Katalog Alicja Szałęga, 2016-07-22 Rusocice Historia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwojuPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 01. 09. 2013 Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy Data zakończenia stażu: 31. 05. 2016 Główne cele awansu zawodowego: • doskonalenie swoich metod i warsztatu pracy, • podniesienie efektywności własnych działań dydaktyczno – wychowawczych, • podniesienie poziomu pracy szkoły oraz wspieranie rozwoju szkoły, • dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami, • zdobycie stopnia awansu nauczyciela dyplomowanego. Czynności organizacyjne związane z awansem zawodowym Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poznanie procedury awansu zawodowego nauczycieli. • Analiza przepisów prawa oświatowego regulujących system awansu zawodowego: - Rozporządzenia MEN w sprawie uzyskania stopni awansu - fragmentów Karty Nauczyciela oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego. • Tworzenie na własny użytek biblioteczki tekstów aktów prawnych dotyczących awansu. • Napisanie wniosku o rozpoczęcie stażu i planu rozwoju zawodowego. • Uaktualnianie wiedzy na temat awansu (portale internetowe, czasopisma fachowe). Początek stażu Cały okres stażu Wrzesień 2013 Cały staż Zbiór dokumentacji Wniosek, plan rozwoju Biblioteczka 2. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Gromadzenie materiałów i dokumentów. Cały okres stażu Zgromadzone materiały 3. Opracowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. • Analiza, autorefleksja i przygotowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Maj 2016 Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego Zadania wynikające z rozporządzenia. § 8 ust. 2 pkt. 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkół” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych. • Udział w zewnątrzszkolnych formach szkolenia zawodowego: w różnego rodzaju kursach, seminariach, szkoleniach, konferencjach metodycznych, warsztatach. • Udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych. • Aktywny udział w pracy zespołów przedmiotowych. • Samodzielne rozwijanie umiejętności zawodowych poprzez studiowanie literatury metodycznej, pedagogicznej i psychologicznej. • Korzystanie z publikacji i portali internetowych przeznaczonych dla nauczycieli. Cały okres stażu Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Cały okres stażu Zaświadczenia Potwierdzenia, zaświadczenia Potwierdzenie w zeszycie zespołu przedmiotowego Biblioteczka 2. Modyfikowanie warsztatu pracy (metod, zakresu materiału, rodzaju zadań, sposobu oceniania) w celu dostosowania go do potrzeb edukacyjnych uczniów. • Gromadzenie i aktualizacja własnej biblioteki przedmiotowej. • Wzbogacanie szkolnych zasobów dydaktycznych o nowe środki np. książki, plansze, gry dydaktyczne itp. • Opracowanie zestawu nowych metod pracy z uczniami oraz narzędzi i procedur podwyższających atrakcyjność prowadzonych zajęć. - stosowanie aktywizujących metod nauczania - opracowanie pomocy dydaktycznych: testów sprawdzianów, kart pracy. • Prowadzenie pomiaru dydaktycznego-diagnoza wstępna dla klas I. • Opieka nad pracownią historyczną. Cały okres stażu Notatki, karty pracy, testy i sprawdziany przygotowane dla uczniów Zgromadzone środki dydaktyczne 3. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej zadań. • Praca w zespołach szkolnych opracowujących i modyfikujących dokumentację szkolną np. w zespole przedmiotowym, zespole ewaluacji wewnętrznej pracy szkoły, zespole wychowawczym. • Tworzenie i ciągła ewaluacja planów dydaktyczno-wychowawczych, planów pracy poprawy efektywności kształcenia i Przedmiotowego Systemu Oceniania z nauczanych przedmiotów • Zapoznanie uczniów i rodziców z wymaganiami edukacyjnymi. • Przygotowywanie i przeprowadzanie próbnego egzaminu gimnazjalnego, dokonywanie analiz wyników egzaminu. Cały okres stażu Potwierdzenia, dokumentacja własna Analizy, wnioski wyników 4. Rozwijanie zainteresowań i motywowanie uczniów do nauki historii. • Przygotowanie uczniów do historycznych konkursów szkolnych i pozaszkolnych, egzaminu gimnazjalnego. • Uczestniczenie w konkursach. • Praca indywidualna z uczniem