![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Samek, 2016-07-22 Kraków Zajęcia przedszkolne, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO ODBYWAJĄCEGO STAŻ NA STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO Imię i nazwisko: Magdalena Samek Nauczany przedmiot: Wychowanie przedszkolne Wykształcenie: Wyższe magisterskie Stopień awansu: Nauczyciel kontraktowy Miejsce odbywania stażu: Niepubliczne Przedszkole „Clever Kids” w Krakowie Okres stażu: 01.09.2013r. – 31.05.2016r., 2 lata 9 miesięcy Opiekun stażu: § 7 ust.2 pkt.1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. Lp. Zadania Sposoby realizacji Planowane efekty Termin 1. Współpraca z opiekunem stażu -Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu -Rozpoczęcie współpracy z opiekunem stażu - Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu - Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu -Określanie słabych i mocnych stron własnej pracy -Wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy EFEKTY: -Zgodna i efektywna współpraca z opiekunem stażu -Wdrażanie wniosków z obserwacji zajęć, rozmów z opiekunem do praktyki zawodowej -Dokonywanie analizy i modyfikacji własnych działań Na bieżąco 2. Organizacja pracy własnej - Planowanie pracy wychowawczo – dydaktycznej - Organizacja uroczystości, imprez i spotkań okolicznościowych - Organizacja zajęć dodatkowych-związanych z plastyką, sztuką -Organizacja wyjść, wycieczek EFEKTY: -Zwiększenie efektywności pracy, -Uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej przedszkola poprzez proponowanie zajęć o ciekawej tematyce -Dzielenie się efektami pracy z innymi -Poddanie pod ocenę pracy własnej Na bieżąco 3. Doskonalenie warsztatu pracy - Udział w szkoleniach, warsztatach, kursach dotyczących ciekawych form pracy z dziećmi - Opracowywanie nowatorskich scenariuszy zajęć, imprez okolicznościowych -Opracowywanie własnych pomocy dydaktycznych - Samodoskonalenie, studiowanie literatury fachowej, publikacji -Współpraca z innymi nauczycielami - Stosowanie aktywizujących metod w pracy z dziećmi EFEKTY: -Podniesienie własnych kwalifikacji -Poznanie i stosowanie nowych metod pracy -Wzbogacenie warsztatu pracy -Zwiększenie motywacji dzieci poprzez wykorzystywanie interesujących materiałów i pomocy dydaktycznych -Zwiększenie efektywności pracy Na bieżąco 4. Ewaluacja własnych działań -Prowadzenie wymaganej przepisami dokumentacji pedagogicznej - Opracowanie sposobów ewaluacji osiągnięć wychowanków - Przygotowywanie zajęć otwartych, uroczystości - Modyfikacja działań do potrzeb przedszkola, wychowanków EFEKTY: -Uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej przedszkola -Ocena osiągnięć wychowanków, wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy -Zapoznanie się z opiniami dotyczącymi przebiegu, organizacji uroczystości przedszkolnych Na bieżąco 5. Opracowywanie dokumentacji -Dokonywanie wpisów do dziennika -Opracowywanie miesięcznych planów dydaktyczno-wychowawczych -Aktywny udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej -Redagowanie protokołów z posiedzeń Rady Pedagogicznej EFEKTY: -Dbałość o prawidłowe prowadzenie dokumentacji przedszkolnej -Podniesienie jakości pracy placówki Na bieżąco 6. Publikowanie własnych prac -Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie WWW -Publikacja autorskich scenariuszy zajęć EFEKTY:-Dzielenie się swoją wiedzą Na bieżąco § 7 ust.2 pkt.2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. Lp. Zadania Sposoby realizacji Planowane efekty Termin 1. Uwzględnianie w pracy potrzeb rozwojowych dzieci -Obserwacja możliwości dzieci -Opracowywanie indywidualnych programów pracy z dzieckiem trudnym, zdolnym -Stosowanie różnorodnych metod i form pracy z uwzględnieniem zainteresowań i różnic rozwojowych dzieci -Eksponowanie prac dzieci -Udział dzieci w przedstawieniach -Zachęcanie do udziału w różnych konkursach -Rozwój zainteresowań dzieci -Organizowanie wycieczek po najbliższej okolicy, Krakowie EFEKTY: -Zwiększenie efektywności pracy, -Dostosowanie treści i materiałów do poziomu rozwojowego dzieci -Dowartościowywanie dzieci poprzez -Wzbudzenie zainteresowania najbliższą okolicą, swoim miastem Na bieżąco 2. Współpraca z rodzicami -Współorganizowanie spotkań integracyjnych dla dzieci i rodziców-Piknik, Pasowanie na Przedszkolaka -Organizowanie imprez i uroczystości przedszkolnych z udziałem rodziców, krewnych -Organizowanie zajęć otwartych dla rodziców EFEKTY: -Integracja środowiska rodzinnego wychowanków z przedszkolem Wrzesień Październik Na bieżąco 3. Współpraca z psychologiem, logopedą -Konsultacje, wymiana informacji -Omawianie trudnych przypadków, planowanie dalszych działań EFEKTY: -Zwiększenie efektywności pracy -Zdobycie wiedzy -Pomoc wychowankom Na bieżąco 4. Poznanie sytuacji rodzinnej dzieci -Prowadzenie kart obserwacji dzieci -Rozmowy indywidualne z rodzicami, informowanie na bieżąco o postępach i zachowaniu się dziecka -Prowadzenie kącika informacyjnego dla rodziców, zamieszczanie informacji dotyczących rozwoju dzieci, ciekawostki, pomysły na ciekawe spędzanie czasu z dzieckiem EFEKTY: -Efektywność pracy dydaktyczno – wychowawczej -Wspieranie rodziców w ich działalności wychowawczej Na bieżąco 5. Prowadzenie działań proekologicznych i prozdrowotnych -Udział w akcjach ogólnopolskich i lokalnych Akademia Zdrowego Przedszkolaka, Kubusiowi Przyjaciele Natury -Segregacja przedszkolnych odpadów -Rozpowszechnianie informacji zawartych na stronach WWF, udział w akcjach wspieranych przez organizacje proekologiczne EFEKTY: -Rozwój świadomości ekologicznej i prozdrowotnej dzieci i rodziców Na bieżąco 6. Działania na rzecz osób i zwierząt potrzebujących pomocy -Udział w ogólnopolskich akcjach charytatywnych: Góra grosza -Akcje na rzecz Schroniska dla zwierząt w Krakowie EFEKTY: -Zwiększenie świadomości dzieci, -Zachęcanie dzieci do pomocy innym, motywowanie do działania Na bieżąco 7. Współorganizowanie wyjść, uroczystości przedszkolnych, konkursów -Organizowanie wyjść do ciekawych miejsc, instytucji kulturalnych -Przybliżanie dzieciom dorobku kultury polskiej i zagranicznej poprzez odwiedzanie oddziałów Muzeum Narodowego -Organizowanie, współorganizowanie imprez, uroczystości przedszkolnych -organizowanie konkursów: Jack’o’Lantern, konkurs piosenki w języku angielskim, konkursy plastyczne EFEKTY: -Poznanie nowych miejsc, faktów z nimi związanych -Zapoznanie się dorobkiem kulturalnym Krakowa, Polski, innych krajów -Motywowanie dzieci do nauki, zdobywanie umiejętności językowych, uatrakcyjnienie zajęć z języka angielskiego -Uatrakcyjnienie życia przedszkolnego W okresie stażu 8. Praca z dzieckiem zdolnym i trudnym -Organizowanie dodatkowych zajęć dostosowanych do potrzeb EFEKTY: -Rozwijanie zdolności dzieci -Wyrównywanie braków Na bieżąco 9. Promowanie wielokulturowości -Obchodzenie świąt zagranicznych -Przybliżanie postaci, ciekawostek, symboli znanych powszechnie w krajach zagranicznych -Zaznajamianie z różnorodnością językową na świecie -Tworzenie projektów, zajęć przybliżających kulturę i zwyczaje innych krajów -Wizyty w Instytutach Języków obcych, zwiedzanie bibliotek, udział w otwartych zajęciach -Nawiązanie współpracy z zagranicznym przedszkolem-wymiana rysunków opowiadających o kulturze w naszych krajach -Obchodzenie Europejskiego Dnia Języków Obcych -Praca z Europejskim Portfolio Językowym EFEKTY: -Motywowanie do nauki języka -Zwiększenie świadomości dzieci, promowanie tolerancji i otwartości na inne kultury -Rozbudzanie ciekawości innymi kulturami -Dostrzeganie sukcesów w nauce języków i motywacji do dalszej nauki Na bieżąco 10. Promocja placówki -Organizacja imprez okolicznościowych -Przygotowanie i udział w przedstawieniu na Święto Dzielnicy -Rozpowszechnienie informacji o wydarzeniach otwartych dla lokalnej społeczności (Święto Dzielnicy, Wspólne kolędowanie) -Aktualizacja strony internetowej Przedszkola, zamieszczanie ogłoszeń, zdjęć dokumentujących wydarzenia przedszkolne -Udział w konkursach EFEKTY: -Promocja placówki w środowisku lokalnym -Zachęcenie rodziców, dzieci i innych nauczycieli do brania udziału w poza przedszkolnych wydarzeniach W okresie stażu 11. Współpraca z Instytucjami -Nawiązanie współpracy z Biblioteką Wojewódzką, Biblioteką Wojewodzką, Strażą Miejską EFEKTY: -Zwiększenie efektywności działań dydaktycznych -Wzbudzanie zainteresowania instytucjami lokalnymi W okresie stażu § 7 ust.2 pkt.3 Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. Lp. Zadania Sposoby realizacji Planowane efekty Termin 1. Wykorzystanie technologii komputerowej w pracy wychowawczo - dydaktycznej -Opracowanie przy użyciu technik komputerowych pomocy dydaktycznych: dyplomów, gazetek, historyjek obrazkowych -Przygotowanie scenariuszy, planów miesięcznych przy użyciu komputera i Internetu EFEKTY: -Zwiększenie atrakcyjności zajęć -Sprawniejsze organizowanie pracy własnej Na bieżąco 2. Wykorzystanie urządzeń multimedialnych do przygotowania oraz przeprowadzenia zajęć -Własnoręcznie robione prezentacje w Power Poincie, oglądanie filmików, bajek, słuchanie piosenek, opisywanie obrazków etc. -Korzystanie podczas zajęć z różnorodnych środków audiowizualnych EFEKTY: -Zwiększenie efektywności działań dydaktycznych -Wzbudzanie zainteresowania zajęciami Na bieżąco 3. Korzystanie z portali edukacyjnych zawierających przydatne informacje z zakresu dydaktyki oraz metodyki min. nauczania języka angielskiego EFEKTY: -Systematyczne przygotowywanie się do zajęć z dziećmi poprzez wyszukiwanie przydatnych materiałów do pracy -Zwiększenie zasobu własnej wiedzy oraz podniesienie kwalifikacji zawodowych Na bieżąco 4. Aktualizowanie strony internetowej przedszkola -Umieszczanie zdjęć z imprez przedszkolnych -Zamieszczanie informacji o ciekawych wydarzeniach, uroczystościach przedszkolnych EFEKTY: -Promowanie przedszkola Na bieżąco 5. Wykorzystanie komputera do udziału w kursach e-learningowych -Udział w internetowych kursach dla nauczycieli języka angielskiego EFEKTY:-Poznanie nowych, ciekawych metod pracy Na bieżąco § 7 ust.2 pkt.4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień w zakresie oświaty realizowanych zadań przez nauczyciela. Lp. Zadania Sposoby realizacji Planowane efekty Termin 1. Aktualizowanie wiedzy z zakresu pedagogiki, psychologii i dydaktyki. -Uczestniczenie w szkoleniach metodycznych, pedagogicznych, korzystanie z Internetu w celu doskonalenia kompetencji -Zapoznanie się z artykułami o tematyce psychologicznej EFEKTY: -Zwiększenie własnej wiedzy -Podniesienie kwalifikacji zawodowych Na bieżąco 2. Pedagogizacja rodziców -Nawiązanie przyjaznych relacji z rodzicami -Rozmowy na temat zaobserwowanych problemów dzieci -Informowanie o zaobserwowanych słabych i mocnych stronach dzieci, proponowanie działań EFEKTY: -Zdobycie zaufania rodziców, -Lepsza współpraca rodziców z wychowawcą, -Pomoc w rozwiązywaniu problemów -Wspólne planowanie spójnych działań w przedszkolu i w domu Wrzesień, na bieżąco 4. Zastosowanie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii -Opracowywanie arkuszy diagnostycznych do obserwacji dzieci -Opracowywanie indywidualnych planów pracy z dziećmi -Opracowywanie ćwiczeń wspomagających rozwój dzieci EFEKTY: -Dokonanie adekwatnej obserwacji dzieci i wyciągnięcie wniosków do dalszej pracy Na bieżąco 5. Praca na rzecz Rady Pedagogicznej -Opracowywanie protokołów z przebiegu Rady Pedagogicznej EFEKTY:-Polepszenie współpracy, zwiększenie efektywności pracy Na bieżąco § 7 ust.2 pkt.5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. Lp. Zadania Sposoby realizacji Planowane efekty Termin 1. Analiza przepisów prawa oświatowego -Analiza dokumentacji prawnej -Dostosowanie prowadzonej dokumentacji pedagogicznej do wymogów prawa oświatowego -Znajomość praw i obowiązków nauczyciela -Znajomość przepisów dotyczących prowadzenia dokumentacji pracy, EFEKTY: -Podniesienie własnych kompetencji jako wychowawcy Na bieżąco 2. Praca z Radą Pedagogiczną – aktualizacja prawa oświatowego -Obecność na zebraniach i radach pedagogicznych, -Udział w szkoleniach -Udział w tworzeniu koncepcji pedagogicznej przedszkola -Doskonalenie działań własnych, EFEKTY: -Stworzenie koncepcji pedagogicznej przedszkola Na bieżąco 3. Zapoznanie się z publikacjami dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli -Analiza aktów prawnych dotyczących awansu zawodowego nauczycieli EFEKTY:-Doskonalenie działań własnych, właściwa dokumentacja dotycząca przebiegu stażu Na bieżąco 4. Zapoznanie się z przepisami dotyczącymi pomocy społecznej -zapoznanie się z możliwościami pomocy, interwencji w szczególności związanymi ze sprawami nieletnich -Zapoznanie się z warunkami zakładania niebieskiej karty; udzielania pomocy materialnej -Udzielanie informacji chętnym rodzicom z zakresu pomocy społecznej EFEKTY: -Udzielanie pomocy rodzinom, dzieciom jej potrzebującym Na bieżąco Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |