Katalog

Katarzyna Trojańczyk, 2016-06-28
Gdańsk

Zajęcia zintegrowane, Plany pracy

"Chcę wiedzieć więcej" - program zajęć rozwijających dla kl. II

- n +

Program zajęć dodatkowych „Chcę wiedzieć więcej. Zajęcia rozwijające dla kl. II”
Prowadzący zajęcia: Katarzyna Trojańczyk
Liczba godz. tygodniowo: 1 godz. lekcyjna
Termin: środa, 6 godz. lekcyjna

Cele:
• Doskonalenie techniki czytania
• Doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem
• Rozwijanie zdolności matematyczno-logicznych
• Ćwiczenie praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym
• Rozwijanie umiejętności rozwiązywania różnego rodzaju zadań testowych

Zadania:
• pomoc uczniom w udoskonaleniu techniki czytania i w rozwijaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem
• ćwiczenia głośnego czytania i czytania ze zrozumieniem w oparciu o przygotowywane przez nauczyciela teksty i karty pracy
• wykonywanie ćwiczeń rozwijających koncentrację uwagi i pamięć
• poszerzanie zakresu materiału edukacji matematycznej
• ćwiczenie myślenia matematycznego i umiejętności zastosowania go w praktyce
• poznanie technik sprawnego i efektywnego rozwiązywania zadań testowych

Tematyka zajęć:
1. Omówienie zasad pracy na zajęciach. Poznanie reguł i etapów rozwiązywania zadań podczas konkursów wiedzowych.
2. Doskonalenie umiejętności cichego czytania ze zrozumieniem – układanie zdań we właściwej kolejności – praca indywidualna.
3. Rozwiązywanie testów matematycznych przygotowujących do „Kangurka”
4. Indywidualne czytanie testu A. Lindgren „ Szkoła według Pippi”*. Rozwiązywanie zadań testowych sprawdzających zrozumienie przeczytanego tekstu.
5. Ćwiczenia logicznego myślenia matematycznego. Zadania i zagadki logiczne.
6. Ciekawostki o zwierzętach – dopasowywanie informacji o danym zwierzęciu do jego nazwy. Ćwiczenia w czytaniu ze zrozumieniem.
7. Indywidualne czytanie tekstu M. Kownackiej pt. „Kajtuś”*. Udzielanie odpowiedzi na pytania dot. przeczytanego tekstu.
8. Rozwiązywanie testu z zadaniami matematyczno – logicznymi. Ćwiczenie tempa rozwiązywania zadań matematycznych.
9. „Jak nasza mama hodowała potwora” – głośne czytanie fragmentu książki J. Papuzińskiej , indywidualne udzielanie odpowiedzi na pytania dot. przeczytanego tekstu.
10. Obliczenia pieniężne, czasowe i kalendarzowe. Zadania wykraczające poza materiał kl. II.
11. Rozwiązywanie testu na zrozumienie fragmentu książki J. Duszyńskiej pt. „Cudaczek – Wyśmiewaczek” – „Obrażalska”
12. Rozwiązywanie zadań matematycznych z ubiegłorocznych testów „Kangurek”.
13. „Wyrwidąb i Waligóra” - ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu nr 5 ze zbioru W.Gierat „Czytam i rozumiem”. Rozwiązywanie testu: „Sprawdź, czy dobrze zrozumiałeś?”
14. Przeliczanie jednostek wagi, miary, pojemności i czasu – przygotowanie do rozwiązywania zadań.
15. Głośne czytanie fragmentu książki pt. „Doktor Dolittle i jego zwierzęta”. *Udzielanie odpowiedzi dot. przeczytanego tekstu.
16. „Słoń” – indywidualna praca z tekstem L.J. Kern „Proszę słonia”.
17. Ćwiczenia logicznego myślenia matematycznego. Zadania i zagadki logiczne. Etapy rozwiązywania zadań tekstowych.
18. „Jasio opowiada…” – ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu nr 8 ze zbioru W.Gierat „Czytam i rozumiem”. Rozwiązywanie krzyżówki nawiązującej do przeczytanych treści, eliminowanie zdań niepasujących do treści.
19. Ćwiczenia logicznego myślenia matematycznego. Zadania i zagadki logiczne.
20. Początek wielkiej wyprawy z Muminkami. Praca z fragmentem książki T. Jansson „Kometa nad Doliną Muminków”.*
21. Rozwiązywanie testu nr 12 zbioru M. Bogdanowicz, K. Sirak – Stopińskiej „Lubię czytać ze zrozumieniem”. Rozwiązywanie zadań do tekstu „Zwierzątko mojej mamy”.
22. Rozwiązywanie zadań matematycznych z ubiegłorocznych testów „Kangurek”.
23. Głośne czytanie fragmentu książki A. Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” . Pisanie opowiadania na podstawie wysłuchanych treści.
24. „Gra w Misie – patysie” z bohaterami książki A.A. Milne „Chatka Puchatka”- rozwiązywanie zadań do tekstu nr 13 ze zbioru M. Bogdanowicz, K. Sirak – Stopińska „Lubię czytać ze zrozumieniem”.
25. Rozwiązywanie testu z zadaniami matematyczno – logicznymi. Ćwiczenie sposobów rozwiązywania zadań testowych.
26. Głośne czytanie fragmentu książki J. Brzechwy „Akademia Pana Kleksa” – „Baśniowa opowieść o księżycowych ludziach”. Miniturniej ze znajomości i zrozumienia czytanych treści.
27. Zadania usprawniające logiczne myślenie. Gry i zagadki ułatwiające koncentrację na zadaniu.
28. „Lech, Czech i Rus”. Rozwiązywanie zadań sprawdzających zrozumienie przeczytanej przez nauczyciela legendy.
29. Ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu nr 7 ze zbioru W. Gierat „Czytam i rozumiem” pt. „Rudy lis”. Odnajdywanie fragmentów pasujących do przeczytanych treści.
30. Rozwiązywanie zadań matematycznych z ubiegłorocznych testów „Kangurek”.
31. Wykonywanie rysunku zgodnie z instrukcją – karty pracy.
32. „Przyjacielska pomoc” - ciche czytanie ze zrozumieniem tekstu nr 7 ze zbioru W.Gierat „Czytam i rozumiem”. Wymyślanie zakończenia opowiadania.
33. Test podsumowujący poznane techniki rozwiązywania zadań matematycznych. Wdrożenie systemu rozwiązywania zadań do pracy na konkursach.
34. Doskonalenie umiejętności głośnego czytania – Wakacje Mikołajka. Indywidualne rozwiązywanie przygotowanych przez nauczyciela kart pracy związanych z przeczytanym fragmentem.

Wyświetleń: 0


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.