zdolnym- zorganizowanie historycznego koła zainteresowań. • Prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów klas III jako przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego. Cały okres stażu Zaświadczenia, sprawozdania, 5. Współudział w organizowaniu imprez szkolnych, uroczystości środowiskowych. • Organizowanie konkursów, projektów, akademii i imprez klasowych. Cały okres stażu Scenariusze, protokoły 6. Organizacja wycieczek edukacyjnych oraz historyczno – krajoznawczych. • Organizacja wycieczek szkolnych do miejsc historii, muzeum, kina, itp. z udziałem uczniów. • Wyjazdy z uczniami do miejsc związanych z dziedzictwem kulturowym. • Udział wraz z uczniami w szkolnych i gminnych uroczystościach rocznicowych. Cały okres stażu Plany wycieczek i sprawozdania z ich realizacji § 8, ust.2, pkt 2 „Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Wykorzystanie Internetu w zakresie działań dydaktyczno-wychowawczych. • Udział w kursach informatycznych, szkoleniach, konferencjach. • Korzystanie z Internetu w codziennym warsztacie pracy jako źródła cennych informacji. • Wykorzystanie Internetu i komputera do czynności związanych ze stażem na nauczyciela dyplomowanego. - Uzyskiwanie wiedzy na temat awansu zawodowego poprzez Internet (portale poświęcone awansowi). - Stworzenie bazy linków do ulubionych portali edukacyjnych. - Konsultowanie się z innymi nauczycielami odbywającymi awans poprzez fora internetowe różnych portali edukacyjnych. - Opublikowanie w portalu internetowym „Planu rozwoju zawodowego”. - Korzystanie z poczty elektronicznej. • Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej podczas przygotowywania różnych materiałów. Cały okres stażu Według potrzeb Zaświadczenia o ukończeniu kursów, szkoleń. Spis portali, zbiór linków, wydruki stron internetowych, notatki dotyczące awansu. 2. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technik komputerowych. . • Tworzenie prezentacji multimedialnych o tematyce historycznej. • Wykorzystanie technologii informacyjnej w nauczaniu historii. • Przygotowywanie nowych narzędzi przydatnych do pracy w szkole. • Wykorzystanie bazy szkolnej do opracowywania własnych zajęć, przygotowywania uczniów do konkursów tematycznych i przedmiotowych. • Wzbogacanie warsztatu pracy poprzez wykorzystanie Internetu, urządzeń multimedialnych, encyklopedii multimedialnych do opracowywania lekcji i zajęć koła przedmiotowego. • Przygotowanie materiałów dydaktycznych, dokumentów, testów techniką komputerową. • Sporządzanie analizy wyników egzaminu gimnazjalnego- tabele, wykresy (również w formie elektronicznej). Cały okres stażu Według potrzeb Programy, prezentacje multimedialne. Konspekty lekcji z wykorzystaniem komputera. Notatki własne, konspekty, karty pracy, testy, sprawdziany. Potwierdzenie, dziennik zajęć Raporty § 8 ust. 2 pkt 3 „Umiejętność dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. • Przekazywanie wiedzy i materiałów metodycznych zdobytych na kursach doskonalących, konferencjach metodycznych, - opracowanie i udostępnienie materiałów dydaktycznych. • Aktywne uczestniczenie w pracach zespołu nauczycieli przedmiotów humanistycznych, dzielenie się doświadczeniem, wypracowanie wspólnych narzędzi pracy. • Przygotowanie i przeprowadzenie rady szkoleniowej w ramach WDN. • Uczestniczenie w pracach komisji konkursowych. • Przeprowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli zespołu humanistycznego pt. „Praca w programie Excel”. Na bieżąco Cały okres stażu Grudzień 2013 Wg potrzeb Materiały szkoleniowe, Scenariusz zajęć, Sprawozdania z pracy zespołów Referat, prezentacja multimedialna Zaświadczenie Zapis w zeszycie zespołu humanistycznego 2. Opublikowanie w portalu internetowym Planu Rozwoju Zawodowego. • Przygotowanie planu i przesłanie na strony internetowe. 2013/2014 Publikacja w Internecie 3. Współpraca z nauczycielami innych przedmiotów. • Wspólne opracowywanie scenariuszy uroczystości, konkursów, szkoleń, wyjazdów. • Współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu powiatowego konkursu polonistycznego. Cały okres stażu Przykładowe scenariusze uroczystości szkolnych , konkursów, sprawozdania z wyjazdów § 8 ust.2, pkt 4a „Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Opracowanie projektu edukacyjnego z historii. • Opracowanie projektu edukacyjnego „Wybitni mieszkańcy naszego regionu”. • Wdrożenie i ewaluacja projektu. W drugim roku stażu Plan projektu, arkusze ewaluacyjne 2. Pedagogizacja rodziców w zakresie aktualnych potrzeb. • Przygotowanie wystąpień dla rodziców (rozmowy z rodzicami na tematy związane z trudnościami wychowawczymi i dydaktycznymi uczniów). Cały okres stażu Referaty, potwierdzenia rodziców, wpisy w dzienniku lekcyjnym 3. Opracowanie i wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych. . • Opracowanie i realizowanie programu pracy z uczniem zdolnym oraz programu dodatkowych zajęć wyrównawczych z historii: - Koło przedmiotowe z historii - Dodatkowe zajęcia wyrównawcze dla uczniów klas III jako przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego. Cały okres stażu Programy pracy, Opis realizacji programów § 8 ust.2, pkt 4c „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Realizowanie zadań kulturalno – wychowawczych mających na celu rozwijanie zainteresowań. • Organizowanie i współorganizowanie wycieczek szkolnych do miejsc historii, muzeum, kina, teatru . Cały okres stażu Potwierdzenie, wpisy w dziennikach 2. Organizowanie konkursów szkolnych – przedmiotowych. • Organizacja konkursów szkolnych, • Przygotowanie uczniów do udziału w konkursach historycznych na wyższym szczeblu. • Zorganizowanie potyczek z historii dla klas I. • Sprawdzenie i sporządzenie dokumentacji pokonkursowej. Cały okres stażu Zaświadczenia, dyplomy, Sprawozdania z konkursów 3. Kształtowanie postaw patriotycznych. • Wyjazdy z uczniami do miejsc związanych z dziedzictwem kulturowym. • Udział wraz z uczniami w szkolnych i gminnych uroczystościach rocznicowych. • Przygotowywanie gazetek ściennych w pracowni historycznej o tematyce rocznicowej, regionalnej lub rodzinnej. • Organizacja uroczystości szkolnych. i współudział w ich przeprowadzaniu. • Opracowanie scenariuszy uroczystości (np. Święto Niepodległości, Rocznica Konstytucji 3 Maja) • Przeprowadzenie uroczystości. • Współudział w uroczystościach przeprowadzanych przez innych nauczycieli. Cały okres stażu Zgodnie z harmonogramem Potwierdzenie Wpisy w dziennikach Zdjęcia, scenariusze uroczystości 4. Przygotowanie/sprawdzanie próbnych egzaminów gimnazjalnych z historii i wos-u dla klas III. • Aktywny udział w pracach zespołu w przygotowaniu i przeprowadzeniu egzaminów próbnych. • Sprawdzanie próbnych egzaminów, opracowanie wyników. Cały okres stażu Zapisy w zeszycie zespołu humanistycznego, Analiza wyników egzaminów próbnych § 8 ust.2, pkt 4e „Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Współpraca z pedagogiem szkolnym. • Wspólne rozwiązywanie problemów wychowawczych. • Skierowania na badania, opinie, konsultacje. Cały okres stażu Potwierdzenie 2. Włączanie rodziców do aktywnego udziału w życiu klasy i szkoły. • Współudział w organizowaniu imprez klasowych i szkolnych. Cały okres stażu Potwierdzenie 3. Współpraca z rodzicami. • Przeprowadzanie zebrań i indywidualnych spotkań z rodzicami. • Utrzymywanie stałego kontaktu z rodzicami uczniów mających problemy w nauce i sprawiających problemy wychowawcze. • Pedagogizacja rodziców. • Kontaktowanie rodziców z pedagogiem szkolnym. Drugi i trzeci rok stażu Wg potrzeb Potwierdzenie, Adnotacje w dzienniku lekcyjnym § 8 ust.2, pkt 5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” Zadania Formy realizacji Termin Sposób dokumentowania 1. Poszerzenie wiedzy w zakresie umiejętności diagnozowania i rozwiązywania problemów uczniów. • Udział w kursach i szkoleniach dotyczących rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych lub wychowawczych. • Studiowanie literatury fachowej. Cały okres stażu Zaświadczenia Wykaz literatury 2. Inne zagadnienia i problemy mogące wyniknąć w czasie trwania stażu. Cały okres stażu Powyższy plan rozwoju zawodowego ma charakter otwarty i w trakcie realizacji może ulec modyfikacji lub korekcie zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. PODPIS NAUCZYCIELA PODPIS DYREKTORA SZKOŁY Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |