![]() |
![]() |
Katalog Sylwia Kaczmarzyk, 2016-07-22 Częstochowa Zajęcia zintegrowane, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA: & 8 ust.2 pkt 1 „Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły” 1. Poznanie procedury awansu zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego, przygotowanie planu rozwoju. • Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego • Zapoznanie się z materiałami opublikowanymi na stro-nach internetowych i korzystanie z tych zasobów • Zapoznanie się z materiałami opublikowanymi na stro-nach internetowych i korzystanie z tych zasobów • Regularna lektura publikacji MEN • Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację planu awansu zawodowego • Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifika-cyjnego 2. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikają-cych z nich zadań • Analiza dokumentacji szkoły (Statut Szkoły, We-wnątrzszkolny System Oceniania, Program Profilaktycz-ny, Program Wychowawczy) • Udział w pracach zespołu samokształceniowego edukacji wczesnoszkolnej • Wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania 3.Doskonalenie warsztatu i metod pracy i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w podnoszeniu jakości pracy szkoły • Udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym do-skonaleniu nauczycieli zgodnie z potrzebami szkoły 4. Czytanie literatury pedagogicznej • Samodzielne studiowanie literatury pedagogicznej i psychologicznej , w tym materiałów udostępnionych w Internecie • Gromadzenie pomysłów i materiałów z zakresu edukacji wczesnoszkolnej oraz wybranych problemów wy-chowawczych 5.Współpraca z rodzicami • Angażowanie rodziców do współpracy w organizowaniu klasowych i szkolnych uroczystości • Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców • Pedagogizacja rodziców (przygotowanie i referatów lub prezentacji multimedialnych dla rodziców) • Rozmowy indywidualne z rodzicami 6.Promowanie szkoły w środowisku • Opieka nad stroną internetową szkoły • Współorganizowanie festynów szkolnych ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA: & 8 ust.2 pkt 2 „Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej” 1. Stosowanie technologii komputerowej w pracy pedagogicznej i wychowawczej • Opracowywanie narzędzi badawczych oraz przygoto-wywanie pomocy dydaktycznych do pracy z uczniami • Wykonywanie różnego rodzaju zaproszeń i dyplomów • Korzystanie z programu „Świadectwa” przy redagowaniu końcoworocznych ocen opisowych • Korzystanie z programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych i Internetu • Wykorzystanie komputera do przygotowywania doku-mentów szkolnych zgodnie z bieżącymi potrzebami • Przygotowywanie zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem tablicy interaktywnej 2. Doskonalenie własnego warsztatu pracy • Wyszukiwanie i przetwarzanie informacji z Internetu na potrzeby lekcji i uroczystości szkolnych • Korzystanie ze stron internetowych różnych wydaw-nictw pedagogicznych 3. Publikowanie w Internecie swoich osiągnięć • Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w portalu edukacyjnym • Publikowanie scenariuszy zajęć, uroczystości i imprez szkolnych ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA: & 8 ust.2 pkt 3 „Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie zajęć otwartych, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć” 1. Współpraca z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej • Wymiana doświadczeń z nauczycielami własnej szkoły oraz innych placówek • Współpraca z nauczycielami podczas przygotowywania uroczystości szkolnych, konkursów itp. • Opracowywanie i udostępnianie własnych materiałów dydaktycznych (testów, scenariuszy, kart pracy itp.) • Prowadzenie zajęć otwartych dla chętnych nauczycieli i praktykantek 2. Dzielenie się swoja wiedzą i do-świadczeniami z innymi nauczycielami • Przygotowywanie prezentacji multimedialnych i wygła-szanie referatów podczas zebrań Rady Pedagogicznej ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA: & 8 ust.2 pkt 4a „Opracowanie i wdrażanie programu działań edukacyjnych , wychowawczych i opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich” 1. Opracowanie i realizacja programu kółka ortograficznego. • Opracowanie celów, tematyki, zakresu treści realizo-wanych podczas kółka • Wdrożenie programu do realizacji • Prowadzenie kółka w ramach zajęć pozalekcyjnych ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA: & 8 ust.2 pkt 4c „Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych” 1. Rozwijanie zainteresowań dzieci • Organizowanie wycieczek turystyczno-krajoznawczych • Pełnienie funkcji kierownika wycieczek • Organizowanie zajęć tematycznych w terenie • Organizowanie wyjść do kina i teatru 2. Współorganizowanie imprez i uroczystości szkolnych • Dzień Babci i Dziadka • Święto Ziemi • Dzień Matki • Szkolne festyny środowiskowe • Akademia na rozpoczęcie roku szkolnego • Pasowanie uczniów klasy I 3. Propagowanie konkursów • Przygotowywanie uczniów do konkursów przedmiotowych • Zorganizowanie i przeprowadzenie konkursu ortogra-ficznego dla uczniów klas I – III 4. Przystąpienie do szkolnego programu REBA „Ochrona środowiska naturalnego • Nawiązanie i koordynowanie współpracy z firmą REBA • Pogadana na temat ochrony środowiska • Systematyczna zbiórka zużytych baterii 5. Udział w dorocznych ogólnopolskich akcjach „Sprzątanie świata”, „Dzień Ziemi” • Przeprowadzanie zajęć z dziećmi związanych z tematyką ekologiczną • Przygotowanie akademii na temat ochrony środowiska • Zbieranie śmieci na terenie szkoły oraz najbliższej okolicy ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA: & 8 ust.2 pkt 4e „Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami” 1. Współpraca z instytucjami działającymi na rzecz oświaty i pomocy społecznej: (Straż Pożarna, Straż Miejska, Policja, Biblioteka Miejska, Służba Zdrowia, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna) • Organizowanie spotkań dotyczących bezpieczeństwa dzieci • Wycieczka do Komisariatu Policji w Częstochowie • Zwiedzanie budynku Straży Pożarnej w Częstochowie • Zorganizowanie pogadanek prowadzonych przez pra-cowników Służby Zdrowia • Diagnozowanie i praca z dziećmi według wskazań Po-radni Psychologiczno-Pedagogicznej 2. Propagowanie akcji charytatywnych • Udział w akcjach charytatywnych organizowanych przez różne instytucje (zbiórka plastikowych nakrętek, zbiórka makulatury, coroczna akcja WOŚP) • Współorganizacja pochodu Przebierańców w Rększowi-cach ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA: & 8 ust.2 pkt 5 „Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony” 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych i wychowawczych • Stała współpraca z rodzicami, poznanie środowiska wychowanków, diagnozowanie problemów i ustalanie metod pracy i pomocy 2. Opis i analiza dwóch przypadków rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych Plan rozwoju jest otwarty i może ulec modyfikacjom zgodnie z potrzebami szkoły i własnymi. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |