![]() |
![]() |
Katalog Barbara Rakowska , 2016-06-28 koszalin Matematyka, Scenariusze SCENARIUSZ ZAJĘCIA Z OBSZARU EDUKACJI MATEMATYCZNEJSCENARIUSZ ZAJĘCIA Z OBSZARU EDUKACJI MATEMATYCZNEJ Grupa dzieci: 5-latki Temat: Pisanki, pisanki jajka malowane –klasyfikowanie elementów zbioru wg wielkości, koloru, ilości, utrwalenie dodawania w zakresie 10, utrwalenie poznanych cyfr i znaków +, >, =. Cel ogólny: Stwarzanie okazji do przeliczania, klasyfikowania i porównywania liczebności zbiorów w zakresie 10. Cele szczegółowe: - porównuje liczebność zbiorów poprzez przeliczanie w zakresie 10 - układa, odczytuje zapisy matematyczne stosując poznane cyfry i znaki -zna figury geometryczne - klasyfikuje pisanki wg kolorów, wzorów, wielkości - operuje wielkościami: mały, większy i największy -lekki, ciężki -zna figury geometryczne - posługuje się określeniami: mniej o, więcej o, tyle samo. Metody pracy: podająca, aktywizująca, ćwiczenia praktyczne Formy organizacyjne pracy: zbiorowa, zespołowa, indywidualna Środki dydaktyczne: kukiełka zajączka, jajka w gniazdach, sylwety jajek, liczmany, pociąg z działaniem dodawania, karty pracy, nagranie ,, Taniec w skorupkach” magnetofonowe, koszyczki do naklejania jajek. Przebieg: 1. Nawiązanie do zbliżających się Świąt Wielkanocnych i zwyczajach z nimi związanymi. 2. Zaprezentowanie historii o zajączku, który szukał jajeczek do koszyczka, wypełnienie koszyczka zajączka jajkami od zwierząt: - przepiórki- 4 - kury- 3 - strusia-1 3. Oglądanie jaj, opisywanie ich wyglądu, wagi-lekkie, ciężkie 4. Odsłonięcie pomalowanych jaj zwierząt na tablicy 4. Klasyfikowanie jaj ze względu na: - kolor, wykonanie działania 5>3 -wielkość , wykonanie działania 4+3+1=8 - wzorki figury geometryczne, wykonanie działań których wynik jest zawsze 8 np; 2+2+2+2=8 itp. 7. Zabawa ruchowa do muzyki ,, Taniec w skorupkach” Musorgskiego. Na przerwę w muzyce wiązanie kół zgodnie z pokazana cyfrą. Podczas zabawy dzieci- kurki idą grzebią pazurkami, podskakują. 8. Odsłonięcie drugiej tablicy. Na tablicy jest przedstawiony pociąg zajączka, którego wagony mają napisane działanie dodawania . Zadaniem dzieci jest wybrać kolorową część wagonika z odpowiednim wynikiem dodawania i umieścić ją na wagoniku z lokomotywą. 9. Wykonanie pracy przy stole z uzupełnieniem ilości jajek w koszyczku, uzupełnienie ich liczebności do liczby wskazanej na koszyczku. 10. Poszukiwanie gniazdek z jajkami przez zespoły. Po odnalezieniu gniazdek przeliczanie jajek, określenie liczebności jajek: więcej, mniej, tyle samo ile jest dzieci. Przeczytanie życzeń wielkanocnych od zajączka. Barbara Rakowska Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |