego ( §8 ust. 1 pkt 3 ) 1. Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego nauczycieli adekwatnych do potrzeb szkoły ( warsztaty, kursy, szkolenia, konferencje metodyczne, kursy i szkolenia internetowe) -wdrażanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły 2. Samodzielne studiowanie literatury fachowej i czasopism dla nauczycieli. -pogłębianie wiedzy i wdrażanie jej w podnoszeniu jakości pracy szkoły 3. Śledzenie na bieżąco ofert wydawniczych oraz zaopatrzenie się w nowe pozycje, a także przeglądanie stron internetowych. Samodzielne pogłębianie wiedzy poprzez poszukiwanie nowych metod aktywizujących 4. Ukończenie studiów podyplomowych Technika i Plastyka, ukończenie kursów doskonalących Papieroplastyka i Higiena i emisja głosu Poszerzenie kwalifikacji zawodowych I. Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły ( §8 ust.2 pkt 1 ) 1. Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu. -udział w szkoleniowych radach pedagogicznych 2.Pełnienie dodatkowych zadań i funkcji w szkole. -udział w pracach komisji konkursowych - członek komisji podczas egzaminów gimnazjalnych -opiekun klubu artystycznego „Plastusie” - opiekun SU -prowadzenie Kroniki Szkolnej - opieka nad praktykantami szkolnymi - opiekun stażu -opiekun projektów gimnazjalnych - opiekun na świetlicy szkolnej - opiekun na wycieczkach - opiekun kół zainteresowań - osoba odpowiedzialna za dekoracje uroczystości szkolnych - opieka nad uczniami podczas konkursów pozaszkolnych - fotografowanie podczas uroczystości szkolnych okres stażu -potwierdzenie Dyrektora Szkoły 3. Organizowanie i rozwój własnego warsztatu pracy. - analiza dokumentacji szkoły. - analiza dokumentów prawnych. - śledzenie zmian zachodzących w prawie oświatowym -opieka i urządzenie klasopracowni - tworzenie rocznych planów pracy z zakresu nauczania języka niemieckiego i plastyki oraz pracy biblioteki szkolnej -organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych -studiowanie fachowej literatury pedagogicznej, poszukiwanie nowych metod aktywizujących uczniów na zajęciach języka niemieckiego, urozmaicenie i uatrakcyjnienie zajęć. - bieżące śledzenie publikacji w Internecie związanych z nauczaniem języka niemieckiego - przygotowanie i przeprowadzenie konkursów szkolnych - opracowanie testów oraz przeprowadzenie eliminacji wewnątrzszkolnych w przypadku konkursów organizowanych przez inne instytucje i szkoły - pozyskiwanie pozycji książkowych - roczny plan pracy - tablice gramatyczne Spis pozycji książkowych 4. Realizowanie edukacji czytelniczej i medialnej. - opracowanie harmonogramu lekcji prowadzonych przez nauczyciela bibliotekarza; - realizacja i ewaluacja zajęć przeprowadzanych na podstawie własnych scenariuszy; - przygotowanie uroczystości „Pasowania uczniów klas pierwszych na czytelników biblioteki szkolnej” - organizowanie wystaw tematycznych, gazetek i ekspozycji książek i czasopism ( w tym prac uczniów); - organizacja konkursów czytelniczych 5. Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnych do potrzeb nauczyciela i szkoły oraz wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce: Kursy doskonalące: szkolenia, konferencje, warsztaty prowadzone przez ODN, CEN, EDU inne instytucje, szkolenia internetowe - obserwowanie zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli 6. Organizowanie dodatkowych kółek zainteresowań. Kółko języka niemieckiego dla uczniów zdolnych Praca z uczniami biorącymi udział w konkursach, przedstawieniach oraz przygotowanie uczniów do sprawdzianu w trzeciej klasie gimnazjum z języka niemieckiego 7. Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów mających trudności w uczeniu się języka niemieckiego. Kółko dla uczniów mających trudności w nauce języka niemieckiego Okres stażu Plany pracy zajęć wspierających naukę języka niemieckiego dla uczniów, 8. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych.Udział w zajęciach warsztatowych, zbieranie informacji, autorefleksja i samoocena. Współpraca z nauczycielami języka niemieckiego i plastyki. 9. Podejmowanie dodatkowych zadań w celu rozwijania zainteresowań i twórczej działalności uczniów. Przygotowywanie uczniów do konkursów. Pomoc w zbieraniu materiałów, rozmowy z dziećmi. Zaangażowanie dzieci we wspólną pracę nad przygotowaniem projektów, konkursów oraz przedstawień Okres stażu II. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. § 8.ust.2.pkt 2. 1. Zastosowanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy Organizowanie zajęć z języka niemieckiego i bibliotecznych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, komputera, Internetu. Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby zajęć z języka niemieckiego. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowania materiałów Tworzenie multimedialnych materiałów dydaktycznych za pomocą programu Power Point nt. Historia Sztuki. Korzystanie z technologii komputerowej przy opracowywaniu scenariuszy zajęć, testów, sprawdzianów, kart pracy, programów, referatów, sprawozdań, narzędzi ewaluacyjnych, dyplomów, materiałów do gazetek, pomocy dydaktycznych, dokumentacji związanej z awansem zawodowym Zapisy planów, sprawozdań, ogłoszeń itp. Korzystanie z Internetu w celach dydaktyczno – wychowawczych i innych wynikających z działalności szkoły Wykorzystanie w pracy innych narzędzi: aparatu fotograficznego, skanera, kamery, rzutnika 2. Opublikowanie planu rozwoju zawodowego. Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie. II. Umiejętność dzielenia się swoją widzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły § 8.ust.2.pkt 2. 1. Udostępnienie innym nauczycielom swoich opracowań, scenariuszy, konspektów. Opracowywanie i przekazywanie materiałów. Opracowanie słowniczka języka niemieckiego dla uczniów przygotowujących się do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego Słowniczek języka niemieckiego dla klas gimnazjalnych 2. Przygotowanie i prowadzenie zajęć otwartych. Zajęcia otwarte z języka niemieckiego dla zainteresowanych nauczycieli i rodziców uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum, 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. Wspólne opracowanie scenariuszy uroczystości 4. Udział w opracowaniu dokumentacji szkolnej, określającej zasady funkcjonowania szkoły Tworzenie regulaminów szkolnych : - planu pracy Szkolnego Klubu Artystycznego „PLASTUSIE” - plan pracy SU - plan pracy kółek języka niemieckiego - plan pracy zajęć dla uczniów mających trudności w nauce języka niemieckiego 5. Opracowanie materiałów pomocniczych w przygotowaniu do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego. -opracowanie teczki z arkuszami egzaminacyjnymi dla klas gimnazjalnych -przekazanie materiałów do biblioteki szkolnej do wykorzystania przez innych nauczycieli oraz uczniów 6. Udział w posiedzeniach rad pedagogicznych Uczestnictwo w radach pedagogicznych i szkoleniowych wg harmonogramu pracy szkoły 7. Współpraca z pedagogiem szkolnym Korzystanie z pomocy pedagoga szkolnego. 8. Opublikowanie w Internecie Planu Rozwoju. Umieszczenie planu rozwoju zawodowego w Internecie. § 8 ust. 2 pkt. 4 a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. 1. Opracowanie i wdrożenie programu i scenariuszy. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć przygotowujących uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka niemieckiego. Współtworzenie regulaminu konkursów Opracowanie programu planu pracy z uczniami mającymi orzeczenia poradni psychologiczno – pedagogicznej zajęcia wyrównawcze Opracowanie programu zajęć z języka niemieckiego dla uczniów zdolnych. Przygotowanie uczniów do konkursu przedmiotowego – praca z uczniem zdolnym 2. Pełnienie funkcji opiekuna Szkolnego Klubu Artystycznego „PLASTUSIE” 3. Pełnienie funkcji opiekuna SU Opracowanie i wdrażanie do realizacji programu działalności SKA Organizowanie pracy SU Według Harmonogramu planu pracy SKA Sprawozdanie z realizacji planu pracy § 8.ust.2.pkt 4c. Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych 1. Współpraca z rodzicami. Zachęcanie rodziców do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły. stały kontakt telefoniczny i mailowy z rodzicami uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych lub w trudnej sytuacji materialnej oraz życiowej, 2. Pogłębianie wiedzy na temat problemów uczniów, ich sytuacji rodzinnej i stosunków interpersonalnych. Prowadzenie zebrań, indywidualne rozmowy z rodzicami uczniów lub prawnymi opiekunami. Kontakty z pedagogiem szkolnym Kontakty z wychowawcami klas. 3. Integracja społeczności szkolnej. Integracja zespołu klasowego: imprezy klasowe, wycieczki, pomoc koleżeńska. . 4. Współorganizacja i opieka nad uczniami biorącymi udział w konkursach językowych i plastycznych Organizowanie etapów szkolnych konkursów językowych -przygotowanie uczniów do udziału w konkursach 5. Obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli Udział w lekcjach otwartych innych nauczycieli Dzielenie się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem 7. Prowadzenie zajęć otwartych dla innych nauczycieli i rodziców Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. 8. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia zawodowego Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego i wykorzystanie zdobytej wiedzy i umiejętności w podnoszeniu jakości pracy szkoły 9. Doposażenie klasopracowni w niezbędne pomoce. organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych 10. Rozwijanie zdolności i zainteresowań uczniów poprzez prowadzenie kółka języka niemieckiego i kółka plastycznego Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów zdolnych Okres stażu Plany pracy zajęć wspierających naukę języka niemieckiego 11. Opracowanie testów do badania osiągnięć uczniów z języka niemieckiego przed egzaminem gimnazjalnym. Opracowanie narzędzi pomiaru dydaktycznego z języka niemieckiego dla kl gimnazjalnych Okres stażu Testy sprawdzające wiadomości i umiejętności uczniów zdobyte z języka niemieckiego 12. Zorganizowanie i wdrożenie własnych pomysłów dydaktyczno-wychowawczych. -współorganizowanie na terenie szkoły kiermaszu bożonarodzeniowego, balu karnawałowego, działalność haretatywna SU § 8.ust.2.pkt 4f. Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. 1. Publikacja i popularyzacja materiałów związanych z wykonywana pracą Dzielenie się swoim zapleczem dydaktycznym poprzez publikowanie planu rozwoju i sprawozdania z realizacji planu rozwoju 2. Ukończenie studiów podyplomowych „ Technika i plastyka” w Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy 3. Ukończenie Kursu Kierownika wycieczek szkonych Okres stażu 4. Ukończenie kursu „Papieroplastyka” 5. Ukończenie kursu „ Higiena i emisja głosu” 6. Uzyskanie Nagrody Dyrektora za szczególne osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze i pracę społeczną na rzecz szkoły 14.10.2014r. 7. Uzyskanie Nagrody Dyrektora za szczególne osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze oraz wysokie osiągnięcia uczniów na konkursach przedmiotowych oraz pracę na rzecz szkoły 14.10.2015r. 8. Uzyskanie przez uczniów tytułu Laureata i Finalisty w Wojewódzkim Konkursie Języka Niemieckiego § 8.ust.2.pkt 5. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły. 1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności w zakresie zaspokajania potrzeb wychowawczych, w tym studiowanie fachowej literatury Rozpoznanie i rozwiązanie wybranego problemu edukacyjnego i wychowawczego 2. Sporządzenie planu pracy wychowawczej klasy i jego ewaluacja. Uwzględnienie indywidualnych potrzeb uczniów 3. Współpraca z Poradnią Psychologiczno Pedagogiczną. Kierowanie uczniów na badania do poradni, konsultacje. Okres stażu 4. Współpraca z rodzicami Pedagogizacja rodziców dzieci w trakcie spotkań wywiadowczych Okres stażu Plan i tematyka spotkań. * powyższy plan może ulegać modyfikacjom zgodnie z bieżącymi potrzebami 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. Nr 260, poz. 2593) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 listopada 2007 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli. Zatwierdził/a: Opracowała: ........................................ Justyna Zębala Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |