Katalog Monika Błoch, 2016-06-28 Łódź Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego Informacje personalne: 1. Imię i nazwisko nauczyciela: Monika Błoch 2. Posiadane kwalifikacje: a) magister filologii polskiej – Wydział Filologiczny Uniwersytetu Łódzkiego b) Podyplomowe Studium Historii i Wiedzy o Społeczeństwie - Wydział Nauk Historycznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu 3. Nauczane przedmioty: wiedza o społeczeństwie 4. Zajęcia opiekuńczo-wychowawcze: świetlica szkolna 5. Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 6. Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2013 r. 7. Przewidywana data zakończenia stażu: 31.05.2016 r. Zadania organizacyjne Zadania Sposoby, formy realizacji Termin realizacji Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli oraz dokumentacji szkolnej Złożenie wniosku Opracowanie planu rozwoju zawodowego IX 2013 IX 2013 IX 2013 Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego Gromadzenie materiałów i dokumentów W toku stażu Przygotowanie projektu sprawozdania Analiza, opis realizacji planu rozwoju zawodowego V 2016 § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podnoszenia jakości pracy szkoły Zadania Formy realizacji Termin realizacji Doskonalenie metod i warsztatu pracy Samokształcenie w oparciu o dostępną literaturę fachową oraz artykuły z prasy oświatowej Udział w szkoleniach, kursach i warsztatach metodycznych poza szkołą Udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli, posiedzeniach i szkoleniach Rady Pedagogicznej W toku stażu W toku stażu W toku stażu Zdobycie dodatkowych kwalifikacji Studia podyplomowe Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna 2013-2014 Udział w zajęciach otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli Obserwacja zajęć otwartych prowadzonych przez innych nauczycieli W toku stażu Diagnozowanie osiągnięć edukacyjnych uczniów Opracowanie narzędzi badawczych do diagnozy edukacyjnej Dokonywanie korekty i modyfikacji pracy z uczniami pod katem uzyskanych wyników Porównywanie uzyskanych wyników i ocena skuteczności podjętych działań W toku stażu Prowadzenie zajęć dodatkowych: praca z uczniem mającym trudności w nauce oraz z uczniem zdolnym Podejmowanie działań na rzecz uczniów mających trudności w nauce oraz na rzecz uczniów zdolnych; praca z uczniami Zorganizowanie pomocy uczniowskiej w zespole świetlicowym W toku stażu Prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów mających uogólnione trudności w nauce w ramach świadczenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej Opracowanie scenariuszy, kart pracy W toku stażu Organizowanie imprez świetlicowych oraz uroczystości szkolnych Opracowanie scenariuszy Przygotowanie uczniów Wykonanie dekoracji W toku stażu zgodnie z kalendarzem imprez świetlicowych i szkolnych Analiza Egzaminów gimnazjalnych w części humanistycznej i opracowanie wyników Sporządzenie raportu i zapoznanie z nim Rady Pedagogicznej Wykorzystanie wyników z egzaminu w celu podniesienia jakości pracy szkoły W październiku w toku stażu W toku stażu Praca w komisji w trakcie egzaminów zewnętrznych Pełnienie funkcji przewodniczącego lub członka zespołu egzaminacyjnego i udział w pracach komisji W toku stażu Tworzenie i aktualizacja dokumentów szkolnych Udział w pracy zespołów aktualizujących i tworzących szkolne dokumenty; opracowanie wniosków do dalszej pracy W toku stażu zgodnie z potrzebami Ewaluacja Programu Profilaktyki Szkoły Podstawowej Zespołu Szkolno-Gimnazjalnego w Czarnocinie na lata 2013-2015 Przygotowanie i przeprowadzenie ankiet; opracowanie wniosków do dalszej pracy 2014/2015 §8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej Zadania Formy realizacji Termin realizacji Doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej w pracy dydaktycznej i opiekuńczo–wychowawczej Doskonalenie umiejętności komputerowych Publikacje na stronach internetowych (www. szkoły, portale edukacyjne) Wykorzystanie zasobów Internetu, np. do przygotowywania konkursów Wzbogacanie warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych oraz środków audiowizualnych: - wykonanie pomocy dydaktycznych na zajęcia (kart pracy, rebusów, łamigłówek, prezentacji multimedialnych) - opracowanie dyplomów, podziękowań, zaproszeń technologią komputerową Słuchanie utworów muzycznych (CD), oglądanie bajek i filmów (DVD), prowadzenie lekcji z wykorzystaniem komputera, Internetu i programów multimedialnych W toku stażu W toku stażu W toku stażu W toku stażu W toku stażu Opracowanie dokumentacji świetlicy (listy, karty zgłoszeń, plany, sprawozdania) Opracowanie materiałów przy użyciu technologii komputerowej W toku stażu §8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z i innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć Zadania Formy realizacji Termin realizacji Prowadzenie zajęć otwartych Opracowanie scenariuszy zajęć, przeprowadzenie zajęć, omówienie i analiza, ewaluacja W toku stażu Prowadzenie szkoleniowych Rad Pedagogicznych Przygotowanie materiałów szkoleniowych W toku stażu Zamieszczanie w Internecie własnych publikacji Opublikowanie w portalu internetowym zatwierdzonego planu rozwoju zawodowego, scenariuszy zajęć oraz uroczystości szkolnych W toku stażu Praca w Zespole przedmiotowym humanistów Opracowanie planu pracy, konsultacje i wymiana doświadczeń, opracowanie sprawozdania W toku stażu Pełnienie funkcji opiekuna stażu / pomoc nauczycielowi stażyście Prowadzenie zajęć w obecności nauczyciela stażysty Obserwowanie lekcji Pomoc w napisaniu planu rozwoju zawodowego oraz sprawozdania z jego realizacji Przygotowanie projektu oceny W toku stażu, zgodnie z potrzebami szkoły Udostępnienie swojego warsztatu pracy innym nauczycielom Udostępnianie innym nauczycielom własnych: opracowań i referatów, pomocy dydaktycznych W toku stażu, według potrzeb §8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich Zadania Formy realizacji Termin realizacji Opracowanie i wdrożenie autorskiego programu z zakresu działań opiekuńczo-wychowawczych świetlicy dotyczącego bezpieczeństwa Opracowanie programu Pozyskanie opinii Rady Pedagogicznej Realizacja programu Ewaluacja programu 2014/2015 §8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych Zadania Formy realizacji Termin realizacji Organizowanie konkursów szkolnych oraz udział w konkursach międzyszkolnych Opracowanie regulaminów konkursów Przygotowanie uczniów Zorganizowanie konkursów lub udział w nich W toku stażu Zorganizowanie akcji „Tydzień czytania” Opracowanie programu akcji i jego realizacja; współpraca z biblioteką szkolną W toku stażu Zorganizowanie wieczorku poetyckiego Przygotowanie uczniów do poprawnej recytacji W toku stażu Organizowanie wycieczek Wycieczki tematyczne i okolicznościowe (np. Miejsca Pamięci Narodowej, ZOO, kina, muzea) W toku stażu Promowanie działalności świetlicy Przygotowanie wystaw prac uczniów jako dekoracji świetlicy W toku stażu §8 ust. 2 pkt 4e Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami Zadania Formy realizacji Termin realizacji Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych Kontakty z rodzicami, wychowawcami i pedagogiem szkolnym W toku stażu Nawiązanie współpracy ze strażą pożarną oraz służbą zdrowia Organizacja spotkań oraz wycieczek do miejsc pracy strażaka, lekarza W toku stażu Współpraca ze szkolną pielęgniarką Cykl pogadanek na temat zdrowego stylu życia: „Odżywiaj się zdrowo” W toku stażu Udział w akcjach charytatywnych i społecznych Udział w akcji “Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy” Opieka nad dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych Styczeń 2014-2016 W toku stażu Współpraca z pedagogiem szkolnym Poznanie sytuacji rodzinnej wychowanków, pomoc wychowankom i rodzicom Zapoznanie się z opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej W toku stażu W toku stażu §8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony Zadania Formy realizacji Termin realizacji Rozpoznanie i rozwiązanie problemu edukacyjnego i wychowawczego Sporządzenie opisu i analizy przypadku: - wychowawczego - edukacyjnego W toku stażu Czarnocin, 13.09.2013 roku ........................ podpis nauczyciela Plan rozwoju zawodowego zatwierdzam / nie zatwierdzam ................................. .......................................... data podpis dyrektora Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |