Katalog Sylwia Dubelewska, 2016-07-22 Nowy Dwór Gdański Lekcja wychowawcza, Scenariusze "Savoir vivre" - scenariusz godziny wychowawczej z wykorzystaniem nowoczesnych technologii TIKTemat: „Savoir vivre”. Grupa wiekowa: uczniowie klasy IV-VI sz.p. Czas zajęć – ok. 45 min I. Cele główne: 1. Poznanie, utrwalenie zasad dobrego wychowania. II. Cele szczegółowe uczeń: rozumie pojęcie savoir-vivre, potrafi dostrzec związek pomiędzy naszą kulturą osobistą (zachowaniem) a postrzeganiem nas przez innych, zna podstawowe zasady kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życia codziennego, potrafi powiązać zdobytą wiedzę z praktyką dnia codziennego, zastosować w życiu określone normy postępowania, rozwija w sobie i swoim życiu przymioty dobrze wychowanego człowieka. III. Metody: rozmowa kierowana, burza mózgów zabawa dydaktyczna – quiz, ułóż zdania z rozsypanki. IV. Formy - grupowa - indywidualna V. Pomoce: Tablica multimedialna, oprogramowanie do tablic- sankore, przygotowana lekcja w programie Open-Sankore, rzutnik, komputer z dostępem do internetu, arkusz szarego papieru, mazak, quiz przygotowany w programie Zondle. VI. Przebieg zajęć Część wstępna Przypomnienie zasad obowiązujących podczas zajęć. Szukanie skojarzeń ze słowem „savoir vivre” – burza mózgów. Zapisywanie propozycji uczniów na dużym arkuszu papieru. Część zasadnicza: Odtworzenie pierwszej części prezentacji przygotowanej w Open-Sankore – porównanie propozycji uczniów z definicją wyrażenia „savoir vivre”. Prezentacja i omówienie slajdu dotyczącego dziedzin życia, w których obowiązują zasady dobrego wychowania. Rozmowa metodą burzy mózgów na temat nieeleganckich gestów, zachowań i nawyków. Prezentacja slajdu nr 3. Rozwiązanie quizu „Czy znam dobre maniery” http://www.zondle.com/cdl.aspx?qp=389853&a=934 Wybrani uczniowie na tablicy układają i odczytują hasła (cytaty, przysłowia). Wspólne omówienie znaczenia haseł. Uczniowie (chętni lub wylosowani) prezentują wylosowane scenki przedstawiające niewłaściwe zachowanie, np. w teatrze, podczas wręczania kwiatów, w tramwaju. Krótkie omówienie zasad savoir vivre (Uczniowie zwracają uwagę na błędy i podają prawidłowe rozwiązania). Część końcowa: Każdy uczeń wymienia zapamiętaną przez siebie zasadę związaną z dobrym wychowaniem. Wyświetleń: 0
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |