Katalog Katarzyna Trojańczyk, 2016-06-28 Gdańsk Zajęcia zintegrowane, Plany pracy "Chcę wiedzieć więcej" - program zajęć rozwijających dla kl. IIProgram zajęć dodatkowych „Chcę wiedzieć więcej. Zajęcia rozwijające dla kl. II” Prowadzący zajęcia: Katarzyna Trojańczyk Liczba godz. tygodniowo: 1 godz. lekcyjna Termin: środa, 6 godz. lekcyjna Cele: • Doskonalenie techniki czytania • Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem • Rozwijanie zdolności matematyczno-logicznych • Ćwiczenie praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania różnego rodzaju zadań testowych Zadania: • pomoc uczniom w udoskonaleniu techniki czytania i w rozwijaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem • ćwiczenia głośnego czytania i czytania ze zrozumieniem w oparciu o przygotowywane przez nauczyciela teksty i karty pracy • wykonywanie ćwiczeń rozwijających koncentrację uwagi i pamięć • poszerzanie zakresu materiału edukacji matematycznej • ćwiczenie myślenia matematycznego i umiejętności zastosowania go w praktyce • poznanie technik sprawnego i efektywnego rozwiązywania zadań testowych Tematyka zajęć: 1. Omówienie zasad pracy na zajęciach. Poznanie reguł i etapów rozwiązywania zadań podczas konkursów wiedzowych. 2. Doskonalenie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem – układanie zdań we właściwej kolejności – praca indywidualna. 3. Rozwiązywanie testów matematycznych przygotowujących do „Kangurka” 4. Indywidualne czytanie testu A. Lindgren „ Szkoła według Pippi”*. Rozwiązywanie zadań testowych sprawdzających zrozumienie przeczytanego tekstu. 5. Ćwiczenia logicznego myślenia matematycznego. Zadania i zagadki logiczne. 6. Ciekawostki o zwierzętach – dopasowywanie informacji o danym zwierzęciu do jego nazwy. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem. 7. Indywidualne czytanie tekstu M. Kownackiej pt. „Kajtuś”*. Udzielanie odpowiedzi na pytania dot. przeczytanego tekstu. 8. Rozwiązywanie testu z zadaniami matematyczno – logicznymi. Ćwiczenie tempa rozwiązywania zadań matematycznych. 9. „Jak nasza mama hodowała potwora” – głośne czytanie fragmentu książki J. Papuzińskiej , indywidualne udzielanie odpowiedzi na pytania dot. przeczytanego tekstu. 10. Obliczenia pieniężne, czasowe i kalendarzowe. Zadania wykraczające poza materiał kl. II. 11. Rozwiązywanie testu na zrozumienie fragmentu książki J. Duszyńskiej pt. „Cudaczek – Wyśmiewaczek” – „Obrażalska” 12. Rozwiązywanie zadań matematycznych z ubiegłorocznych testów „Kangurek”. 13. „Wyrwidąb i Waligóra” - ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu nr 5 ze zbioru W.Gierat „Czytam i rozumiem”. Rozwiązywanie testu: „Sprawdź, czy dobrze zrozumiałeś?” 14. Przeliczanie jednostek wagi, miary, pojemności i czasu – przygotowanie do rozwiązywania zadań. 15. Głośne czytanie fragmentu książki pt. „Doktor Dolittle i jego zwierzęta”. *Udzielanie odpowiedzi dot. przeczytanego tekstu. 16. „Słoń” – indywidualna praca z tekstem L.J. Kern „Proszę słonia”. 17. Ćwiczenia logicznego myślenia matematycznego. Zadania i zagadki logiczne. Etapy rozwiązywania zadań tekstowych. 18. „Jasio opowiada…” – ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu nr 8 ze zbioru W.Gierat „Czytam i rozumiem”. Rozwiązywanie krzyżówki nawiązującej do przeczytanych treści, eliminowanie zdań niepasujących do treści. 19. Ćwiczenia logicznego myślenia matematycznego. Zadania i zagadki logiczne. 20. Początek wielkiej wyprawy z Muminkami. Praca z fragmentem książki T. Jansson „Kometa nad Doliną Muminków”.* 21. Rozwiązywanie testu nr 12 zbioru M. Bogdanowicz, K. Sirak – Stopińskiej „Lubię czytać ze zrozumieniem”. Rozwiązywanie zadań do tekstu „Zwierzątko mojej mamy”. 22. Rozwiązywanie zadań matematycznych z ubiegłorocznych testów „Kangurek”. 23. Głośne czytanie fragmentu książki A. Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” . Pisanie opowiadania na podstawie wysłuchanych treści. 24. „Gra w Misie – patysie” z bohaterami książki A.A. Milne „Chatka Puchatka”- rozwiązywanie zadań do tekstu nr 13 ze zbioru M. Bogdanowicz, K. Sirak – Stopińska „Lubię czytać ze zrozumieniem”. 25. Rozwiązywanie testu z zadaniami matematyczno – logicznymi. Ćwiczenie sposobów rozwiązywania zadań testowych. 26. Głośne czytanie fragmentu książki J. Brzechwy „Akademia Pana Kleksa” – „Baśniowa opowieść o księżycowych ludziach”. Miniturniej ze znajomości i zrozumienia czytanych treści. 27. Zadania usprawniające logiczne myślenie. Gry i zagadki ułatwiające koncentrację na zadaniu. 28. „Lech, Czech i Rus”. Rozwiązywanie zadań sprawdzających zrozumienie przeczytanej przez nauczyciela legendy. 29. Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu nr 7 ze zbioru W. Gierat „Czytam i rozumiem” pt. „Rudy lis”. Odnajdywanie fragmentów pasujących do przeczytanych treści. 30. Rozwiązywanie zadań matematycznych z ubiegłorocznych testów „Kangurek”. 31. Wykonywanie rysunku zgodnie z instrukcją – karty pracy. 32. „Przyjacielska pomoc” - ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu nr 7 ze zbioru W.Gierat „Czytam i rozumiem”. Wymyślanie zakończenia opowiadania. 33. Test podsumowujący poznane techniki rozwiązywania zadań matematycznych. Wdrożenie systemu rozwiązywania zadań do pracy na konkursach. 34. Doskonalenie umiejętności głośnego czytania – Wakacje Mikołajka. Indywidualne rozwiązywanie przygotowanych przez nauczyciela kart pracy związanych z przeczytanym fragmentem. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |